You are currently viewing אימייל מרקטינג ורשימת תפוצה: איך להמיר גולשים לכסף דרך מגנט לידים
אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג ורשימת תפוצה: איך להמיר גולשים לכסף דרך מגנט לידים

שתפו בבקשה ועזרו לחברים שלכם למצוא את הפוסט הזה!

אימייל מרקטינג זאת המערכת שאתם רוצים לחבר למנגנון יצירת האמון כדי שיהפוך את העסק האינטרנטי שלכם לנכס שעושה לכם כסף.

מנגנון יצירת האמון הוא המרכיב שמגשר בין בלוג שמעניק הרבה תוכן וערך לקוראים שלו לבין היכולת שלו ליצר עבורכם כסף.

אל השלב הזה אתם מגיעים אחרי שהנחתם את כל שאר היסודות במקום. אחרי שהקמתם בלוג וכבר יש לכם בו לפחות כמה עשרות פוסטים ברמה גבוהה שמייצרים תנועה איכותית אליו.

ושלושת המרכיבים שכל נכס אינטרנטי חייב אותם כדי להפוך למערכת שעושה לכם כסף הם…

  1. תנועת גולשים.
  2. מנגנון ליצירת אמון.
  3. מונטיזציה – המרת התנועה לכסף.

ובמדריך הזה אתם תבינו איך לבנות את המנוע שבשילוב עם אימייל מרקטינג הוא מייצר את מערכת היחסים שמתחזקת את האמון בינכם לבין הגולשים שלכם.

השלב הזה יעזור לכם ליצור את המנגנון בבלוג שיעזור למבקרים שלכם להירשם עם כתובות המייל שלהם ובמידה ויש לכם מוצר או שירות שלכם או שאתם עושים שיווק שותפים, זה יבנה ויגדיל את רשימת התפוצה שאותה תמירו ללקוחות שקונים מכם.

ככל שיהיו יותר נרשמים ברשימת התפוצה שלכם, תוכלו לשלוח את ההצעות שלכם ליותר אנשים וכך להגדיל את הסיכוי לייצר רווחים.

האם חובה משפך שיווקי למערכת שעושה אימייל מרקטינג לרשימת תפוצה?


כדי להצליח באימייל מרקטינג אתם חייבים משפך שיווקי!

אבל אין צורך לבנות משפך נפרד חיצוני כי אתם יכולים לנצל את הבלוג שלכם ולהפוך אותו למשפך שיווקי מאוד יעיל.

ואם אתם תוהים למה…

כי בתנועה אורגנית שמגיעה מגוגל יש הרבה יותר ערך מאשר בתנועה ממומנת. אבל, יש בעיה והיא שהרוב הגדול של המבקרים שיגיעו אליכם עדיין לא מוכנים לבצע רכישה.

הם נקראים קהל קר.

המבקרים מגיעים לבלוג שלכם עם ספקות והתנגדויות לגביכם כי הם עדיין לא ביססו את רמת האמון הנדרשת כדי לבצע את הקנייה.

זאת הסיבה שעדיף לכם להשתמש בבלוג שלכם…

כי מה יותר טוב מלהציג למבקרים תוכן שמפורסם בבלוג ושהוא כבר מכיל תוכן בעל ערך עבורם?

עם התוכן הקיים אתם יכולים להגביר משמעותית את הסבירות שהקהל שלכם יהיה מוכן מרצונו לתת לכם את השם ואת כתובת המייל שלו ולהצטרף אל רשימת התפוצה שלכם.

תנו לי להסביר עוד קצת על זה, כי בגדול…

מטרת הבלוג זה להיות מלכודת שמכניסה גולשים לרשימת תפוצה


מלכודת
מלכודת

 

הבלוג קולט מגוגל מבקרים שהגיעו אל הפוסט שלכם שהכיל ביטוי מפתח, ואתם יכולים תוך כדי קריאת הפוסט או בסופה להפוך אותם לחברים ברשימת התפוצה שלכם דרך הצעה שמאוד קשה לסרב לה (ותכף נגיע גם אליה) שפותרת להם בעיה, עוזרת להם להתמודד מול אתגר, מגשימה להם חלום או מטרה וכדומה.

ההצעה הזאת שנקראת מגנט לידים היא שממירה את המבקרים לנרשמים, והיא יכולה להיות כל דבר כמו רשימה, סרטון, דו"ח, מדריך ועוד.

לא משנה מה תבחרו, אתם רוצים שזה יכיל פתרון בעל ערך אמיתי שיפתור להם בעיה גדולה ורצינית.

זה השלב הראשון בתוך המשפך השיווקי שלכם שמאפשר למבקרים להתנסות עם הערך שבפתרון החינמי שאתם מספקים.

עכשיו…

זוכרים שאמרתי מוקדם יותר שרוב המבקרים במשפך שלכם עדיין עם ספקות והתנגדויות והם עדיין לא פיתחו אמון כלפיכם?

אז כשתציגו בפניהם דרך אימייל מרקטינג את הפתרון הנוסף והחינמי שלכם ותעזרו להם לפתור את הבעיה שלהם…

  • זה יגרום להם לסמוך עליכם יותר.
  • זה יגרום להם לרצות לצרוך יותר תוכן שלכם.
  • וזה אפילו יבטל התנגדות שהייתה בהם מלרכוש מכם כשתציעו להם את המוצר או השירות שלכם.

בקיצור, אתם סיפקתם ערך והכנסתם כסף לכיס.

ותכף אתם תלמדו את מה שהרבה בלוגרים לא יודעים…

אימייל מרקטינג – רשימת התפוצה שלכם היא לב העסק!


דרך אימייל מרקטינג ורשימת התפוצה שלכם אתם מייצרים מול הגולשים שלכם את האלמנט החשוב ביותר שעליו מתבססים כל מערכות היחסים שלנו כבני אדם.

המרכיב הזה נקרא אמון!

בלי אמון (חיובי) יש בנו חסמים והתנגדויות שמונעים מאתנו להתקדם לשלב הבא. ורשימת התפוצה שלכם היא הכלי שיאפשר לכם לגשר ולבסס אמון בינכם לבין הקהל שלכם.

הרבה חושבים שהכסף של העסק נמצא ברשימת התפוצה וזה נכון אבל חלקית כי בסופו של דבר מה שיקבע את איכות הרשימה זה כמה אתם מחוברים אליה וכמה אמון יש בינכם לבין הקהל שלכם.

כי אתם יכולים לבנות רשימה של עשרות אלפי כתובות מייל, אבל אם תשלחו אליה רק הצעות לרכוש את מוצר שלכם, אז במקרה הטוב אנשים יבקשו לעזוב את הרשימה אבל במקרה הגרוע הם יכניסו את כתובת המייל שלכם לבלאקליסט כספאמרים.

עדיף רשימת תפוצה איכותית וקטנה יותר של 3000 כתובות ולשלוח אליהם בקביעות כמה מיילים בשבוע שדרכם אתם ממשיכים לספק להם ערך בקביעות ולעזור להם להתקדם עם פתירת הבעיה הגדולה שלהם.

ומידי פעם לשלוח להם הצעה לקניית מוצר מדהים שבאמת מספק להם פתרון שמקל על ההתמודדות שלהם מול בעיות ואתגרים.

אבל יש עוד משהו שהופך את רשימת התפוצה שלכם לנכס…

גולש שנכנס לרשימת תפוצה נותן לכם אישור לשווק לו


מה שמיוחד ושונה באימייל מרקטינג דרך רשימת תפוצה הוא שבניגוד לשיטות שיווק אחרות כמו מודעות פייסבוק וגוגל שבהם המשווקים "מפריעים" לגולשים וצצים להם מול העיניים בלי התראה מוקדמת…

אתם קיבלתם מהקהל שלכם "אישור להפריע לו".

בזה שהקהל שלכם השאיר את השם וכתובת המייל שלו, הוא אישר לכם לשווק לו.

וזאת נקודת המפתח שהופכת את השיווק לרשימת תפוצה לכל כך עוצמתית.

על פי מחקרים, אנשים שאישרו לכם לשווק להם הם פי כמה עשרות איכותיים יותר לעומת גולשים שאתם מפריעים ומנסים לגנוב את תשומת הלב שלהם.

למשתמשי פייסבוק או גוגל אין את אותה מערכת היחסים והאמון כלפיכם שתקל עליהם לרכוש את המוצר או השירות שלכם כמו שנוצרת דרך באימייל מרקטינג מול קהל שברשימת התפוצה.

למה אימייל מרקטינג לרשימת תפוצה זאת אסטרטגיה שמובילה להצלחה?


גולשים כמעט לא קונים מיד אחרי שהם מקליקים על הפוסט בעמוד התוצאות בגוגל או על מודעת פייסבוק.

למעשה, כשמדובר בשיווק לקהל קר אפילו המשווקים הטובים ביותר בעולם מגיעים ליחס המרה שהוא קטן מ-1%.

מעבר לזה, מכל המבקרים שבסופו של דבר ירכשו מכם, אחרי האינטראקציה הראשונה שלהם איתכם רק 15% יבצעו רכישה תוך 90 הימים הראשונים.

85% ירכשו רק אחרי 3 חודשים!

אמייל מרקטינג הוא הכלי שמאפשר לכם לשמור על קשר עם אותם 85 האחוזים. להציע להם עוד ערך, מוצרים נוספים וגם מוצרים שהם לא שלכם דרך שיווק שותפים.

ומה הנקודה החשובה כאן?

אימייל מרקטינג לרשימת תפוצה מתבסס על פסיכולוגיה שעובדת


אתם רוצים לזכור שבסופו של דבר, אף אחד מאתנו לא מעוניין לקבל יותר מיילים, אבל כולנו מחפשים שינוי והתפתחות שהופכים אותנו למאושרים.

עכשיו, עבור כל אדם אושר בא לידי ביטוי בצורה אחרת…

אדם אחד יהיה מרוצה אם ירד במשקל, אחר ירצה לעלות במשקל ולפתח מסת שריר. אדם אחד יהיה מאושר כשימצא זוגיות ואחר ימצא נחת כשיסיים זוגיות לא בריאה.

ואתם רוצים להיות אלה שמכוונים אותם ליעד.

ולמה אני אומר לכם את זה?

כי זה בדיוק התפקיד שלנו כמשווקים…

לעזור לאנשים לגשר מעל הפער שבין המצב המצוי למצב הרצוי.

תזכרו שמגנט הלידים שלכם הוא הצעד הראשון שלהם לכיוון הנכון ואולי זה נראה שאנשים משאירים את הפרטים שלהם באתרים ובבלוגים בלי שום בעיה היום אבל המחשבה שעוברת להם בראש היא…

"אני באמת יכול לסמוך עליו עם כתובת המייל שלי?".

כי פסיכולוגית זה "התשלום" הראשון שהם עושים מולכם עבור מגנט הלידים שלכם לפני רכישת המוצרים והשירותים שלכם בכסף אמיתי.

אבל כשהם יתחילו לפעול לפי אותו המגנט שמכיל ערך שקיבלו מכם וזה יביא להם את השינוי שהבטחתם, אז תתחזק ותתקבע האמונה בהם שאתם האדם הנכון שיכול לעזור להם לעלות על המסלול שמוביל אותם להשגת המטרה שלהם.

מכאן אחרי שקיבלו את המגנט שלכם, אתם תתחילו לשלוח עוד תוכן אליהם שמכיל ערך נוסף כדי לבטל בהם התנגדויות נוספות.

וזה מתחיל להניע את גלגלי "עיקרון ההדדיות" שאומר שכדי לקבל קודם צריך לתת ואתם יכולים לקרוא עליו במאמר הזה שבו אני מסביר על חוק המשיכה וגם בסרטון הזה…

זאת הדרך לקבע בראש של הקהל שלכם שאתם המדריך והיועץ הנאמן שלהם בכל בעיה שהם רוצים לפתור.

וכשתשלחו אליהם מייל שממליץ על מוצר בתשלום, יהיה להם קל לקבל את ההחלטה לרכוש מכם את מוצר או שירות שיביא אותם מנקודה א' שהם תקועים בה לנקודה ב' שבה אתם משחררים אותם להגשים את עצמם.

עבור אימייל מרקטינג אתם צריכים מגנט לידים ורשימת תפוצה


הדבר הראשון שאתם צריכים כדי להתחיל לבנות את מערכת האימייל מרקטינג שלכם זה מגנט לידים וזה יכול סרטון הדרכה, קובץ PDF, קובץ אודיו, מצגת, וובינר וכדומה.

ומה שחשוב עבורכם במגנט הלידים הוא…

  • שיהיה מהיר ליצירה ובעל ערך גבוה עבור הקהל שלכם.
  • שיביא את הקהל בקלות ומהירות לידי פעולה וליישם את מה שאתם ממליצים.
  • שיקדם את הקהל לכיוון התוצאה המבוקשת שלהם.

חשוב לזכור שהמטרה שלכם עם מגנט הלידים היא להתמקד בבעיה אחת ולא בכל הבעיות של הקהל שלכם כי מגנט הלידים מקרב ומכין אותם מנטלית לביצוע רכישת המוצר שיפתור עבורם בעיות קשות ומסובכות יותר.

ואלה 3 השאלות שאני ממליץ לכם לשאול את עצמכם אם אתם רוצים ליצור מגנט שיכין את הנרשמים בצורה הטובה ביותר לביצוע רכישה:

  1. מה הוא הדבר שהקהל שלכם צריך להאמין בו, כדי שיחליט בסופו של דבר לרכוש את המוצר או השירות שלכם?
  2. איזה התנגדויות עלולות לצוץ בקהל שלכם לפני רכישת מוצר שאנחנו יכולים לבטל כבר דרך מגנט הלידים.
  3. מה הוא הכאב או איזה מועקה דוחפת את קהל היעד שלכם לרכוש את המוצר או השירות?

אנשים הם מאוד עסוקים ותשומת הלב שלהם היום נגנבת בכל דקה ע"י אלפי סוגים של הסחות דעת. אתם מתחרים בכל הרעש הזה שמפגיז אותם מכל כיוון ולכן חשוב שתזכרו שכדי ליצור מגנט לידים מעולה, התוכן שבו חייב…

  • להיות מהיר וקל לשימוש.
  • לאפשר יישום מידי.
  • להיות ממוקד וספציפי.

תשכחו מהסברים ודוגמאות! שיהיה פשוט, מהיר וישר לעניין!

תארו לכם שאתם מייצרים צ'ק ליסט של 10 פעולות אופטימיזציה למנוע החיפוש כדי לעשות לפני פרסום פוסט.

בלוגרים תולים אותו מול העיניים ועוברים לפיו על הפוסטים שלהם כדי לוודא שלא שכחו לדוגמא להכניס את ביטוי המפתח בטקסט, לקישור, בתמונת הנושא של הפוסט, בכותרת ובתיאור. ואם קרה שהם כמעט ושכחו לדחוף את הביטוי באחד מהמקומות האלה והצ'ק ליסט שלכם הציל אותם… תארו לכם מה הם ירגישו כלפיכם.

מה הם ירגישו כלפיכם אם צ'ק ליסט אחר שלכם יעזור להם להרים קמפיין פייסבוק בצורה נכונה ויחסוך להם זמן וכסף?

לרוב זה קורה באופן לא מודע אבל הם יתחילו לפתח אמון כלפיכם ובראש שלהם אתם כבר תתחילו להצטייר כמדריך המומחה והנאמן שלהם.

עכשיו…

אולי כבר רמזתי לכם מה הוא המגנט המומלץ שכדאי לכם להשתמש בו ומיד תבינו טוב יותר באיזה מגנט כדאי לכם לבחור.

באיזה מגנט לידים רצוי להשתמש כדי להגדיל את רשימת התפוצה?


אז נתחיל בזה שכמעט כל דבר יכול לשמש כמגנט לידים…

אבל… וזה חשוב!

לא כולם מייצרים את אותה כמות הלידים ולא כולם מיצרים לידים באותה האיכות.

ומיד תלמדו מה הם המגנטים המומלצים בזכות זה שבני אדם עושים כבר את הפעולה הזאת באופן טבעי.

צ'ק ליסטים ורשימות


כבר עכשיו אני רוצה לומר לכם שבתור התחלה זה יהיה מאוד חכם להתמקד במגנטי הלידים האלה.

אלה מסוג המגנטים שיהיה לכם סופר קל לייצר אותם, יהיה קל לבחון ולעשות עליהם טסטים ויהיה קל מאוד עבור הקהל שלכם לפעול לפיהם, ליישם אותם ולהגיע לתוצאות במהירות.

ולמה דווקא את המגנטים האלה?

כי אנחנו כמעט כל הזמן עובדים עם צ'ק ליסטים ורשימות בחיי היומיום, בבית, בעבודה, כשיוצאים לקמפינג, כשאנחנו לומדים, מבשלים או יורדים לקניות בסופר והסיבה לזה היא שלכולנו עוברות בראש המחשבות…

  • "האם פספסתי משהו?"
  • "האם שכחתי משהו?"
  • "האם נעלתי את הדלת?"
  • "האם כיביתי את הכיריים?"
  • "האם שכחתי לקנות בצל?".

המוח שלנו עסוק כל הזמן עם יומנים, משימות, רשימות וצ'ק ליסטים באופן קבוע ואפילו הייתי אומר שהוא פועל כך באופן טבעי.

לכן להציע לקהל שלכם משהו שהוא כבר מכיר ויודע להשתמש בו יהפוך אתכם ל"מושיע" שלו, אנשים אוהבים אותם כי הם מעודדים ודוחפים לפעולה שזאת המטרה העיקרית שלנו.

וזה מה שיגרום לקהל בסופו של דבר אחרי שיראו שמגנט שלכם מביא להם תוצאות, ליצור קשר אתכם כדי לקבל הדרכה מעמיקה יותר או לקנות את הקורס שלכם.

השימוש במגנטים האלה אפשרי במגוון רחב מאוד של נישות והוא לא מוגבל לנישה ספציפית.

תבנית – Template


תבנית נותנת לנו את ההרגשה שזה כבר מוכן ועובד וכל מה אנחנו צריכים זה רק לעשות לה כמה התאמות וזהו… אפשר לפעול ולראות תוצאות.

תבניות הם מאוד קלות ליישום ונוטעים במשתמש הרבה ביטחון וזה מאוד חשוב, כי נניח וקראתם למגנט הלידים שלכם…

"התבנית לשליחת מיילים שעשתה לי 77 אלף ₪ ב-3 חודשים"

מי שמוריד אותו אומר לעצמו…

"גם אם אגיע לחצי מזה זה אחלה דיל".

ובראש, במחשבות בדמיון שלהם הם כבר נמצאים בשלב הפעולה ולפעול על פי תבנית זה מהיר ביותר, תוך דקות של עבודה וזה מוכן.

זה ניצחון קל ומהיר עבור הקהל שלכם וזה מה הופך את המגנט הזה לכל עצמתי.

מעבר לזה, יחסית זה קל להפוך את הידע שלכם לתבנית ואפשר להשתמש במגנט הזה בכל תחום שתבחרו.

מדריכים כתובים


מדריך יכול להיות מגנט לידים עוצמתי ביותר!

אנחנו מחפשים שיטות ואסטרטגיות מוכחות שאנשים אחרים כבר הגיעו איתם לתוצאות ותיעדו את הדרך אליהם.

לכן, אם יש לכם ניסיון בלרדת במשקל במהירות ובקלות יחסית, אתם ממשיכים ושומרים על אורח חיים בריא ובנוסף על כל זה אולי (וזה לא חובה) גם הפכתם למאמן כושר שמאמן אנשים בהצלחה כבר שנים…

אז יש בידכם שיטה מוכחת שעובדת.

ועכשיו אתם יכולים לעזור באמצעותה לאנשים שעומדים היום בפני אתגר דומה.

אתם יכולים ליצור מדריך מגנט לידים איכותי מאוד שמחולק נניח ל-5 שלבים ואתם יכולים לקרוא לו משהו בסגנון של…

  • "השיטה המוכחת שלי לחיים בריאים ומאושרים ב-5 שלבים"
  • "הדרך שלי לחיים בריאים ומאושרים דרך אימון של 15 דקות ליום"
  • "המדריך שילמד אתכם ב-5 דקות לרדת 5 קילו ב-25 ימים"

וחשוב שכבר בכותרת תעבירו מסר לקהל שלכם שהם מקבלים מדריך מלא שיהיה קל לקריאה ולהבנה וכזה שידחוף אותם מהר לפעולה.

כדי שיחזרו אליכם ויבקשו את התוכנית שבניתם ואתם מוכרים ללקוחות שמוכנים לעשות את הצעד הבא.

בכל מקרה, מומלץ לציין בכותרת את מספר השלבים או לציין זמן, ומשום מה מספרים אי זוגיים עושים עבודה טובה יותר.

כמובן שחשוב לעשות טסטים כדי לבדוק מה עובד בשבילכם טוב יותר ומה פחות.

עכשיו, נניח וקראתם למדריך שלכם בשם…

"המדריך ל____ ב-5 שלבים".

חמישה שלבים נשמע יחסית מעט ועושה רושם שמדובר בתהליך שהוא יחסית פשוט ליישום. עם זאת, מומלץ ליצור במדריך שלבים מקיפים ועמוסים במידע.

כי כך אתם בעצם עושים סלקציה!

זה ימשוך קהל איכותי שמוכן להפשיל שרוולים ולהזיע כד לעשות את כל מה שנדרש ולהגיע לתוצאות שהם מבקשים.

ואפילו להוציא על זה כסף.

פסיכולוגית, אנחנו לא אוהבים להשקיע מאמץ שבסופו של דבר לא ישתלם לנו וזה אומר שככל שנתאמץ ונעבוד קשה יותר כדי להשיג משהו, הרצון שלנו להשיג אותו יהיה חזק יותר.

עכשיו…

כל אדם שמתחייב למטרה חדשה כלשהי שאין לו שום ניסיון בו והוא מעוניין בתוצאות, ראשית מבין שהוא ממש גרוע בזה וגם הוא מבין שהוא חייב לעבור תהליך של חיפוש אחר ומידע, ביצוע מחקר ולמידה.

והמקום הראשון שכולנו מתחילים היום לחקור וללמוד דרכו כמעט בכל נושא זה דרך יוטיוב.

שם הוא יתחיל לחפש וללמוד כמה שיותר על התחום. אז הוא יתחיל להיכנס לבלוגים, לפורומים, יתחבר לקבוצות פייסבוק ויתחיל לצרוך המון תוכן.

מה שקורה בדרך כלל אחר כך הוא שההפגזה הזאת של אינפורמציה מביא אנשים למצב של עומס יתר שגורם להם להרגיש שהם מוצפים ותקועים…

ועכשיו, לא רק שהוא חושב שהוא גרוע וחסר ניסיון בזה, אלה הוא גם המום מכמות המידע הלא מאורגן שיושב לו בראש וזה מקשה עליו להתקדם.

מגנט לידים מסוג מדריך, היא מפה שתעשה לו סדר בראש.

מפה שתראה לו את המסלול שבו כדאי לו לצעוד ושייתן לו ביטחון לפעול ולהתקדם.

מעבר לזה…

חשוב לזכור שיש לנו נטייה לחשוב שאם יש מישהו שיודע להסביר לנו את הבעיה או האתגר שמולנו אז כנראה שיש בידו גם את הפתרון הטוב ביותר.

אנחנו מתחברים לאנשים שמבינים אותנו ואת האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם.

לכן ככל שהמדריך שלכם מסביר את הבעיה בצורה טובה יותר, כך כנראה שהקהל שלכם יחשוב שהפתרון שאתם מציעים לו בתשלום הוא טוב באותה מידה ואפילו יותר.

תראו, קשה ליצר מדריך וזה יכול לקחת הרבה זמן אבל מדריך הוא כלי יעיל במיוחד למשיכת קהל אל המוצרים והשירותים שלכם ובמידה ומתאפשר לכם, זה המגנט שאני ממליץ עליו.

וובינרים


וובינרים יכולים להיות מאוד מבוקשים על ידי הקהל. הבעיה שקשה לייצר אותם וזה יכול לקחת לכם הרבה זמן להכין אותם.

מעבר לזה, דעו שוובינרים שהוקלטו מראש מספקים תוצאות פחות טובות וזאת עבודה מאוד קשה לשדר וובינרים על בסיס קבוע. בנוסף אתם קובעים ומתזמנים וובינר לתאריך מסוים ותמיד יהיה אחוז יחסית גבוה של אנשים שלא יוכל לצפות בו.

השאלה היא באיזה מוצר מדובר כי יכול מאוד להיות שעבור המחיר של המוצר שלכם, בהחלט יהיה משתלם להרים כמה עשרות וובינרים בשנה.

אבל מה שהכי מפריע לאנשים עם וובינרים הוא שיש להם אסוציאציה של…

"מישהו מנסה למכור לי משהו!".

כל זה הופך את ה-CPL (Cost Per Lead) למאוד גבוה ולעיתים קרובות הופך אותו ללא משתלם.

מדריכי וידאו ואודיו


מדריכי וידאו הם קשים ליצירה והפקה והם גם מאלצים את הקהל שלכם לפנות הרבה זמן כדי לצפות בהם. מדריכי וידאו והקלטות אודיו יכולים להגיע לאורך של שעות וזה גורם להם לעצור הכול כדי להיות להתפנות ולצפות במדריך.

בעיה נוספת עם מדריך וידאו היא שכמות המידע שבדרך כלל מעבירים במדריך של שעה יכולה לייאש אנשים ומהר. הם ממש לא רוצים לטבוע בנתונים, דוגמאות, תרשימים וטבלאות.

הם רוצים את הישר ולעניין, זוכרים?

אני לא אומר שזה לא יעבוד, אבל לרוב צריך להיות ברמה מאוד גבוהה כדי להצליח עם זה.

במידה ואתם משווקים מוצר או ליין של מוצרים, מה שיכול להפוך סרטון וידאו וגם קובץ אודיו לכלי מאוד עוצמתי עבורכם, זה לראיין את יוצרי המוצר, את המוח שמאחורי הקלעים שיצר את המוצר שאתם ממליצים עליו.

כי לראות ולשמוע את המומחים מדברים יכול לעזור לקהל ללמוד ולהתחבר אליהם ואל המוצרים שלהם.

זה מעולה לביטול התנגדויות.

עכשיו…

ליצור קובץ MP3 יהיה לכם הרבה יותר קל וזול, וזה גם קל יותר להקשיב לו כי הקהל שלכם יכול לעשות את זה במקביל תוך כדי עשיית דברים אחרים כמו נהיגה, התעמלות, ניקיונות וכדומה.

אבל…

בקרב אנשים הערך הנתפס שיש בקבצי אודיו הוא מאוד נמוך והם מרגישים שקבצי אודיו לא יכולים להכיל תוכן בעל ערך גדול מספיק כדי לדחוף אותם לפעולה וזאת בעיה מאחר והמטרה העיקרית שלכם עם מגנט הלידים זה לגרום לקהל שלכם לפעול להשגת המטרה שלהם.

איבוקים


ספרים משמשים כמגנטים נראה לי מאז שהמושג הזה הומצא.

הבעיה עם ספרים שלוקח הרבה זמן לייצר אותם וזה לוקח זמן גם לסיים לקרוא אותם. קשה למצוא ספר שממש מניע לפעולה ולרוב כשאנשים מורידים ספר שהוא מגנט לידים, הם מגלים שהוא היה באיכות לא טובה ויוצאים בתחושה שזה היה בזבוז מוחלט של זמן.

ובדיוק כאן כשהם מרימים ידיים, אנחנו מאבדים אותם ומרחיקים אותם מרכישת המוצר או השירות שלנו.

סשנים וייעוץ טלפוני


לא מומלץ ליצור מגנט לידים שהוא סשן טלפוני לייעוץ אחד על אחד.

למה?

כי לרוב, אנשים חושבים שמדובר בשיחה שבסופה "היועץ" ינסה למכור להם מוצר או שירות.

אנחנו בנקודת זמן היום שרוב האנשים חושדים באנשים זרים שמדברים איתם מהצד השני של קו הטלפון כי המערכת הזאת מלאה בספאם וברובוטים שגורמים לנו אוטומטית להוריד את האמינות של כמעט כל אדם שלא נמצא ברשימת אנשי הקשר שלנו.

אתם צריכים להיות תותחי על כדי לסגור עסקה בשיחת טלפון.

אבל, יש גם פלוס…

זה יכול להשתלם לכם כי הדבר החיובי במגנט לידים כזה הוא שדרכו אולי יגיעו מעט לידים, אבל הם יהיו איכותיים מאוד כי מי שיתאם אתכם שיחה כזאת וגם בסופו של דבר יופיע, כנראה שהוא מאוד רוצה למצוא פתרון לבעיה שלו.

לכן, רעיון טוב עבור מי שהאסטרטגיה הזאת נראית לו, יהיה ליצור מגנט לידים פשוט וממיר יותר כמו צ'ק ליסט, רשימה ואפילו מדריך ואז אפשר יהיה להציע את שיחת היעוץ כבונוס אחרי ביסוס האמון מול האנשים שמוכנים לעבור לשלב הבא.

חשוב להדגיש!


תזכרו שאתם מכינים באמצעות המגנט לידים את הגולשים לבצע רכישה!

לכן חשוב שהמגנט, המוצרים והשירותים שלכם יהיו באותו הנושא.

אם מגנט הלידים שלכם עוזר לקהל שלכם בתחום התפתחות אישית, גם המוצרים שלכם צריכים להיות בנישה הזאת ואם המגנט עוזר להם לפתור בעיה בנושא קידום אתרים אורגני, גם המוצר שלכם צריך לפתור בעיות בתחום ה-SEO.

ואני ממליץ לכם לקרוא את הקורס קידום אתרים חינם שתמצאו במדריך הזה.

טוב, דברנו לא מעט על סוגי המגנטים שקיימים ועל איזה מהם כדאי לכם להשתמש כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים אל המוצרים והשירותים שלכם.

ועכשיו אתם בטח תוהים לעצמכם…

איך ליצור מגנט לידים עבור אימייל מרקטינג?


נקודה שאתם רוצים להכניס טוב לראש שלכם היא שאנחנו, כבלוגרים וכמשווקים, רוצים לעזור לאנשים להגיע לתוצאות בהתבסס על ניסיון שצברנו כשהאתגר שהם ניצבים בפניו היום, היה בעבר שלנו.

אנחנו מלמדים אותם את המערכות והמנגנונים שאנחנו למדנו ובנינו תוך כדי ההתמודדות עם בעיה או מכשול שמנעו מאתנו להגיע אל השינוי המיוחל.

לכן, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלוף החוצה מהראש שלכם את הדרך והתהליך שאתם עברתם כדי להתפתח לאדם שאתם עכשיו.

והשיטה שעובדת בשבילי ואני ממליץ אותה גם לכם ליצירת מגנט היא קודם כל להתחיל עם עט ונייר בכתיבה חופשית על הניסיון האישי שלכם בנושא שעליו המגנט מדבר.

פשוט לשפוך במהירות את כל מה שיש לכם בראש על הנושא, את כל הרעיונות ואת השלבים והתהליכים ואחר כך לפרט על כל שלב ורעיון כדי להסביר אותם במילים שלכם לעצמכם.

פרקו את כל התוכן לשלבים וצעדים ואחרי שאתם מרגישים שיש מספיק תוכן על הנייר, סמנו (אפשר במרקר) את מה שנראה לכם שיכול להיות נושא או שלב בפני עצמו. סמנו כל מה שיכול להיות כותרת טובה לנושא או ציטוט שלכם שאהבתם מאוד.

בשלב הבא העתיקו את השלבים ואת מה שסימנתם במרקר תחתיהם לכרטיסיות כדי שאפשר יהיה להזיז ולשנות את הסדר שלהם.

אחרי שהכרטיסיות מוכנות, סדרו אותם בסדר שנראה לכם נכון והגיוני.

עכשיו…

מכירים את זה שכשאנשים מלמדים משהו הם לומדים בעצמם אפילו יותר?

אז תתחילו להסביר את כל התהליך בקול רם לעצמכם וזה יעזור לכם להבין אם חסר שלב כלשהו, אם הסבר מסוים לא מספיק ברור או אולי תמצאו שיש שלב שצריך להופיע מוקדם יותר בסדר הפעולות.

אתם יכולים לרשום על כל כרטיסיה הערות במידה ויש לכם ואחרי שמרגיש לכם שהשלבים והסדר נכונים, העבירו את תוכן הכרטיסיות לפורמט דיגיטלי.

הפורמט


אם מדובר בתוכן כתוב אז תמירו את מגנט הלידים לפורמט שאתם רוצים להעביר בו לגולשים שלכם, כמו קובץ PDF, וורד, Power Point וכדומה. או לקבצי MP3 ו-MP4 במידה ומדובר בתוכן לצפייה או הקשבה.

קבצי וידאו יכולים לצאת גדולים ויתפסו נפח גדול באחסון. לכן, אני ממליץ לאחסן אותם בשרתים חיצוניים כמו בשירות של VIMEO PRO.

למה לא ביוטיוב?

תשומת לב!

ולמה אני מתכוון…

ביוטיוב יש המון הסחות דעת, כמו סרטונים מומלצים בצד או שמוצגים לצופה תוך כדי ובסוף הסרטון והקלקה אחת עליהם והצופים שלכם נעלמים לתוך אין סוף של תוכן.

VIMEO מאפשר לכם לבטל את הסחות הדעת ולשמור על הצופים ממוקדים ביישום ובפעולה שלהם לכיוון השגת התוצאות שהם מחפשים.

את שאר הפורמטים שהם יחסית קטנים יותר ותופסים פחות נפח באחסון, אני חושב שאתם יכולים לאחסן על השרת שעליו מאוחסן הבלוג שלכם וזה לפחות בהתחלה כאשר התנועה היא עדיין לא מאסיבית ושעלולה "לתקוע" ולהאט את הגלישה אליו.

מאוחר יותר כשהביקוש למגנט שלכם יגדל באופן משמעותי, תמצאו שיש הרבה מאוד אפשרויות כדי לאחסן את כל פורמטי המגנטים שלכם כמו על שרתי אמזון.

את הפורמטים הכתובים אפשר לספק למשתמשים גם דרך עמוד בבלוג שלכם שפתוח רק למשתמשים רשומים ושקיבלו מכם סיסמת התחברות. רק קחו בחשבון שזה מצריך ידע והתעסקות עם קוד והתקנת תוספים שעלול לשרוף לכם זמן נוסף שאולי אין לכם.

עכשיו, אולי אין לכם יותר מידי זמן אבל מיד תבינו מה אתם חייבים שיהיה לכם והרבה ממנו.

על מה חייבים להקפיד במגנט?


על איכות!!!

תראו… כמו בכל דבר גם בכתיבה, בצילום וידאו ובהקלטת סאונד ככל שנעשה את זה יותר, נהיה טובים יותר בזה. ואני מבטיח לכם שלא משנה כמה קשה תעבדו על מגנט הלידים שלכם, תמיד תמצאו משהו שאפשר וצריך לתקן.

וכמוכם, גם הקוראים או הצופים שלכם יבחינו בשגיאות האלה.

לכן זה חשוב שתחזרו אליו לעיתים קרובות תקראו אותו בקול רם ותערכו ותתקנו אותו ככל שניתן.

שוב, לא מדובר בתהליך חד פעמי של "גומרים הולכים".

בלוגרים מנוסים בוחנים כמה מגנטים אחד אחרי השני עד שמגיעים לזה שממיר באחוזים הגבוהים ביותר וגם אחרי שמצאו את המגנט הטוב ביותר, הם ממשיכים לעדכן, לתקן ולשפר.

כולנו מכירים את האמרה "לא לשפוט ספר על פי הכריכה שלו" ועדיין כולנו עושים את זה. ומגנט הלידים הוא הכריכה של הספר שלכם וזה מה שיקבע איך הגולשים יתפסו את הערך שבו, את הערך של הבלוג ואת הערך שלכם כמורה ומדריך שיעזור להם להגיע למה שהם שואפים להתפתח ולהשתנות.

וודאו ככל שניתן בטקסט הכתוב שאין שגיאות כתיב ודקדוק ושלא שכחתם פסיק או נקודה. צרו הרגשה של מותג והוסיפו עמוד פתיח, לוגו וצבעים. בקבצי הסאונד והוידאו, הורידו קטעים של רעש או גמגום או שקט ארוך מידי ודברו ככל שניתן ברצף וברהיטות.

אולי זה לא מתאים לכולם, ובכל זאת, אם אתם רוצים להגיע לתוצאה מיטבית, זה יכול להיות חכם להעביר את עבודת המיתוג, העיצוב ותיקון השגיאות לאדם חיצוני או לכמה אנשים שזה המקצוע שלהם.

עמוד ההרשמה לרשימת תפוצה


עמוד הרישום שלכם משפיע מאוד על אחוז ההמרה!

וכדי שהעמוד יהיה מוצלח יש כמה פרמטרים שאתם חייבים להקפיד עליהם בזמן יצירת העמוד.

עכשיו שימו לב…

חברת מיקרוסופט עשתה מחקר לפני כמה שנים ומצאה שיכולת הריכוז של בני האדם די דומה לשל דגי זהב.

כ-8 שניות!

מדובר על הזמן הממוצע שאנחנו יכולים להיות ממוקדים במשהו כשאנחנו גולשים באינטרנט עד שתשומת הלב שלנו תוסח לכיוון אחר.

8 שניות זה הזמן שאנחנו מחזיקים מעמד עד שסרטון אחר ביוטיוב גונב את תשומת הלב שלנו או עד שמודעה בפייסבוק מסיחה את דעתנו.

לכן הכלל החשוב ביותר ביצירת עמוד הרישום הוא…

לשמור עליו פשוט!!!

ואיך עושים את זה?…

תכף גם אתם תדעו.

דבר ראשון…

שמרו על עמוד בעיצוב נקי ללא הדר, ללא תפריט ולוגו, ללא פוטר והפניות או קישורים החוצה ממנו.

המרכיב החשוב ביותר – הכותרת


הכותרת צריכה להסביר תוך כ-4 שניות של קריאה מה התמורה שהנרשם מקבל. מה היא ההבטחה שלכם.

ויש כמה סוגי כותרות שיכולות לעבוד בשבילכם אבל המקום שהייתי מתחיל בו זה בספר הקופירייטנג הנהדר שכתב Victor Schwab ושמו הוא How to Write a Good Advertisement.

How to Write a Good Advertisement
How to Write a Good Advertisement

דרך הספר הזה תלמדו איך ליצור כותרת יעילה וממירה והמון טיפים מקצועיים שקשה למצוא אותם היום.

הספר מנתח את הפסיכולוגיה של 100 כותרות אמיתיות מהעולם ומסביר מה בהן עושה אותן לכל כך טובות.

תזכרו שכל מודעה, עמוד, דף מוצר, סרטון ביוטיוב, פוסט וכדומה מתחילים בכותרת. זה הדבר הראשון שהגולש נחשף אליו והיכולת של הכותרת לתפוס את תשומת הלב שלו תקבע איך הגולש יפעל אחרי שיקרא אותה.

ממליץ מאוד לקרוא את הספר.

ובכל זאת יש כמה דרכים שכותרת יכולה לפעול דרכם והראשון הוא…

חשיפת סוד שאף אחד לא מכיר

כמו לדוגמה…

"טכניקה בחינם שבו אני מגלה ______________."

כאשר במקום הריק תהיה התוצאה המבוקשת שהקהל שלכם מעוניין בה.

אתם מגלים משהו שאנשים מאוד רוצים לשים את הידיים שלהם עליו והתוספת של המילה "חינם" שהיא מילה כוח שמעוררת רגש ולדעתי מוסיפה ערך כלשהו שעוזר לקהל להיות מעוניין לגלות את הסוד עוד יותר.

שיטת ביטוי אחרת היא…

בעיה ופתרון

לדוגמה…

"נמאס לכם מ______? אז המדריך הזה ילמד אתכם ____."

או…

"מתקשים לקדם את הבלוג בגוגל? הקורס קידום אתרים חינם שלי ילמד אתכם להגיע למקום הראשון."

כותרת שמנוסחת בצורה אחרת היא…

לקבל תוצאה ממוקדת בזמן ספציפי

אנשים אוהבים לדעת מה הם מקבלים בדיוק כמו מספרים וזמן.

כמו הדוגמה שכבר השתמשתי בה מוקדם יותר…

"המדריך החינמי שילמד אתכם ב-5 דקות לרדת 5 קילו ב-25 ימים"

ופה חשוב שתבינו שיש לכם שם ומוניטין לשמור עליו!

אם אתם ממציאים מספרים לא מציאותיים יהיה קשה לכם לייצר אמינות כשהקהל לא מגיע לתוצאות שהכותרת מבטיחה.

אתם חייבים לעמוד בהבטחה שלכם לקהל!

לכן זה יכול לעזור לשים בעמוד ההרשמה בחלק התחתון המלצות (testimonials) של אנשים שמאמתים שאכן הם הגיעו אל התוצאות שהבטחתם.

כותרת בסגנון אחר תהיה…

לקבל משהו בלי לוותר על משהו

לדוגמה…

"איך להצליח להיות ____ בלי לוותר על שאני אוהב."

"איך לרדת 5 קילו ב-25 ימים בלי לוותר על שוקולד."

או…

"איך להצליח להיות ____ עם לוותר על שאני לא אוהב."

"איך לרדת 5 קילו ב-25 ימים בלי התעמלות גופנית."

מרכיב שני – רשימה ותבליטים


ברשימה אתם יכולים לפרט על ההבטחה שלכם בשלושה או ארבעה נקודות. לרדת ממש טיפה לעומק של היתרונות שיש בהבטחה שלכם לקהל.

לדוגמה (וסתם המצאתי כי אין לי מושג בתחום)…

  • איך לבחור את סוג המזון המתאים ביותר לגוף שלך.
  • בניית תוכנית לירידה במשקל שמותאמת במיוחד אליכם.
  • בלי להרגיש רעב בכל זמן התהליך.

עדיף רשימה ולא ציטוט או פתגם או סיפור קצר.

מרכיב שלישי – תמונה


אפשר להוסיף תמונה שלכם, של ספרון או מדריך. בכל מקרה מומלץ לעשות טסטים על כל המרכיבים ולהישאר עם מה שממיר טוב יותר.

קריאה לפעולה – הכפתור


הכפתור הוא האלמנט הפחות חשוב מבין כל שאר האלמנטים בעמוד ההרשמה. ואפילו לא הייתי טורח לעשות ספליט טסט על הצבע שלו או לטקסט שעליו.

אני תמיד נשאר עם צבע כתום למרות שהצבע המומלץ יהיה הצבע שהכי בולט בעמוד ההרשמה שלכם ואני רושם עליו את מה שאני רוצה שהנרשמים יעשו ועכשיו כדי להניע לפעולה.

משהו כמו…

לחצו כאן כדי לקבל את המדריך עכשיו!

חשוב שכל המרכיבים שהזכרתי עד עכשיו יופיעו מול הגולשים ללא יהיה צורך מבחינתם לגלול.

זאת אומרת שהם מופיעים "מעל הקפל" (Above The Fold).

מרכיב חמישי – המלצות והוכחה חברתית


דבר נוסף שכבר הזכרתי מוקדם יותר זה להוסיף המלצות או הוכחה חברתית לזה שהמגנט הלידים שלי כבר מספק לאנשים את מה שאני מבטיח בו.

והוא מראה שלא רק אני אומר אני אמין, אלה שגם אנשים אחרים מעידים על האמינות שלי ושל הידע שאני מעביר אליהם.

לא תהיה לכם ברירה ותאלצו להוסיף את הממליצים שלכם בחלק התחתון של העמוד. גולשים יראו את הראשון או אפילו את השני אבל כדי לראות את כולם, הגולשים יצטרכו לגלול למטה.

אם תוסיפו כמות מכובדת של ממליצים, אז כדי לא לאלץ את הגולשים לגלול חזרה כלפי מעלה, אני ממליץ להוסיף את כל ההצעה שוב בתחתית. את הכותרת, רשימת התבליטים, התמונה ואת הכפתור.

קשה לומר לכם מה ממיר טוב יותר, באיזה כותרת, תמונות, פונטים וכדומה להשתמש כי כל נישה וכל קהל יגיב אליכם בצורה אחרת, לכן החשיבות של ספליט טסטים היא כל כך גבוהה.

וספליט טסטים עושים על…

  1. הכותרת.
  2. הרשימה והתבליטים.
  3. ממליצים.

בנוסף ממליץ לכם לבקש מהנרשם רק את כתובת המייל שלו כדי להפוך את כל התהליך לכמה שיותר פשוט ומהיר.

מה עוד אתם צריכים כדי לבצע אימייל מרקטינג לרשימת תפוצה?


אתם צריכים עמוד תודה שמופיע מיד אחרי השארת הפרטים.

אתם צריכים מערכת לניהול רשימות תפוצה שיודעת גם להיות מערכת אוטוריספונדר שפעולת באופן אוטומטי שמגיבה לנרשמים ושולחת את פרטי מגנט הלידים.

אתם צריכים שיהיה לכם גם את עמוד המגנט, שאת הקישור אליו הנרשמים יקבלו במייל.

והדבר האחרון הוא ספליט טסט, כי אנחנו חייבים לבדוק שהמגנט שלנו פועל בצורה מיטבית כי חייבים לעשות תמיד אופטימיזציה כדי למקסם את אחוז הנרשמים.

למכור זה קל דרך אמייל מרקטינג ומגנט לידים


ושוב אני מזכיר לכם שהמטרה של מגנט הלידים שלכם הוא להכין את המבקרים בבלוג לקנות את המוצרים, השירותים והדרכות שאתם מציעים בו.

ולערך שאתם מספקים דרך מגנט הלידים שלכם יש קשר ישיר להכנסות שלכם "מאחורי הקלעים" של הבלוג שלכם מול הקהל החם.

כי אם אתם לא מצליחים לבטל התנגדויות ולא גורמים להם להאמין שאתם מסוגלים לעזור להם להגיע לתוצאות…

הם פשוט לא יקנו מכם!

המטרה שלכם דרך אימייל מרקטינג, מגנט הלידים ורשימת התפוצה שלכם זה להפוך את תהליך המכירה להרבה יותר קל.

ויצירת אמונות שמפיגות את ההתנגדויות שנמצאות ללקוחות האפשריים שלכם בראש, יהפוך אותם לאוהדים נלהבים שלכם.

בהצלחה!


 

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה…

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

פשוט כי ככה גוגל עובדת. היא מדרגת אתרים על פי צריכת הגולשים ובזכותך ועוד רבים אחרים…

הפוסט הזה מגיע להרבה גולשים בגוגל ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל כאן ב-Its Up 2 Me לכתוב על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.


שתפו בבקשה ועזרו לחברים שלכם למצוא את הפוסט הזה!

כתיבת תגובה