You are currently viewing מה זה שיווק דיגיטלי? והסבר פשוט לאיך עושים שיווק בשנת 2024

מה זה שיווק דיגיטלי? והסבר פשוט לאיך עושים שיווק בשנת 2024

אז לפני שנלמד מה זה שיווק דיגיטלי ואיך עושים היום שיווק, חשוב לי לשים את הקלפים על השולחן. כי אם רצית להיות יזם אינטרנטי שמנהל עסק עצמאי אז חשוב לדעת שלא יחסרו לך אתגרים במסגרת ניהול הנכסים הדיגיטליים שלך ולרוב מדובר באתגרים שהם בכלל לא פשוטים ובטח שלא קטנים.

ועל איזה אתגרים אני מדבר?

אתגרים כמו…

  • לנהל את העובדים.
  • לנהל את עצמך.
  • לקבל החלטות נכונות.
  • להבין איזה פעולות שלך מקדמות את העסק ואיזה לא.
  • לדעת איך ולאן לנתב משאבים ואנרגיה כמו זמן וכסף.
  • לדעת להתנהל ולנהל משברים.
  • לחשוב על רעיונות לכתיבת פוסטים ומאמרים.
  • לחשוב על רעיונות לכתיבת מיילים לרשימת התפוצה.
  • להבין איזה מוצרים יעזרו ללקוחות שלך להגיע מנקודה א' לנקודה ב'.

אבל…

אחד האתגרים הגדולים ביותר שיש לך כבעל עסק וכיזם אינטרנטי שבוודאות לא ייתן לך מנוחה, זה להבין…

איך להעביר מסר שמשפיע על אנשים.

האתגר הגדול ביותר שלך כמשווק זה למצוא את הדרך האפקטיבית ביותר לקחת רעיון שמרחף לו בין תאי המוח שלך ולהציג אותו לקהל בדרך מרתקת ומעניינת שעוזרת לו להבין שהוא צריך אותו והכלי היעיל ביותר שיש בידך היום כדי כדי לא להיכשל באתגר הזה ואפילו להצליח בו, נקרא… שיווק דיגיטלי!

לנהל עסק עצמאי זה אתגר שיכול להטיש אותך הרבה לפני שמתחילים לחוות נצחונות ולראות רווחים, במאמר הזה אנחנו נבין איזה מיינדס דוחף אותך להקמת עסק ואיך זה משפיע על יכולות הניהול שלך.

אגב, הרבה מפספסים את הרעיון שעומד מאחורי שיווק ועל זה נדבר מיד.

אז מה זה שיווק?


הרבה לא יודעים מה זה שיווק דיגיטילי או מה זה שיווק בכלל ויש אפילו שמבלבלים בהבדל שבין שיווק לפרסום וזה בסדר כי הקו בניהם יכול להיראות די מטושטש וזה חשוב להבחין בו כי זה יכול לפגוע במאמצים שלך להגיע לתוצאות איכותיות בתהליך הקמת מותג וביצירת מוּדָעוּת אליו.

אז שיווק זה להבין מה אנשים רוצים, זה להבין מי הם, זה להבין איך לעזור להם, זה להבין איפה הם נמצאים וזה להבין איך לספק מענה לצורך ולתשוקה הפנימית שלהם. שיווק זה להיות איתם במקומות שהם לרוב נמצאים כדי שיבינו שיש לך את היכולת לספק להם את הערך, את הפתרון ואת התוצאה שיעזרו להם להגיע ליעדים שהם הציבו לעצמם.

שיווק זה למתג את עצמך, זה ליצור לעצמך מוניטין, שיווק זה ליצור באנשים מוּדָעוּת כלפי העסק שלך באמצעות נתינת ערך כאשר כל זה ביחד מובילים למערכת יחסים של "קח ותן" שמבוססת על אמון ואז דרך פרסום, על סמך אותו האמון יש לך את ההזדמנות להציע את המוצרים והשירותים שעונים על הצרכים של העוקבים שלך בנישה.

בכל מקום שיש בינך לבין אנשים מערכת יחסים איכותית שכולם מרגישים שהם מקבלים את מה שהם מצפים לו, זה אומר ששיווקת בו את עצמך בצורה הנכונה, בין אם מדובר במערכות יחסים אישיים או עיסקיים ביסוס אמון הוא תהליך קריטי, להקליק כאן ולעבור למאמר שבו נדבר על החשיבות של יצירת אמון.

לדוגמה, כשאנחנו נמצאים בזוגיות אנחנו כל הזמן עוסקים בפעולות של שיווק עצמי כדי לשמר ולטפח את מערכת היחסים וכדי לוודא שהיא תהיה מבוססת על אמון. אנחנו עושים את זה דרך הפגנת כנות, סבלנות, אכפתיות, הבנה, אמפתיה וכשאנחנו מציעים (מוכרים) משהו, הצד השני בדרך כלל נוטה להסכים איתנו במינימום התנגדות.

ואם אחרי תקופה מסויימת אנחנו נפסיק "לשווק" את עצמנו ובשלב מסוים שוב נרצה "למכור" לצד השני רעיון כלשהו, יש סיכוי גדול שנעבוד הרבה יותר קשה כדי לבטל את התנגדויות של הצד השני.

זאת אומרת ששיווק זה בעצם אקט של "חיזור" אחרי קהל היעד כדי לעזור לו להוריד למינימום את החסמים וההתנגדויות הפסיכולוגיים שיצופו לו בראש מול הפרסומות והמודעות, מול הפוסטים, מול סרטוני היוטיוב והמיילים שדרכם מבקשים ממנו לפעול בצורה כלשהי וזה יכול להיות כל דבר כמו לעבור לעמוד אחר בבלוג, להפנות אותו לסרטון נוסף ביוטיוב, לקרוא מאמר של בלוגר אחר, להוריד מגנט לידים, להירשם לרשימת התפוצה שלך וכמובן לקנות ממך מוצר או שירות.

ועכשיו נדבר על איך היום האינטרנט והכלים הדיגיטליים שקיימים בו שינו את עולם השיווק.

מה זה שיווק דיגיטלי?


לפני שהאינטרנט הפך לחלק כל כך משמעותי, מובנה ובלתי נפרד מהחיים שלנו, שיווק ופרסום היו מתבצעים בעיקר דרך מדיות כמו עיתונים, טלוויזיה, רדיו, דואר ושלטי חוצות. העניין הוא שמהרגע שהקמפיינים שוחררו לאוויר, אפשר היה לשכוח מהם.

למה אני מתכוון?

את זמן הפרסום בטלוויזיה, בעיתון, ברדיו ובשלטי חוצות היית צריך לקנות מראש ולתקופה מסוימת. מהרגע שפרסומת או מודעה עלתה לאוויר אי אפשר היה לעשות בה תיקונים, שינויים והתאמות על סמך דטא של ביצועי הקמפיינים. לא משנה אם פרסמת מודעה מוצלחת או כושלת, את הלקחים שהפקת אפשר היה ליישם לרוב רק בקמפיינים עתידיים.

האינטרנט והרשתות החברתיות גרמו למהפכה אמיתית עבור משווקים ומפרסמים כי היום חברות כמו גוגל, פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, לינקדין ועוד, מאפשרות לנו לבחון את הנתונים של המודעות על סמך הביצועים שלהם, לשנות אותם ולהתאים אותם כשהם עדיין באוויר.

היום אפשר גם להרים שתי מודעות ואפילו יותר במקביל (מה שנקרא A-B Testing) כדי ללמוד לאיזה מודעה יש את אחוז ה-CTR הגבוה יותר, איזה מודעה "עושה את העבודה" הטובה ביותר לפי דטא בזמן אמיתי וזה כדי שנוכל להעביר אליה את התקציב (או חלק ממנו) במקום שנבזבז סכומים גדולים של כסף על מודעות חלשות ולא אפקטיביות ואת יעילות המודעה כמובן שמודדים אל מול המטרה שהוגדרה לה מראש.

מעבר לזה, שיווק דיגיטלי היום מאפשר לכל אחד (כן, אפילו לך) לפרסם מודעות ופרסומות וכל מה שצריך זה רק חשבון פעיל באחת מהפלטפורמות כמו גוגל, טיקטוק, פייסבוק וזה לא משנה מה גודל התקציב שלך והכי מגניב הוא שאין צורך להשקיע בהם תקציבים ענקיים כמו פעם.

למה הכוונה?

אם פרסמת מודעה כשהתקציב שלה לדוגמה הוא 30 ₪ ליום והצלחת ליצר דרכה מכירות, את הרווחים אפשר להשקיע חזרה בקמפיין. מכרת עוד מוצרים? שוב אפשר את הכסף להשקיע חזרה במודעה וכך בהדרגה להגיע לתקציבים גדולים שמאפשרים להגיע לקהלים גדולים ושמייצרים רווחים גדולים יותר וכמובן שכדי לעשות זאת, צריך קודם לדעת ליצור מודעות שמצליחות למכור לך מוצרים.

עכשיו…

להבין מה זה שיווק דיגיטלי זה דבר אחד, העניין הוא שלעשות שיווק בעידן הדיגיטל זה כבר עניין שונה ועל זה אני רוצה שנדבר עכשיו.

רמזתי לך בקטנה מוקדם יותר איך עושים שיווק דיגיטלי או שיווק בכלל ובגדול צריך להבין…

  • מהמה אנשים מחפשים?
  • מימי הקהל שלך?
  • איפה – איפה הקהל שלך נמצא?
  • איךואיך לספק לקהל פתרון שפותר לו את הבעיה?

כי בסופו של דבר אנחנו רוצים לעזור לבני אדם לעבור את ההתפתחות והשינוי שהם מחפשים בחיים וכדי לעשות את זה בהצלחה חשוב שנהיה איתם במקומות שהם לרוב מבלים בהם כי רק כך אפשר לעזור להם להבין שיש לך את היכולת לספק להם את התוצאה שהם מחפשים להגיע אליה.

ואנחנו תמיד מתחילים בשלב החשוב ביותר…

שיווק זה להבין מה אנשים מחפשים


שיווק דיגיטלי
מה אנשים מחפשים

 

יש כל כך הרבה יזמים ובעלי עסק שנתקעו עם "המוצר הכי טוב בעולם" שאף אחד לא רוצה לקנות. הם השקיעו כל כך הרבה זמן וכסף במוצר שבעיניהם נראה מושלם אבל תכל'ס, כשהם התחילו לשווק אותו, התברר שהמוצר הוא כישלון מאכזב.

למה זה קורה?

כי זה בלתי אפשרי למכור מוצר כלשהו אם השוק עדיין לא דורש אותו וזאת הסיבה שהדבר הראשון והחשוב ביותר שאני מזמין אותך לעשות זה ללמוד מה הקהל שלך רוצה ומחפש ובהתאם לזה להבין מה יש לך להציע לו.

למה אני מתכוון?

לדוגמה, בני אדם נכנסים למערכות יחסים כי יש בנו צורך ותשוקה מובנים לזה. אנחנו לא אוהבים להיות לבד. חברים, משפחה ובמיוחד בני ובנות זוג יוצרים בנו תחושת נחיצות וביטחון. מעבר לזה, מטרת העל (תשוקת העל) של המוח האנושי (ובעצם של כל יצור חי) היא הישרדות ורק דרך זוגיות בני האדם מבטיחים את ההישרדות שלהם דרך עברת המטען הגנטי לדור ההמשך וכל אחד מאתנו יכול לספק את התשוקה הזאת עבור אחרים וזאת הסיבה שזירת הדייטינג והזוגיות היא מהריווחיות בעולם.

ולמה אני מספר לך את זה ואיך זה קשור לשיווק?

כי אי אפשר לגשת לבחורה ברחוב שאנחנו לא מכירים ומיד להציע לה נישואים כי הסיכוי שהיא תסכים שואף לאפס. יש לנו (הגברים) סיכוי הרבה יותר טוב "לקבל את מה אנחנו רוצים" אם קודם נציג את עצמנו, ניזום שיחה ונתחיל לשאול שאלות כדי להבין איפה יש לנו את היכולת להפגין את תכונות הטובות ביותר שלנו שיהיו מועילות לצד השני.

יש שלב של יצירת אמון מול הצד השני, יש תהליך של חיזור שאם נדלג עליו ונעבור ישר לשלב הרבה יותר מתקדם, אז לרוב נתקל במכשולים שיהיה לנו מאוד קשה להתגבר עליהם.

והנקודה החשובה שאני חותר אליה היא שגם שיווק ומכירות זה תהליך של חיזור אחרי קהל היעד (הפרטנר) שלך שרוצה את המוצר והפתרון שמספק את התשוקה שלהם ושעוזר להם לשרוד, לכן הדבר הראשון שצריך להבין הוא לאיזה בעיה משותפת עם הקהל יש לך את התשוקה, את המומחיות, את הידע ואת היכולת למצוא ולספק עבורו פתרון.

ואת זה אפשר להבין דרך שאלות כמו…

  • מה הוא הנושא שחברים ומשפחה מתייעצים עליו רק איתך?
  • באיזה תחום מתמקדים רוב הספרים שקראת בשלוש השנים האחרונות?
  • מה המקצוע שלך? כי ידעת שאפשר להפוך את המקצוע לעסק שמלמד או שמוכר אותו כשירות?

וזה רק חלק קטן מהשאלות ובכלל מהתהליך של להבין באיזה תחום אנחנו טובים ויש לנו תשוקה אליו, להבין באיזה נושא אנחנו באמת יכולים לתרום ולעזור לאנשים להתגבר על אתגרים, להתקדם ולהצליח.

ובקורס החינמי לשיווק ולהקמת עסק דיגיטלי יש פרק שלם שמוקדש במיוחד לנושא הזה, אז להקליק עכשיו על הכפתור למטה ולהירשם!

ואחרי שהבנת מה התחום שלך ומה האתגר שיש לך בו מספיק ידע ומוטיבציה להתמודד ולפתור אותו, עכשיו אפשר להבין מי האנשים שיכולים להיות מעוניינים בערך שיש לך להציע להם.

שיווק זה להבין מי הוא הקהל שלך


כשאין לך מושג מי קהל היעד שלך, מה הם הכאבים שלו, מה הן הבעיות שאיתן הוא מתמודד ומה המטרות והיעדים שלו בחיים…

איך אפשר לדעת איזה ערך להציע לו?

אם לא יודעים על מה הוא חושב, מה הוא מרגיש, מה מטריד אותו ומה מדיר שינה מעיניו…

איך נוכל לדבר בשפה שלו שדרכה נפגוש אותו בשיח הפנימי שמתנהל במוחו?

איך נדע באיזה שלב הוא נמצא? כי אולי הוא בכלל לא מודע לזה שהוא נמצא בבעיה או הפוך, אולי הוא כבר מחכה להצעה ממך עם כרטיס האשראי ביד.

איך אפשר לגבש תוכנית פעולה ואסטרטגיה נכונה כשעדיין לא גילית מה הן הרצונות, מה הם הצרכים ומה הן התשוקות שלו?

וכמובן שאי אפשר גם לדעת איזה מוצר או שירות להציע לאנשים כאשר לא יודעים מה הוא השינוי שהם כל-כך רוצים לעבור והם מוכנים לשלם לך כסף עבור מציאת פתרון שיעזור להם להגיע אליו.

שיווק זה להבין איפה הקהל שלך נמצא


כשרוצים להבין איפה הקהל שלך נמצא כדי לבנות את פרופיל הלקוח (האוואטר) המושלם, כדאי לדעת גם שהיום חברת אלפא בית (חברת האם של גוגל ויוטיוב) שולטת באינטרנט. זאת אומרת שגוגל ויוטיוב מקבלות נתח עצום מכל הטראפיק בעולם.

אינסטגרם ופייסבוק לעומת זאת, עוברות נטישה מאסיבית של משתמשים ומשווקים נכון להיום. פייסבוק הפכה לפלטפורמה לאנשים "מבוגרים" בעיקר והכוכב העולה שהרבה צעירים נוהרים אליו הוא TICTOK.

העניין הוא שהמחקר למציאת קהל היעד יעזור לך בסופו של דבר להבין איפה האווטאר המושלם שלך מבלה באונליין את רוב הזמן שלו וכשזה יקרה, המשימה העיקרית שלך תהיה לפרסם באותה הפלטפורמה כמה שיותר ערך שעוזר לו, שמשפר את איכות החיים שלו ושמדריך אותו להגיע מהנקודה שהוא נמצא בה היום ליעדים שהוא קבע לעצמו בעתיד.

מחקר קהל היעד ויצירת האווטאר זה שלב לא פחות קריטי מלהבין מה הם הכישורים והמיומנויות שלך שדרכם מתאפשר לך לספק ערך לאחרים וגם לא פחות חשוב מלהבין איפה התשוקה שלך נמצאת ואיך יש לך אפשרות לעזור לאנשים להתגבר על אתגרים ולהגשים את עצמם.

בגדול (מאוד), נוער וצעירים מעדיפים לצפות בתכנים מצולמים, צעירים ומבוגרים גם קוראים דרך אתרים, בלוגים ופוסטים בפייסבוק, גם צופים בווידאו וגם מקשיבים לפודקאסטים וזה יהיה חכם להתפרס על כמה שיותר ערוצים של צריכת מידע ולפרסם דרכם תכנים עבור אנשים שמעדיפים לצפות, שמעדיפים לקרוא וכאלה שמעדיפים להקשיב.

אז איך עושים שיווק דיגיטלי?


אז דברנו על מה זה שיווק דיגיטלי, דברנו עליך ועל הקהל שלך, דברנו על איך למצוא את הקהל ואיפה לאתר אותו ולהבין איך יש לך את היכולת לעזור לו.

עכשיו אני רוצה שנדבר על איך עושים שיווק דיגיטלי כדי להפיץ באפקטיביות את הרעיון והמסר שלך ושיגיע לקהל גדול ככל שניתן. עכשיו נדבר על הטכניקות השונות שדרכן יש לך את האפשרות לשווק את המותג שלך ואת עצמך במקומות שונים ביקום הדיגיטלי.

איך עושים שיווק דיגיטלי דרך גוגל?


אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני
אסטרטגיה לקידום אתרים אורגני

 

למה לשווק במנוע החיפוש של גוגל? כי גוגל יודעת עלינו ועל הרגלי הגלישה שלנו הרבה יותר ממה שאנשים מוכנים להודות. צריך להבין שגוגל אוספת מידע עלינו כבר יותר מ-20 שנה ועל פי המידע הזה היא יודעת בדיוק מה להציג לנו בתוצאות החיפוש האורגניות וגם במודעות ממומנות בהתאם למילות המפתח שחיפשת.

איך עובד קידום אורגני בגוגל (SEO)?


בגדול, גוגל פועלת בשיטת ההצבעה בקלפי. כשהבוטים והעכבישים שלה קולטים שלפוסט הזה על ביטוי המפתח "מה זה שיווק דיגיטלי" מגיעים יותר גולשים מאשר לעמודים של מתחרים וגם שוהים בו יותר, האלגוריתם של גוגל עם הזמן ימקם את העמוד הזה במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, לעומת זאת, מדדים נמוכים יורידו את העמוד בדירוג.

איך עושים קידום אתרים בגוגל?


כדי לקדם עמוד מסוים במנוע החיפוש של גוגל דבר ראשון צריך לוודא שהתוכן והערך שהחלטת להעביר דרכו באמת מחופשים ע"י הקהל שלך וזה מעניין אותם לקרוא אותו. לכן, כמו תמיד אנחנו מתחילים בלחקור כדי להבין…

מה הקהל שלי רוצה?

ובקורס החינמי שבעמוד הזה אני מסביר לך בצורה מפורטת איך עושים קידום אורגני בגוגל. זה קורס שאני עובר בו איתך על גורמי הדירוג החשובים ביותר עבור גוגל לקידום אתרים וכאן נלמד איך לכתוב מאמרים שגוגל אוהבת.

איך עושים שיווק דיגיטלי דרך יוטיוב?


קידום ביוטיוב
קידום ביוטיוב

 

יוטיוב זה מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי Google שמנצל את העובדה שהמוח מקצה אנרגיה עצומה לאיסוף ולעיבוד המידע שהעיניים קולטות והכי קל למוח האנושי לקלוט מידע דרך וידאו. זאת הסיבה שהפופולאריות של יוטיוב והיום גם של טיקטוק מרקיעות שחקים.

בגדול, הסוד לשיווק מוצלח דרך יוטיוב דומה מאוד לשיווק דרך מנוע החיפוש של גוגל והוא נמצא בהתמדה וכמו בגוגל, כל מה שצריך לעשות אחרי שכבר בחרת נישה והבנת מה הוא האתגר שהקהל שלך רוצה להתגבר עליו, זה לפרסם בערוץ שלך כמות מקסימלית של תוכן.

מה שיקרה הוא שעם הזמן ככל שכמות התוכן בערוץ תגדל, הקהל שלך יראה לך בעצמו לפי מספר הצפיות לסרטון, הלייקים והתגובות, איזה סגנון, איזה מידע ותוכן יותר מעניין אותו ולך רק נשאר לתת לו יותר מזה.

כמובן שרצוי לבצע מידי פעם ניסויים ולספק מידע גם בתחומים חופפים ודומים ולראות איך הקהל מגיב ומקבל אותו ואז לספק עוד ממנו במידה והוא משתף פעולה ומראה לך שהמידע מוצא חן בעיניו.

איך מתחילים שיווק ביוטיוב?


אז קודם כל, כדי להתחיל לשווק דרך יוטיוב צריך לפתוח ערוץ בפלטפורמה ולהתחיל לשחרר בה תוכן ובמדריך הזה אני מראה לך איך פותחים ערוץ יוטיוב, איך מתחילים קריירה כיוטיוברים ובאיזה ציוד מומלץ להשתמש גם ממש בתחילת הדרך (אגב, בהתחלה הטלפון הנייד שלך יספיק) וגם באיזה ציוד להשתמש מאוחר יותר כשרוצים להעביר הילוך ולפרסם תוכן שנראה ונשמע ברמה מקצועית בלי לשבור את קופת החיסכון.

איך עושים SEO לסרטוני יוטיוב?


כמו במנוע החיפוש של גוגל שבו המטרה שלך היא להגיע לדירוג הגבוה ביותר, גם ביוטיוב הסרטונים שנמצאים בטופ של תוצאות החיפוש, מקבלים את החשיפה והמעורבות הגדולים ביותר.

וכן, ברמת העיקרון האופטימיזציה לסרטונים די דומה למיטוב של עמודים ופוסטים של בלוגים ואתרי אינטרנט. גם ליוטיוב חשוב להכניס בכותרת וגם בתיאור את ביטוי המפתח ולכן גם כאן חשוב לבצע מחקר, חשוב גם לומר את ביטוי המפתח בתחילת הסרטון ובאופן כללי, צריך לעשות כל מה שאפשר כדי להשאיר את הצופה בערוץ שלך ובכלל ביוטיוב, כי סרטונים שמבריחים את הצופים שלך מהערוץ שלך וחס וחלילה החוצה לגמרי מיוטיוב, יקבלו פחות חשיפה מהאלגוריטם.

בכל אופן, לעשות קידום לסרטוני יוטיוב זה לא תהליך מסובך ויש כמה גורמי דירוג חשובים כמו הכותרת, התיאור והתמונה הממוזערת שחשוב להקפיד עליהם ומכאן אפשר לעבור לקורס בחינם לביצוע SEO לסרטוני היוטיוב שלך.

מה זה שיווק דיגיטלי דרך פייסבוק?


שיווק דיגיטלי דרך פייסבוק
שיווק דיגיטלי דרך פייסבוק

 

למרות כל הקשיים שפייסבוק (מטא) חווה לאחרונה, למרות העובדה שהיא איבדה מאוגוסט 2021 ועד היום יותר מ-50% מהערך שלה ולמרות שהרבה צעירים ומשווקים עוזבים אותה לטובת רשתות חברתיות אחרות… פייסבוק עדיין מצליחה להישאר רלוונטית.

אז אולי כדי לשווק היום לנוער נצטרך לחפש אותם יותר בטיקטוק, אבל אנשים בגילים קצת יותר מבוגרים עדיין מבלים בזמנם הפנוי במטא (וכן, גם לי קשה עם השם הנוראי הזה).

בכל אופן, נכון להיום (ואולי בהמשך זה ישתנה) אין לי מדריך או קורס שמסביר לך איך לשווק דרך פייסבוק בצורה אפקטיבית, אבל גם בפייסבוק הקונספט או המפתח לשיווק יעיל נשאר זהה כמו בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת, וזה שחרור תוכן איכותי בתדירות, בעקביות ולאורך זמן.

למה לעשות שיווק דיגיטלי דרך פייסבוק?


נכון, היא כבר לא מה שהיא הייתה פעם ובכל זאת, עדיין לרובנו האפליקציה של פייסבוק מותקנת על הסלולרי וכולם נכנסים אליה.

  • כ-5 מיליון משתמשים פעילים ישראלים מבקרים בה מידי חודש.
  • היא קלה לשימוש.
  • קל לתקשר דרכה עם הקהילה שלך.
  • לפייסבוק יש את הפלטפורמה האיכותית והקלה ביותר לפרסום.
  • היכולת שלך לאתר קהלים להגיע אליהם היא מהטובות ביותר שיש.
  • עדיין זול לפרסם דרכה ביחס לרשתות חברתיות אחרות.
  • עמוד פייסבוק זה לא תחליף לאתר אבל זה מעולה ליצירת מוּדָעוּת ותנועה אליו.
  • וזה מצוין לחיזוק המותג שלך.

איך עושים שיווק דיגיטלי דרך פייסבוק?


אז כמו שאמרתי מוקדם יותר, הסוד להצלחה של עמוד עסקי או קבוצה בפייסבוק נמצא בשחרור תדיר ועקבי של תוכן איכותי ורלוונטי לעוקבים שלך ולבעיה שהם מתמודדים איתה ונכון שאין לי מדריך ואם בכל זאת החלטת לצלול עמוק לנושא השיווק דרך פייסבוק אז המדריך הזה של אור סופר מסביר ובלי להתקמצן על התחום והוא יעזור לך להתחיל לשווק ביעילות את עצמך, את העסק ואת המותג שלך.

איך עושים שיווק דיגיטלי דרך רשימת תפוצה?


אימייל מרקטינג
אימייל מרקטינג

 

שיווק דרך רשימת תפוצה היא אחת האסטרטגיות היותר יעילות שיש ועם זאת היא גם האסטרטגיה שהרבה משווקים מפספסים ולא קולטים שרשימת התפוצה של כל עסק דיגיטלי היא הלב של העסק.

האתר שלך יכול ליפול, להיפרץ ולהימחק. גוגל יכולה לשנות משהו קטן באלגוריתם שלה ולהעיף את הבלוג שלך לתחתית. פייסבוק יכולה פתאום להיעלם ואיתה יתאיידו הקבוצות והעמודים יחד עם העוקבים שלך. יוטיוב מבטלת ערוצים על ימין ועל שמאל ללא הסברים והחנות שלך בשופיפיי היא לא באמת שלך.

הדבר היחיד והחשוב ביותר שבכל מקרה ישאר איתך ושלך היא רשימת התפוצה.

אני מזכיר לך שבתחילת שנות ה-2000 פייסבוק גרמה ל-Myspace לפשוט את הרגל ובעקבות שינוי תנאי שימוש, ביום אחד משווקים שעשו כסף דרכה קרסו ל-0 הכנסה. אם הייתה להם רשימת תפוצה הם היו יכולים להמשיך לשווק דרכה עד למציאת פלטפורמה חדשה לעבוד בה.

למה שיווק דיגיטלי דרך רשימת התפוצה עובד מעולה?


בכל פלטפורמה שנבחר לפרסם את המוצרים ואת המותג שלנו אנחנו עושים זאת בשיטת ההפרעה. גולשים נכנסים לגוגל, ליוטיוב ולפייסבוק כדי לפתור בעיה, להעביר בכיף את הזמן או כדי להתעדכן במה קורה עם החברים שלהם ואז המודעה שלך צצה מולם תוך כדי צפייה בסרטון, תוך כדי חיפוש מידע על ירידה במשקל או צפייה בפיד שלהם.

עכשיו זה נכון שהיום המוח של רובנו כבר רגיל למודעות, לפרסומות ולתוכן שיווקי ואם אנחנו לא ספציפית מחפשים אותם אז לרוב נתעלם מהם אוטומטית, ובכל זאת, מודעות שנדחפות לנו מול הפרצוף יכולות להציק ולהרגיז אותנו.

לעומת זאת, כשאנשים משאירים את הכתובת המייל שלהם בבלוג או באתר שלך, אפילו שהם לא בהכרח מודעים לזה, פסיכולוגית הם בעצם נותנים לך אישור לשווק להם ובתוך תוכם הם משלימים עם האפשרות שהם יקבלו מיילים ממך שיכולים להכיל תוכן שיווקי ופרסומות.

איך עושים שיווק דרך רשימת תפוצה?


אז גם כאן לתדירות, לגיוון ולהתמדה יש תפקיד מפתח כי אם נשלח מיילים אחת לכמה חודשים לרשימת התפוצה וכל מייל יהיה פיץ' למכירת מוצר או שירות שלנו, אז אנשים לא יזכרו מי אנחנו ולא יעבור הרבה זמן עד שרשימת התפוצה תתרוקן ותקטן והסיכוי שיסמנו אותנו כספאמרים יגדל משמעותית.

השיטה היא לספק ערך ותוכן איכותי שהוא אפילו גדול יותר ממה שסיפקנו להם דרך הבלוג או דרך ערוץ היוטיוב כי האנשים ברשימת התפוצה "שילמו" לנו במשהו אישי, הם נתנו לנו יותר מהגולשים שרק ביקרו בנכסים הדיגיטליים שלנו.

הנוסחה היא לשלוח פעם או פעמים בשבוע לאנשים שברשימת התפוצה תוכן שעוזר להם ואחת לארבעה או חמישה מיילים לשלוח אליהם הצעה לרכישת מוצר.

כמו שכבר אמרנו מוקדם יותר… שיווק זה תהליך של חיזור וחימום הקהל שדרכו אנחנו מעניקים ונותנים ערך כדי להקל עליהם לתת חזרה.

ובמדריך הזה אנחנו צוללים לעומק ולומדים מה זה שיווק דיגיטלי דרך רשימת תפוצה.

שיווק דיגיטלי וקופירייטינג?


קופירייטינג
קופירייטינג

 

בסופו של דבר, שיווק הופך ליעיל כתוצאה מהיכולת והמיומנות שלך כמשווק להעביר מסר בצורה שאנשים מתחברים אליו. להעביר מסר שקל לאנשים לשלב אותו בתוך השיח הרגשי שמתנהל להם בראש. זה לא משנה איזה מסר בחרת להעביר, הדרך היחידה שכולנו מעבירים בה מסרים היא דרך מילים ושיווק מתבצע בעיקר דרך המילה הכתובה.

קופירייטינג זאת אומנות "המכירה" דרך המילה הכתובה וכשאני מדבר על מכירה זה לא בהכרח למכור משהו תמורת כסף. חשוב להבין שאנחנו כל הזמן מוכרים משהו, בין אם זה את עצמנו בראיון עבודה או למכור לילד שלך את המסר לעזוב את משחק הוידאו ולהתחיל להכין שיעורים.

בשיווק אנחנו יכולים "למכור" לאנשים לקרוא את כל המאמר ואחריו לעבור לפוסט אחר, להירשם לרשימת התפוצה כדי לקבל את מגנט הלידים, לצפות בכל הסרטון ולעבור למדריך בבלוג, אבל אם נעשה את זה בצורה שהקהל שלך לא מבין שבהנעה לפעולה יש רווח וערך עבורו, הוא לא יקליק במקום שביקשת ממנו, הוא לא ייחשף למידע שעשוי לעזור לו להתגבר על בעיה שמטרידה אותו ובגדול הוא ירגיש שבזבזת לו זמן יקר.

רגע, קופירייטינג זה לא לשכנע אנשים שיעשו את מה שהם לא רוצים?


אז זה מה שהרבה אנשים חושבים והאמת היא שגם אני חשבתי שקופירייטינג זה להיות איש מכירות נכלולי וחלקלק שגורם לאנשים דרך שליטת ג'דיי ומשחקי מוח להוציא כסף על דברים שהם לא באמת רוצים וצריכים.

יש עדיין שווקים ומקומות שמשתמשים בשיטות ובטריקים פסיכולוגיים כדי לשכנע (להכניע) אנשים לשלוף את כרטיס האשראי ולהעביר אליהם כסף לחשבון הבנק שלהם בלי להתחשב בצורך האמיתי של הקונה וללא התחשבות בתחושה שתיפול עליו אחרי שיבין בבית שכנראה שעשה טעות.

ובכל זאת ברוב המקומות היום, קופירייטינג ומכירות מתבצעים בצורה שונה והם נעשים מתוך כבוד והבנת הצורך של הלקוח. המטרה שלך כבעל עסק שמוכר שירותים ומוצרים היא לא לשכנע אנשים אלא להשפיע עליהם.

המטרה שלך היא לא להגיש כוס מים לקהל שלך אלא לעזור לו להבין בעצמו שהוא צמא ואז הוא כבר יבקש ממך "לשתות".

איך עושים קופירייטינג בשיווק דיגיטלי?


קופירייטינג מתאים לכל צורת שיווק ובכל פלטפורמה. זה לא משנה איפה החלטת להקים נכס דיגיטלי, בין אם זה בערוץ היוטיוב, דרך בלוג בגוגל, עמוד ברשת חברתית או פודקאסט בספוטיפיי כי בקופירייטינג אנחנו משתמשים במילים ובפסיכולוגיה שחוצה פלטפורמות, גבולות, שפות ותרבויות.

ולדעתי קופירייטינג היא המיומנות החשובה ביותר שכל משווק ובעל עסק דיגיטלי צריך להתמקצע בה וכאן נדבר על 5 ספרים מהטובים שנכתבו אי פעם בנושא. אני מסביר על כל אחד מהם ועל מה אפשר ללמוד דרכם וגם על כמה מונחים חשובים בתחום.

וכאן, דרך הקורס קופירייטניג למתחילים בחינם, נבין יחד איך עושים קופירייטינג שיעזור לך להעביר ללקוחות פוטנציאליים את המסר שלך בצורה יעילה וברורה.

וחשוב לזכור את הדבר הבא…

זה לא משנה מה, איך ואיפה החלטת לשווק את עצמך. הדבר החשוב ביותר זה להתמיד בלייצר ערך עבור אנשים, כי…

התמדה היא אם כל ההצלחות.

עכשיו…

העניין הוא שגם אחרי שהבנת מה זה שיווק דיגיטלי ואיך עושים את זה, יש מלכוד שלא מעט משווקים נופלים בו, שלא מצליחים לעלות עליו וחושבים שהנישה שהם בחרו לא רווחית או חושבים שהם אנשי שיווק ובעלי עסק לא מקצועיים ועל זה נדבר מיד.

איפה הבעיה האמיתית עם שיווק דיגיטלי?


אז למדנו מה זה שיווק דיגיטלי ובגדול זה לקחת רעיון, לתרגם אותו לערך שאפשר להעניק לאנשים כדי לבסס מולם אמון שמאפשר לך למכור את הרעיון לקהל שרוצה לפתור בעיה, להתגבר על אתגר או להגיע לתוצאה רצויה.

הבעיה היא שבדרך כלל, רוב המשווקים מעדיפים קודם לראות תוצאות ולהגיע לרווחים מהר ככל שניתן כי מה לעשות, הרי בכל זאת, מלמדים אותנו כל הזמן שאנחנו חיים בעולם תחרותי ומי שלא מרוויח מהר, ייגרר מאחור בחיים… נכון?

כן, העניין הוא שזאת בדיוק גם הסיבה שהרבה אנשים, גם מצדהצרכנים וגם מצד אנשים שעוסקים במרקטינג שרואים בשיווק כשיטה סליזית, מניפולטיבית ועם זאת הכרחית שעוזרת להם לעשות כסף מהיר.

אבל הנה המקום שזה הופך למאוד מעניין…

האם צריך לשנות את התפיסה שלנו לגבי שיווק?


מה אם נפסיק להשתמש בשיווק ככלי לשכנוע ולביצוע מניפולציות על אנשים?

מה אם כמשווקים נאמץ גישה אחרת?

ואני מזכיר לך ששורש המילה לשכנע הוא כ.נ.ע, זאת אומרת להכניע, כמו בקרב כשמישהו מתנגד לך. במקום זאת יהיה עדיף להבין לעומק מה בדיוק הבעיה של הקהל שלנו ובאמת להתמקד בלעזור לו להתגבר על המכשולים ועל האתגרים שמפריעים להגיע למטרות וליעדים שלו.

במקום להפוך את השיווק ואת העסק שלך למכונה שמדפיסה לך כסף, תמיד יהיה עדיף לחשוב עליהם כעל כלים או ערוצים לנתינת ערך ועזרה לאנשים.

למה לעשות את זה?

כי כולנו אוהבים לעזור לאחרים וכולנו רוצים לקבל על זה הערכה וזאת הדרך שאנחנו יוצרים סביבנו מערכת שבאמת איכפת לנו וללקוחות שלנו ממנה.

כך יוצרים מקום שאנחנו אוהבים לעשות בו את עבודה שלנו, מקום שאנחנו משפרים ומייעלים אותו כדי שיותר אנשים יקבלו דרכנו ערך ועזרה ובסופו של דבר, תופעת הלוואי של מערכות ומנגנונים כאלה היא לקבל דרכם שפע בחזרה.

אנחנו נותנים שפע של ערך, ידע ועזרה ובתמורה מקבלים שפע בצורת מערכות יחסים שמספקות לנו הזדמנויות ליצירת רווחים.

ולמה אני כותב לך את זה ומה זה בכלל קשור לשיווק דיגיטלי?

כי אם כבעל עסק, לא אכפת לי מהרעיון ומהפתרון שאני מוכר, הם לעולם לא יהיו טובים כמו של יזם אחר שהשקיע את כולו ונתן את ליבו כשיצר מוצר דומה. כי כשמשקיעים את הלב כדי להקים את העסק ואת המוצרים שלך, אין אפשרות לחשוב רק על עצמך, פועלים כך כשרוצים להטיב עם אחרים ולהפוך את עולם למקום טוב יותר עבור בני אדם.

אבל זה לא נגמר כאן… כי גם אם לא כולם עוסקים בזה כמקצוע, שיווק היא הדרך שלנו להעביר מסר שנדבק באנשים. זאת השיטה שדרכה אנחנו מתחברים למחשבות שמתקיימות בראש של הקהל שלנו.

בסופו של דבר, כולנו משווקים וכולנו אנשי מכירות, אם זה כשאנחנו רוצים להציע לחבר ללכת אתנו לסרט או לים, כשאנחנו רוצים להסביר לילדים שלנו למה כדאי להיות פחות מול מסכים ולבלות יותר עם חברים או כשאנחנו רוצים לשכנע את עצמנו לצאת לריצה בערב במקום להישאר בבית מול הטלויזיה ולאכול פיצה.

האם הסוד נמצא בשיווק אגרסיבי או בשיווק אמפתי?


בכל מקום שאנחנו רוצים להעביר רעיון לאחרים או לעצמנו, תמיד נעשה את זה בשתי דרכים…

  1. או בכוח דרך שכנוע וכפייה.
  2. או דרך גילוי אמפתיה והבנה של הצורך האמיתי.

העניין הוא שדרך כפייה אנחנו הופכים להיות הבריון בבית הספר שמטריד, שמשקר, שמכניע ושלוחץ. אנשים אולי ייכנעו לרודן ולבריון פעם או פעמיים אבל בהזדמנות הראשונה שתצוץ הם יתקוממו וימרדו.

וכשמטרידים, משקרים ולוחצים בני אדם כדי להשיג מכירה ולקחת מהם כסף, בסוף הם יתחילו לחפש מישהו אחר שהם סומכים עליו ונוח להם להעביר לו את פרטי כרטיס האשראי ושיש להם אמון כלפיו שמאפשר להם לחזור גם בעתיד כדי לקנות ממנו מוצרים נוספים.

המפתח הוא בגילוי אמפתיה והבנת הצד השני!


להגיד לילד שלך באופן קבוע שהוא ילד רע ולדרוש ממנו שיפסיק להיות שובב ושיפסיק להרגיז אותך, זה בעצם לומר לו להפסיק להיות הוא עצמו וזה לבטל את מי שהוא ואת מה שמגדיר אותו.

ומה יכול לקרות בעקבות זאת?

הוא יתחבר ויקשיב יותר למישהו אחר שמקבל אותו כפי שהוא ואם נחשוב על זה, כמה פעמים אמרת בגיל ההתבגרות להורים שלך…

"אתם לא מבינים אותי!!!"…

וטרקת להם את הדלת בעצבים?

אז זה בדיוק מה שקורה כשמוכרים לאנשים ולא מבינים מה הצרכים האמיתיים שלהם.

זה מה שקורה כשבמקום לספק להם עזרה כנה ואכפתית, התמקדת בצורך שלך לקחת מהם כסף כדי לנפח את חשבון הבנק. העניין הוא שאז לקוחות פוטנציאליים "טורקים לך את הדלת" ומחפשים מוצרים של משווק אחר שחושב קודם על טובתם, שאיכפת לו מהם ושמבין אותם.

אם לפני הכול נשאל שאלות כמו…

  • "איך אפשר לעזור לבני אדם דרך העסק שלי?"
  • "איך אפשר לספק להם ערך אמיתי שפותר להם בעיה?"
  • "איך לאפשר לאנשים ליצור אמון כלפי?"
  • "איך להתנהג לבני אדם כדי שירגישו שהדלת שלי תמיד פתוחה בפניהם?"

אחרי שנענה עליהן נבין גם את מה שאנחנו רוצים לעצמנו.

שיווק אמיתי מתבסס על כנות, אדיבות, אכפתיות והערכה ושיווק אמיתי מבוסס על הרצון לשרת ולעזור בפתירת הבעיה שמפריעה לקהל שלך.

אז מה זה שיווק?

שיווק אפקטיבי זה להוריד ברשימת סדרי העדיפויות את הצרכים שלך מתחת לצרכים של הלקוח מתוך הבנה שזאת הדרך היעילה ביותר שמספקת גם את הצרכים שלך וזה ממש לא אומר שהלקוח תמיד צודק כי לפעמים יהיו לך מצבים שבהם זה יהיה הכרחי להעמיד לקוח במקום ואפילו לפטר אותו.

זאת מערכת יחסים שבה כל צד נותן משהו שהצד השני צריך.

שיווק זה להיות אנשים של אנשים!

ומה זה שיווק דיגיטלי?

זה בדיוק אותו הדבר רק שעוזרים לבני אדם דרך ערוצים ופלטפורמות דיגיטליים.

בהצלחה!


 

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה שלי… 🙂

אני משתדל לכתוב כאן ב-Its Up 2 Me על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמדריך?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

כתיבת תגובה