You are currently viewing כתיבת מאמר: שימוש בפירמידת הצרכים של מאסלו בכתיבת תוכן ומאמרים
כתיבת מאמר

כתיבת מאמר: שימוש בפירמידת הצרכים של מאסלו בכתיבת תוכן ומאמרים

שתפו בבקשה ועזרו לחברים שלכם למצוא את הפוסט הזה!

כתיבת מאמר ושימוש בפסיכולוגיה. פירמידת מאסלו היא תיאוריה שמציגה את 5 הצרכים הבסיסיים של כל אדם:

  1. בתחתית הפירמידה נמצא את הצורך הפיזיולוגי שהוא הצורך הבסיסי ביותר.
  2. בשלב שמעליו נמצא את הצורך בביטחון.
  3. בשלב הבא נמצא את הצורך החברתי.
  4. הצורך בכבוד והערכה הוא הרביעי.
  5. והאחרון הוא הצורך במימוש עצמי.

מי היה אברהם מאסלו?


"אם אתה מתכנן להיות כל דבר שהוא פחות ממה שאתה מסוגל, כנראה שתהיה אומלל במשך כל ימי חייך".

אברהם מאסלו

אברהם הרולד מאסלו, פסיכולוג אמריקאי שהיה אחד הפסיכולוגים התורמים והידועים מהזרם שדוגל בהתפתחות אישית ובצמיחה של כל אדם. מאסלו טען שמה שאנחנו באמת שואפים אליו זה להגיע למימוש עצמי. מימוש עצמי (Self-Actualization), מתייחס ליכולת של כל אחד מאתנו להתקדם לעבר הגשמת הפוטנציאל שטמון בו.

התרומה הידועה והמוכרת ביותר שלו היא פירמידת הצרכים של מאסלו. היו לו הצלחות נוספות, כמו לדוגמא תסביך יונה ודרך הסיפור המקראי על יונה הנביא, מאסלו מסביר את הפחד מהצלחה. בכל אדם יש את הפוטנציאל, הכישורים והאמצעים להתפתח אל עבר המימוש העצמי ולהתמיד לצעוד בכיוון ובכל אדם יש את היכולת דרך המימוש העצמי לתרום לקהילה שסביבו ולאנושות כולה.

עם זאת באותו הזמן, יש בכולנו גם פחד גדול מהצלחה. פחד שעובד בניגוד למוטיבציה שלנו למימוש עצמי ואפילו לפעמים מונע מאתנו את הגשמת הפוטנציאל שלנו, בדיוק כמו יונה הנביא שפחד מהמשימה שהאלוהים הטיל עליו והוא סירב להכיר בגדולתו וביכולתו להציל את האנושות.

כתיבת מאמר שיווקי ופירמידת הצרכים של מאסלו


תראו,

כתיבת מאמר שיווקי ללא שימוש בעקרונות פסיכולוגיים לשכנוע זה כמו לספר לחבר'ה בדיחה שאין לה פאנץ'.

בקישור הזה אני ממליץ על חמישה ספרים בנושא קופירייטינג וכתיבה שיווקית שילמדו אתכם איך לתפוס את תשומת הלב של הקוראים בכותרת ואיך לסקרן אותם כדי לקרוא את כל המאמר או מודעה שלכם.

כל אחד מאתנו נמצא במצב פסיכולוגי שונה שקובע לאן נפנה את מירב תשומת הלב שלנו ובאיזה אתגר נהיה ממוקדים.

לדוגמא,

יש אנשים שמרוכזים יותר בפן החברתי של החיים שלהם. יש שלב בחיים של כל אחד מאתנו שאנחנו נעדיף להיות יותר בחברת אנשים מאשר לבלות לבד בבית. אחרים יהיו מרוכזים בעצמם ובהחלמה כאשר המצב הבריאותי שלהם מדרדר. אנשים אחרים יהיו במצב שבו הצורך באינטימיות ובזוגיות נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם. ויש גם כאלה שיהיו במצב שבו הצורך בהגשמה עצמית ימשוך את תשומת הלב שלהם, אנשים שמעוניינים לעשות טוב לאחרים ותוך כדי לגלות את הפוטנציאל שלהם.

אז כל אדם נמצא בהלך רוח אחר ובמאמר הזה אסביר לכם איך מדרג הצרכים של מאסלו יכול לשפר את היכולות השיווקיות שלכם.

מדרג הצרכים של מאסלו מציג את הצרכים השונים שבהם נמקד את תשומת הלב שלנו.

פירמידת הצרכים של מאסלו


פירמידת מאסלו – צרכים פיזיולוגיים


בתחתית הפירמידה אנחנו נמצא את הצרכים הפיזיולוגיים כמו…

  • מזון.
  • מים.
  • שינה.
  • אוויר לנשימה.
  • סקס (לצרכי התרבות ולא לצורך אינטימיות).

כאשר אדם נמצא במצב שהוא חייב לממש צורך פיזי, אין לו את היכולת למקד את תשומת הלב שלו לצורך גבוה יותר בפירמידת הצרכים של מאסלו לדוגמה לצורך החברתי.

כשאדם נמצא במצב שבו אין לו אפשרות לצרוך מזון, הדבר האחרון שיעניין אותו הוא לממש צורך חברתי, או מימוש עצמי. הוא יהיה כל כולו טרוד בלשרוד ולמצוא את מנת המזון הבאה שלו. הוא יהיה ממוקד בלפתור את חוסר הנוחות הזאת וגם אם מדובר בפתרון זמני.

אדם שנמצא בשלב הזה של פירמידת מאסלו, החיים שלו יהיו מאוד לא נוחים והדבר היחיד שהוא יחשוב עליו הוא לפתור את הבעיה האקוטית שמונעת ממנו מלחיות חיים נורמליים.

פירמידת הצרכים של מאסלו – צרכי ביטחון


כאשר אין צורך פיזיולוגי שמטריד ודורש את תשומת הלב שלנו, אז אנחנו נתפנה לצרכי הביטחון. וכאן אנחנו נחפש ביטחון אישי, ביטחון כלכלי וביטחון בריאותי.

ביטחון כלכלי זה למצוא עבודה כדי שתהיה לנו הכנסה, ביטחון בריאותי זה מעבר להרגלי תזונה בריאה ושמירה על כושר גופני וביטוח חיים וביטוח בריאות משפרים את הביטחון האישי שלנו.

פירמידת מאסלו – הצורך החברתי


מדרג הצרכים של מאסלו - צרכים חברתיים
מדרג הצרכים של מאסלו – צרכים חברתיים

 

הצורך בהשתייכות גורם לנו לחפש את השבט שלנו שבו אנחנו מרגישים בנוח ומוגנים ואנחנו תמיד נרצה להשתייך לקהילות. דרך אגב, הצורך הזה כמעט תמיד מופעל ובגלל זה אנחנו מתקשים לשחרר את הטלפון ואת הרשתות החברתיות.

בשלב הקודם אנחנו רצינו ללכת למכון הכושר כדי לפתור בעיה בריאותית ולשמור על אורח חיים בריא. אבל, בשלב הזה אנחנו נלך להתאמן כדי לפגוש את החברה מהמכון.

הצורך בהשתייכות יכול לגרום לנו לפתח את הרצון להשתייך לקהילה דתית, לחבורת רחוב ואפילו לכיוון קיצוני יותר ולהשתייך לכתות. וכאן גם נתחיל למקד את תשומת הלב לזוגיות, אינטימיות ולאהבה. על משפחה והבאת ילדים לעולם.

פירמידת מאסלו – הצורך בכבוד והערכה


עד כאן, הצורך היה לפתור לעצמנו בעיות רציניות. סידרנו את עצמנו מבחינה כלכלית וחברתית ומצאנו את בן או בת הזוג, ועכשיו אנחנו נרצה לקבל הערכה וכבוד מאחרים.

אנחנו נתחיל להשוויץ יותר. נשים ירצו להראות מה הן שוות דרך תכשיטים והסגנון האופנתי המיוחד שלהן. גברים יענדו בשלב הזה שעוני יוקרה שעולים עשרות אלפי שקלים ויותר. לעומת זאת, אדם שנמצא בשלב צרכי בטחון יקנה לעצמו שעון של 150 ₪ כדי לא לאחר לעבודה, או שיסתפק בשעון שבסלולרי שלו.

כאן אנשים יתחילו לקנות מכוניות יוקרה, דירות ובתים יוקרתיים. בשלב הזה אנשים ירשמו לקאנטרי קלאב ברמה גבוהה מאוד כדי להראות שיש להם כסף וגם יתחילו להתעניין בתחביבים יקרים כמו גולף, רכיבה על סוסים ושיט ביאכטות.

פירמידת הצרכים של מאסלו – הצורך במימוש עצמי


טוב…

עד כאן עברנו על ארבעת הצרכים הראשונים שהם צרכי חסך. שלבים שבהם אנחנו ממוקדים בעצמנו ובצרכים שלנו. השלבים של פירמידת הצרכים של מאסלו שבהם האדם הכי חשוב לנו הוא אנחנו.

בשלב המימוש העצמי אנחנו מתמקדים באחרים ובפוטנציאל הגדילה שיש בנו להיות יותר ממה שאנחנו. הכוונה היא לא לגדול ברמת הרכוש החומרי, אלא להיות מועילים יותר לחברה.

בצורך הזה מתחילים לבלוט הנדבנים. אלה אנשים שהתמורה שלהם במתן עזרה לזולת נמצאת באמירת התודה וההערכה שהם מקבלים. אלא אנשים שרוצים להבין את עצמם ולחקור, הם כבר חושבים על המורשת שהם ישאירו אחריהם.

בשלב הזה אנחנו נמצא מעט מאוד אנשים. כי הם אנשים שאין בחיים שלהם דבר דחוף שדורש את תשומת הלב שלהם. אנשים כאן מהרהרים וחושבים יחד עם אנשים אחרים.

הם לא מחפשים בגוגל פתרונות לבעיות שלהם בקדחתנות כי הם פותרים את הבעיות שלהם לאט, באופן מושכל ומחושב.

בכתיבת מאמר נתמקד ב-3 הצרכים הראשונים בפירמידת הצרכים של מאסלו


אנחנו כמשווקים צריכים להתמקד בכתיבת מאמר ב-3 הצרכים הבאים של פירמידת מאסלו:

  1. הצורך פיזיולוגי.
  2. הצורך בביטחון.
  3. הצורך בשייכות.

בכתיבת מאמר, תשומת הלב שלכם צריכה להיות מופנית אל האנשים שהמוטיבציה שלהם מונעת משלושת הרצונות האלה. אתם צריכים להתמקד בהם כי אלה האנשים שמחפשים אתכם, את התכנים שלכם ואת המוצרים שלכם.

אלה האנשים שאתם צריכים ללמוד ולהבין איך לפתור להם את הבעיות שלהם בצורה הטובה ביותר.

ברמה הפסיכולוגית כל אדם נמצא בשלב אחר פירמידת מאסלו, המיקוד של כל אדם נמצא על מימוש צורך אחר. וזה אומר שאתם לא יכולים "לדבר" לקהל שלכם שנמצא בשלב של כבוד והערכה עם התוכן שאתם פונים לקהל שנמצא במימוש צרכי הביטחון.

לדוגמה…

האם תצליחו להגיע לאדם שנמצא בשלב של מימוש צרכים פיזיולוגיים בעקבות בעיה בריאותית ולהציע לה הזרקת בוטוקס כדי שהיא תיראה יותר טוב?

הרי ברור שמה שתופס את רוב תשומת הלב שלה הוא להחלים, להיפטר מהכאב, לאכול ולשתות וכדומה.

לפני כתיבת מאמר, מחקר יעזור בהבנת מיקום הקהל בפירמידת הצרכים של מאסלו


במידה ואתם בלוגרים וגוגל מספקת לכם בצורה אורגנית את רוב התנועה אל האתר שלכם. יחד עם ביצוע מחקרי מילות המפתח ומחקרי המתחרים, יש חשיבות גדולה להבנת כוונת הגולש כדי שהתוכן שלכם יענה על השאלות שצצות לו בשיח הפנימי שמתרחש לו בראש.

אתם צריכים להבין את הפסיכולוגיה של האדם שנמצא מול המסך ומקליד באותו רגע במנוע החיפוש את הביטוי שהוא מעוניין באינפורמציה לגביו. חשוב להבין את הלך הרוח שלו כדי שתוכלו לתפור ולהתאים עבור את המידע שהוא מחפש.

זאת כנראה הדרך היעילה והמומלצת להתחבר אל זרם התנועה של קהל המטרה שלכם עם התוכן שאתם כותבים. כי תסכימו איתי שיש הבדל משמעותי בין שני אנשים כשאחד מקליד בשדה החיפוש…

"אילוף כלבי קאנה קורסו".

והשני מקליד…

"מחיר מאלף כלבי קאנה קורסו במודיעין".

הראשון, כנראה רוצה להבין וללמוד כמה טיפים על אילוף כלבים כי יכול להיות שהוא רוצה לאלף בעצמו את הגור שלו או של מישהו אחר. יכול להיות שהוא שמע על הגזע הזה ולפני שהוא מחליט לאמץ, הוא רוצה להבין לגבי האופי שלו.

השני נמצא במצב הרבה יותר דחוף. כנראה שיש לו גור קאנה קורסו שמחרב לו את הבית והוא כבר מוכן עם כרטיס האשראי ביד ומבקש לשלם למישהו שיציל אותו. ואולי הוא חטף בראש מבת הזוג שנמאס לה ואמרה לו… "או אילוף לסקיי או אני".

אולי יש לו ילדים קטנים ודחוף לו שהגור יהיה צייתן וממושמע. ויכול להיות שלא נעים לו מהשכנים, שלא מתחברים כמוהו ליצורים המדהימים האלה על ארבע והוא רוצה להקדים תרופה למכה לפני שיתחילו להגיע התלונות.

ולמה אני כותב לכם את זה?

כי התוכן (המאמר) שלכם בנישה הספציפית של אילוף כלבי קאנה קורסו, צריך לענות על השאלות שיש לגולשים בראש…

כמו על הנושאים האלה:

  • מה הרקע של הגזע הספציפי הזה?
  • מה היה הייעוד שלו במקור? ציד? שמירה?
  • האם כדאי לקחת אותו לאילוף מקצועי?
  • האם אפשר ללמוד לאלף אותו בבית?
  • כמה קל לאלף כלב מהגזע הזה?
  • מה האופי שלו?
  • האם זה כלב אינטליגנטי?
  • איך הוא עם ילדים?
  • איך הוא עם אנשים זרים?
  • לאיזה גודל ומשקל הוא צפוי להגיע בשלבים השונים בחייו?
  • מה המזון המומלץ?
  • למי לפנות אם מעוניינים לקנות או לאמץ?
  • מה צפוי לי אתו ב-3 / 6 / 12 החודשים הראשונים?
  • איך בודקים שהגור שאימצתי הוא באמת גזעי?
  • איזה בעיות בריאותיות עלולות לצוץ?

ועוד נושאים קשורים בסגנון הזה ותכף תבינו איפה "קבור הכלב"… 🙂

חשוב שתבינו את הדבר הבא כשכותבים מאמר


התוכן שלכם צריך לגרום לגולש להפסיק לחפש עוד אינפורמציה על הנושא שמעניין אותו! התוכן שלכם צריך לכלול תשובות על כל שאלה שהגולש יכול לשאול בנושא. כי אז גוגל תבין שיש לה עסק עם בלוגר רציני שאיכפת לו מהקוראים שלו ותדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

עכשיו…

במידה ועדיין לא בחרתם בתחום שמעניין אתכם אני ממליץ לבחור בעיה שאתם התמודדתם איתה בהצלחה. ולספר עליה ועל איך אתם התגברתם על האתגר. ספרו על הכלים שעזרו לכם להיפטר מהבעיה ותפנו את הגולשים שלכם לחברות שמשווקות את הכלים, המוצרים, השירותים וכדומה.

אתם יכולים להירשם בתוכנית שלהם עבור משווקים שותפים ולגבות עמלה על כל מכירה. אתם יכולים לבנות קורס בנושא שמחולק לשיעורים וללמד אחרים איך להתמודד עם האתגר שלהם תמורת דמי חברות חודשית או שנתית.

אתם יכולים להציע מפגשים אישיים אחד על אחד או סדנאות לקבוצות של אנשים. אתם יכולים לכתוב מדריך או ספר ולמכור אותו דרך אמזון.

ומה שהכי חשוב לדעת בהמשך זה…

איך לשווק לאנשים שנמצאים בשלבים השונים בפירמידת הצרכים של מאסל?


הצרכים הפיזיולוגיים בפירמידת מאסלו


בצרכים הפיזיולוגיים, בעיות נשימה, חוסר שינה או שינה לא רציפה הן בעיות מאוד רציניות. הרבה אנשים שלא מצליחים להירדם בלילה ואם הם נרדמים הם מתעוררים כמה פעמים במהלך הלילה ולא מצליחים לישון ברצף.

יש אנשים שיש להם בעיית נשימה בזמן שהם ישנים, הם מפסיקים לנשום וזה מעיר אותם ויש אנשים שמתעוררים מהנחירות של עצמם.

אפשר לעשות מחקרי שוק ומתחרים כדי להבין איזה פתרונות יש בתחום הזה ומה הביקוש שלהם. אם זה שוק לוהט עם הרבה כסף ותחרות יכול להיות שזה ישתלם להיכנס אליו במיוחד אם יש לכם ניסיון עם התמודדות מול הבעיה הזאת.

צרכי ביטחון בפירמידת מאסלו


בצרכי ביטחון אנחנו יכולים לשווק תוכניות אימון, תוכניות כושר, דיאטות ואורח חיים בריא. אפשר לשלב דיאטה מסוימת ותוכנית אימונים ביחד.

תחת ביטחון בריאותי אפשר ללכת גם לכיוון המניעתי, זאת אומרת, איך למנוע סיבוכים בעתיד וכך לשווק מוצרים שקשורים לאורח חיים טיבעוני.

למה?

כי יש לא מעט מחקרים שמראים שלאורח חיים טיבעוני יש סיכוי גבוה למניעת מחלות כמו סרטן וסכרת.

לביטחון תעסוקתי וכלכלי תוכלו ללמד אנשים לכתוב את קורות החיים המושלמות, לעזור להם למצוא עבודה ואפשר לשווק גם ביטוחי חיים ובריאות.

צרכי השתייכות בפירמידת מאסלו


הצורך החברתי שלנו הוא אחד החזקים ויש את נושא הזוגיות ומדובר בנישה רותחת. תחום הדייטינג והחתונות הוא אחד התחרותיים ושיש בו הכי הרבה כסף בשוק.

תוכלו לתת טיפים לגברים להתחיל עם נשים ולנשים להתחיל עם גברים. תלמדו איך להציע נישואים גם לגברים וגם לנשים. תעזרו לגברים ולנשים שמחפשים פרק ב' בחיים.

תמליצו על מקומות, גנים ואולמות להתחתן בהם בעונות השונות של השנה ועל בגדי חתנים וכלות.

בנושא החברתי יש הרבה גיימרים שנוח להם להתחבר עם אנשים וחברים ברשת דרך משחקי ווידאו. הם מחפשים את משחק האון ליין החדש, הרותח והמגניב הבא למחשב או בקונסולה כדי להתלהב ממנו ביחד עם החברה.

רק תנו להם לשבת מול המסך, לשים את האוזניות ולהישאב פנימה עם החברה שלהם לעולם שהם כל כך אוהבים. עולם הגיימינג משאיר אבק בשנים האחרונות (במיוחד בשנת הקורונה) להוליווד וכמויות הכסף שהתחום הזה מגלגל מגיע למאות מיליארדי $ בשנה.

אחד הטרנדים הלוהטים בעולם הגיימינג כבר לא מעט שנים הוא שחקנים שמצלמים את עצמם משחקים במשחק האהוב עליהם. הם מעלים את הסרטונים ליוטיוב ומגיעים למיליונים של צפיות ושל נרשמים והם משווקים מוצרים לצופים כמו ציוד גיימינג, תוכנה וחומרה ואפילו ביגוד עם הדפסים של משחק האהוב עליהם.

צרכי כבוד והערכה בפירמידת מאסלו


בשלב של כבוד והערכה תמצאו בתחום מוצרי איכות ויוקרה כמו תכשיטי יוקרה, שעונים, ביגוד והנעלה יוקרתית, תיקי יוקרה, ארנקים ומעילים של מותגי יוקרה בעולם.

בשלב הזה אנחנו נמצא גם את עולם היופי והסטייל ושימו לב למשהו מאוד מעניין שהדהים אותי כי בשלב הזה אנחנו נמצא בנישת האורח החיים הבריא ושמירה על כושר וחיטוב את האנשים שלא עושים את זה לצרכי הבריאות.

אלה כי הם רוצים להראות לעולם את התוצאות שהם מצליחים להגיע אליהם עם הגוף שלהם. בנישה הזאת בדרך כלל תמצאו את מכורים האמיתיים לכושר גופני, אלה שיש להם (או שאין להם) 0 אחוז שומן בגוף.

לעומת זאת אדם שנמצא בשלב החברתי, יגיע למכון הכושר כדי לראות את החברה שלו ואדם שנמצא בשלב של מימוש צרכי הביטחון, יגיע למכון הכושר כדי לשמור על הבריאות שלו.

אנשים יהיו בעלי מוטיבציה זהה למימוש צרכים רגשיים שונים ולכל אחד תהיה תשובה שונה אם תשאלו אותם… "למה אתם עושים את זה?".

צרכי מימוש עצמי בפירמידת הצרכים של מאסלו


בשלב של המימוש העצמי אנחנו נמצא הרבה אנשים שאוהבים לעשות מדיטציה ונמצא הרבה אנשים שעוסקים בהתפתחות אישית ורוחניות.

אנחנו נמצא כאן גם אנשים יזמים שפועלים הרבה למען הקהילה ונמצא כאן גם הרבה אנשים שעוסקים יותר בפיתוח הפוטנציאל האישי שלהם.

מדרג הצרכים של מאסלו - התפתחות רוחנית
מדרג הצרכים של מאסלו – התפתחות רוחנית

ולסיכום כתיבת מאמר ושימוש נכון של פירמידת הצרכים של מאסלו


מה העניין הכי חשוב בכל הפוסט הזה?

כתיבת מאמר תשיג פחות מהתוצאות המבוקשות אם התוכן שלכם לא פוגש את הקוראים בשיח הפנימי והרגשי שלהם. תבינו באיזה מצב הם נמצאים ברמה הרגשית ומה הפתרון הדחוף שהם מחפשים באותו הרגע.

ספקו להם תוכן איכותי שיהפוך את המחר שלהם לטיפה טוב יותר ממה שהיה להם אתמול וזה כדי לגרום להם לחזור אליכם כדי לקרוא וללמוד עוד על הבעיה שמציקה להם.

בסופו של דבר הם יהפכו להיות קוראים מושבעים שלכם והמטרה שלכם היא להפוך להיות היועץ והמדריך הנאמן שלהם שהם תמיד יחזרו אליו.

למה?

יש בכם משהו מיוחד כי אתם מבינים ברמת היזדהות את האתגרים שהמצב שלהם יוצר להם בחיים.

כי אולי פעם, גם אתם הייתם במצב שלהם.

תוכלו גם לצפות בסרטון הבא שמסביר על הנושא:


 

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

אני משתדל לכתוב כאן ב-Its Up 2 Me על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.


שתפו בבקשה ועזרו לחברים שלכם למצוא את הפוסט הזה!

כתיבת תגובה