You are currently viewing איך פותחים ערוץ יוטיוב מצליח ב7 שלבים פשוטים (להיזהר בשלב 6)

איך פותחים ערוץ יוטיוב מצליח ב7 שלבים פשוטים (להיזהר בשלב 6)

לפני שנלמד איך פותחים ערוץ יוטיוב כדי להקים מקור נוסף ליצירת הכנסות ורווחים, אני חושב שתחילה כדאי להתמקד בשאלה…

למה בכלל כדאי לך לחשוב על פתיחת ערוץ יוטיוב?


והתשובה היא שאנחנו בעיצומה של גסיסה איטית, מתמשכת ובלתי נמנעת של ערוצי הטלוויזיה מהדור הישן. הם כבר הפסיקו לעניין ולמשוך תשומת לב ורייטינג משמעותי ומי שלא מסתגל למציאות החדשה, נכחד.

לאנשים נמאס מהפורמט המסחרי המיושן והמעצבן שדרכו דוחפים להם פרסומות כל 10 דקות ובמעט הזמן שנשאר, לא מתאפשר לפתח שיח רציני ועמוק על נושאים בתחומים שונים כדי לתת את ההזדמנות לצופים להבין מי נגד מי, על מה מדובר ולמה זה רלוונטי לגביהם. אנחנו חייבים להיכנס לעומק הנושאים כדי לאפשר לצופים ולמאזינים להסיק את המסקנות בעצמם במקום לשכנע אותם לקבל את המצב כפי שהוא והיום הצופים מקבלים רק את הקליפה מבלי להרגיש את הטעם האמיתי של הפרי.

זה פורמט שמסתיר את מה שחשוב תוך כדי שימוש בכותרות "קליק בייט" מפוצצות ויש מומחים שקוראים לזה צנזורה בהסוואה ופגיעה בחופש הדיבור והביטוי.

האינטרנט והרשתות החברתיות שינו את עולם המדיה וככל שהזמן עובר, יותר אנשים נוטשים את הטלוויזיה ואת ערוצי החדשות ויש לזה הרבה סיבות כמו לדוגמה בגלל חוסר אמון בעיתונות שמייצרת חדשות במקום לחקור, להציג ולתת לקהל לגבש דעה עליהן, בגלל מחסור בתכנים שפונים לתחומי עניין כלשהם או פשוט מהסיבה שאין היום יותר צורך בלחכות עד שמגיעים הביתה כדי לצפות בתוכנית האהובה עליך.

זאת הסיבה שערוצי יוטיוב, סרטונים ופודקאסטים נמצאים במומנטום שיא ולכן זאת הזדמנות מעולה להקים ערוץ יוטיוב משלך בתחום שמעניין ומעסיק אותך. בתחום שיש לך בו ידע, מיומנויות וכישורים שמאפשרים לך להיות בעל סמכות ושמניעים אותך ליצור תכנים שיעזרו לאנשים בעלי אותם תחומי עניין להשתפר, להתפתח או סתם כדי להשביע את יצר הסקרנות.

אבל, כדי להקים ערוץ יוטיוב ולהתחיל ליצור ערך ותוכן עבור הקהל שלך, יש מיומנויות וכישורים נוספים שצריך לרכוש ובמדריך הזה אנחנו נדבר על איך פותחים ערוץ יוטיוב ואיך מתחילים להיות יוטיוברים דרך תכנית 6 השלבים שיעזרו לך להפוך היום ליוטיובר מצליח. בגדול המדריך הזה ילמד אותך לקחת תחביב ולהפוך אותו לעסק שיכול בפוטנציאל לעשות לך אלפי ועשרות אלפי שקלים בחודש.

ועכשיו נבין מי היא יוטיוב ונכיר את כללי המשחק שלה כי בלי הבנת כללי המשחק, אי אפשר לצפות לנצח בו, נכון?

מי זאת יוטיוב?


כדי ללמוד איך פותחים ערוץ יוטיוב, צריך להבין מה זה יוטיוב ואיך הפלטפורמה הזאת פועלת. אז YouTube זה מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי Google ושתיהן בבעלותה של חברת אלפא בית והסיבה שיוטיוב זאת פלטפורמה מאוד מצליחה זה כי היא מנצלת את העובדה שהיכולת של סרטון וידאו למשוך ולסקרן אותך חזקה הרבה יותר לעומת תמונות ומילים והיא מרוויחה בעיקר מפרסומות שמשווקים מפרסמים בפלטפורמה שלה עבור הגולשים.

ולכן יש לה שתי מטרות עיקריות וזה קריטי להבין אותן…

  1. לרצות את קהל הצופים שלה.
  2. להשאיר אותם כמה שיותר זמן מחוברים אליה.

וכדי להצליח כיוטיובר, המטרות שלך כיוטיובר צריכות להיות זהות למטרות של יוטיוב! וזה לספק לקהל שלך ערך שעוזר לו לפתור בעיה ולהתמודד מול אתגר וכך לגרום לו לחזור אל התכנים שלך ולצפות בעוד סרטונים בערוץ ומי שלא יצליח לעשות זאת אז התוכן שלו יידחק לתחתית תוצאות החיפוש וייעלם לתמיד.

כשמנהלים ערוץ יוטיוב בצורה נכונה ובוחרים נישה שהיא תמיד רלוונטית כמו אורח חיים בריא, עשיית כסף או התפתחות אישית, קהל ימשיך להגיע אל הערוץ והסרטונים שלך חודשים וגם שנים אחרי ששחררת אותם לאוויר.

עבודה מעולה שהשקעת בסרטון וידאו פעם אחת, תחזיר לך תמורה למשך שנים.

…זאת ההגדרה האמיתית של הכנסה פאסיבית.

איך יוטיוב קובעת אם התוכן שלך רלוונטי לקהל שלך?


יוטיוב קובעת את איכות התוכן דרך בחינת דפוסי ההתנהגות של הצופים וזה אומר שהיא עוקבת אחרי…

  • כמה לייקים הצופים השאירו על הוידאו.
  • כמה דיסלייקים הוידאו מקבל.
  • היא קוראת את התגובות של הצופים לוידאו.
  • כמה מנויים יש לערוץ.
  • כמה שיתופים הוידאו קיבל.
  • כמה פעמים שמרו את הסרטון לצפייה מאוחרת.
  • היא מנטרת את כפתור החזרה לאחור בסייר במחשב ובסלולריים.
  • והאם צופים עברו מהוידאו לסרטונים נוספים בערוץ שלך, לסרטונים אחרים ביוטיוב או אם עזבו את הפלטפורמה לגמרי.

ככל שהפרמטרים האלה ישדרו ליוטיוב נתונים חיוביים על הסרטונים שלך, האיכות שלהם בעיניה תעלה וכך היא תציע אותם לצפייה ליותר גולשים וכאן בפוסט הזה נדבר על הנזק שטירוני יוטיוב חסרי סבלנות וניסיון עושים כשהם מחפשים קיצורי דרך בקניית צפיות עבור הערוץ שלהם.

עכשיו, אם שאלת את עצמך… האם לקנות ציוד חדש כדי להיות יוטיובר?

אז כדאי לקרוא כי בהמשך נדבר על החשוב הזה אבל, לפני אנחנו נלמד לפתוח ערוץ ביוטיוב.

שלב 1 – איך פותחים ערוץ יוטיוב?


אז הדבר הראשון שכל יוטיובר צריך לעשות לפני הכול זה ליצור ערוץ ביוטיוב וכדי לעשות את זה צריך חשבון Google פעיל.

ומתחילים בלעבור ליוטיוב וללחוץ בבקשה על העיגול בפינה העליונה שיש בה את האות הראשונה של שם החשבון שקיים בגוגל ולהקליק על Create a Channel כמו בצילום למטה…

יצירת חשבון יוטיוב
יצירת חשבון יוטיוב

 

ועכשיו יוטיוב מבקש ממך להכניס את השם המלא ואת התמונה שלך (ולא חייבים עכשיו, אפשר גם בשלב מאוחר יותר) וללחוץ על Create Channel ובגדול… הערוץ שלך מוכן לפרסום תוכן.

וזה המקום הבא שיוטיוב ינחית אותך בו שזה עמוד הבית של הערוץ שלך:

איך פותחים ערוץ יוטיוב
עמוד הבית של ערוץ היוטיוב

 

התאמת ערוץ היוטיוב


ומה שעכשיו מומלץ לעשות זה ללחוץ על כפתור ה-Customize Channel ולעצב את נראות ואופי הערוץ כפי שמתאים לצרכים, לסגנון ולנישה שלך. זה אומר שכאן מוסיפים את הלוגו, התיאור, התמונה ראשית, הסרטון שמסביר למבקרים על מה הערוץ, את הקישורים החוצה מהערוץ כמו לבלוג ולעמוד הפייסבוק במידה ויש ואת יצירת וסידור הפלייליסטים (מאוחר יותר כשיהיו סרטונים) לפי סדר הגיוני שמבקרים ירצו לצפות בהם.

מן הסתם, אלה נתונים שיהיה צריך להכין מראש וזה אומר שלשלב יצירת הערוץ מגיעים אחרי שעשית מחקר והבנת כבר…

  • מי הקהל שלך?
  • מה הוא האתגר שהוא רוצה להתגבר עליו?
  • והאם יש לך את הידע, הכישורים והתשוקה לעזור לו?

אחרי שסיימת עם התאמה של הערוץ, עמוד הבית אמור להראות הרבה יותר נעים ומזמין עבור מבקרים שהנושא שבו מעניין אותם.

ניהול הסרטונים שלך


דרך העמוד הזה ניתן לגשת גם לעמוד ניהול הסרטונים שלך שדרכו מעלים סרטונים, מספקים להם כותרת ותיאור, בוחרים את ביטוי המפתח והתגיות ועוד אפשרויות ספציפיות או כלליות לכל הסרטונים בערוץ.

יש בו גם את הכלי החשוב ביותר שנקרא Analytics שדרכו אפשר להבין איזה סרטונים הם המבוקשים ביותר ולמה, להבין איזה וידאו לא מושך טראפיק והכלי הזה גם יכול לתת לך רמז לגבי הנושא של הסרטונים העתידיים בערוץ שלך שימשכו אליו יותר צופים.

כאן אפשר גם לנהל את התגובות שהשאירו הצופים, להחליט לאיזה תגובה להגיב ואיזה תגובה למחוק ומכאן נתחיל גם לעשות סטרימינג לוידאו.

עכשיו יש כאן הגדרות שחשוב להבין את התפקיד והמשמעות שלהן ואני בכוונה לא נכנס יותר מידי לעומק ההגדרות כי החברים שמנהלים את יוטיוב מוסיפים ומשנים לעיתים די קרובות את הנראות של ממשק הניהול שלהם. אז מה שאני ממליץ זה להיכנס ולחקור בעצמך את ההגדרות ובמידה ויש משהו שהוא לא ברור, אז תמיד אפשר לשאול אותי למטה באזור התגובות או למצוא הסבר בחיפוש מהיר בגוגל.

ואני כבר רוצה להרגיע אותך שיוטיוב רוצה שהכל יהיה פשוט להבנה ושהסיכוי שיהיה משהו שלא יהיה לך ברור הוא די קלוש.

אחרי שהערוץ מוכן, אפשר להתחיל סוף סוף לפרסם בו את הסרטונים שלך דרך עמוד ניהול הסרטונים שמופיע למעלה בעמוד הבית של הערוץ כמו בצילום שלמעלה.

אופטימיזציה לסרטונים במנוע החיפוש – SEO


השלב הבא זה לעשות אופטימיזציה לסרטונים ואני ממליץ לעבור לקורס בחינם כאן לקידום סרטונים ביוטיוב שבו אני מסביר על איך עושים SEO לסרטונים ביוטיוב. זה שלב קריטי שכל סרטון צריך לעבור בדיוק כמו ביצוע SEO לפוסט בבלוג כדי שיהיה מדורג גבוה במנוע החיפוש של גוגל.

איך פותחים ערוץ יוטיוב
העלאת סרטון יוטיוב

 

בצילום שלמעלה רואים שאחרי או תוך כדי העלאת סרטון ליוטיוב נפתחת בפניך האפשרות להגדיר את השדות החשובים ביותר ל-SEO שהם הכותרת, התיאור, הטאמבנייל (תמונה ממוזערת), שיוך לפלייליסט ועוד הגדרות כמו הוספת ביטוי המפתח והתגיות.

אפשר כאן גם להוסיף תוכן עניינים שמחלק את הסרטון לקטעים כדי להקל על הצופה לקפוץ בין נושאים על ציר הזמן, להוסיף כרטיסיות שצצות במהלך הוידאו או בסיום שממליצים לצופה על סרטון נוסף בערוץ.

כל אלה הם שדות שעוזרים לשפר את חווית המשתמש עבור הצופים שהופך את הצפייה והשהות בערוץ לנעימה יותר.

תוכן העניינים
תוכן העניינים

 

ובמידה ורצית לדעת מה הוא ביטוי המפתח המתאים ביותר לסרטון שיצרת, אז אני ממליץ להשתמש בכלים שמיועדים למחקר מילות מפתח כמו TubeBuddy, VidIQ או KWFinder.

אלה כלים שיכולים לעזור לך בצורה משמעותית באסטרטגיית יצירת הסרטונים שלך בערוץ, במשיכת קהל גדול יותר, הגדלת כמות ואיכות הנרשמים בערוץ ובהמשך גם בתהליך המונטיזציה.

פלייליסטים


פלייליסטים ביוטיוב הם כמו סדרות בנטפליקס וליצור פלייליסטים בערוץ זאת הדרך המועדפת לקבץ יחד סרטונים שיש ביניהם קשר, נושא או מכנה משותף וכך לעודד את המבקרים לשהות לזמן ארוך יותר בערוץ וביוטיוב. את הפלייליסטים מציגים בדף הבית של הערוץ והמטרה שלהם היא להגדיל את זמן החשיפה של המבקרים מול התכנים, הערך והמותג.

כי כשמוסיפים פלייליסטים אז צריך גם לחשוב על כותרות ותיאורים שאפשר להכניס אליהם ביטויי מפתח, כמו לדוגמה פלייליסט בנושא ירידה במשקל, או תרגילים לחיזוק הרגליים וצריך לחשוב איזה 5 עד 8 סרטונים מכל מה שכבר פרסמת בערוץ, הגיוני לקבץ יחד לפלייליסט.

עכשיו, פלייליסט זה כלי סופר חשוב שיכול לעזור להניע צופים לפעולה מסוימת והוא מקביל למושג שנקרא "משפך סילו" שמגיע מעולם קידום האתרים וכאן אני מסביר איך זה בדיוק עובד.

ופלייליסטים מגדירים דרך כניסה לסטודיו לניהול הסרטונים

ניהול סרטונים
ניהול סרטונים

 

ולחיצה על פלייליסטים

איך פותחים ערוץ יוטיוב
פלייליסטים

 

ולהקליק על "פלייליסט חדש" או באנגלית על "New Playlist" בפינה העליונה.

איך מקימים ערוץ יוטיוב
פלייליסט חדש

 

ואחרי שהפלייליסט החדש נוצר, בכל פרסום סרטון חדש או דרך כניסה להגדרות של סרטון קיים, תהיה לך את האפשרות לשייך אותו לפלייליסט.

מעולה, למדת עכשיו איך פותחים ערוץ יוטיוב וסיימת להגדיר אותו ועכשיו אני רוצה לספר לך על החלק הכי קשה שיש בלהפוך ליוטיובר.

שלב 2 – פתיחת ערוץ יוטיוב ולהתחיל לנהל אותו!


אם החלטת כחלק ממאמצי השיווק הדיגיטלי שלך ללמוד איך פותחים ערוץ יוטיוב כדי להיות יוטיובר מצליח במטרה ליצר תנועה לבלוג או לאתר וגם כדי להרוויח דרך פרסום התכנים שלך ביוטיוב, אז מה שצריך לעשות זה פשוט להתחיל.

השלב הראשון הוא גם הכי פשוט אבל גם הכי קשה.

איך זה יכול להיות?

הוא פשוט, כי כל מה שצריך לעשות זה לשלוף את הסלולרי שלך מהכיס ולהתחיל לצלם, אבל הוא קשה כי אני מבטיח לך שיצוצו לך בראש המון התנגדויות שיספקו לך תירוצים בכלל לא רעים שיוציאו לך את הרוח מהמפרשים כדי לא להיות יוטיובר. כמו לדוגמה שצריך לקנות ציוד יקר, שאין לך מושג בעריכת וידאו, אין לך מושג איך לצלם נכון ואיך להשתמש בתאורה כדי להאיר את עצמך.

וכשהסרטון הראשון יהיה מוכן, השאלות שלך יהיו: "למה הקול שלי נשמע שונה? למה אני מגמגם כל כך הרבה? ולמה אני נראה מוזר?".

בקיצור, יהיו לך הרבה קולות בראש שינסו להוריד אותך מזה ומה שאני מציע לך לעשות במצב הזה הוא להיות ממוקד ב"למה" שלך, ממוקד במטרת העל שלך לטווח הרחוק בעוד 3-5 שנים וממוקד באיכות החיים שלך בעתיד, כי הקולות שמנסים לעצור אותך אלה קולות מהעבר שרוצים להשאיר אותך תקוע בו איתם.

אני ממליץ לך לוודא שהמטרה שלך רשומה על דף שתמיד נמצא לידך כדי לקרוא במידה והפסקת להאמין שזה אפשרי או ששכחת את הסיבה האמיתית שבזכותה התחלת עם זה.

עכשיו…

זה אולי נשמע לך פשוט להוציא מצלמה ולהתחיל לדבר סתם על משהו, אבל לרובנו יש פחד שקשה להסביר ממצלמה שמכוונת אלינו ומדובר בפחד להיות חשוף ופחד משיפוטיות. פחד לשים את עצמנו תחת זכוכית המגדלת של הצופים ובגדול מדובר בפחד במה כי אנחנו פשוט מתביישים בעצמנו.

אז איך מתחילים לצלם סרטונים לערוץ היוטיוב שלך?


החדשות הטובות הן שכמו בכל דבר חדש, גם לדבר אל המצלמה כאילו שהיא החברה הכי טובה שלך דורש תרגול וזמן והטיפ שלי הוא פשוט לצלם את עצמך מדבר על נושאים שיש לך בהם ידע, עניין, אהבה ותשוקה ואז לפרסם אותם ביוטיוב.

זה יעזור לך לצאת מאזור הנוחות שלך ולהתרגל למצב החדש וזה מה שבסופו של דבר ישבור את המחסום וישחרר אותך. זה רק עניין של צבירת ניסיון והפיכת המצלמה לפריט שנמצא תמיד לידך ושהתרגלת לנוכחות שלה.

ואני כבר אומר לך שסרטוני הוידאו הראשונים שלך יהיו ממש גרועים וזה לגמרי בסדר.

זה לא אומר שנכשלת, זה רק אומר שיש עקומת למידה והזדמנות לשיפור וחשוב לפתח דפוס חשיבה (מיינדסט) שנותן לך אישור להיכשל. כי אם כל דבר שתצלם יהיה חייב לצאת מושלם, הקול שלך ישמע לך מוזר, המראה שלך יראה לך לא מחמיא והחיכוך שהאכזבה שלך תיצור יגרום לך להרים ידיים בשלב הרבה יותר מוקדם של תחילת הדרך, עוד לפני שגילית אפילו חלק קטן מהפוטנציאל האמיתי שיש בך.

אז חשוב לזכור…

פרפקציוניזם הוא האויב של ההצלחה!

כשנתקעים במקום כדי לחכות "לדבר" המושלם, בסוף מפספסים הזדמנויות שיכלו לקחת אותך בצעדים ענקיים קדימה.

עכשיו… יש אפשרות ביוטיוב שיכולה להוריד קצת את הלחץ ממך והיא לעלות סרטים לערוץ ולהגדיר אותם כך שלגולשים לא תהיה אפשרות לצפות בהם. בשלב מאוחר יותר כשהתחושה שלך לכל העניין תהיה יותר נינוחה, כל מה שצריך כדי לפרסם את וידאו שלך לעולם זה רק לסמן V קטן לידו, ורוצה לדעת מה יקרה עכשיו?

שום דבר!

כלום!

למה?

כי בהתחלה הסרטונים שלך לא יעניינו אף אחד!

בהתחלה ערוץ היוטיוב שלך יהיה שממה…


אין לך קהל ואין לך עדיין סאבים כי לאף אחד לא איכפת ממך ומהערוץ שלך!

אלא אם כן תשלח את הקישור של הסרטון לאימא, אבא, לאחים ולאחיות, למשפחה ולחברים (מה שאני מאוד ממליץ לעשות) כדי להתרגל לקבל ביקורת כי זה מה שהצופים שלך יעשו בתגובות לסרטונים שלך וחשוב לפתח עמידות מול העין הבוחנת של הקהל ולהבין שיהיו לך גם מעריצים נלהבים וגם כאלה שלא יסבלו אותך.

בכל מקרה… הסרטון הראשון הוא המפתח שמשחרר אותך מהכלא ואחריו יהיה הרבה יותר קל לצלם את הסרטונים הבאים שלך.

מעבר לזה, אם להצטלם לסרטונים זה עניין שקצת קשה לך איתו, אז יש המון יוטיוברים סופר מצליחים שבכלל לא מראים את הפנים שלהם. הם מצלמים את מוצר שהם רוצים למכור או מצלמים רק את המסך של המחשב שלהם ורק מקליטים את עצמם מדברים והתוכנה החינמית הטובה ביותר בשוק להקלטת מסך המחשב נקראת Open Broadcaster Software או OBS ויש עליה טונות של מדריכים ביוטיוב.

ושוב אני מזכיר לך שזה לא חשוב על מה, העיקר זה להתחיל לדבר על נושא שנוח לך אתו וזה יכול להיות על הכול, כמו לדבר על חיית המחמד שלך, על המקלדת החדשה והמגניבה שקנית למחשב או על ספל הקפה האהוב עליך.

הסרטון הראשון שלך יכול להיות על הסיבה שזה כל כך חשוב לך ללמוד איך פותחים ערוץ יוטיוב ולהיות יוטיובר או לדבר על למה זה קשה לך לצלם את הסרטון הראשון שלך. ליצור תוכן מקורי זה הרבה יותר קשה בתחילת הדרך, לכן בסרטונים הראשונים שלך אני ממליץ יותר לתעד ולדבר על משהו שקורה לך בחיים ואחרי שיצרת 10-20 סרטונים כאלה אז אפשר לומר שסיימת עם השלב ראשון.

חשוב מאוד!


במאמר הזה אנחנו נכנסים די לעומק ואני באמת חושב שהמידע כאן יכול להזניק וללוות אותך אם לא יותר אז לפחות בצעדים הראשונים שלך כיוטיובר וכדאי לזכור שבסופו של דבר מה שיקבע עבורנו אם נצליח להגשים חלומות ולכבוש יעדים בחיים, תלוי בטיב מערכת היחסים שלנו עם עצמנו.

זה לא משנה לאיזה הרפתקה יצאת ואיזה יעדים החלטת לכבוש, רוב הסיכויים הם שהדרך לשם לא תהיה חלקה. יהיו האטות וגם עצירות בדרך, יהיה חיכוך ומחסומים, יהיו תקלות, אכזבות וכאבים שיגרמו לך לרצות לעזוב הכול ולהרים ידיים והכוח להמשיך קדימה ברובו הגדול יגיע ממך וזה חשוב להרשות לעצמך להיכשל. כי בדיוק במקומות האלה של האתגר, ההתנגדות והקושי אנחנו מסתגלים, אנחנו מקבלים צורה חדשה, אנחנו לומדים ומתעדכנים.

כולנו צריכים ללמוד וכולנו צריכים הכוונה ובית הספר הטוב ביותר נמצא בניסיון וטעיה כי עד שלא נחווה בעצמנו את כאבי הגדילה של מה שיצאנו לבנות, לא באמת נרגיש שעברנו שינוי והשגנו הצלחה.

הקושי עוזר למיומנות החדשה לשקוע לתוכנו ועוזר לנו להיוולד בגרסה מעודכנת שהופכת אותנו לכלי יעיל יותר ומה שיעזור לך להגיע ליעדים מהר יותר הם האמונה שזה אפשרי  ואחריות אישית ואכפתיות אמיתית וכנה כלפי עצמך כי לרוב אנחנו מוותרים לעצמנו דווקא במקומות שבוודאות היינו מייעצים לאחרים לשפר ולתקן.

אבל כדי לקבל החלטה ולהתחיל ללמוד אנחנו צריכים תחילה לשים את הגאווה בצד ולהודות בענווה שיש דברים שאנחנו עדיין לא יודעים ומבינים מספיק וכדי לעזור לך יש לי מדריך חדש שאתו אפשר לזרז תהליכים בדרך לפתיחת ערוץ יוטיוב מצליח. עכשיו, המדריך הזה הוא לא חובה וזה בסדר להסתפק במאמר הזה אבל אם חיפשת את היתרון שיעזור לך לפתוח פער משמעותי על אחרים ובמהירות… אז בבקשה עכשיו להקליק כאן.

הקמת ערוץ יוטיוב

עכשיו אפשר להתחיל את השלב הבא שבו יש לך לקבל החלטה מאוד חשובה.

שלב 3 – יוטיוב… יחסנו לאן?


מעולה, עברת לשלב הבא אחרי שהתגברת על הקושי להתחיל ועכשיו זה הזמן לשבת מול ערוץ היוטיוב שלך ולנהל אתו שיחת… "יחסינו לאן?".

אחרי שהבנת פחות או יותר על מה מדובר, צריך לקבל החלטה חשובה… האם להמשיך או האם להפסיק ולהיפרד מיוטיוב?

וזה בסדר גמור להגיד… "זה לא בשבילי", "זה לא מתאים לי" או "אני לא בנוי לזה".

זה לא משנה מה הסיבה שלך כי לפתוח ערוץ יוטיוב ולהיות יוטיובר לא מתאים לכל אחד…

אבל, אם החלטת שמערכת היחסים המגניבה הזאת דווקא מוצאת חן בעיניך אז יש לך עוד עניין קטן שצריך לחשוב עליו וזה האם מדובר במערכת יחסים זמנית ואז כשיצוץ משהו יותר מגניב אז מבחינתך עוזבים את יוטיוב לטובת מערכת היחסים הזמנית החדשה, או שמדובר בעניין רציני ולטווח הארוך.

עכשיו, משהו מאוד חשוב ואפילו קריטי להצלחה ובכל תחום בחיים. ברגע שמבצעים החלטות שמבוססות על רגש ותחושה, אנחנו לרוב נפעל ונעשה דברים שמעניקים לנו את תחושת הסיפוק המידי. אבל, כאשר שיקולים והחלטות מגיעים מתוך לקיחת אחריות אישית ומחוייבות, אז לרוב נשים בצד את הסיפוק המידי ונכוון ונשקיע במטרות ארוכות טווח.

אז מה אני ממליץ?

לא לפעול בקלות דעת וגם לא ביותר מידי בכוח. בקצוות אנחנו נמצא את עצמנו תחת שליטה של עריצים שנמצאים לנו בראש. אבל באמצע אנחנו נרגיש שמדובר במשחק שבהדרגתיות מגביר לנו את רמת הקושי לכזאת שאנחנו מסוגלים להתמודד מולה ככל שאנחנו צוברים ניסיון וידע.

וכדי לעשות את ההחלטה הטובה ביותר צריך להבין מה המטרה העיקרית שלך וכמה מהר חשוב לך לראות תוצאות, ולא לשכוח שבסופו של דבר זאת פונקציה של כמה זמן פנוי יש לך כדי להשקיע בלהפוך ליוטיובר.

אז אם אין לך הרבה זמן להשקיע בערוץ, אין לך את האפשרות להתחייב ברצינות לקהל שלך והסרטונים שלך ישוחררו בערוץ היוטיוב על בסיס "מתי שמתחשק לי"…

זה בסדר כי יש אנשים שזה פשוט לא מתאים להם ויש שזה מתאים להם אבל הם מעדיפים לקחת את זה בקצב איטי יותר ואם הקצב האיטי מרגיש לך יותר נכון, אז מי יודע… אולי בעתיד דברים ישתנו, אולי יהיה לך יותר זמן פנוי ולפעמים זה לוקח זמן להתאהב בתחום ואז זה יוצר גם את החשק להשקיע בו ולהתחייב אליו.

העניין הוא שיש דבר נוסף שחשוב להבין…

איך פותחים ערוץ יוטיוב
התמדה לאורך זמן

 

וזה שקשה מאוד להפוך ליוטיובר מצליח בלי להתייחס ברצינות לנושא ובלי לשחרר תוכן בעקביות בערוץ וכאן נמצאת אחת התשובות החשובות ביותר שעונה על השאלה…

איך פותחים ערוץ יוטיוב והופכים ליוטיובר מצליח?

והתשובה היא… ה ת מ ד ה ! ! !

דרך פרסום עקבי, תדיר ולאורך זמן של תוכן מעולה בעל ערך.

אומרים שהתמדה היא אם כל ההצלחות ובדיוק כמו שאי אפשר ליצור מערכת יחסים רצינית עם בני אדם אם לא משקיעים בה ומטפחים אותה, כך גם אי אפשר לפתוח ערוץ יוטיוב מצליח ללא השקעה ובמידה והחלטת לקחת את זה ברצינות והחלטת שיוטיוב יהפוך לחלק משמעותי מהחיים המקצועיים שלך ויש לך אפשרות להשקיע 20 עד 30 שעות בשבוע למשך 3-5 שנים הבאות…

אז עכשיו זה הזמן לעבור לשלב הבא…

שלב 4 – איך להשתפר ביצירת תוכן לערוץ יוטיוב?


בשלב הזה המטרה שלך היא פשוטה מאוד, והיא להשתפר ביצירת סרטונים לערוץ היוטיוב שלך וליצור סרטונים איכותיים יותר.

עכשיו… לא משנה מה תחום העיסוק שלך נכון לעכשיו, אבל כדי להיות בו ממש טוב היה צריך לסיים את השלב הראשון ולעבור לשלב הבא וזה קרה לך דרך צבירת ניסיון, למידה וחיקוי וזה גם מה שצריך לעשות בפתיחת ערוץ יוטיוב.

והאמת היא שזה די פשוט להפוך לטוב ביצירת סרטוני וידאו כי המטרה כאן היא ליצור כמה שיותר תוכן. ככל שיהיה לך יותר שע"מ (שעות עבודה מול מצלמה :)), כך עם הזמן השיפור שלך יהיה גדול יותר ויצירת וידאו איכותי יהפוך לקל יותר.

ואיך יודעים שהסרטונים שלך טובים?

פשוט מאוד, אם אנשים מקליקים, צופים ומשאירים תגובות חיוביות עליהם אז הם כנראה טובים וכדי לדעת על איזה סרטונים אנשים מקליקים וצופים בהם, לכל ערוץ יוטיוב יש כלי ניטור (Analytics) שמאפשרת לך לראות בין היתר, הקלקות, חשיפה וזמני צפייה.

אני מלמד במדריך לקידום ביוטיוב בחינם כאן, על כל הנתונים החשובים ביותר שמערכת הניטור של יוטיוב מראה לך, כמו CTR (יחס חשיפה מול הקלקות), זמני צפייה ועוד.

ו-CTR הוא מדד סופר קריטי ולכן פרסמתי כאן מדריך שמסביר על CTR לעומק ואיך לשפר אותו.

במדריך לקידום ביוטיוב אני מלמד גם על הפרמטרים בסרטונים שלך שחשובים ליוטיוב כמו הכותרת, התיאור והטאמבנייל שהם קריטיים למשיכת גולשים ואני מלמד על עוד פרמטרים שלפיהם יוטיוב קובעת באיזה דירוג במנוע החיפוש שלה היא תמקם אותם.

בכל מקרה, מערכת הניטור תרשום מעט מאוד נתונים בהתחלה שלא מספקים מספיק מידע, מאוחר יותר בהמשך הדרך כשאיכות התכנים שלך תהיה הרבה יותר גבוהה, יהיה אפשר לנצל את המידע ולהבין איזה סוג תוכן מושך יותר קהל אל הערוץ, איזה כותרות ותמונות משכנעות אותו להקליק וזה יעזור לך לקבל החלטה באיזה סוג תוכן כדאי למקד ולהשקיע את המאמצים שלך ולצלם יותר ממנו.

ואני מזכיר לך שאנחנו עדיין רק בתחילת הדרך, לכן המטרה העיקרית שלך היא לשחרר המון תוכן (בין 2 ל-3 סרטונים בשבוע) בלי לחשוב יותר מידי על מה הסרטונים האלה יהיו וזה כדי להשתפר ולהפוך ליוצר תוכן איכותי ככל שניתן.

עכשיו, הגענו לצומת דרכים קריטית ונדבר עליה תכף…

שלב 5 – למה רצית להיות יוטיובר?


אז דבר ראשון כל הכבוד על שהגעת לשלב הזה ומה שעשית כבר זה התחלת ליצור וידאו עבור ערוץ יוטיוב, פרסמת בו אולי 20-30 סרטונים, החלטת שזאת מערכת יחסים רצינית, המשכת לשחרר עוד תוכן בערוץ ועכשיו יש לך לקבל החלטה נוספת וכדי לעשות זאת צריך לענות על השאלה הזאת…

האם הרצון להיות יוטיובר הוא כדי להשביע צורך אישי שלך או שהמטרה היא לספק ערך לאחרים?

במילים אחרות, האם מדובר בתחביב שעושה לך כיף או במקצוע שיכול לייצר רווחים עבורך?

אם המטרה שלך בללמוד איך פותחים ערוץ יוטיוב היא לספק צורך אישי ולהנות מזה, ושוב, אין בזה שום דבר רע ותחביבים זה דבר חיובי שאני ממליץ לכולם לעסוק בהם כולל לילדים שלי. אבל, זה אומר שכאן המסע שלך מסתיים ואין טעם לעבור לשלב החמישי והאחרון שבו נלמד איך לפתוח ערוץ יוטיוב במטרה להפוך את זה למקצוע.

אז תודה רבה שקראת עד כאן, אני מקווה שהיה אינפורמטיבי ומועיל ושיהיה בהצלחה בהמשך הדרך עם התחביב החדש שלך.

נתראה בפוסטים הבאים.

אבל, אם החלטת שיוטיוב זה עסק שאפשר לנצל כדי לספק ערך לאחרים… חשוב להבין דבר אחד, כשהופכים תחביב לעסק שצריך לעבוד בשבילו ולפעמים זה יכול קצת לפגוע בכיף.

גם ההחלטה הזאת היא נגזרת של המטרה הסופית שלך כי כשפותחים עסק ורוצים להצליח בו, אי אפשר יותר לשאול שאלות כמו…

"מה זה עושה בשבילי?", "מה הרווח שלי מזה" או "איפה הרווח שלי כאן?".

מי שצריך להיות מעכשיו במוקד תשומת הלב הוא הקהל שלך והשאלות שחשוב לשאול כבעל עסק בכלל וכיוטיובר בפרט הן…

  • מה הקהל שלי צריך?
  • מה אני יכול לעשות עבור הקהל שלי?
  • איזה ערך לספק לו דרך התוכן שלי?
  • איך אני עוזר לו להתגבר על בעיות ואתגרים?
  • מה הקהל שלי רוצה לראות בסרטונים שלי?

ואחרי שהבנת שהכיוון שלך הוא להפוך ליוטיובר מקצועי, עכשיו זה גם הזמן הנכון לחשוב כבר על ציוד מתאים.

שלב 6 (קצת טריקי) – ציוד לסטודיו של יוטיוב


הרבה חושבים שהם לא יכולים להתחיל ליצור תוכן עבור יוטיוב כל עוד אין להם ציוד מקצועי כמו מצלמה איכותית, מיקרופון, מחשב חזק ותוכנה מקצועית לעריכת וידאו והמחשבה הזאת מפריעה להם להתקדם ויש אפילו אנשים שזה תוקע אותם וגורם להם לנטוש את הרעיון לגמרי מבלי שניסו לצלם אפילו וידאו אחד. אז כדי שנשים את זה מאחורינו ונתקדם מהר לשלב הבא, כבר עכשיו אני רוצה לומר לך…

אני לא ממליץ להשקיע בציוד שעולה אלפי שקלים עוד לפני שהבנת אם התחום הזה הוא בשבילך!

יש לך מחשב נייד בסיסי עם מצלמה ומיקרופון מובנים?

יש לך טלפון סלולרי?

מעולה! אז אפשר להתחיל!

ולא חסרות תוכנות מעולות בחינם לעריכת וידאו כמו DaVinci Resolve המקצועית. אז בתחילת הדרך שלך כיוטיובר, הטלפון הנייד יהיה בהחלט מספיק אבל בהמשך, יהיה שלב שכחלק משיפור איכות הסרטונים שלך, יהיה צורך לעלות רמה בציוד כי עם כל הכבוד לטלפונים ניידים (ויש כבוד!), יש גבול לאיכות שאפשר לסחוט מהם ובמיוחד בתחום הסאונד.

הנקודה הזאת חשובה ואני רוצה להסביר


במקום להשקיע בציוד, אני ממליץ לך להיות מיומן ביצירת תוכן ליוטיוב באמצעות הטלפון הסלולרי שלך. איכות הטלפונים הניידים שלנו היום ובמיוחד בתחום הצילום מגיעה לרמה מטורפת ואיכות התוכן שאפשר לייצר דרך טלפונים עם מצלמה מאוד טובה לא רחוקה בהרבה ממצלמות שעולות אלפי שקלים.

אגב, את כל הסרטונים בערוץ היוטיוב שלי אני מצלם דרך טלפון אנדרואיד והוא לגמרי לא ב-Top Level של מכשירי הטלפון הניידים.

אני באמת מאמין שאיכות התוכן תלויה קודם כל בערך שרוצים להעביר דרך הסרטון ואחר כך בכלים שמסביב, לכן חשוב תחילה להיות ממש טובים ביצירת תוכן דרך הכלים הפשוטים שיש כבר לכולנו בהישג יד. מה שיקבע בסופו של דבר את ההצלחה בתחילת הדרך הם רמת התושייה והיצירתיות שלך ופחות המשאבים, כי זה לא משנה לך באיזה ציוד השתמשת, אם הסרטון שלך לא מייצר בגולשים עניין ורצון לצפות בו, נכון?

הרבה חושבים שאם הם יקנו ציוד ברמה גבוהה אז זה יהפוך את התוכן שלהם לטוב יותר אבל שוכחים שהמצלמות היקרות הן מסובכות לתפעול וצריך ללמוד להשתמש בהן לפחות ברמה הבסיסית לפני שבכלל אפשר להתחיל לצלם איתן וזה יכול להפוך למכשול ולתירוץ נוסף עבור יוצרי תוכן חדשים ביוטיוב כדי לא להתחיל לצלם תוכן עבור הקהל שלהם.

לחדשים שרוצים ללמוד איך פותחים ערוץ יוטיוב, הרבה יותר חשוב יהיה להתמקד בלהיות מאסטר בנישה ולשלוט בנושאים שהם מעוניינים להעביר אל הצופים שלהם. הרבה יותר חשוב זה לפתח ניסיון וביטחון מול המצלמה ולהצטלם נכון.

אבל, אם בכל זאת החלטת להשקיע בציוד, אז לפני שבכלל חושבים על קניית מצלמה יקרה, אני ממליץ קודם להשקיע את הכסף בתאורה ובמיקרופון איכותיים כי רוב הסיכויים הם שבאמצעות הציוד הזול הזה, איכות התמונה בסרטונים שלך תעלה משמעותית דרך הסמארט-פון. כשמשתמשים בתאורה ובמיקרופון חיצוניים ברמה גבוהה, הצופים שלך יקבלו רושם שהסרטון צולם במצלמה איכותית מיקצועית.

תכף אציג לך רשימת ציוד שאני ממליץ להשתמש בו אחרי שממצים את יכולות הוידאו והסאונד של הטלפון הנייד אבל בינתיים, כדי להתחיל היום, כבר אין לך יותר תירוצים.

אם כבר הגעת לשלב שבו אין לך ברירה וחובה להשדרג את הסטודיו שלך אז כדאי להצטייד בציוד שעולה בכמה רמות על המצלמה והמיקרופון המובנים של הטלפון הנייד ולעבור למצלמה חצי מקצועית, למיקרופון איכותי ולתאורה שעוזרת ליצר תמונה ואווירה שמשדרים קלאסה, רמה, איכות.

כמובן שאין סוף לציוד שקיים ויוטיוברים מקצוענים שעושים מיליונים דרך הערוץ שלהם, קונים ציוד וגם גיבוי לציוד בעשרות אלפי $ ואפילו יותר וכאן אני מציג לך ציוד שלדעת הרבה צלמים מקצועיים ויוטיוברים וותיקים מתאים לרוב התרחישים האפשריים ושהם בעצמם התחילו איתם את דרכם המקצועית.

ולפני שנמשיך… קלפים על השולחן!

הקישורים למוצרים באמזון הם קישורי אפיליאט ואני מודה לך מראש במידה והחלטת לרכוש מכאן כי תמכת בי מבלי שזה עלה לך שקל נוסף וזה מאפשר לי להשקיע אקסטרה בשבילך.

אז נתחיל עם המצלמה…

המצלמה


אחד הדברים החשובים ביותר במצלמה היא היכולת של הפוקוס האוטומטי להתמקד מהר על הפנים או על עצמים נוספים בזמן הצילום גם כאשר החיישן קולט את התנועה שלך או של אובייקטים אחרים בפריים. מאפיין יעיל נוסף במצלמה עבור יוטיוברים זה צג מסך גדול שניתן לסובב על ציר שאפשר להפנות אותו לכל כיוון והכי חשוב, שאפשר להפנות אותו אליך כדי שתהיה לך את האפשרות לראות את עצמך ולוודא שהפנים נמצאות בפריים והתאורה מכוונת נכון וכדי להימנע ממצב שבו מגלים רק אחרי ההקלטה שחצי מהזמן לא היית במרכז.

אפשרות נוספת שכדאי שתהיה למצלמה זה צג מגע שמאפשר שליטה על פונקציות המצלמה כמו על תחילה וסיום ההקלטה ושליטה על הפוקוס. עכשיו, במידה והצילום מתרחש בחוץ ותוך כדי תנועה, איכות ייצוב התמונה חשובה מאוד וזה כדי שבסרטון יופיעו כמה שפחות רעידות וזעזועים.

וכדאי לקחת בחשבון את האופציה להחלפת עדשות. העדשה הבסיסית שמצלמות מגיעות איתן היום הן באיכות לא רעה בכלל, אבל אם רוצים להגיע לביצועים טובים יותר כשמצלמים צילומי לילה או במקומות חשוכים, אם רוצים לשפר את איכות ייצוב התמונה ורוצים להגיע לתמונה מקצועית או לצלם אובייקטים רחוקים, העדשה הבסיסית לא תעמוד בדרישות לפעולות מסוג זה ויהיה צורך לקנות עדשה טובה יותר שתספק את התוצאות.

חשוב!!!

המצלמות שאני ממליץ עליהן קיימות בשוק כבר לא מעט שנים ולפעמים קשה למצוא חדשות בקופסה. לכן, רצוי לשקול לקנות משומשות בחנויות יד 2.

בהמשך אני ממליץ גם על עדשה שתעזור לך להגיע לווידאו ולתמונות באיכות מעולה.

Canon M50 Mark II


המצלמה שאני ממליץ לך עליה היא Canon M50 Mark II שמצלמת 24 מגה פיקסל, מצלמת גם באיכות HD וגם ב-4K. הדגם הראשון (Mark 1) הושק לראשונה ב-2018 ואחרי כשנתיים קנון שידרגה אותו ונתנה לנו את האפשרות לסטרימינג ישירות ליוטיוב, קישוריות Wi-Fi ובלוטוט' וחיבור HDMI מלא שמאפשר לך להשתמש בה כמצלמת רשת שמעבירה גם סאונד בשיחות וידאו.

ובבקשה, שהגיל של ה-M50 לא יטעה אותך… כי גם היום, עדיין מדובר במצלמה עטורת שבחים ומושלמת עבור וולוגרים ויוטיוברים.

היא קטנה יחסית וקלה בהתאם והכי חשוב, בין היתר היא כוללת בה את כל האפשרויות שהסברתי עליהן שזה כולל צג מגע איכותי בגודל 3.0 אינץ' שמאפשר שליטה מלאה בתפעול המצלמה ובהגדרתה ולחיצה על התמונה למטה תעביר אותך לעמוד הרכישה באמזון.

איך פותחים ערוץ יוטיוב - Canon M50 Mark II
Canon M50 Mark II

 

עכשיו…

למרות שקנון שיפרה את חיי הסוללה ב-Mark II שעכשיו מאפשרת בהטענה אחת צילום של 305 תמונות לעומת הדגם הראשון שצילם רק 235 תמונות, עדיין מבחינתי המינוס ב-M50 היא הסוללה שמספיקה לכ-45 דקות של צילום וידאו. לכן אני מאוד ממליץ לרכוש לפחות סוללה אחת ספייר שנותנת מענה למגבלה כשמצלמים בחוץ.

אבל יש פתרון נוסף וכדי להתגבר על מגבלת הסוללה בזמן צילום בסטודיו ובחוץ, מומלץ לחבר ל-M50 סוללת דמה שמאפשרת חיבור המצלמה דרך כבל USB למקור כוח חיצוני כמו לסוללת גיבוי חזקה יותר, למטען USB של הטלפון שלך וגם למטען ברכב.

כבל USB לטעינה

 

הפתרון הזה מאפשר צילום רציף של שעות (תלוי בגודל סוללת הגיבוי) בלי להיות טרוד במחשבות על כמה כוח עוד נשאר בסוללה ולהקליק על התמונה למטה כדי לעבור לעמוד המוצר.

Panasonic Lumix G7


ה-Panasonic Lumix G7 היא מצלמה סופר קלה ומתיישבת בנוחות בשתי הידיים ויש לה יש מסך מגע מתכוונן באיכות מעולה. נכון שהנושא שלנו היום זה צילום סרטונים אבל ה-G7 מפגינה יכולות מעולות גם בתחום הסטילס וגם כשמצלמים ווידאו. היא יודעת לצלם ב-4K (30 פריימים לשנייה) ובאיכות של1080P בקצב של 60 פריימים לשנייה.

הפוקוס האוטומטי שלה אמנם לא בין הטובים ביותר בשוק ובכל זאת ה-G7 עושה עבודה טובה מאוד בנושא אבל המקום שבו היא מצטיינת זה באורך חיי הסוללה שמאפשרת לצלם ווידאו במשך שעה וחצי ברצף. הנתונים האלה וגם תג המחיר המאוד נוח שלה היום, הופכים את המצלמה הזאת למתמודדת ראויה ושכדאי לשקול לרכוש אותה כמצלמה עבור יוטיוברים מתחילים ואפילו למתקדמים ולחיצה על התמונה מתחת תעביר אותך לעמוד המוצר באמזון.

 

פנסוניק לומיקס G7
פנסוניק לומיקס G7

העדשה


העדשה שאני ממליץ עליה היא Sigma 16mm f/1.4 ושום עדשה שחברות Canon ופנסוניק מציעות לנו לא משתווה לה מבחינת רוחב הזווית והמהירות. היא מתאימה גם למצלמה M50 וגם ל-G7 והיא בעלת מפתח צמצם (Aparture) ענק שמאפשר כניסת כמות גדולה של אור שעוזר לייצר תמונות Depth of field מדהימות שמשדרות לצופה איכות ברמה גבוהה ומקצועיות.

הסיגמה 16 מ"מ מספקת תמונה מעולה במצבים שבהם יש מעט אור ובזכות רוחב התמונה היא מאוד אהובה ע"י וולוגרים ויוטיוברים.

בבקשה ללחוץ על התמונה כדי לעבור לעמוד המוצר באמזון…

איך פותחים ערוץ יוטיוב
Sigma 16mm f1.4

מיקרופון


יש יוטיוברים ואנשי מקצוע שטוענים שאיכות הסאונד חשובה אפילו יותר מאיכות התמונה וזה נכון שאיכות המיקרופון הפנימי של ה-M50 וגם של ה-G7 היא באמת מעולה, אבל אחת התופעות של מיקרופונים פנימיים היא שהם מקליטים גם את רעשי המנועים של המצלמה כשמכוונים את הזום ואת הפוקוס.

זאת הסיבה שאין תחליף למיקרופון ייעודי חיצוני שמורכב על המצלמה או על מעמד.

והמיקרופון המומלץ הוא מדגם Rode VideoMicPro שאפשר להרכיב על מצלמת ה-M50 שיש לה חיבור למיקרופון או להרכיב על מעמד והוא עושה עבודה נהדרת בצילומי סטודיו וגם בצילום חוץ.

ללחוץ על התמונה כדי לעבור לעמוד המוצר באמזון…

איך פותחים ערוץ יוטיוב
Rode VideoMicPro

 

זה מיקרופון בעל בולם זעזועים שעוזר לסנן רעשי מגע וחיכוך ואת רעשי המנועים של המצלמה (במידה והמיקרופון מורכב עליה) ויש לו אפשרויות של סינון רעשים והגברת עוצמת ה-DB בהתאם לסביבת הצילום.

עכשיו, כדי להשיג סינון רעשים מיטבי, מומלץ להציב את ה-Rode VideoMicPro בזמן הצילום מעל הראש (וכמובן מחוץ לפריים) כדי להשיג איכות סאונד אופטימלית.

Adjustable Boom Height Microphone Stand
Adjustable Boom Height Microphone Stand

 

ניתן לחבר את המיקרופון הזה למעמד בעל חיבור מתאים ואז לחבר אותו למצלמה באמצעות כבל מעריך.

Movo MC20 3.5mm Audio Cable
Movo MC20 3.5mm Audio Cable

 

מיקרופון נוסף שאפשר להשתמש בו הוא מדגם Rode VideoMicro שהוא קל לשימוש ולהרכבה גם על המצלמה וגם על מעמד. הוא זול יותר מה-Rode VideoMicPro והסאונד שהוא מקליט פחות איכותי, קולט יותר רעשי רקע ומייצר סאונד חד ומתכתי יותר בהשוואה לסאונד הרך והנעים של VideoMicPro.

עם זאת, הוא עדיין עדיף על המיקרופון שמובנה במצלמה.

Rode VideoMicro
Rode VideoMicro

 

תאורת סטודיו


LimoStudio 500W Equivalent
LimoStudio 500W Equivalent

תאורה יכולה לעשות את כל ההבדל בין סרטון סביר לבין סרטון באיכות מדהימה. נכון שאפשר פשוט להדליק את האור בחדר, העניין הוא שאור שמגיע מנקודה מרוכזת אחת יוצרת צל על הצד הרחוק של האובייקט שמצלמים.

כדי שהאובייקט יהיה מואר באופן שווה מכל הכיוונים, כדאי להיעזר בתאורת SoftBox מדגם LimoStudio 500W Equivalent שמגיע עם מעמד ומנורה.

ללחוץ על התמונה כדי לעבור לעמוד המוצר…

 

תוכנה לעריכת וידאו


הדבר האחרון שנשאר לך זה תוכנת עריכה וכאן אני ממליץ על הגרסה החינמית של תוכנה מקצועית שנקראת DaVinci Resolve, יש לך בה גישה כמעט לכל האפשרויות שיש בגרסה המלאה למעט כמה שאחת מהן היא האפשרות לערוך וידאו ברזולוציית 4K.

במידה וזאת בעיה עבורך, יש את הגרסה המלאה של DaVinci וגם את Adobe Premiere Pro שיוטיוברים מאוד אוהבים להשתמש ואפשר בקלות למצוא מדריכים עליהם.

ודבר נוסף שכדי לחשוב עליו זה הסאונד או מוזיקת הרקע של הווידאו שלך, והקישור הזה מפנה אותך לאתר Epidemic Sound שבו יש מאות אלפי קטעי אודיו בכל סגנון שאפשר לחשוב עליו ושנוצרו ע"י מוזיקאים מוכשרים מכל העולם ואני ממליץ להירשם אליו כי יש לך אפשרות לבצע רישום ל-30 ימי ניסיון.

 

Epidemic Sound

וזהו, סיימנו עם רשימת הציוד והתוכנות לסטודיו מושלם עבור היוטיוברים שהחליטו להעביר להילוך גבוה ועכשיו אנחנו נדבר על איך מקצוענים מתייחסים ליוטיוב.

שלב 7 – איך פותחים ערוץ יוטיוב והופכים למקצוען


אם נשים את כל הקלפים על השולחן, כדי להיות יוטיובר מקצוען, זה דורש יותר מאמץ ופיתוח מיומנויות שלא בהכרח קשורות בלהכיר את יוטיוב אלה בניהול נכון וחכם של הזמן ושל העסק שלך.

ולמה הכוונה?…

אם עקבת אחרי המדריך עד עכשיו, אז התחלת ללמוד איך פותחים ערוץ יוטיוב, התגברת על המכשול הראשון והתחלת לפרסם סרטונים גרועים ולאט ככל שצברת ניסיון למדת יותר, צברת מיומנויות וכישורים.

ועכשיו, אחרי שכבר יש לך ציוד שמרים את איכות הסרטונים שלך והחלטת להפוך את התחום לעסק שמייצר רווחים, זה הזמן ליצור תכנית פעולה ואסטרטגיה להפיכת ערוץ היוטיוב לעסק שמייצר כסף וצריך לחשוב על הדברים הבאים…

  • קביעת מטרות ויעדים כמו כמה מנויים יהיו בערוץ שלך עד סוף השנה, מה יהיו הפעולות שלך שיביאו אותך למספר הזה ובכלל, איך ייראה העסק שלך בעוד 3-5 שנים.
  • להבין מי קהל היעד שלך ומה הוא רוצה (ולא מה חשבת שהוא רוצה) להשיג דרך התכנים שלך, איזה בעיות הוא רוצה לפתור ואיך אפשר לפתור לו אותן דרך התוכן שבערוץ שלך.
  • מי המתחרים שלך בנישה, מה היתרונות שלהם עליך ואיך להיעזר בהם (שיתופי פעולה) כדי לחשוף את הערוץ שלך לקהל גדול יותר.
  • מה היתרון שלך על המתחרים ולהבין באיזה תחום האותנטיות (המקוריות) שלך נמצאת, בפוטוגניות? בידע שלך בצילום או בעריכה? ביכולת ההתבטאות שלך מול המצלמה? כי המתחרים שלך יתקשו מולך בתחום שהם לא יכולים להתחרות בך וחשוב לנצל את היתרון הזה.
  • כדאי לחשוב גם על העסקת עובדים כמו עוזר אישי, עורך וידאו, מקדם אורגני במנועי החיפוש (SEO) ומומחה למדיות חברתיות.
  • ובסוף, תכנון ותמרון על סמך הנתונים שמערכת הניטור של יוטיוב מציגה, על פי ההתנהגות של הקהל שלך ובהתאם לשינויים בשוק וההתקדמות שלך כיוטיובר.

ובשלב הזה אני רוצה להמליץ על ספר שמלמד על כלים שיעזרו לך להתנהל כמו איש עסקים אמיתי.

איך פותחים ערוץ יוטיוב ומקימים עסק מצליח? ספר שחובה לקרוא!


אם חיפשת דרך להעביר את המסר שלך לאחרים ועל הדרך גם לעשות מזה כסף, יש מעט דרכים טובות יותר מלהקים ערוץ יוטיוב ולמנף לטובתך את הכוח של הפלטפורמה הזאת.

נכון שזה יכול להפחיד בהתחלה ולהרתיע הרבה אנשים אבל ללכת לפי תכנית הפעולה והמתווה של השלבים שדברנו עליהם למעלה, ילמד אותך לספק ערך לאנשים דרך הערוץ שלך שתופעת הלוואי של זה היא ולהתחיל לייצר רווחים.

ואשמח לשמוע בתגובות למטה האם הצעדים האלה עוזרים לך להתחיל את העסק שלך.

וכדי לשפר את סיכויי ההצלחה שלך אפילו יותר, אני ממליץ מאוד על קריאת הספר הבא שהוא הטוב ביותר שקראתי על הקמת וניהול עסק עצמאי דיגיטלי

The Millionaire Fastlane
The Millionaire Fastlane

 

The Millionaire Fastlane – הנתיב המהיר למיליונר זה הספר הטוב ביותר שקראתי על כסף, על עושר אמיתי, על הקמת עסק ועל לחיות את סגנון החיים שמספק את החופש האולטמטיבי.

רוצה לדעת…

  • איך מרמים אותך כדי לא להגיע להצלחות כלכליות?
  • מה ההבדל בין תפיסת העולם שלך לבין תפיסת העולם של עשירים?
  • איך ומה לשנות במחשבה ובפעולות שלך כדי להקים עסק שמייצר לך ביטחון פיננסי תוך 3-5 שנים?

אם כן, אז הספר הזה הוא בשבילך כי המחבר M.J. DeMarko מסביר שהמטרה של העשירים היא לא לעשות כסף אלא לספק עזרה לאנשים בלהתמודד מול האתגרים והבעיות שלהם. וכמה שיותר אנשים מקבלים מהם עזרה, הסיכוי שלהם להפוך לחופשיים גדולה יותר.

הכסף עבורם הוא משאב ואמצעי שמספק להם את החופש לחוות את חוויות החיים במלואן יחד עם המשפחה והאנשים החשובים בחייהם.

לסיכום המדריך לאיך פותחים ערוץ יוטיוב


במדריך הזה פרשתי בפניך בדרך הפשוטה ביותר את 6 השלבים לאיך פותחים ערוץ יוטיוב מצליח והנה מה שלמדת…

  • למדת מי זאת יוטיוב, הבנת מה היא האסטרטגיה שלה למשיכת צופים לפלטפורמה שלה ולמה חשוב שזאת תהיה גם האסטרטגיה שלך כיוטיובר.
  • למדת שאין צורך בציוד מקצועי כדי להתחיל להיות יוטיובר עוד לפני שהבנת אם התחום הזה בשבילך.
  • למדת איך מקימים ערוץ יוטיוב איך מתאימים אותו לאופי, לסגנון ולנישה שלך וגם איך מנהלים את הסרטונים, עושים להם SEO ויוצרים בערוץ פלייליסטים.
  • למדת איך מתחילים לצלם וידאו לערוץ, איך מתגברים על פחד במה, איך משתפרים בצילום ואיך פותחים ערוץ יוטיוב והופכים למקצוען.
  • המלצתי לך על ספר שיהפוך אותך למקצוען גם בניהול עסקים ונכסים דיגיטליים.
  • ודברנו גם על ציוד צילום, תאורה וסאונד שיעזרו להעביר את העסק להילוך גבוה ולשפר את איכות הסרטונים בצורה משמעותית.

תודה ענקית שקראת את המדריך הזה, אני מקווה שהוא היה מועיל ואני מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך.

מני

 

איך פותחים ערוץ יוטיוב


 

הגעת  לסוף המאמר על איך פותחים ערוץ יוטיוב ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

אני משתדל לכתוב כאן ב-Its Up 2 Me על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך.

וכדי שאוכל להשתפר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לי ולגולשים לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. שלומי

    קודם כל תודה רבה על המאמר המופרט! מאוד מועיל ונוח לקריאה.
    ודבר שני יש לי שאלה- לפני כל העלאת סרטון או לייב יוטיוב שואל אותי למי התוכן מיועד- לילדים או תוכן שלא מיועד לילדים. עכשיו התוכן של הערוץ הוא לכל הגילאים כי אין בו אלימות או תוכן בוטה והוא בהחלט מתאים לילדים אבל הוא גם תוכן ענייני ועמוק שמתאים למבוגרים. עכשיו אם אני בוחר באופציה "לא מיועד לילדים" אז כל מי שפועל אצלו האופציה של "סינון תוכן" ביוטיוב לא יכול לראות את הסרטונים (בדקתי), ולעומת זאת אם אני בוחר באופציה של "מיועד לילדים" התגובות מושבתות. השאלה שלי היא אין באמצע? איך אני יכול לעשות שכולם יוכלו לראות ולהגיב (כי כמו שאמרתי התוכן עצמו מיועד לכולם).
    ושוב, תודה רבה על ההשקעה!

    1. מני קריחלי

      שלומי, תודה רבה ושמח שהמדריך עזר לך.
      עכשיו, אם הסרטונים שלך גם כך לא מיועדים לילדים אז אין לך מה לדאוג.
      את התכנים שלי ביוטיוב אני תמיד בוחר לסמן שהם לא מיועדים לילדים כי תכלס, לא מכיר הרבה ילדים שרוצים ללמוד על התפתחות אישית והקמת עסק אינטרנטי.
      וצריך לזכור שיוטיוב גם מקשה על פרסום מודעות לילדים ובסופו של דבר היא רוצה למקד ולכוון אותך לקהל היעד הנכון שלך.
      ואם הצופים שלך הם מעל גיל 13, אז תגדיר "לא מיועד לילדים".
      מקווה שעניתי לך.
      שיהיה בהצלחה.

      1. שלומי

        קיבלתי.
        תודה רבה ובהצלחה!

        1. מני קריחלי

          בבקשה שלומי.
          בהצלחה גם לך.

  2. כפיר

    תודה על המאמר וההשקעה.
    אם יש לי 2 או 3 נישות בנושאים שונים האם כדאי לנהל אותן באותו ערוץ או לפתוח ערוץ נפרד לכל נישה?

    1. מני קריחלי

      בבקשה כפיר.
      ברמת העיקרון במידה ואין נושא אב שיכול לאגד את כולם תחתיו, אז כל נושא מקבל ערוץ נפרד.
      בהצלחה!

כתיבת תגובה