You are currently viewing אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני: קידום אורגני חכם שמשאיר אבק למתחרים
אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני

אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני: קידום אורגני חכם שמשאיר אבק למתחרים

אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני היא פעולת קביעת מטרות ויעדים עבור העסק האינטרנטי שלכם. זאת תכנית פעולה שבלעדיה אתם פשוטו כמשמעו יורים חץ למטרה בעיניים עצומות.

השלב המתסכל ביותר עבור יזם או בעל עסק שמקים אתר או בלוג למשיכת תנועה אורגנית ולקוחות פוטנציאליים, היא תקופת החודשים הראשונים אחרי שחרור הבלוג לאוויר. האתר החדש הוא ללא סמכות וללא אמון מצד גוגל וקהל היעד, וסמכות ואמון הם סוג של נקודות ניסיון (כמו במשחק תפקידים דרקונים ומבוכים) עבור הבוטים של גוגל.

עכשיו יש סיכוי שאתם גם ללא ניסיון בכתיבת תוכן וללא תקציב כדי להשקיע בפרסום ובשיווק ולכן אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני היא כל כך חשובה וקריטית עבורכם. במיוחד כאשר מדובר בשיטה מוכחת שמצליחה להביא סמכות ורלוונטיות מהירה אל מול גוגל גם לאתרים וותיקים אך במיוחד לאתרים טריים וחדשים.

מדובר בשיטה שמאפשרת זירוז תהליכים לכל בלוג ואתר כאשר המטרה העיקרית שלכם בשלב הזה הוא לשחרר כמה שיותר תוכן בבלוג שלכם כדי ליצור סמכות וגם כדי שתכלו ללמוד מהר את האומנות של יצירת תוכן מהיר ואיכותי עבור האתר שלכם.

חברים…

במידה והקמת אתרים ובלוגים וכתיבת תוכן שיווקי זה נושא שהוא חדש לכם…

אתם רוצים להפוך לחברת הפקות! תתחילו להפיק כמה שיותר תוכן באתר שלכם!

וכדי להתחיל ולעמוד ביעד הזה ולהיות רלוונטיים בנישה שבחרתם מהר מאוד, חלקתי את האסטרטגיה לקידום אתרים אורגני ל-5 שלבים.

והשלב הראשון הוא החלק שבו אתם אומרים לגוגל שהאתר שלכם חי וקיים.

שלב ראשון באסטרטגיה לקידום אתרים אורגני – התחברות ל-GSC


השלב הראשון שלכם במידה ומדובר באתר חדש לגמרי הוא קודם כל לחבר את האתר שלכם או את הבלוג שלכם ל-Google Search Console כדי שתדעו איך הגולשים שלכם מחפשים ומוצאים אתכם.

תראו…

יותר מ-90% מהחיפושים בישראל מתבצעים דרך מנוע החיפוש של Google. וזה אומר שכדי ש-Google תוכל להציג את העמודים שבבלוג שלכם בתוצאות החיפוש, היא צריכה לדעת שהאתר או הבלוג שלכם קיימים, היא צריכה לדעת על מה הבלוג שלכם והיא צריכה לדעת איפה הוא נמצא.

הכלי החינמי Google Search Console מוודא שהבלוג והדומיין שלכם קיימים ודרך מפת האתר (שאני מסביר עליו בהמשך) היא מתעדכנת אוטומטית לגבי שינויים, עדכונים ופרסום פוסטים חדשים.

Google מקבלת עדכון ברגע שאתם מפרסמים פוסט או מאמר חדש ואז היא שולחת את "העכבישים" שלה אל הדומיין שלכם. הם מגיעים כדי לבדוק מה השתנה, על מה התוכן החדש והם מגיעים גם כדי לאנדקס את פוסט החדש שיופיע וידורג במנוע החיפוש.

שימו לב שהתחברות ל-Google Search Console היא הרבה יותר קלה במידה ולפני זה כבר התחברתם לגוגל אנליטיקס. כי ב-GSC מוודאים שכתובת המייל שלכם נכונה דרך האנליטיקס ואחרי זה היא מאשרת אתכם בצורה אוטומטית.

אז לפני התחברות ל-GSC אני ממליץ להתחבר לגוגל אנליטקס.

אז כדי לחבר את הבלוג שלכם ל-Google Search Console הקליקו כאן https://developers.google.com/search וצרו את החשבון החינמי שלכם.

ואתם תגיעו לעמוד הבא:

Google Search Console

לחצו על "Get Started" ותעברו לכאן…

Google Search Console

 

תעקבו אחרי החץ האדום…

Google Search Console

 

הכניסו את פרטי המשתמש שלכם…

Google Search Console

 

ולחצו על "Next" ובחלון הבא הכניסו את כתובת הדומיין שלכם…

Google Search Console

 

וזהו…

Google Search Console

 

ברגע שסיימתם להגדיר את החשבון שלכם ב-GSC, אתם צריכים להכין את מפת האתר (Site Map) של הדומיין שלכם. וזה כדי שגוגל תדע מה מבנה האתר וגם כדי שאלגוריתם שלה ידע לסרוק את האתר בכל פעם שאתם משחררים תוכן חדש.

הגדרת מפת האתר של הבלוג שלכם ב-Google Search Console


בואו נתחיל…

אתם צריכים להתקין תוסף וורדפרס חינמי כדי להכין את מפת האתר של הבלוג שלכם. התוסף הזה גם יעזור לכם עם תהליך האופטימיזציה של הבלוג עבור מנוע החיפוש של גוגל ואני מבטיח לכם שבהמשך אתם והתוסף הזה תהפכו להיות חברים מאוד טובים.

התוסף נקרא "Yoast SEO" ולמרות שיש לן גם גרסה בתשלום, אתם צריכים רק את הגרסה החינמית.

כדי להתקין את התוסף, עמדו עם חץ העכבר מעל תוספים בוורדפרס ולחצו על תוסף חדש.

YOAST

 

הכניסו לשדה החיפוש את שם התוסף Yoast SEO ותוך שניות וורדפרס תציג לכם את התוסף.

YOAST

 

לחצו על כפתור התקנה ואחרי כמה שניות, לחצו שוב על הפעלה.

YOAST

 

וזהו, התוסף המעולה הזה מותקן לכם בוורדפרס.

עכשיו, רחפו מעל האפשרות שנקראת SEO בתפריט הימני בוורדפרס ואז לחצו על השורה כללי.

yoast

 

לחצו על מאפיינים ואז לחצו על סימן השאלה שמעל האפשרות מפות XML.

yoast

 

והקליקו על צפיה במפת XML של האתר.

yoast

 

העתיקו רק את החלק האחרון של הקישור ללא הכתובת המלאה של הדומיין.

כמו בצילום שבו העתקתי רק את sitemap_index.xml:

yoast

עכשיו, תחזרו ל-GSC ולחצו על Sitemaps כמו שאני מראה לכם כאן:

Google Search Console

 

והדביקו כאן את מה שהעתקתם, כמו בצילום הבא…

Google Search Console

 

מה שנשאר זה רק ללחוץ על SUBMIT וסיימתם עם הקטע הטכני הפשוט הזה.

עכשיו בכל פעם שתכתבו מאמרים או פוסטים חדשים בבלוג או באתר, גוגל תסרוק את הדומיין שלכם כדי לאנדקס את התוכן עבור מנוע החיפוש. וזה בדיוק מה שאתם רוצים כי רק כך התוכן שלכם יהיה זמין לציבור הרחב שיקליק עליו במנוע החיפוש.

וזהו חברים…

גוגל תשלח אוטומטית את הבוטים והעכבישים שלה אליכם בכל פעם שתפרסמו, תערכו, תשנו ותעדכנו את התוכן שבבלוג.

אבל לפני שתתחילו לכתוב תוכן אתם חייבים להבין על מה לכתוב ובשלב הבא דרך מחקר מילות מפתח תקבלו רעיונות מעולים לכתיבת תוכן.

שלב שני באסטרטגיה לקידום אתרים אורגני – מחקר מילות מפתח


מחקר מילות מפתח הוא השלב השני והוא חובה וסופר חשוב כי דרכו תבינו מה הן הבעיות ואתגרים שמפריעים לקהל היעד שלכם ושהוא מחפש לפתור בנישה הספציפית שלכם.

ובסרטון הזה תלמדו איך לעשות מחקר מילות מפתח איכותי בעזרת כלים חינמיים וגם דרך כלי מקצועי בתשלום.

אתם רוצים לאתר את הביטויים הראשוניים שלכם שהם ביטויי זנב ארוך שזה אומר ביטויים שהם 4 מילים ומעלה כמו הביטוי קורס קידום אתרים חינם, ביטויים שהם בתחרות מאוד נמוכה וזה אומר שהם מתחת לקושי תחרות 20 ושהם מחופשים בין 50-500 פעמים בחודש.

הכלי המקצועי KWFinder יציג בפניכם את כל הנתונים והמדדים החשובים שציינתי למעלה ובנוסף גם יראה לכם…

  • ביטויים רלוונטיים נוספים שעליהם תוכלו לכתוב תוכן נוסף.
  • את המתחרים שלכם על ביטויים ספציפיים.
  • את הדירוג שלכם במנוע החיפוש על ביטויים שעליהם פרסמתם תוכן.
  • ואת הקושי שצפוי לכם כדי לעקוף אותם בדירוג במנוע החיפוש של גוגל.

בקורס קידום אתרים חינם שנמצא כאן באתר, יש פרק שמיועד עבור הנושא של מחקר מילות מפתח ותמצאו אותו בקישור הזה.

ועכשיו אתם הגעתם לשלב שהוא באמת מאתגר כי זה הזמן להתחיל לכתוב המון תוכן רלוונטי.

שלב שלישי – פרסום מאסיבי של תוכן


גם בשלב השלישי של האסטרטגיה לקידום אתרים אורגני, משיכת תנועה אל הבלוג שלכם זה עדיין לא היעד המרכזי שלכם. כמובן שגולשים שכבר יתחילו למצוא, להיכנס ולקרוא את התוכן שלכם יתקבלו בברכה ובשמחה, אבל המטרה העיקרית שלכם בשלב הזה היא להגיע ולחצות כמה שיותר מהר את קו 100 הפוסטים הראשונים בבלוג.

כן, זה הרבה עבודה!

כן, זאת עבודה קשה!

אבל אני לא חושב שהקמתם עסק כי אתם פוחדים מעבודה קשה. ומעבר לזה, זאת הדרך המהירה ביותר להתחיל להניע קדימה את גלגלי העסק האינטרנטי שלכם.

האסטרטגיה שלכם היא לכתוב כמה שיותר מהר כמאה פוסטים שכל אחד מהם מכיל בסביבות ה-1000 מילים וכמובן שרק אחרי שביצעתם מחקר מילות מפתח מקיף ואיכותי.

איך עושים את זה?

  • ללא מחקר מקדים מעמיק בנושא ואני לא מתכוון כאן למחקר מילות מפתח אלה מחקר לטובת חיפוש אחר מידע רלוונטי שהתוכן שלכם ידבר עליו.
  • ערכו את הפוסטים במהירות.
  • השארו ברמה בינונית של תוכן, כי בינתיים היא תספיק עבור השלב הזה.
  • חשוב שהם יהיו רלוונטיים לביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל.

הרעיון הוא שבהתחלה אתם תכוונו לכיוון כללי ואז בהמשך להבין עם איזה פוסטים אתם פוגעים בול ועם איזה פוסטים אתם מחטיאים.

והדרך לגלות את הפוסטים שפוגעים בדיוק במטרה היא פשוטה.

גוגל תציג לכם דרך הכלי שלה Google Search Console נתונים כמו מה מאונדקס, מה מקבל חשיפה ומה מקבל תנועה וזה ימקד ויכוון אתכם לנושאים ולתוכן שעליו יהיו הפוסטים החדשים שלכם. גוגל תראה לכם מה הוא התוכן שמומלץ לכם לכתוב עליו יותר. וככל שגוגל תראה לכם שאתם צוברים רלוונטיות בנושא מסוים בנישה שלכם, אתם תיצרו עוד תוכן סביבו, כך אתם תהפכו לסמכות גדולה יותר בנושא שלכם בעייני מנוע החיפוש שלה.

ואם אתם מעוניינים ללמוד כתיבה שיווקית, כתיבת מיילים ואיך לכתוב קופי שמניע את הקהל שלכם לפעולה ומגדיל את המכירות והרווחים שלכם…

לחצו על הקישור הזה או על התמונה למטה כדי לעבור לקורס קופירייטינג בחינם!

קורס קופירייטינג
קורס קופירייטינג

 

אבל זה לא בדיוק נגמר כאן בשחרור ופרסום התוכן. כי אחרי שתגמרו לכתוב את 100 הפוסטים הראשונים שלכם, אתם תחזרו לכמה מהם. ובשלב הבא תבינו בדיוק לאיזה פוסטים לחזור כדי לעדכן ולשפר.

שלב רביעי – לשפר אפילו יותר את הבלוג והפוסטים המוצלחים


בשלב הזה של תכנית הפעולה לקידום אתרים אורגני אתם תתמקדו בלשפר את התוכן שפוגע במטרה.

ככל שתשפרו את הבלוג שלכם ברמת התוכן, ברמת איכות ה-SEO שתבצעו להם ותהפכו אותם למקור מידע איכותי, רלוונטי שעוזר לקוראים שלכם, כך מנוע החיפוש יבחין בשיפור וידרג את הפוסטים גבוה יותר בתוצאות החיפוש. החשיפה שלהם תגדל ואתם תקבלו יותר תנועה והקלקות.

איך לנצל את גוגל כדי להבין איזה תוכן בבלוג עובד ואיזה לא?


כחודש אחרי שסיימתם לכתוב את התוכן, אתם תגלו דרך הכלי Search Console שכחמש עד עשר אחוז מהפוסטים שלכם שגוגל מציגה לקהל שלה, מקבלים חשיפה גבוהה יותר מהשאר וזה אומר שיש להם ביקוש מצד הגולשים. ואותם אתם תהפכו מפוסטים בינונים ונחמדים לפוסטים מדהימים וברמת איכות פנומנלית.

אתם רוצים לחזור לפוסטים שמקבלים את החשיפה הגדולה ביותר ורוב הסיכויים שתראו דרך הכלי Search Console של גוגל גם שהם בעלי מעט מאוד הקלקות כי התוכן עדיין לא איכותי ואז תתחילו לערוך, לעדכן, להוסיף לשפר.

איך משפרים תוכן?


חפשו מידע רלוונטי דרך מקורות מידע חדשים, חפשו תכנים בנושא דרך יוטיוב, וויקיפדיה, Quora ונסחו את האינפורמציה במילים שלכם כי אתם רוצים להימנע מלהעתיק תוכן. גוגל לא אוהבת תוכן משוכפל.

תקראו או תקשיבו לספרים, מאמרים ומחקרים שמתמקדים בנישה שלכם. הקשיבו לפודקאסטים של מומחים בתחום. יש אנשים שלוקחים את עניין המחקר ברצינות ומראיינים מומחים שעוסקים בתחום.

דווקא השלב הזה הוא קל מאוד כי היום מידע לא חסר, רק חשוב להשאר ממוקדים, רלוונטיים ולוודא שמדובר במידע עדכני ומבוסס.

עשו SEO מעמיק ואיכותי יותר


SEO הוא תהליך פשוט. מדובר בסוג של צ'ק ליסט של פעולות שאותם אתם רוצים לבצע כדי שגוגל תתאהב בתוכן שלכם. ו-SEO שזה פעולת קידום אתרים אורגני בגוגל, וגם קידום סרטונים ביוטיוב, מתמקד בכמה אלמנטים בסיסיים שבמידה ותקפידו עליהם, גוגל תדרג את הפוסטים שלכם במקום גבוה במנוע החיפוש שלה.

מאחר ויש כאן באתר קורס קידום אתרים בחינם, אני ממליץ מאוד לבקר בו כי אני די בטוח שבמקומות אחרים ברשת, קורס ברמה הזאת יעלה לכם כמה אלפי שקלים לפחות.

ובקורס קידום אתרים חינם הזה אתם תלמדו בדיוק איך לעשות SEO איכותי לעמודים ולפוסטים שבאתרים שלכם כדי שגוגל תדרג אותם גבוה במנוע החיפוש שלה.

כך גוגל תסמוך על האתר שלכם יותר והפוסטים האלה יעזרו לכם לצבור סמכות ואמון גם מצד הקהל שלכם. הם יגדילו את ה-Domain Rank ואת ה-Page Rank של הבלוג שלכם ואז אתם תכלו לכתוב פוסטים שיכלו להתמודד על ביטויים בעלי קושי תחרות גדולה אפילו יותר (זוכרים? נקודות ניסיון במשחק תפקידים?) ובעלי כמות חיפושים גבוהה הרבה יותר שיכניסו אתכם תחת זרם תנועה גדול אפילו יותר.

אבל גם כאן העבודה שלכם עדיין לא הסתיימה, כי עכשיו אתם יכולים לנצל את המידע שתמצאו דרך Google Search Console בדרכים שלא חשבתם או ידעתם שהם אפשריים.

שלב חמישי – קבלו רעיונות חדשים מ-GSC


בשלב האחרון והחמישי של האסטרטגיה לקידום אתרים אורגני, יחד עם הביטויים שמקבלים חשיפה גבוהה, GSC תראה לכם ביטויים נוספים שלא חשבתם עליהם, שהם מקבלים חשיפה ושהם מאוד רלוונטיים לפוסטים שכבר פרסמם. ועכשיו אתם מקבלים רעיונות נוספים ועוד ביטויים שיהפכו לפוסטים חדשים שרלוונטיים לפוסטים המוצלחים הקיימים שלכם ושיש בהם פוטנציאל למשוך אל הבלוג שלכם סמכות, רלוונטיות ותנועה נוספים.

אחרי שאתם תפרסמו גם את התוכן החדש, אתם תוכלו לקשר בתוך קבוצות של פוסטים רלוונטיים כדי להעביר "כוח" מהפוסטים החזקים שלכם אל הפוסטים החזקים פחות.

אתם בעצם מנצלים את הסמכות (הכוח) של עמודים ופוסטים חזקים בבלוג כדי להרים את הדירוג של פוסטים חלשים יותר במנוע החיפוש ואתם יוצרים רשת של מספר נושאים רלוונטיים (קטגוריות) בתוך הבלוג שלכם.

זאת הדרך ליצור בלוג שקולע בדיוק לכוונת הגולשים שלכם דרך מספר תתי נישות שפותרים את הבעיות והאתגרים שהם ניצבים בפניהם בכמה שיטות וגישות. או שלוקחות את הקוראים לכיוון הפתרון דרך מספר שלבים שהם צריכים לעבור כדי לחוות את השינוי או ההתפתחות המבוקשת בחיים שלהם.

לסיכום האסטרטגיה לקידום אתרים אורגני


זה לא תהליך קצר וגם לא קל לביצוע ונדרשת כאן חשיבה וראייה לטווח הרחוק. אתם אולי המנכל"ים של העסק שלכם אך כאן נדרשת גישה של משקיען שמוכן לזנוח את הסיפוק המיידי ולהתמקד בתוצאות שההשקעה שלו תניב בעוד שלוש, חמש, עשר שנים ואפילו יותר.

כך אתם לוקחים אתר או בלוג טרי וחדש שהוא ללא סמכות וללא רלוונטיות והופכים אותו ללא השקעה כספית לנכס דיגיטלי בעל פוטנציאל להפוך לנכס דיגיטלי שמניב הכנסה.

הרבה חושבים שהם יודעים בדיוק על איזה ביטוי הם צריכים להתמקד אבל לרוב, אפילו אחרי שהם עשו מחקר מילות מפתח, גוגל היא זאת שקובעת מה הם הביטויים והפוסטים שיותר מתאימים עבורה כדי להציג לקהל שמשתמש ומחפש במנוע החיפוש שלה.

ובהם אתם צריכים להתמקד ולהשקיע כי זאת הדרך של גוגל בעצם לומר לכם… איפה נמצא הכסף.


 

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא בקשה קטנה… 🙂

אבל לפני זה חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

פשוט כי ככה גוגל עובדת… היא מדרגת פוסטים על פי צריכת הגולשים ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל לכתוב כאן על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זה מידע שיועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה… ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

כתיבת תגובה