You are currently viewing אימייל מרקטינג, רשימת תפוצה ומגנט לידים: מערכת לעשיית כסף אונליין
אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג, רשימת תפוצה ומגנט לידים: מערכת לעשיית כסף אונליין

אימייל מרקטינג או שיווק דרך רשימת תפוצה הוא הלב של כל עסק שרוצה להצליח באינטרנט. זאת המערכת החשובה והכרחית ביותר בכל בלוג, אתר או חנות איקומרס ובכל זאת בלוגרים מפספסים את החשיבות שלה ומתמקדים יותר בוויזואליות של האתר מאשר במנגנון היעיל ביותר לביסוס האמון ולביטול חסמים והתנגדויות של המבקרים שבסופו של דבר הופך את הבלוג לנכס שמניב להם רווחים.

מנגנון יצירת האמון הוא המרכיב שמגשר בין בלוג שמעניק תוכן וערך לקוראים שלו לבין היכולת שלו ליצר עבורך רווחים.

אל השלב הזה מגיעים רק אחרי שהנחת את כל שאר היסודות במקום. אחרי שהקמת בלוג וכבר יש לך בו לפחות כמה עשרות פוסטים ברמה גבוהה שמייצרים תנועה איכותית אליו.

ושלושת המרכיבים שכל נכס אינטרנטי חייב אותם כדי להפוך למערכת שמייצרת לך הכנסה הם…

  1. תנועת גולשים.
  2. מנגנון ליצירת אמון.
  3. מונטיזציה – המרת התנועה לכסף.

הרבה מתמקדים ביצירת תנועה של מבקרים לאתר ומצפים שבעקבות התנועה יגיעו גם הרווחים אך הם לא מודעים לשלב הקריטי שנמצא בניהם והמדריך הזה מלמד איך ליצור, לטפח ולהשתמש ברשימת תפוצה לטובת אימייל מרקטינג בצורה שבונה ומחזקת את מערכת היחסים והאמון בינך לבין הגולשים שלך.

השלב הזה יעזור לך ליצור את המנגנון בבלוג שיעזור למבקרים שלך להירשם עם כתובות המייל שלהם ובמידה ויש לך מוצר או שירות או שהבלוג שלך מיועד לשיווק שותפים, זה יגדיל את רשימת התפוצה שדרכה תהיה לך את האפשרות להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות שקונים ממך.

ככל שיהיו יותר נרשמים ברשימת התפוצה שלך, כך אפשר לשלוח יותר הצעות ליותר אנשים ולהגדיל את הסיכוי לייצר רווחים.

האם חובה משפך שיווקי למערכת אימייל מרקטינג דרך רשימת תפוצה?


כדי להצליח באימייל מרקטינג, חייבים משפך שיווקי!

אבל אין צורך לבנות משפך נפרד חיצוני כי אפשר לנצל את הבלוג ולהפוך אותו למשפך שיווקי מאוד יעיל.

למה?…

כי ניתן לייצר תנועה אורגנית איכותית יותר שמגיעה מגוגל מאשר תנועה ממומנת. אבל, יש בעיה והיא שהרוב הגדול של המבקרים שיגיעו אליך עדיין לא מוכנים לבצע רכישה ולכן הם נקראים קהל קר.

המבקרים מגיעים לבלוג שלך עם ספקות והתנגדויות לגביך כי הם עדיין לא ביססו את רמת האמון הנדרשת כדי לבצע קנייה.

זאת הסיבה שעדיף לך להשתמש בבלוג שלך…

כי מה יותר טוב מלהציג למבקרים תוכן שמפורסם בבלוג שהוא כבר בעל ערך עבורם?

התוכן הקיים יכול להגביר משמעותית את הסבירות שהקהל שלך יהיה מוכן מרצונו להשאיר את השם ואת כתובת המייל שלו ולהצטרף אל רשימת התפוצה.

אני רוצה להסביר עוד קצת על זה, כי בגדול…

מטרת הבלוג זה להיות מלכודת שמכניסה גולשים לרשימת תפוצה


אימייל מרקטינג - מלכודת
אימייל מרקטינג – מלכודת

 

הבלוג קולט מבקרים מגוגל שהגיעו אל הפוסט שהכיל ביטוי מפתח, ותוך כדי קריאת הפוסט או בסופה יש לך אפשרות להפוך אותם לחברים ברשימת התפוצה דרך הצעה שיהיה להם קשה לסרב לה (ותכף נגיע גם אליה) שפותרת להם בעיה, עוזרת להם להתמודד מול אתגר, מגשימה להם חלום, מטרה וכדומה.

ההצעה הזאת שנקראת מגנט לידים היא שממירה את המבקרים לנרשמים, והיא יכולה להיות כל דבר כמו רשימה, סרטון, דו"ח, מדריך ועוד. העיקר הוא שזה יכיל פתרון בעל ערך אמיתי שיפתור להם בעיה רצינית שמטרידה אותם.

זה השלב הראשון בתוך המשפך השיווקי שמאפשר למבקרים להתנסות עם הערך שבפתרון החינמי שבחרת לספק להם.

עכשיו…

אמרתי מוקדם יותר שרוב המבקרים במשפך עדיין עם ספקות והתנגדויות והם עדיין לא פיתחו אמון כלפיך.

אז כשמציגים בפניהם דרך אימייל מרקטינג את הפתרון הנוסף והחינמי כדי לעזור להם לפתור את הבעיה שלהם…

  • זה יגרום להם לסמוך עליך יותר.
  • זה יגרום להם לרצות לצרוך יותר תוכן שלך.
  • וזה אפילו יבטל התנגדויות שהיו בהם מלרכוש את המוצר או השירות שלך.

בקיצור, נותנים ערך ומכניסים כסף לכיס.

ותכף אגלה לך משהו שהרבה בלוגרים לא יודעים…

אימייל מרקטינג ורשימת תפוצה הם לב העסק שלך!


אימייל מרקטינג לרשימת התפוצה מאפשר לך לייצר מול הגולשים את האלמנט החשוב ביותר שעליו מתבססים כל מערכות היחסים שלנו כבני אדם.

והמרכיב הזה נקרא אמון!

בלי אמון יש בנו חסמים והתנגדויות שמונעים מאתנו להתקדם לשלב הבא ורשימת התפוצה היא הכלי שיאפשר לך לגשר ולבסס אמון מול הקהל.

הרבה חושבים שהכסף של העסק נמצא ברשימת התפוצה וזה נכון, אבל רק חלקית כי בסופו של דבר מה שיקבע את איכות הרשימה היא מערכת היחסים שלך איתה. כי אפשר לבנות רשימה של עשרות אלפי כתובות מייל, אבל אם יגיעו אליה רק הצעות לרכישת מוצרים, אז במקרה הטוב אנשים יבקשו לעזוב את הרשימה אבל במקרה הגרוע הם יכניסו את כתובת המייל שלך לבלאקליסט כספאמרים.

עדיף רשימת תפוצה איכותית וקטנה יותר של כתובות ולשלוח אליהם בקביעות כמה מיילים בשבוע שדרכם ממשיכים לספק להם ערך שיעזור להם להתקדם עם פתירת הבעיה הגדולה שלהם.

ומידי פעם לשלוח להם הצעה לקניית מוצר מדהים שבאמת מספק להם פתרון שמקל על ההתמודדות שלהם מול בעיות ואתגרים.

אבל יש עוד משהו שהופך את רשימת התפוצה שלך לנכס…

רשימת תפוצה כוללת את האנשים שנתנו לך אישור לשווק להם


מה שמיוחד ושונה באימייל מרקטינג דרך רשימת תפוצה הוא שבניגוד לשיטות שיווק אחרות כמו מודעות פייסבוק וגוגל שבהן המשווקים "מפריעים" לגולשים וצצים להם מול העיניים בלי התראה מוקדמת…

לך הקהל שלך נתן "אישור להפריע לו".

בזה שהקהל שלך השאיר את השם וכתובת המייל שלו, הוא הסכים לך לשווק לו וזאת נקודת המפתח שהופכת את השיווק לרשימת תפוצה לכל כך עוצמתית.

על פי מחקרים, אנשים שאישרו לך לשווק להם הם פי כמה עשרות איכותיים יותר לעומת גולשים שמפריעים להם ומנסים לגנוב את תשומת הלב שלהם.

למשתמשי פייסבוק או גוגל אין את אותה מערכת היחסים ואמון כלפיך כמו שנוצרת דרך אימייל מרקטינג מול קהל שברשימת התפוצה.

מה הסיבה שאימייל מרקטינג דרך רשימת תפוצה היא אסטרטגיה שמובילה להצלחה?


גולשים כמעט לא קונים מיד אחרי שהם מקליקים על הפוסט בעמוד תוצאות החיפש בגוגל או על מודעת פייסבוק.

למעשה, כשמדובר בשיווק לקהל קר אפילו המשווקים הטובים ביותר בעולם מגיעים ליחס המרה שהוא קטן מ-1%.

מעבר לזה, מכל המבקרים שבסופו של דבר ירכשו ממך, אחרי האינטראקציה הראשונה שלהם איתך רק 15% יבצעו רכישה תוך 90 הימים הראשונים.

85% ירכשו רק אחרי 3 חודשים!

אמייל מרקטינג הוא הכלי שמאפשר לך לשמור על קשר עם אותם 85 האחוזים. להציע להם עוד ערך, מוצרים נוספים וגם מוצרים שהם לא שלך דרך שיווק שותפים.

ומה הנקודה החשובה כאן?

אימייל מרקטינג מתבסס על פסיכולוגיה שעובדת


חשוב לזכור שבסופו של דבר, אף אחד מאתנו לא מעוניין לקבל יותר מיילים, אבל כולנו מחפשים שינוי והתפתחות שהופכים אותנו למאושרים.

עכשיו, עבור כל אדם אושר בא לידי ביטוי בצורה אחרת כי אדם אחד יהיה מרוצה אם ירד במשקל, אחר ירצה לעלות במשקל ולפתח מסת שריר. אדם אחד יהיה מאושר כשימצא זוגיות ואחר ימצא נחת כשיסיים זוגיות לא בריאה.

ולך כדאי להיות האדם שמכוון אותם לפתרון.

ולמה אני אומר את זה?

כי זה בדיוק התפקיד שלך כמשווק וזה לעזור לאנשים לגשר מעל הפער שבין המצב הקיים למצב הרצוי.

חשוב לזכור שמגנט הלידים שלך הוא הצעד הראשון שלהם לכיוון הנכון ואולי זה נראה שאנשים משאירים את הפרטים שלהם באתרים ובבלוגים בלי שום בעיה אבל המחשבה שעוברת להם בראש היא…

"אני באמת יכול לסמוך עליו עם כתובת המייל שלי?".

כי פסיכולוגית זה "התשלום" הראשון שהם עושים מולך עבור מגנט הלידים לפני רכישת המוצרים והשירותים בכסף אמיתי.

אבל כשהם יתחילו לפעול לפי הפתרון שבמגנט שלך וזה יביא להם את השינוי שהבטחת. אז תתחזק האמונה בהם שכנראה שיש לך גם את האפשרות לעזור להם לעלות על המסלול שמוביל להשגת המטרה הגדולה שלהם.

ואחרי שהגולשים קיבלו את המגנט, זה הזמן להתחיל לשלוח אליהם עוד תוכן שמכיל ערך נוסף כדי לבטל בהם התנגדויות נוספות.

וזה מתחיל להניע את גלגלי "עיקרון ההדדיות" שאומר שכדי לקבל קודם צריך לתת ואפשר לקרוא עליו במאמר הזה שבו אני מסביר על חוק המשיכה וגם בסרטון הזה…

זאת הדרך להכניס לראש של הקהל שיש לך את הידע והיכולת להיות המדריך והיועץ הנאמן שלהם.

וכשהם יקבלו את המייל שממליץ על מוצר שלך בתשלום, יהיה להם הרבה יותר קל לקבל את ההחלטה לבצע את רכישת המוצר או השירות.

עבור אימייל מרקטינג צריך מגנט לידים ורשימת תפוצה


הדבר הראשון שצריך כדי להתחיל לבנות את מערכת האימייל מרקטינג זה כמובן אתר שמייצר תנועה ומגנט לידים. וזה יכול סרטון הדרכה, קובץ PDF, קובץ אודיו, מצגת, וובינר וכדומה.

ומה שחשוב במגנט הלידים הוא…

  • שיהיה מהיר ליצירה ובעל ערך גבוה עבור הקהל.
  • שיביא את הקהל בקלות ומהירות לידי פעולה וליישם את מה שמומלץ לעשות בו.
  • שיקדם את הקהל לכיוון התוצאה המבוקשת שלו.

חשוב לזכור שהמטרה שלך במגנט הלידים היא להתמקד בבעיה אחת ולא בכל הבעיות של הקהל כי מגנט הלידים מכין אותם מנטלית לביצוע רכישת המוצר הגדול שיפתור עבורם בעיות מאתגרות ומסובכות יותר.

ואלה 3 השאלות שאני ממליץ לשאול כשרוצים ליצור מגנט שיכין את הנרשמים בצורה הטובה ביותר לביצוע רכישה:

  1. מה הוא הדבר שהקהל שלך צריך להאמין בו, כדי שיחליט בסופו של דבר לרכוש מוצר או שירות?
  2. איזה התנגדויות עלולות לצוץ בקהל שלך לפני רכישת מוצר שאפשר לבטל כבר דרך מגנט הלידים.
  3. מה הוא הכאב או מועקה שדוחפת את הקהל שלך לרכוש את המוצר או השירות?

אנשים הם מאוד עסוקים ותשומת הלב שלהם היום נגנבת בכל דקה ע"י אלפי סוגים של הסחות דעת. והרעש הזה שמפגיז אותם מכל כיוון הוא המתחרה החזק ביותר שלך ולכן חשוב לזכור שכדי ליצור מגנט לידים מעולה, התוכן שבו חייב…

  • להיות מהיר וקל לשימוש.
  • לאפשר יישום מידי.
  • להיות ממוקד וספציפי.

אני ממליץ לך לשכוח מהסברים ודוגמאות! שיהיה פשוט, מהיר וישר לעניין!

נניח ויצרת מגנט לידים שהוא צ'ק ליסט של 10 פעולות לביצוע אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש של גוגל לפני פרסום הפוסט.

בלוגרים תולים אותו מול העיניים ועובדים לפיו על הפוסטים שלהם כדי לוודא שלא שכחו להכניס את ביטוי המפתח בטקסט, לקישור, בתמונת הנושא של הפוסט, בכותרת ובתיאור. ואם קרה שהם שכחו להכניס את ביטוי המפתח באחד מהמקומות האלה והצ'ק ליסט הציל אותם…

מה לדעתך הם ירגישו כלפי מגנט הלידים שלך?

מה הם ירגישו כלפיך אם צ'ק ליסט נוסף יעזור להם להרים קמפיין פייסבוק בצורה נכונה ויחסוך להם זמן וכסף?

לרוב זה קורה באופן לא מודע אבל הם יתחילו לפתח אמון ובראש שלהם יתחילו לחשוב עליך כהמדריך המומחה והנאמן שלהם.

עכשיו…

כבר רמזתי מוקדם יותר ותכף אני אסביר לך איזה מגנט כדאי לך ליצור.

איזה מגנט לידים ליצור עבור אימייל מרקטינג?


אז נתחיל בזה שכמעט כל דבר יכול לשמש כמגנט לידים…

אבל… וזה חשוב!

לא כולם מייצרים את אותה כמות הלידים ולא כולם מיצרים לידים באותה האיכות.

ומיד יהיה לך קל להחליט מה הם המגנטים המומלצים בזכות העובדה שבני אדם עושים כבר פעולה מסוימת באופן טבעי.

צ'ק ליסטים ורשימות


כבר עכשיו אני רוצה לומר לך שבתור התחלה זה יהיה מאוד חכם להתמקד במגנטי הלידים מהסוג הזה. יהיה לך סופר קל לייצר אותם, יהיה קל לבחון ולעשות עליהם טסטים ויהיה קל מאוד עבור הקהל שלך לפעול לפיהם, ליישם אותם ולהגיע לתוצאות במהירות.

ולמה דווקא את המגנטים האלה?

כי אנחנו כמעט כל הזמן עובדים עם צ'ק ליסטים ורשימות בחיי היומיום, בבית, בעבודה, כשיוצאים לקמפינג, כשאנחנו לומדים, מבשלים או יורדים לקניות בסופר והסיבה לזה היא שלכולנו עוברות בראש המחשבות…

  • "האם פספסתי משהו?"
  • "האם שכחתי משהו?"
  • "האם נעלתי את הדלת?"
  • "האם כיביתי את הכיריים?"
  • "האם שכחתי לקנות בצל?".

המוח שלנו עסוק כל הזמן עם יומנים, משימות, רשימות וצ'ק ליסטים באופן קבוע ואפילו הוכח במחקרים שהוא פועל כך באופן טבעי.

לכן להציע לקהל שלך לפעול בשיטה שהוא כבר מכיר ויודע, יהפוך אתכם ל"מושיע" שלו, אנשים אוהבים רשימות וצ'ק ליסטים כי הם מעודדים ודוחפים לפעולה שזאת המטרה העיקרית שלך.

ואחרי שיראה שהמגנט שלך מספק תוצאות, זה מה שיגרום לקהל בסופו של דבר ליצור קשר אתך כדי לקבל הדרכה אישית בתשלום או לקנות את הקורס שלך.

השימוש במגנטים האלה אפשרי במגוון רחב מאוד של נישות והוא לא מוגבל לנישה ספציפית.

תבנית – Template


תבנית נותנת לנו את ההרגשה שזה כבר מוכן ועובד וכל מה שצריך זה רק לעשות לה כמה התאמות וזהו… אפשר כבר לפעול ולראות תוצאות.

תבניות הן מאוד קלות ליישום ונותנות למשתמש הרבה ביטחון וזה מאוד חשוב, כי נניח וקראת למגנט הלידים שלך…

"התבנית לשליחת מיילים שעשתה לי 77 אלף ₪ ב-3 חודשים"

האדם שמוריד אותה אליו אומר לעצמו…

"גם אם אגיע לחצי מזה זה אחלה דיל".

ובמחשבות ובדמיון שלו הוא כבר נמצא בשלב הפעולה וזה ניצחון קל ומהיר עבור הקהל שלך כי לפעול על פי תבנית זה מהיר ביותר. כמה דקות של עבודת התאמה וזה מוכן.

וזה מה הופך את המגנט הזה לכל כך עצמתי.

מעבר לזה, זה קל להפוך את הידע שלך לתבנית ואפשר להשתמש במגנט הזה בכל תחום.

מדריכים כתובים


מדריך יכול להיות מגנט לידים עוצמתי ביותר!

אנחנו מחפשים שיטות ואסטרטגיות מוכחות שאנשים אחרים כבר הגיעו איתם לתוצאות ותיעדו את הדרך אליהם.

נניח שיש לך ניסיון בלרדת במשקל במהירות ובקלות יחסית, הצלחת להמשיך לשמור על אורח חיים בריא ובנוסף (וזה לא חובה) גם הפכת למאמן כושר שמדריך אנשים בהצלחה כבר שנים…

אז יש לך שיטה מוכחת שעובדת.

ועכשיו יש לך אפשרות לעזור באמצעותה לאנשים שעומדים היום בפני אתגר דומה.

אפשר ליצור מגנט לידים שהוא מדריך שמחולק נניח ל-5 שלבים ולקרוא לקרוא לזה משהו בסגנון…

  • "השיטה המוכחת שלי לחיים בריאים ומאושרים ב-5 שלבים"
  • "הדרך שלי לחיים בריאים ומאושרים באימון של 15 דקות ליום"
  • "המדריך שילמד אתכם ב-5 דקות לרדת 5 קילו ב-25 ימים"

וחשוב כבר בכותרת להעביר מסר לקהל שלך שהם מקבלים מדריך מלא שיהיה קל לקריאה, קל להבנה וכזה שידחוף אותם מהר לפעולה וזה כדי שיחזרו לבקש ממך את התוכנית המיוחדת (בתשלום כמובן) שבנית עבור הלקוחות המיוחדים שמוכנים לעשות את הצעד הבא.

בכל מקרה, מומלץ לציין בכותרת את מספר השלבים או לציין זמן, ומשום מה מספרים אי זוגיים עושים עבודה טובה יותר.

כמובן שחשוב לעשות טסטים כדי לבדוק מה עובד בשבילך טוב יותר ומה פחות.

עכשיו, נניח וקראת למדריך בשם…

"המדריך ל____ ב-5 שלבים".

חמישה שלבים עושה רושם שמדובר בתהליך שהוא יחסית פשוט ליישום. עם זאת, מומלץ ליצור במדריך שלבים מקיפים ועמוסים במידע.

כי זאת הדרך שלך בעצם לעשות סלקציה!

זאת הדרך למשוך אליך קהל איכותי שמוכן להפשיל שרוולים ולהזיע כדי להגיע אל התוצאות שהוא מבקש.

ואפילו להוציא על זה כסף.

ברמה הפסיכולוגית, אנחנו לא אוהבים להשקיע מאמץ כאשר בסופו לא נראה תוצאות וזה אומר שככל שנתאמץ ונעבוד קשה יותר כדי להשיג משהו, הרצון שלנו להשיג אותו יהיה חזק יותר.

עכשיו מגיע החלק המעניין…

כל אדם שמתחייב לתהליך כלשהו כשאין לו ניסיון בו והוא מעוניין בתוצאות, בהתחלה הוא מגלה שהוא גרוע בזה והוא מבין שהוא חייב לעבור תהליך של חיפוש מידע, ביצוע מחקר ולמידה.

והמקום הראשון שכולנו מתחילים היום לחקור וללמוד כמעט בכל נושא זה דרך יוטיוב.

שם הוא יתחיל לחפש וללמוד כמה שיותר על התחום. אז הוא יתחיל להיכנס לבלוגים, לפורומים, יתחבר לקבוצות פייסבוק ויתחיל לצרוך הרבה תוכן.

מה שקורה בדרך כלל במצב הזה הוא שההפגזה הזאת של אינפורמציה מביאה אנשים למצב של עומס יתר שגורם להם להרגיש שהם מוצפים ותקועים וכתוצאה מזה לא רק שעכשיו הוא חושב שהוא גרוע וחסר ניסיון, אלה הוא גם המום מכמות המידע הלא מאורגן שיושב לו בראש וזה מקשה עליו להתקדם.

ומגנט לידים שהוא מדריך, הוא מפה שיעשה לו סדר בראש.

מפה שתראה לו את המסלול שעליו כדאי לו לצעוד ושייתן לו ביטחון לפעול ולהתקדם.

מעבר לזה…

חשוב לזכור שיש לנו נטייה לחשוב שאם יש מישהו שיודע להסביר לנו את הבעיה או האתגר שמולנו אז כנראה שיש בידו גם את הפתרון לבעיה.

אנחנו מתחברים לאנשים שמבינים אותנו ואת האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם.

לכן ככל שהמדריך שלך מסביר את הבעיה בצורה טובה יותר, בהמשך כנראה שהקהל שלך גם יחשוב שהפתרון שמוצע לו בתשלום הוא טוב כמו המגנט ואפילו יותר.

עכשיו, האמת היא שקשה ליצר מדריך וזה יכול לקחת הרבה זמן אבל מדריך הוא כלי יעיל במיוחד למשיכת קהל אל המוצרים והשירותים שלך ובמידה וזה אפשרי, זה המגנט שאני ממליץ עליו.

וובינרים


וובינרים יכולים להיות מאוד מבוקשים על ידי הקהל. הבעיה היא שקשה לייצר אותם ולוקח זמן להכין אותם.

מעבר לזה, צריך לזכור שוובינרים שהוקלטו מראש מספקים תוצאות פחות טובות וזאת עבודה מאוד קשה ליצר וובינרים בשידור חי על בסיס קבוע.

בנוסף כשקובעים ומתזמנים וובינר לתאריך מסוים, תמיד יהיה אחוז יחסית גבוה של אנשים שלא יוכל לצפות בו.

השאלה שתיקבע בסופו של דבר אם וובינר הוא מגנט כדאי או לא, היא "באיזה מוצר מדובר?"…

כי יכול מאוד להיות שאם במוצר עם תג מחיר יחסית גבוה, אז בהחלט יהיה משתלם להרים עבורו כמה עשרות וובינרים בשנה.

אבל הדבר שהכי מפריע לאנשים בוובינר הוא שיש לו אסוציאציה ל…

"מישהו מנסה למכור לי משהו!".

כל זה הופך את ה-CPL (Cost Per Lead) למאוד גבוה ולעיתים קרובות הופך אותו ללא משתלם.

מדריכי וידאו ואודיו


מדריכי וידאו הם קשים להפקה וליצירה והם גם מאלצים את הקהל שלך לפנות הרבה זמן כדי לצפות בהם. מדריכי וידאו והקלטות אודיו יכולים להגיע לאורך של שעות וזה גורם לאנשים לעצור הכול כדי ללמוד אותם.

בעיה נוספת עם מדריך וידאו היא שכמות המידע שבדרך כלל מעבירים במשך שעה יכולה לייאש אנשים ומהר. הם לא רוצים לטבוע בנתונים, דוגמאות, תרשימים וטבלאות.

הם רוצים את הישר ולעניין!

אני לא אומר שזה לא יעבוד, אבל לרוב צריך להיות ברמה מאוד גבוהה כדי להצליח עם זה.

מה שיכול להפוך סרטון וידאו וגם קובץ אודיו לכלי מאוד יעיל, זה לראיין את יוצרי המוצר, את המוח שמאחורי הקלעים שיצר את המוצר שמומלץ על ידך.

כי לראות ולשמוע את המומחים מדברים, יכול לעזור לקהל ללמוד ולהתחבר אליהם, אליך ואל המוצרים והשירותים וזה מעולה לביטול התנגדויות.

עכשיו…

ליצור קובץ MP3 יהיה לך  קל יותר וזול, וזה גם קל יותר להקשיב לו כי הקהל שלך יכול לעשות את זה במקביל תוך כדי פעולות אחרות כמו נהיגה, ספורט, ניקיונות וכדומה.

אבל…

בדרך כלל הערך הנתפס שיש לאנשים כלפי קבצי אודיו הוא מאוד נמוך והם מרגישים שקבצי אודיו לא יכולים להכיל תוכן בעל ערך גדול שידחוף אותם לפעולה וזאת בעיה מאחר והמטרה העיקרית של מגנט הלידים זה לגרום לקהל לפעול להשגת המטרה שלו.

איבוקים


זה נדמה שספרים משמשים כמגנט לידים מאז שהמושג הזה הומצא.

הבעיה עם ספרים זה הזמן שלוקח לייצר אותם והזמן שלוקח לסיים לקרוא אותם. קשה למצוא ספר שממש מניע לפעולה ולרוב כשאנשים מורידים ספר שהוא מגנט לידים, הם מגלים שהוא היה באיכות לא טובה ויוצאים בתחושה שזה היה בזבוז גרוע של זמן.

ובדיוק כאן כשהם מרימים ידיים, אנחנו מאבדים אותם ומרחיקים אותם מרכישת המוצר או השירות שלנו.

סשנים וייעוץ טלפוני


בגדול, לא מומלץ ליצור מגנט לידים שהוא רק סשן טלפוני לייעוץ אחד על אחד.

למה?

כי לרוב, אנשים כבר יודעים שמדובר בשיחה שבסופה "היועץ" ינסה למכור להם מוצר או שירות.

אנחנו בנקודת זמן היום שרובנו חושדים באנשים זרים שמדברים אתנו בטלפון כי המערכת הזאת מלאה בספאם וברובוטים שגורמים לנו אוטומטית לא להאמין למי שלא נמצא ברשימת אנשי הקשר שלנו.

ומשווק צריך להיות תותחי על כדי לסגור עסקה בשיחת טלפון.

אבל, יש גם פלוס…

המגנט הזה אולי יביא מעט לידים, אבל הם יהיו איכותיים מאוד כי מי שיתאם אתכם שיחה כזאת וגם בסופו של דבר יופיע אליה, כנראה שהוא מאוד נחוש למצוא פתרון לבעיה שלו.

לכן, רעיון טוב עבור מי שהאסטרטגיה הזאת נראית לו, יהיה ליצור מגנט לידים פשוט וממיר יותר כמו צ'ק ליסט, רשימה ואפילו מדריך ואז אפשר יהיה קל להציע את שיחת היעוץ כבונוס אחרי ביסוס האמון מול האנשים שמוכנים לעבור לשלב הבא.

חשוב להדגיש!


צריך לזכור שמגנט הלידים נועד כדי להכין את הגולשים לבצע רכישה!

לכן חשוב שהמגנט, המוצרים והשירותים שלכם יהיו באותו הנושא.

אם מגנט הלידים שלך עוזר לקהל בתחום של התפתחות אישית, גם המוצרים חייבים להיות בנישה הזאת ואם המגנט עוזר להם לפתור בעיה בנושא קידום אתרים אורגני, גם המוצר שלך צריך לפתור בעיות בתחום השיווק.

ואני ממליץ לך להקליק כדי לקרוא את הקורס קידום אתרים חינם שתמצאו במדריך הזה.

טוב, דברנו לא מעט על סוגי המגנטים ובאיזה להשתמש כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים אל המוצרים והשירותים שלך.

ועכשיו נראה לי שהשאלה שעוברת לך בראש היא…

איך ליצור מגנט לידים עבור אימייל מרקטינג?


נקודה שחשוב להתמקד בה היא שאנחנו, כבלוגרים וכמשווקים, רוצים לעזור לאנשים להגיע לתוצאות בהתבסס על ניסיון שצברנו כשהאתגר שהם ניצבים בפניו היום, היה בעבר שלנו.

אנחנו מלמדים אותם את המערכות והמנגנונים שאנחנו למדנו ובנינו תוך כדי ההתמודדות עם אותה בבעיה שמנעה מאתנו להגיע אל השינוי המיוחל.

לכן, מה שצריך לעשות זה לשלוף החוצה מהראש שלך את הדרך והתהליך שבזכותו הפכת למי שתמיד רצית להיות.

והשיטה שעובדת בשבילי ואני ממליץ אותה גם לך ליצירת מגנט היא קודם כל להתחיל עם עט ונייר בכתיבה חופשית על הניסיון האישי שלך בנושא שעליו המגנט מדבר.

פשוט לשפוך במהירות את כל מה שיש בראש על הנושא, את כל הרעיונות ואת השלבים והתהליכים ואחר כך לפרט על כל שלב ורעיון כדי להסביר אותם במילים שלך לעצמך.

אחרי זה צריך לפרק את כל התוכן לשלבים וצעדים וכשמרגיש לך שיש מספיק תוכן על הנייר, עכשיו הזמן לסמן (אפשר במרקר) את מה שנראה שיכול להיות נושא או שלב בפני עצמו.

לסמן כל מה שיכול להיות כותרת טובה לנושא.

עכשיו צריך להעתיק את השלבים ואת מה שסימנת במרקר לכרטיסיות כדי שאפשר יהיה להזיז ולשנות את הסדר שלהם.

אחרי שהכרטיסיות מוכנות, אפשר לסדר אותם לפי סדר שנראה לך נכון והגיוני.

עכשיו…

שמעת על התופעה הזאת שאנשים שמלמדים לומדים בעצמם אפילו יותר?

אז זה הזמן להסביר את כל התהליך בקול רם לעצמך וזה יעזור לך להבין אם חסר שלב כלשהו, אם הסבר מסוים לא מספיק ברור או אולי שיש שלב שצריך להופיע מוקדם יותר בסדר הפעולות.

אפשר לרשום על כל כרטיסיה הערות במידה ויש לך ואחרי שמרגיש שהשלבים והסדר נכונים, אפשר להעביר את תוכן הכרטיסיות לפורמט דיגיטלי.

הפורמט של מגנט לידים


אם מדובר בתוכן כתוב אז אפשר להמיר את מגנט הלידים לפורמט שיהיה נוח לגולשים שלך לקבל אותו, כמו קובץ PDF, וורד, Power Point וכדומה. או לקבצי MP3 ו-MP4 במידה ומדובר בתוכן לצפייה או להקשבה.

קבצי וידאו יכולים לצאת גדולים ויתפסו נפח גדול באחסון. לכן, אני ממליץ לאחסן אותם בשרתים חיצוניים כמו בשירות של VIMEO PRO.

למה לא ביוטיוב?

כי יוטיוב הוא שודד תשומת לב!

ולמה אני מתכוון…

ביוטיוב יש המון הסחות דעת, כמו סרטונים מומלצים בצד או המלצות שמוצגות לצופה תוך כדי הצפייה ובסוף הסרטון. הקלקה אחת עליהם והצופים שלך נעלמים לתוך אין סוף של תוכן.

VIMEO לעומת זאת, מאפשר לך לבטל את הסחות הדעת ולשמור על הצופים ממוקדים ביישום ובפעולה.

את שאר הפורמטים שהם יחסית קטנים יותר ותופסים פחות נפח, לדעתי אפשר לאחסן על השרת שעליו נמצא הבלוג שלך וזה כל עוד שהתנועה היא עדיין לא מאסיבית ושעלולה "לתקוע" ולהאט את הגישה אליו.

מאוחר יותר כשהביקוש למגנט שלך יגדל באופן משמעותי, יש הרבה מאוד אפשרויות כדי לאחסן את כל פורמטי המגנטים, כמו על שרתי אמזון.

את הפורמטים הכתובים אפשר לספק למשתמשים גם דרך עמוד או פוסט בבלוג שפתוח רק למשתמשים רשומים שקיבלו ממך סיסמת התחברות וצריך לקחת בחשבון שזה מצריך ידע והתעסקות עם קוד והתקנת תוספים שעלול לשרוף זמן נוסף שאולי אין לך.

עכשיו, אולי אין לך יותר מידי זמן אבל מיד אסביר מה חייב שיהיה לך והרבה ממנו.

על מה חייבים להקפיד כשמכינים מגנט לידים?


על האיכות!!!

עכשיו, זה חשוב…

כמו בכל דבר גם בכתיבה, בצילום וידאו ובהקלטת סאונד. ככל שנעשה את זה יותר, נהיה טובים יותר בזה. ואני מבטיח שלא משנה כמה מאתגרת תהיה העבודה על מגנט הלידים שלך, תמיד יימצא משהו שאפשר וצריך לתקן.

וכמוך, גם הקוראים או הצופים יבחינו בשגיאות האלה.

לכן זה חשוב לחזור אליו לעיתים קרובות לקרוא אותו בקול רם ולתקן אותו ככל שניתן.

בלוגרים מנוסים בוחנים כמה מגנטים אחד אחרי השני עד שמגיעים לזה שממיר באחוזים הגבוהים ביותר וגם אחרי זה, הם ממשיכים לעדכן, לתקן ולשפר.

כולנו מכירים את האמרה "לא לשפוט ספר על פי הכריכה שלו" ועדיין כולנו עושים את זה. ומגנט הלידים זה הכריכה של הספר שלך וזה מה שיקבע איך הגולשים יתפסו את הערך שבו, את הערך של הבלוג ואת הערך שלך כמורה ומדריך שעוזר להם להגיע למטרה שהם שואפים אליה.

צריך לוודא כמה שאפשר לתקן שגיאות כתיב ודקדוק בטקסט הכתוב ושלא שכחת פסיק או נקודה. יעזור ליצור הרגשה של מותג ולהוסיף עמוד פתיח, לוגו וצבעים. בקבצי הסאונד והוידאו, הורידו קטעים של רעש או גמגום או שקט ארוך מידי וצריך להקפיד על דיבור רציף ורהוט.

אולי הטיפ הבא לא מתאים לכולם, ובכל זאת, אם רוצים להגיע לתוצאה מיטבית, זה יכול להיות חכם להעביר את עבודת המיתוג, העיצוב ותיקון השגיאות לאדם חיצוני או לכמה אנשים שזה המקצוע שלהם.

דף הרישום לרשימת תפוצה


עמוד הרישום שלך משפיע מאוד על אחוז ההמרה!

וכדי שהעמוד יהיה מוצלח, אז יש כמה פרמטרים שחובה להקפיד עליהם בזמן יצירת העמוד.

עכשיו לשים לב…

חברת מיקרוסופט עשתה מחקר לפני כמה שנים ומצאה שיכולת הריכוז של בני האדם היא די דומה לשל דגי זהב.

כ-8 שניות בלבד!

מדובר על הזמן הממוצע שאנחנו יכולים להיות ממוקדים במשהו כשאנחנו גולשים באינטרנט עד שתשומת הלב שלנו מוסחת לכיוון אחר.

8 שניות זה הזמן הממוצע שאנחנו מחזיקים מעמד עד שסרטון אחר ביוטיוב גונב את תשומת הלב שלנו או עד שמודעת פייסבוק מסיחה את דעתנו.

לכן הכלל החשוב ביותר ביצירת עמוד רישום הוא…

שיהיה פשוט!!!

ואיך עושים את זה?…

חשוב שהעמוד יהיה בעיצוב נקי ללא הדר, ללא תפריט עליון ולוגו, ללא פוטר והפניות או קישורים החוצה ממנו.

המרכיב החשוב ביותר – הכותרת


הכותרת צריכה להסביר תוך כ-4 שניות של קריאה את התמורה שהנרשם מקבל ואת ההבטחה שלך.

ויש כמה סוגי כותרות שיכולות לעבוד בשבילך אבל המקום שהייתי מתחיל בו זה בספר הקופירייטנג הנהדר שכתב Victor Schwab ושמו הוא How to Write a Good Advertisement.

How to Write a Good Advertisement
How to Write a Good Advertisement

הספר הזה ילמד אותך איך ליצור כותרת יעילה וממירה ועוד טיפים מקצועיים שקשה למצוא אותם היום.

הספר מנתח את הפסיכולוגיה שמאחורי 100 כותרות אמיתיות ומצליחות מהעולם ומסביר מה עושה אותם לכל כך אפקטיביות.

כל מודעה, עמוד, דף מוצר, סרטון ביוטיוב, פוסט, כתבה, ספר וכדומה מתחילים בכותרת. זה הדבר הראשון שהקהל נחשף אליו והיכולת של הכותרת לתפוס את תשומת הלב שלו תקבע איך הוא יפעל אחרי שיקרא אותה.

מומלץ מאוד לקרוא את הספר.

ויש כמה טכניקות לשימוש בכותרת והראשונה היא…

חשיפת סוד שאף אחד לא מכיר

כמו לדוגמה…

"טכניקה בחינם שבו אני מגלה ______________."

כאשר באזור הריק תהיה התוצאה המבוקשת שהקהל שלך מעוניין לגלות מידע עליו והמילה בחינם, מוסיפה ערך נוסף שעוזר לקהל להתעניין עוד יותר בסוד.

שיטת ביטוי אחרת היא…

בעיה ופתרון

לדוגמה…

"נמאס לכם מ______? אז המדריך הזה ילמד אתכם ____."

או…

"מתקשים לקדם את הבלוג בגוגל? בקורס קידום אתרים חינם הזה תלמדו איך להגיע למקום הראשון."

כותרת שמנוסחת בצורה אחרת היא…

לקבל תוצאה ממוקדת בזמן ספציפי

אנשים אוהבים לדעת דרך מספרים מה הם מקבלים ומתי כמו בדוגמה שכבר השתמשתי בה מוקדם יותר…

"המדריך החינמי שילמד אותך ב-5 דקות לרדת 5 קילו ב-25 ימים"

ופה צריך להבין שיש לך שם ומוניטין שחשוב לשמור עליו!

לכן להמציא מספרים לא מציאותיים זה לא מקצועי וזה יקשה לייצר אמינות כשהקהל לא מגיע לתוצאות שהכותרת מבטיחה.

חובה לעמוד בהבטחה שלך לקהל!

זאת הסיבה שזה עוזר להציג בעמוד ההרשמה בחלק התחתון, המלצות (testimonials) של אנשים שמאמתים שאכן הם הגיעו אל התוצאות שהבטחת ועל זה עוד בהמשך.

כותרת בסגנון אחר תהיה…

לקבל משהו בלי לוותר על משהו

לדוגמה…

"איך ____ בלי לוותר על משהו שאני אוהב."

"איך לרדת 5 קילו ב-25 ימים בלי לוותר על שוקולד."

או…

"איך ____ עם לוותר על משהו שאני לא אוהב."

"איך לרדת 5 קילו ב-25 ימים בלי התעמלות גופנית."

מרכיב שני – רשימה ותבליטים


ברשימה אפשר לפרט על ההבטחה שלך בשלוש או ארבע נקודות ולרדת קצת לעומק של היתרונות שיש בהבטחה שלך לקהל.

לדוגמה:

  • איך לבחור את סוג המזון המתאים ביותר לגוף שלך.
  • בניית תוכנית לירידה במשקל שמותאמת במיוחד אליך.
  • בלי להרגיש רעב בכל זמן התהליך.

עדיף רשימה ולא ציטוט או פתגם או סיפור קצר.

מרכיב שלישי – תמונה


אפשר להוסיף לעמוד ההרשמה תמונה שלך, של ספרון או של מדריך. בכל מקרה מומלץ לעשות טסטים על כל המרכיבים ולהישאר עם מה שממיר טוב יותר.

קריאה לפעולה – הכפתור


הכפתור הוא האלמנט הפחות חשוב מבין כל שאר האלמנטים בעמוד ויכול להיות שהייתי אפילו מוותר על לעשות ספליט טסט על הצבע שלו או לטקסט שעליו.

אני תמיד נשאר עם צבע כתום ובדרך כלל הצבע המומלץ יהיה הצבע שהכי בולט בעמוד ההרשמה ואני רושם עליו את מה שאני רוצה שהנרשמים יעשו כדי להניע לפעולה.

משהו כמו…

לחצו כאן כדי לקבל את המדריך עכשיו!

חשוב שכל המרכיבים שהזכרתי עד עכשיו יופיעו מול הגולשים ללא צורך בגלילה כלפי מטה.

זאת אומרת שהכול מופיע "מעל הקפל" (Above The Fold).

מרכיב חמישי – המלצות והוכחה חברתית


דבר נוסף שכבר הזכרתי מוקדם יותר זה להוסיף המלצות או הוכחה חברתית אמיתית לזה שהמגנט הלידים שלך כבר מספק לאנשים את מה שהובטח בו.

והוא מראה שאנשים אחרים מעידים על האמינות שלך ושל המידע שהעברת אליהם.

לא תהיה ברירה והממליצים שלך יופיעו בחלק התחתון של העמוד. גולשים יראו את הראשון או אפילו את השני מעל הקפל אבל כדי לראות את כולם, הם יצטרכו לגלול כלפי מטה.

אם יש כמות מכובדת של ממליצים, אז כדי לא לאלץ את הגולשים לגלול חזרה למעלה, לכן מומלץ להוסיף את כל ההצעה גם מתחת לממליצים. את הכותרת, רשימת התבליטים, התמונה ואת הכפתור.

קשה לומר מה ממיר טוב יותר, באיזה כותרת, תמונות, פונטים וכדומה כדאי להשתמש כי כל קהל יגיב אליכם בצורה אחרת, לכן החשיבות של ספליט טסטים היא כל כך גבוהה.

וספליט טסטים עושים על…

  1. הכותרת.
  2. הרשימה והתבליטים.
  3. ממליצים.

ודבר נוסף, זה לבקש מהנרשם רק את כתובת המייל שלו כדי להפוך את כל התהליך לכמה שיותר פשוט ומהיר.

מה עוד צריך כדי לבצע אימייל מרקטינג מול רשימת תפוצה?


אז יש עוד כמה דברים והם…

  • עמוד תודה שהגולש עובר אליו מיד אחרי השארת הפרטים.
  • מערכת לניהול רשימות תפוצה שיודעת גם להיות מערכת אוטוריספונדר שפעולת באופן אוטומטי שמגיבה לנרשמים ושולחת את פרטי מגנט הלידים.
  • העמוד של מגנט הלידים, שאת הקישור אליו הנרשמים יקבלו במייל.

והדבר האחרון הוא ספליט טסט, כי חייבים לבדוק שהמגנט שלך פועל בצורה מיטבית כי תמיד עושים אופטימיזציה כדי למקסם את אחוז הנרשמים.

זה קל למכור כשעושים אמייל מרקטינג מול רשימת תפוצה


ושוב אני מזכיר לך שהמטרה של מגנט הלידים הוא להכין את המבקרים בבלוג לקנות את המוצרים ואת השירותים שלך.

לערך שמגנט הלידים מספק יש קשר ישיר להכנסות שלך "מאחורי הקלעים" מול הקהל החם.

כי הקהל חייב לבטל התנגדויות וחייב להאמין שיש לך יכולת לעזור לו להגיע לתוצאות.

אחרת… הם פשוט לא יקנו ממך!

המטרה שלך דרך אימייל מרקטינג, מגנט הלידים ורשימת התפוצה זה להפוך את תהליך המכירה להרבה יותר קל.

וביטול התנגדויות שיש ללקוחות האפשריים שלך בראש, יהפוך אותם לאוהדים מסורים.

בהצלחה!


 

הגעת עד לסוף המאמר בנושא אימייל מרקטינג ואני רוצה לומר לך תודה רבה…

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

פשוט כי ככה גוגל עובדת. היא מדרגת אתרים על פי צריכת הגולשים ובזכותך ועוד רבים אחרים…

הפוסט הזה מגיע להרבה גולשים בגוגל ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל כאן ב-Its Up 2 Me לכתוב על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

כתיבת תגובה