You are currently viewing מחקר מתחרים: כלים בחינם לבדוק אם לנישה שלך יש דופק (כסף)

מחקר מתחרים: כלים בחינם לבדוק אם לנישה שלך יש דופק (כסף)

יש הרבה שיטות לביצוע מחקר מתחרים ובפוסט הזה אני רוצה לשתף איתך את אלה שעובדות עבורי כי כשיש לך רעיון למוצר כלשהו שפותר בעיה ספציפית עבור הקהל שלך, זה קריטי להבין מול מי מתמודדים בנישה, מה המתחרים החזקים עושים כדי לשלוט בה ובאיזה אסטרטגיות הם נעזרים.

בגדול, מדובר בסוג של ריגול תעשייתי (חוקי) ומחקר מתחרים איכותי יעזור לך לראות את התמונה הגדולה, את התוצאה הסופית, את המקום שאליו אנחנו מעוניינים להביא את העסק כי זה תהליך שדרכו נלמד איך המתחרים מייצרים רווחים כדי שנוכל למנף את הידע והמידע בבניית האסטרטגיה והתוכנית העסקית שלנו.

עכשיו, אם עדיין לא מצאת את הנישה שמתאימה לך ושיש לך תשוקה אליה, בקורס החינמי שלי לשיווק דיגיטלי ולהקמת עסק אינטרנטי אני מקדיש פרק שלם במיוחד לנושא החשוב הזה.

להקליק על הכפתור כדי להירשם לקורס בחינם…

ומיד אמחיש לך את החשיבות של הבנת התמונה גדולה…

התמונה הגדולה


יום אחד, הבת שלי שני בת החמש ביקשה שנרכיב יחד פאזל של אריאל בת הים הקטנה שהיא אחת הדמויות האהובות עליה, אז שפכנו את כל החלקים הקטנים על השולחן והתחלנו להרכיב יחד את הפאזל.

עכשיו, אני לא זוכר איפה למדתי או מי לימד אותי אבל אני מכיר שיטה אחת שכנראה הרוב משתמשים בה להרכבת פאזלים שאותה לימדתי גם את הילדים שלי…

והשיטה היא להיעזר בתמונה הגדולה שעל הקופסא, ותמיד מתחילים עם חלקי הפאזל שיוצרים את הפנים של הדמויות כי קל לנו לזהות עיניים ועם הקצוות החיצוניות כי יש להם צד שטוח שמאפשר למצוא אותם בקלות בין כל החלקים וכך מרכיבים את הפאזל מבחוץ פנימה למרכז כשכל הזמן אנחנו נעזרים בתמונה הגדולה.

אז בעצם הטריק להרכיב את הפאזל בזמן סביר במקום להיגרר אתו במשך שעות ארוכות נמצא ביכולת שלך לראות איך הפאזל אמור להיראות כשהוא כבר שלם.

ולמה אני מספר לך את זה?

כי זה מאוד דומה לתהליך של הקמת כמעט כל עסק וכמובן גם עסק אינטרנטי. להקים עסק זה כמו להרכיב פאזל של אלפי חלקים, אבל אם מתחילים כשהתמונה הגדולה והסופית נמצאת כבר בראש, התהליך הופך להרבה יותר פשוט ומהיר.

אז איך זה עובד עם העסק שלך?

פשוט מאוד…

אנחנו עושים מחקר מתחרים כדי להבין את התמונה הגדולה


השיטה האפקטיבית ביותר להבנת התמונה המלאה ובמהירות זה דרך ביצוע מחקר מתחרים, כי כל מה שצריך לעשות זה לאתר את יוצרי התוכן המובילים בנישה שכבר מספקים שירות ועזרה לקהל שלך ולהבין…

  • האם הם מוכרים?
  • איך הם מוכרים?
  • מה הם מוכרים?
  • וכמה הם מוכרים?

ואלה השאלות בגדול שמחקר המתחרים בנישה שלך אמור לענות עליהם. אפשר לבצע את המחקר בכל שלב, אבל בדרך כלל מומלץ לעשות אותו לפני שמתחילים לעבוד על העסק. לפני שקונים דומיין, לפני שמתקינים וורדפרס ולפני שמתחילים לפרסם בו תוכן.

מה הסיבה שעושים מחקר מתחרים?


טוב, בדרך כלל זה תלוי בסוג העסק, בתוכנית העסקית ולאיזה שוק הוא פונה ואם עד עכשיו דברנו בכלליות על הסיבה שעושים מחקר מתחרים, אז עבור רוב סוגי העסקים יהיו שתי סיבות עיקריות וספציפיות לביצוע המחקר והראשונה היא שאנחנו רוצים להבין אם יש לנו בכלל מתחרים בנישה.

אנחנו רוצים למצוא תחרות בנישה שלנו


אם מצאת נישה שאין לך בה מתחרים, בדרך כלל זה אומר אחד משני דברים, או שמשווקים אחרים ומאוד מוכשרים לא הצליחו לעשות כסף דרך הבלוג שלהם בנישה הזאת, או שחוץ ממך, אף משווק אחר לא קלט ברדאר שלו את נישה הזאת וזה יכול להטעות ולגרום לך לחשוב שעלית על רעיון מדהים לפני כולם.

עכשיו, גם אם מצאת שבנישה שלך אין לך מתחרים, לרוב זאת תהיה נורת אזהרה בוהקת במיוחד ואני לא ממליץ לפעול בנישה הזאת כי הדבר החשוב ביותר שאנחנו רוצים לראות בנישה זה שהיא מייצרת כסף

וכמה שיותר, יותר טוב!

כי גם כשיש לך מוצר או שירות מעולים אבל אין להם ביקוש (כי אם אין מתחרים אז כנראה שגם אין קהל), כל העבודה שלך יכולה לרדת לטמיון בלי לקבל עליה אפילו את התמורה המינימלית לכיסוי ההוצאות הראשוניות על הקמת הבלוג, יצירת התכנים, יצירת מגנט הלידים, הקמת משפכים שיווקיים ועוד.

ומה האינדיקציה הטובה ביותר לזה שיש כסף בנישה ספציפית?

מודעות ממומנות!


ככל שנמצא יותר מודעות ממומנות בנישה כלשהי כשמחפשים מילות וביטויי מפתח במנוע החיפוש ב-Google, יש סיכוי גדול יותר לזה שיש בנישה כסף.

יותר מודעות = הרבה כסף.

פחות מודעות = פחות כסף.

עכשיו, משווקים חדשים בדרך כלל חושבים שאם יש הרבה מתחרים בנישה שהם בחרו, אז זה אומר שאין יותר מקום עבורם להידחף אליה ולהגיע למקומות הראשונים בגוגל או שאין יותר מקום עבורם לשווק דרך מודעות ממומנות בפייסבוק ובגוגל כדי לייצר הכנסה ורווחים.

מחקר מתחרים
מודעות ממומנות

 

והאמת היא שההיפך הוא הנכון כי ככל שיש יותר כסף בנישה, יש יותר מקום לכולם!

מה שצריך לחפש, לחקור ולבדוק זה שהנישה מראה בבירור שמשווקים אחרים כבר עושים בה כסף וכבר בשלב המחקר מומלץ גם לבדוק אם למתחרים שלך יש תוכניות שותפים ומוצרים שהם מוכרים וזה כדי להציע אותם לקוראים ולמבקרים בבלוג שלך ולחברים ברשימת התפוצה שלך.

והסיבה השנייה לביצוע מחקר מתחרים היא…

מודלינג – ללמוד ממי שכבר עושים כסף בנישה


מה זה מודלינג?

זה תהליך למידה ממישהו או ממשהו שמשמש לנו מודל לחיקוי ולדוגמא אישית.

הורים הם מודל לחיקוי עבור הילדים שלהם, מורים הם מודל לחיקוי, חברים טובים יכולים להיות מודל לחיקוי וכמובן שספרים ומנטורים יכולים לשמש מודל לחיקוי.

עכשיו, יש תופעה שקיימת בעולם המוסיקה שנקראת REMIX שבה יוצר מוסיקה אחד עושה רמיקס (מודלינג) לקטע או לשיר של יוצר אחר שהוא אוהב.

בדרך כלל הרמיקס יהיה שונה מהקטע המקורי, אם זה במקצב, במלודיה, בשירה, בטמפו או באווירה הכללית אבל יכול להיות שצלילים מסוימים מהמקור יופיעו בו.

לרוב מטרת היוצר שעושה את הרמיקס זה להתאים את הקטע המוסיקלי שנוצר עבור קהל (נישה) אחר, לקהל שלו ושעשוי להתעניין גם ביוצר של הקטע המקורי ולרוב זה תהליך שהוא רווחי לשני היוצרים כי כך הסגנונות השונים של שניהם נחשפים לקהל גדול יותר.

את תהליך המודלינג אפשר לבצע בכל תחום ונישה וזה קיים גם בעולם הקולנוע וכמובן גם בעולם העסקים ושוב לא מדובר כאן בהעתקה מלאה של העסק, של האתר, של המשפכים השיווקיים ושל המוצר של המתחרים, כי קודם כל זה לא עומד בכללי האתיקה וגרוע מזה, זה לא חוקי ואפשר להסתבך בתביעה מאוד לא נעימה.

הסיבה החשובה יותר היא שאנחנו רוצים למצוא את השפה הייחודית שלנו לתקשר עם הקהל, להעביר אליו מסרים ולהתחבר אל השיח שכבר מתקיים בראש שלהם כדי להשפיע ולעזור להם להבין את החשיבות והנחיצות שיש במוצרים והשירותים שלנו.

אם ניצור בדיוק את אותו הקטע המוסיקלי שיוצר אחר כבר שחרר, איזה סיבה יש לקהל להקשיב למוסיקה שלנו?

מודליניג זה לקחת רעיון קיים ולהצליח להפיח בו רוח חדשה דרך ראיית העולם שלך. המטרה היא ללמוד ולנסות להבין את האסטרטגיה, הטכניקות והשיטות שעובדות עבורו ולנסות ליישם ולהעביר אותם דרך תפיסת המציאות, האישיות, האופי והשפה היחודיים שלך אל הגולשים, המבקרים ורשימות התפוצה.

ובשביל הכיף, אני מאוד ממליץ לצפות בסרטון הנהדר הזה מאוחר יותר שמסביר שלא רק מוסיקה וקולנוע… אלא אפילו החיים הם REMIX…

עכשיו, מצאת מישהו מדהים באינטרנט שבא לך לעשות לו "רמיקס"? אני ממליץ לך ליצור אתו קשר ולהסביר לו שהתרשמת מאוד ממה שהוא עשה ולהציע לו שת"פ שכמובן ישתלם לו.

ואני יכול לומר לך די בביטחון שיש סיכוי שהוא בעצמו בתחילת דרכו עשה רמיקס למישהו אחר.

איך עושים מחקר מתחרים?


אז מחקר מתחרים בסיסי אפשר לעשות עם כלים חינמיים שכל אחד יכול לקבל אליהם גישה ואת המחקר נתחיל במקום הכי מוכר לכולם רק בטכניקות שאולי פחות אנשים מכירים…

מחקר מתחרים דרך גוגל


מה שעושים זה פותחים סייר ומתחילים את מחקר המתחרים במנוע החיפוש של Google ומחפשים בו את ביטויי המפתח שקשורים לנישה שלך.

הגעת לנישה (ביטוי מפתח) שלא מציגה מודעות בכלל?

אז כדאי לשנות קצת ולנסות ווריאציות שונות למילת המפתח עד שמגיעים לביטוי שגוגל מראה לך יחד עם התוצאות האורגניות גם מודעות ממומנות.

במנוע החיפוש של גוגל יש שלושה אזורים שבהם היא מציגה מודעות, בחלק העליון מעל התוצאות האורגניות, בחלק התחתון שמתחת לתוצאות האורגניות ולפעמים גם בצד.

כמובן שככל שיותר מהאזורים האלה יהיו מלאים במודעות, זאת אינדיקציה לכך שהנישה הזאת עושה הרבה כסף למשווקים שבה.

אפשר גם לקבל תובנות חשובות על הנישה, על המוצרים ועל המתחרים שלך אם מקליקים על המודעות הממומנות ומנתחים את דפי המכירה, את הקופי, את ההבטחה ללקוח ואת המוצרים…

כי אם זה עובד להם והם מצליחים למכור, אז זה יכול גם לעבוד עבורך!

כמות התוצאות בגוגל


כשמחפשים ביטוי כלשהו בגוגל, יש מספר שמופיע מעל התוצאות הממומנות והאורגניות שמראה לך כמה תוצאות גוגל מצאה שיכולות להיות רלוונטיות עבורך.

ככל שהביטוי יהיה בנישה רחבה יותר ופחות ממוקדת (Short Tail Keyword), אז נקבל יותר תוצאות, כמו לדוגמה בביטוי "ירידה במשקל"

מחקר מתחרים
Short Tail Keyword

 

וככל שהביטוי יהיה ממוקד יותר, זאת אומרת שנעזרת ביותר מילים כדי לתאר לגוגל איזה בעיה רצית לפתור (Long Tail Keyword), אז יתקבלו פחות תוצאות, כמו בביטוי "ירידה במשקל לנשים אחרי הריון".

מחקר מתחרים
Long Tail Keyword

 

אנחנו אמנם נשארנו בנישת "ירידה במשקל" אבל נכנסנו לתת נישה שהיא מצומצמת וממוקדת יותר.

עכשיו, לרוב אנחנו נרצה לחפש ביטויי Longtail כי יש עליהם תחרות קטנה יותר ושם נמצא את האנשים עם בעיה שמטרידה אותם במיוחד והרצון שלהם למצוא פתרון יהיה חזק ודחוף יותר.

ביטויי מפתח Longtail שגוגל מציגה עליהם גם מודעות ממומנות, לרוב תהיה אינדיקציה לנישה שמייצרת כסף עבור משווקים וזה נחשב לנקודת זכות חזקה עבורה.

allintitle – פקודה מגניבה בגוגל


כשמחפשים ביטוי מפתח בגוגל, מנוע החיפוש נוטה לספק תוצאות שנראות לבינה המלאכותית רלוונטיות לשאילתה. לפעמים, אם עוברים בתוצאות החיפוש לעמודים שנמצאים מאחור, גוגל אפילו תציג תוצאות שהכותרת שלהם כלל לא מכילה את מילת המפתח שהקלדת וזה מנפח משמעותית את כמות התוצאות שמצאת.

סתם לדוגמא אם מחפשים קורס לקופירייטינג אז גוגל יכולה להציג עמוד פייסבוק של מישהו שהעלה פוסט שבו הוא מזכיר שעשה את הקורס, או להביא אותך לפורום שמישהו שמעוניין ללמוד שאל בו על קורס קופי ממומלץ.

נכון שבסופו של דבר עם קצת נבירה מעמיקה אפשר להגיע דרכם גם למתחרה שאצלו הבחור למד את הקורס, אותנו מעניינים ספקי המוצר שנמצאים בעמוד הראשון בגוגל ולרוב הם יהיו אלה שמפרסמים מודעות ממומנות ותופסים את המקומות האורגניים הראשונים.

כי אנחנו מחפשים לעשות מחקר מתחרים כדי לקבל תוצאות מדויקות של מתחרים פוטנציאליים.

מה שאפשר לעשות זה לצמצם את התוצאות שגוגל מציגה דרך פקודת allintitle כמו בדוגמה הזאת:

allintitle:"קורס קופירייטינג"

חשוב לוודא שרושמים את הפקודה באותיות קטנות שאחריה יש נקודותיים ואחריו בלי רווח רושמים את ביטוי המפתח בתוך גרשיים וזה יציג לך רק את כל התוצאות שביטוי המפתח מופיע ב-title tag (בכותרת) של הפוסט וזה מצמצמם משמעותית את כמות התוצאות שגוגל מציגה.

כמה עמודים ופוסטים יש באתר המתחרה?


אחד הדברים החשובים שאני מייעץ לבלוגרים מתחילים שיעזור להם להיראות "בעין יפה" בעייני גוגל, זה להכניס בחצי השנה הראשונה כמה שיותר תוכן לבלוג שלהם.

זה לא חייב להיות תוכן מושלם כי ממילא בחודשים הראשונים מבקרים בודדים יגיעו לאתר (אם בכלל), אבל זה חייב להיות תוכן רלוונטי לקהל, לבעיה שלו ולפתרון שהוא מחפש. אחרי שמגיעים לכ-100 פוסטים אפשר להתחיל בעזרת מחקר נוסף לשפר אותם, לעדכן אותם ולהפוך אותם לשלמים וכאלה שמספקים ערך מלא למבקרים בבלוג.

בכל מקרה, ערך האתר עולה משמעותית בעייני גוגל כשיש בו יותר עמודים, בדיוק כמו שיוטיוב "אוהבת" יותר ערוצי יוטיוב שמספקים יותר תכנים איכותיים עבור המנויים שלהם.

אז איך יודעים כמה עמודים יש באתר המתחרים (וגם בשלך) שעברו אנדוקס ע"י גוגל כדי שיופיעו בתוצאות החיפוש?

בשורת החיפוש מכניסים את הפקודה Site, אחריו נקודותיים ובלי רווח רושמים את הכתובת הראשית של האתר וזה אמור להיראות בדיוק כך, אותיות קטנות ובלי רווחים:

site:itsup2me.co.il

עכשיו, כשגוגל מציגה את תוצאות הפקודה הזאת והתוצאה הראשונה שהיא מציגה זה את עמוד הבית של האתר המתחרה (או שלך), זה אומר לרוב שהיררכיית האתר בנויה נכון וזה מראה שהאתר מתוחזק ומנוהל נכון.

עכשיו בכלי הבא לא הרבה אוהבים להשתמש כי הם חושבים שזה פחות אמין ואני נוטה להסכים איתם, אם נעזרים אך ורק בו.

אבל בשילוב עם התוצאות של כל הכלים שדברנו עליהם ועל אלה שנדבר עוד בהמשך. אני חושב שזה כלי אפקטיבי במיוחד כדי לעשות Zoom Out לקבלת תמונה רחבה שעוזרת להגיע לתובנות חשובות לגבי הנישה ששום כלי אחר לא מאפשר.

מחקר מתחרים דרך גוגל טרנדס


Google Trends זה כלי חינמי שאני בדרך כלל נעזר בו כדי לעשות מחקר מתחרים וכדי להבין כמה ביקוש יש לנישה שאני חוקר עליה.

ואם יש לך כמה נישות שעדיין לא החלטת על איזה מהם ללכת, אז גוגל טרנדס מאפשר לך לבצע השוואה בין כמה נישות והוא מראה בצורת גרף מתחילת שנות ה-2000 (מאז שגוגל התחילה לאסוף נתוני חיפוש) ועד היום את הטרנדיות של כל נישה.

עכשיו חשוב לזכור שגוגל טרנדס מציגה נתונים מהעבר שלא מעידים על מה שיתרחש בעתיד אבל אני שוב אומר ששילוב כל הנתונים שיתקבלו מכל הכלים יחד, יציגו עבורך את התמונה הגדולה שתעזור לך לקבל את ההחלטה החכמה.

זאת אומרת, האם הנישה שבחרת כדאית כלכלית או האם לחפש קהל אחר (נישה) ולעזור לו להגיע ליעדים שהוא מעוניין לכבוש.

מחקר מתחרים – נפח חיפושים ודירוג המתחרים במנוע החיפוש


כמות החיפושים החודשיים שיש על נישה מסוימת בגוגל, היא אחת האינדיקציות לכך שהנישה מבוקשת וקהל גדול נמצא בה כדי למצוא בה פתרון לאתגר או לבעיה שמטרידה ומציקה לו.

ומן הסתם, מתחרים שמדורגים במקומות הראשונים בגוגל יהיו אלה שנרצה להבין מה הם עושים בצורה יעילה כל-כך שגוגל מעדיפה למקם אותם בראש תוצאות החיפוש ולא אתרים אחרים.

טוב אז יש הרבה שיטות וכלים בחינם למציאת הנתונים החשובים האלה, כמו Ubersuggest של ניל פאתל שמאפשר לך להריץ שלוש שאילתות בחינם בכל יום.

ויש גם את הכלי המקצועי KWFinder שמאפשר לך לקבל גישה בחינם למשך 10 ימים לכל הכלים המעולים שלה, כמו נפח חיפושים, דירוג במנוע החיפוש, קישורים חיצוניים לאתרים, מתחרים אפשריים, מעקב אחרי מיקום ביטויי מפתח שעליהם האתר שלך מדורג ומספק ציון לביטויי המפתח שדרכו אפשר להסיק אם כדאי להיות מדורג עליו או לא.

כל זה תוך כדי האפשרות להשוות בין דירוג בדסקטופ או במובייל.

מחקר מתחרים
KWFinder

 

הסיבה שאני ממליץ על שימוש בכלים ברמת PRO לביצוע מחקר מתחרים ומילות מפתח היא שכלים חנמיים אמנם יציגו לך את הנתונים שחיפשת אבל ברגע שמגיעים למכסה היומית, זה קוטע את המומנטום, את רצף עבודה והחשיבה.

הכלים מציגים לך את המידע אבל זה המוח שלך שצריך לעשות את השיקולים, ההחלטות והחישובים ויש חשיבות גדולה לרציפות העבודה.

בונוס נוסף הוא שכל הכלים ב-KWFinder כבר מסודרים לך במקום אחד שמקל לגשת אליהם.

אנחנו חייבים לדעת באיזה פרמטרים וגורמי דירוג המתחרים שלנו מככבים ומדורגים ראשונים במנוע החיפוש כדי שנשפר את אותם גורמי הדירוג גם באתרים שלנו.

כמו לדוגמה ציון שנקרא Domain Rating = DR שמחושב בעיקר על פי איכות הקישורים החיצוניים שמגיעים לאתר וזה מידע קריטי שרוב הכלים החינמיים לא מציגים אותו ואם כן אז באופן חלקי.

אז ההמלצה שלי היא להשקיע בכלי לטובת המחקר לתקופת המינימום שזה בדרך חודש אחד.

אני נעזר כבר שנים ב- KWFinder גם למחקר מילות מפתח וגם לחקר מתחרים ואני כבר אומר לך שזה לא הכלי הכי טוב בעולם כי זה לא AHREF וזה גם לא עולה כמו AHREF שזה באזור ה-100$ לחודש.

מה ש-KWFinder הוא כן, זה שילוב נוח של מחיר, איכות ודיוק ברמה טובה וזה תלוי בחבילה שבוחרים.

וכמובן, הקלפים על השולחן, מדובר במוצר שאני משווק אותו כאפילאט שזה אומר שאם רכשת את הכלי דרך הקישור הזה, זה יעלה לך בדיוק אותו הדבר ואני מאוד אעריך את התמיכה.

מחקר מתחרים – גוגל נותנת כבוד למבוגרים


כשאנחנו רוצים להיכנס עם דומיין חדש וטרי לנישה שנשלטת ע"י אתרים ותקים יותר, יהיה לנו קשה להגיע אליהם בדירוג שלא לדבר על לעקוף אותם בתוצאות החיפוש.

גוגל מייחסת לגיל הדומיין חשיבות רבה כי זה מראה לה בעצם שמדובר באתר רציני שיש לו פז"מ ושנשאר רלוונטי עבור הקהל שלו למשך תקופה ארוכה. זה סימן שהאתר חי תקופה ארוכה והוא נושם, מתוחזק, מעודכן ומשתנה כי הוא קשוב לדרישות השוק, לדרישות הקהל ולדרישות והעדכונים של גוגל.

מציאת אתרים שמדורגים במקומות הראשונים בגוגל ושהם בעלי וותק בנישה שלך, מספק רמז נוסף שהנישה (הבעיה) שבחרת לספק לה פתרון מאפשר למשווקים להרוויח כסף.

אז איך בודקים את וותק הדומיין?

דרך האתר המעולה https://web.archive.org שבו מכניסים את כתובת הדומיין והוא מראה לך את הותק המוערך של הדומיין.

עכשיו עניין חשוב…

אנחנו יכולים לקנות דומיין לטובת נישה מסוימת ובמידה ולא פגענו בול בנישה, אפשר גם לשנות את נושא האתר, את הפתרון שהוא מספק, ואפילו לפנות לקהל שונה. כשגוגל מזהה שינוי כיוון כזה דרסטי, מבחינתו זה נחשב להתחלה מ-0 ומה שגוגל נוטה לעשות במצבים כאלה זה "לאפס" את הותק של הדומיין.

נכון שמבחינת רשם הדומיינים הדומיין יהיה רשום לפי התאריך הרכישה המקורי שלו, אבל נכון להיום, האינטרנט שייך לגוגל ומנוע החיפוש הגדול שלה מושך כ-90% האנשים שרוצים למצוא פתרון לבעיה שלהם והותק של הדומיין מחושב לפני כמה זמן דומיין כלשהו משרת אנשים בנישה כלשהי.

אנחנו יכולים לקנות דומיין היום ונחליט לחבר אותו לבלוג או לאתר שמספק ערך למבקרים שלו רק בעוד 5 שנים והשנים האלה לא נחשבות מבחינת גוגל.

אז webarchive מאפשר לך גם לבדוק איך האתר נראה בכל שנה מאז שהדומיין הזה נרכש לראשונה וכמה מבקרים נכנסו אל האתר שהיה מחובר אליו, לכן כדאי לבדוק אם יש בהיסטוריה שלו שינוי כיוון כזה ומשם לחשב את הותק שלו.

מהירות טעינת עמודים באתר


אז כמו שאמרתי כבר, אנחנו חייבים להבין באיזה פרמטרים המתחרים שולטים בנישה כדי שנוכל לעשות להם מודלינג ואחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר של מנוע החיפוש של גוגל הוא מהירות האתר.

העניין הוא שהיום את גוגל מעניין יותר מהירות טעינת עמודים דרך טלפונים ניידים מאשר במחשבים ואם מהירות טעינת העמודים באתר או בבלוג שלך היא איטית בנייד, גוגל די בוודאות תוריד את הדירוג שלו במנוע החיפוש.

אז מה יכול לגרום לאיטיות בטעינת העמודים?


האמת היא שיש לא מעט דברים. איטיות יכולה לנבוע בעקבות התקנת יותר מידי תוספים או התקנת תוספים שמתנגשים אחד עם השני בפונקציונליות שלהם.

לדוגמה, די בתחילת הדרך התקנתי על האתר הזה שני תוספים לכיווץ תמונות כי חשבתי ש"טובים השניים מן האחד", כשלמעשה ביחד הם הורידו ביצועי האתר משמעותית.

ועם כבר על תמונות… אז תמונות שלא עברו התאמה ל-WEB יכולים להאט מאוד את טעינת העמודים ויש לזה הרבה כלים אונליין בחינם ולפעמים איטיות גם יכולה להיות בעיה בחברת האחסון, ווירוס, תבנית ועוד.

איך בודקים את מהירות האתר?


בדרך כלל אני משתמש בשלושה כלים אבל את החשיבות הגדולה ביותר אני מייחס לכלי של גוגל שאפשר לבדוק דרכו מהירות טעינה של כל עמוד בכל אתר:

https://pagespeed.web.dev

הוא מציג תוצאה גם של מובייל וגם בדסקטופ וגם מראה מה דורש תיקון כדי לשפר את מהירות טעינת העמוד.

גם GTMETRIX עובד על אותו העיקרון אבל הגירסה החינמית שלו היא די מוגבלת. לדוגמה הגירסה החינמית לא מאפשרת בדיקת מהירות במובייל והיא מאפשר בדיקת מהירות רק משרתים מרוחקים מישראל בין היתר באנגליה, בקנדה ובאוסטרליה.

וכלי השלישי זה Speedom החינמי והישראלי שהתחלתי להשתמש בו לאחרונה.

עכשיו, כמובן שמהירות טעינה תלויה גם במיקום הפיזי של חברת האחסון ובאיזה מדינה הקהל שלך נמצא. כי אם השרת שעליו האתר שלך יושב נמצא בישראל אבל הוא פונה לקהל שנמצא בארה"ב, הם ירגישו שם איטיות בחווית הגלישה שלהם בניגוד לישראלי שהעמוד אצלו ייטען מהר.

יש חברות אחסון שמספקות שירות שנקרא CDN שנותן מענה באמצעות שרתים נוספים שלהם שמפוזרים בכמה מקומות אסטרטגיים בעולם והם משכפלים את האתר שלך הלקוח לשרת שהוא הקרוב ביותר לקהל היעד שלו וכך מקצרים את מהירות הטעינה.

ועכשיו, אחרי שהבנת כמה הנישה שלך מבוקשת בישראל או בכל מדינה אחרת בעולם, יש כלי חינמי נוסף שאני ממליץ לבדוק אותו אבל לא כדי לעשות מחקר מתחרים.

מחקר דרך אתר הקורסים Udemy.com


אז בבקשה להיכנס ל-udemy ולחפש בו קורסים בנישה שלך ואם לא הכרת את הפלטפורמה הזאת אז מדובר במרכז למידה מקוון שמוכר קורסים שפותרים בעיות עבור אנשים בנישות שונות.

היא לא בדיוק אפקטיבית למחקר מתחרים כי מה שהיא מעולה עבורו זה להבין מה הקהל שלך מבקש לקבל ממך דרך ביצוע מחקר על קורסים ומה שצריך לעשות זה פשוט מאוד וזה לחפש ב-Udemy קורסים בנישה שלך ולסדר אותם לפי איכות וכמות הביקורות (כוכבים).

כל קורס ב-Udemy (גם אם לא רכשת אותו) מציג לך את תוכן העניינים שלו וכל שם של פרק ותת פרק בקורס הוא ביטויי מפתח שאפשר להריץ עליו חיפוש בגוגל, לאסוף עליו מידע ולארגן אותו בצורה כזאת שמאפשר לך ליצור קורסולמכור אותו בבלוג שלך!

ומה שכל כך יפה כאן הוא…

שהקורסים הטובים ביותר ב-Udemy מראים לך כבר את המתווה והסדר הנכון של הנושאים בקורס וגוגל מראה לך את התוכן.

ועם קצת השקעה בכתיבה, בתמונות, בסרטוני ווידאו ובעיצוב, יהיה לך קורס מפואר, איכותי ושופע במידע שמוכן לשיווק ולמכירה בפרק זמן קצר.

ושוב אני כמובן שבשום פנים ואופן לא ממליץ לך להעתיק ולשכפל תוכן. לא את הכותרות מ-udemy ובטח שלא את התוכן שמוצאים בגוגל, אבל אפשר לקבל מהם רעיונות והשראה (מודלינג) שאפשר לנסח במילים שלך.

ספרי קינדל באמזון


באותו האופן אפשר גם למנף את ספרי הקינדגל ש-Amazon מוכרת שמתחברים וקשורים לנישה שלך כי באמזון אפשר לקרוא כמה מהעמודים הראשונים של כל ספר ולרוב הם כוללים גם את תוכן העניינים שיכולים לספק את ראשי הפרקים עבור הקורס או האיבוק שלך.

מעבר לזה, אמזון זה לא רק מנוע חיפוש וחנות איקומרס ענקית שמאפשרת לך למצוא ולקנות מוצרים בעשרות אלפי תחומים שונים כי מדובר גם במערכת שבה אנשים אומרים את דעתם על אותם המוצרים דרך הביקורות.

האנשים שהשאירו חמישה כוכבים וכוכב אחד הם המרוצים והנלהבים והמאוכזבים והכועסים ביותר שבוער להם להישמע ולהביע את דעתם.

האנשים שבאמצע פחות מעניינים אותנו כי אם נחשוב על זה, גם אנחנו פחות רוצים להביע את דעתנו כשאנחנו חלוקים בדעתנו לגבי משהו. כשאנחנו לא לכאן ולא לכאן. גם אם נגיד משהו אז זה לא יהיה בהתלהבות, זה יהיה קצר ופחות מושקע.

רוב הסיכויים שיהיה לנו הרבה מה לומר אם משהו גרם לנו להרגיש מעולה או שלגמרי אכזב והרגיז אותנו ולך נשאר רק למנף את הביקורות שאנשים משאירים על הספרים לטובתך כי…

  • הם יגידו לך מה עובד ומה חסר במוצרים האלה.
  • הם יגידו לך איפה יש חורים בשוק שמשווקים אחרים עדיין לא השכילו למלא.
  • הם יספקו לך יתרון על יזמי אינטרנט אחרים.
  • ואפילו יעזרו לך לגרום למאוכזבי המוצרים של המתחרים לעבור אליך ולהפוך ללקוחות מרוצים שלך.

וכל זה דרך כלי שהוא 100% חינם לכולם שיעזור לך לא לומר לעולם

"אבל חשבתי שזה מה שרצית לקבל…"

ומה שצריך לעשות זה למצוא את הספרים בעלי כמות הביקורות הגבוהה ביותר כי האנשים שאהבו והאנשים ששנאו אותם יגידו לך בעצמם

  • מה יהיו הכותרות של המאמרים, המדריכים ועמודי המכירה שלך.
  • מה יהיו התיאורים, הפתיחים ותתי הכותרות.
  • מה יהיו החסרונות ומה יהיו הדברים שהמוצר שלך יעזור להם להימנע מהם.

זה מחקר שכנראה ימשך שעות ואני מבטיח שזה ישתלם לך כי זה יעזור לך לקבל אפילו רעיונות לכותרות של המיילים עבור רשימת התפוצה שלך.

לסיכום


בסופו שלך דבר, המטרה שלך היא להכין רשימה שמכילה כמה שיותר יוצרי תוכן וקורסים שאפשר ליצור איתם קשר ולהפוך לשותף שלהם ובכך לעזור לקהל שלך לקבל את התוצאות שהם מחפשים.

מחקר מתחרים
שיתוף פעולה

 

לכל "מתחרה" ברשימה שלך יש את הפוטנציאל להפוך ל"שותף" שלך כמובן בתנאי שיש לו מוצר מעולה ותוכנית שותפים.

ואם אין… אז עושים להם מודלינג ואז יש לך את האפשרות ליצור קורסים ולשווק אותם בעצמך.

במדריך הזה פרשתי בפניך את האסטרטגיה שתעזור לך להתבונן על התמונה הגדולה של הפאזל ולהתבונן על מטרת העל ברשימת המטרות והיעדים שקבעת לעצמך שאפשר לפרק ליעדי משני קטנים שנראים ומרגישים קלים יותר להשגה.

שיהיה בהצלחה!


 

הגעת לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה שלי… 🙂

אני משתדל לכתוב כאן ב-Its Up 2 Me על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

כתיבת תגובה