You are currently viewing מטרות ויעדים | איך להציב מהר, קל ובכל תחום עם 7 כללי מודל סמארט
מטרות ויעדים

מטרות ויעדים | איך להציב מהר, קל ובכל תחום עם 7 כללי מודל סמארט

איך מגדירים נכון מטרות ויעדים דרך מודל סמארט – SMART?

  1. מטרות ויעדים חייבים להיות מפורטים.
  2. רשום מטרות ויעדים כך שיהיו מדידים.
  3. חשוב לנסח אותם בדרך שידחפו אותך לפעולה, האחריות היא עליך ולא על אחרים.
  4. המטרה והיעד צריכים להתאים ולהיות קשורים אליך.
  5. להגביל אותם בזמן.
  6. הם צריכים לאפשר לך ביצוע הערכה.
  7. uאחרי שהישגת אותם… זה הזמן להתפנק, מגיע לך פרס.

מה הקשר בין הצבת מטרות ויעדים למרשמלו?


בשנות ה-60, קבוצה של חוקרים בצעו מחקר בנושא קביעת מטרות ויעדים והתוצאות שלו מאוד הפתיעו אותם. הם לקחו קבוצה של ילדים בני 5 והכניסו כל ילד לחדר ועל שולחן בחדר הם הניחו צלחת עם מרשמלו אחד.

לילדים נאמר כך:

"אתם יכולים לקחת מרשמלו אחד עכשיו אבל מי שיתאפק כמה דקות יקבל שניים".

החוקרים יצאו מהחדרים וצפו בילדים דרך מראה דו כיוונית ואחרי 15 דקות הם נכנסו חזרה לבדוק את המצב בצלחות. הם גילו שרק 30% מהילדים הצליחו להתאפק ולא לקחת מרשמלו מהצלחת.

החוקרים שיחררו את הילדים אך כאן המחקר לא הסתיים…

בשלב השני, הם אתרו את אותם הילדים שוב כ-10 שנים מאוחר יותר כאשר הם היו בגיל התיכון וגילו דברים מדהימים.

אותם הילדים שהצליחו להתאפק, כמעט בכל פרמטר, היו מוצלחים יותר מהילדים שלא התאפקו:

  • הם היו מקובלים מאוד חברתית.
  • הם היו בין המובילים בלימודים והשיגו ציונים טובים מאוד במבחנים.
  • הם לא התפתו להשתמש בסמים.
  • הם לא הושפעו לרעה על ידי תלמידים בעלי אופי והתנהגות שלילית.
  • באופן כללי הם היו ילדים יותר מרוצים ושמחים מאחרים.

אותם הילדים שכבר בגיל 5 ידעו לדחות סיפוקים ולהציב לעצמם מטרה לטווח הרחוק, יצאו בוגרים מוצלחים ומאושרים יותר בחייהם.

ובמאמר הזה אני מדבר על משמעות החיים ועל השקרים שלימדו ועדיין מלמדים אותך שמרחיקים אותך מאושר ואולי גם מעושר.

ממליץ לך מאוד לקרוא בסיום המדריך הזה.

מה הסיבה שהצבת מטרות ויעדים זה קריטי?


קביעת מטרות ויעדים בצורה חכמה יעזור לך לשמור על מיקוד וישמור אותך על המסלול שקבעת לעצמך. זה לא ייתן לתשומת הלב שלך לסטות לכיוון הסחות דעת שמעקבות התקדמות.

קביעת מטרות וניהול נכון של הזמן שלך דוחף אותך לבצע פעולות שהן רלוונטיות להצלחה שלך ומאפשר לך למדוד את ההתקדמות אל עבר המטרה.

אנחנו עושים את זה כל יום וכל הזמן ולרוב בלי לשים לב וזה מתחיל בזה שנראה בדמיון שלנו את המטרה שלנו שנרצה לממש.

אם זה לשתות קפה, לפגוש חבר או לצפות בתוכנית אהובה, המוח יזכיר לנו כמה פעמים במהלך הזמן הזה עד שנשלים את המשימה הזאת וכדי ליישם את השיטה הזאת בצורה יותר יעילה כדאי להעביר את קביעת המטרות להילוך גבוה יותר.

ללמוד להציב מטרות ויעדים מומלץ לכל אדם ועל אחת כמה וכמה כאשר רוצים להיות יזם או בעל עסק מצליח.

הצבת יעדים ומטרות לא יבטיחו לך שלא יהיו טעויות, נפילות וכישלונות אך זה כן יעזור לך להתאושש מהן מהר וללמוד מהן יותר.

הסיבה להצבת מטרות ויעדים היא לא מניעת כישלון


חשוב לקבל ולהפנים שטעויות, נסיגות לאחור ונפילות הן חלק חשוב מאוד במרדף אחר התפתחות אישית, הצלחה וצמיחה.

יש אנשים מצליחים מאוד שטוענים שללא הנפילות שחוו בדרך, הם לא היו לומדים איך להצליח בחיים וההצלחה לא הייתה מגיעה אליהם. למעשה, יש כאלה שאפילו מחפשים להיכשל כל כמה הצלחות רק כדי לא להיתקע באזור הנוחות ליותר מידי זמן כי כדי להתרומם ולהוציא את עצמך מנפילה ומכישלון, המוח שלך מתאמץ הרבה יותר. מחפש פתרונות יצירתיים ומכריח אותך להשתמש באחד מכוחות העל שלך שהוא הדמיון.

אני מבטיח לך שיהיו מצבים שהכישלון יהיה בלתי נמנע.

לפעמים גם לא תהיה לך אפשרות לעשות משהו כדי למנוע אותו ובנקודה הזאת בדיוק, כשהתסכול והייאוש נמצאים ממש רגע לפני השתלטות מלאה עליך הדבר הנכון לעשות הוא לפתוח את דף המטרות והיעדים שלך, להביט ולקרוא את המטרה הראשית שלך ולקדם את הכישלון בברכה.

להודות לו על שקפץ לביקור ולימד אותך שיעור בעל ערך שלא יישכח לעולם.

"הצבת מטרות הוא הצעד הראשון בדרך להפוך את הבלתי נראה לגלוי."

טוני רובינס.

אנשים חושבים שכישלון מושך אותם לאחור ומרחיק את המטרה מהישג ידם והאמת היא שבמקום שמעולם לא היינו בו, כישלון הוא שלב הכרחי בדרך להצלחה כי המוח שלנו לומד דרך ניסוי וטעייה עד שפעולה מסויימת מצליחה לקדם אותנו.

טעויות הן ההיזדמנויות שלך לצבור ניסיון, חכמה ותבונה שאין אפשרות לרכוש אותם בשום דרך אחרת ורק אדם בעל יכולת דחיית סיפוקים מידיים וחשיבה לטווח הרחוק יכול לרתום את האנרגיה שבכישלון וליצור ממנה הצלחה מרהיבה.

וזה הוכח גם במחקרים, אם יש לך מטרה ללמוד ולהתמקצע בתחום כלשהו המוח שלך לא יראה שיפור אם המשימות יהיו קלות מידי עבורו. צריך "להכשיל" את המוח שלך בכ-15 אחוז מהמשימות כדי שההתקדמות שלך תהיה אופטימלית.

איך כתיבת מטרות ויעדים דרך מודל SMART עוזרת להגשים אותם?


יכול להיות שזה ישמע לך מטופש אך יש אמת בזה שכתיבת מטרות על דף משפרת את הסיכויים שלך להגשים אותם. למעשה, להרגיל את עצמך בכתיבת מטרות על דף, מגדיל את הסיכוי בכ-40%.

הסיבה לזה קשורה לצורה שבה המוח שלנו עובד כי כשאנחנו רושמים או מציירים אנחנו מפעילים את שני צדי המוח. את הדמיון שנמצא באונה הימנית ואת החשיבה הלוגית שבאונה השמאלית.

כשאנחנו רושמים את המטרות שלנו אנחנו מסוגלים לראות אותן ואנחנו נהיה מוכנים הרבה יותר לבצע פעולה כלשהי. יותר מאשר אם רק נדמיין ונחשוב על המשימה שמולנו.

המוח שלנו מעבד מידע וויזואלי פי 60,000 יותר מהר ממידע שנדמיין ורק כ-15% מהאנשים משתמשים בעט ונייר כדי לרשום את המטרות והיעדים שלהם.

היתרונות שבכתיבת מטרות ויעדים:

  • בכתיבת המטרות והרעיונות שלנו אנחנו הופכים רעיון ממצב של כלום למשהו מוחשי. אנחנו ממש בוראים ו"יולדים" אותם לאוויר העולם. אנחנו הופכים "להורים" שמחויבים להיות אחראיים על "הילדים" שלנו. האחריות שלנו היא לדאוג להם ולטפח אותם כדי שכשיגיע זמנם הם יגשימו את היעוד שלהם לחברה.
  • בכתיבת המטרות, אנחנו משפרים משמעותית את יכולת המיקוד שלנו. קל יותר להתמודד עם הסחות דעת.
  • מסתבר שכתיבת המטרות מורידה את רמת הלחץ שלנו כי אנחנו יודעים שברגע שזה נכתב המשימה תטופל.
  • מצד שני, מחויבות מלחיצה אותנו וזה מרגיש טוב כשמסמנים משימה כבוצעה כי המחויבות שלנו למשימה נעלמת.
  • כתיבת מטרות מאפשרת מעקב ובמידה ויש סטייה היא עוזרת לנו לחזור אל המסלול הנכון. הכתיבה הופכת אותנו ליעילים יותר.

הצבת מטרות ויעדים זה בטבע שלך


בני האדם הם מטבעם יצורים שמונעים ע"י רצון הבלתי נשלט של כיבוש יעדים והשגת מטרות. למעשה כל היצורים החיים הם כאלה וזה מובנה בנו ברמה הגנטית.

דוגמה שבוודאי מוכרת לך מהטבע היא נדידת החורף של הצפרים ובכל שנה לקראת החורף להקות של צפרים מתחילות בנדידה לאזורים חמים יותר של העולם למטרת הישרדות.

הן נודדות מרחקים עצומים שעשויים להגיע לאלפי קילומטרים וכאשר האביב מגיע הן חוזרות חזרה בדיוק למקום שממנו יצאו כדי להטיל ביצים ולהכין את דור ההמשך עד לנדידת החורף הבאה.

מעבר לזה שיש לצפרים יכולת מדהימה לעבור מרחקים עצומים ולנווט למקום המבוקש, מדהים לא פחות הוא הרצון להגשים את המטרה שלהן ובכל מחיר שהיא הישרדות הלהקה, גם אם במחיר חייהן של מספר יחסית קטן של חברי להקה.

מעבר למטרות הבסיסיות של כל בעלי החיים שהם מציאת מזון ומחסה והתרבות שמשרתים את הרצון בהישרדות, לנו לבני האדם יש את היכולת לקבוע סוגים רבים של מטרות ויעדים:

  • של כיף, פנאי, בילוי וריגוש.
  • מטרות שליליות של הרס עצמי.
  • מטרות חיוביות לשיפור עצמי.
  • לטווח הארוך ולטווח הקצר.
  • שמועילות רק לנו ולטובת הכלל.

אז אם אנחנו יצורים שמונעים על ידי קביעת יעדים והשגתם, אם זה כבר מובנה בנו, אז למה שלא ננצל את המנגנון הטבעי הזה לטובתנו?

מה הקשר בין הצבת מטרות ויעדים למשחקי מחשב?


יצרניות משחקי ווידאו מנצלות את המנגנון הזה שבראש שלנו לטובתם ולכן תעשיית משחקי הוידאו כבר עוברת בהכנסות וברווחים את עולם הקולנוע בהוליווד.

תעשיית משחקי הוידאו משגשגת כמעט מאז שהיא קיימת ובמיוחד בשנים האחרונות ואחת הסיבות לכך היא שחברות משחקי המחשב והקונסולות פיצחו את השיטה. הן מבינות מה גורם לבני האדם להתמכר למשחקי הוידאו.

רוב משחקי הוידאו בנויות בצורה הבאה:

  • המשחק מחולק לשלבים ועל השחקן להשלים משימות כדי לעבור לשלב הבא.
  • כל שלב מכיל מטרות ותתי מטרות.
  • לכל שלב יש משימה\מטרה ראשית.
  • רק אחרי שהשחקן משלים אותה הוא מקבל את האפשרות להתקדם לשלב הבא.

בהתחלה בשלב ההיכרות ולמידת החוקים של עולם המשחק, השחקן מקבל משימות פשוטות ובהמשך ככל שהשחקן מתקדם וצובר ניסיון בעולם הווירטואלי, המשימות שהמשחק מציב בפניו הופכות ליותר ויותר קשות ומאתגרות.

לפעמים בנקודות מסוימות, המשחק גם מכשיל את השחקן בכוונה וזה כדי להפוך את ההצלחה והניצחון הבא או בסיום המשחק ליותר דרמתיים ועוצמתיים.

משחקי מחשב
משחקי מחשב

 

מוכר לך?

גם את תהליך הקמת העסק האינטרנטי שלך אפשר לחלק לשלבים להגדיר יעדים לכל שלב ולהגדיר מטרת על סופית ומסתבר שהרבה אנשים עושים את זה וזה עובד עבורם לא רע בכלל.

אנשים מצליחנים וללא קשר לתחום שהם מגיעים ממנו, מציבים לעצמם מטרות וזאת עובדה מחקרית קיימת שאי אפשר להתווכח אתה.

אם חשבת שהצבת יעדים זה פשוט כמו לומר לעצמך עד סוף השנה ארוויח מיליון ₪ ובזה סיימת אז יש לך טעות.

משוב – מערכת להשגת מטרות ויעדים


כל חברה שמייצרת מוצר כלשהו, חייבת להשתמש במערכת שליטה ובקרה ואותו הדבר בדיוק גם לגביך (החברה). אם יש בך תשוקה להגשים את החלום שלך (המוצר או השירות שלך) אז חובה עליך ולהשתמש במערכת שליטה ובקרה (רשימת מטרות, יעדים ומשימות) אחרת הסיכוי שהמוצר שלך לא יגיע לסוף פס הייצור יגדל באופן משמעותי.

מחקרים מראים שאנשים שלא מציבים מטרות ולא עושים את זה בצורה נכונה, לא ממצים את הפוטנציאל המלא שלהם. הם לא מבינים איפה הם טועים ואת מה צריך לתקן.

בהמשך אגלה לך סוד קטן שהופך כל משימה להרבה יותר קלה לביצוע.

הצבת מטרות ויעדים דרך מודל סמארט (מודל SMART)


יש כמה שיטות להצבת יעדים ומטרות ואפשר למצוא אותן בקלות במרחבי אינטרנט ובחלק הזה נדבר על 5 הכללים של מודל סמארט ואוסיף כבונוס 2 כללים נוספים שהופכים אותו למודל SMARTER. אחר כך אתן לך טיפים חשובים נוספים שיהפכו את הנושא לברור עוד יותר.

מודל סמארט – SMART:

Specific ממוקד ומפורט

חשוב להיות מאוד ממוקד ומפורט בנוגע למטרה שלך וכמה שיותר, יותר טוב. ככל שהמטרה תהיה ממוקדת יותר יהיה קל יותר לעקוב אחרי התוצאות לאורך הזמן והדרך.

לדוגמה בנוסף למטרה – אני רוצה לרדת 20 קילו עד סוף השנה.

יהיה מומלץ להוסיף – אני רוצה לשקול 73 קילו בתום 18 החודשים הבאים.

Measurable מדיד

כדי שתהיה לך את היכולת לכמת ולראות התקדמות, חשוב להשתמש במספרים.

לדוגמא:

עד סוף השנה ארוץ 10 ק"מ או בתום 12 חודשים אכתוב 2 ספרים שמכילים 150,000 מילים כל אחד.

Actionable מאפשר נקיטת פעולה

כל מטרה חייבת לדחוף לביצוע פעולה ומטרה כמו "אני רוצה להיות מיליונר" או "אני רוצה להיות רזה" לא דוחפים לפעולה.

דוגמה נכונה:

אעבוד 55 שעות שבועיות כדי לקדם את הפרויקט שלי כדי שאכניס 50,000 ₪ בחודש.

הוספת מילת "פועל" בתחילת המשפט תעזור לך לרשום מטרות שדוחפות לפעולה.

גראנט קארדון – Grant Cardon שכתב את הספר המצוין The 10X Rule טוען שזה לא מספיק סתם לפעול. וכדי להשיג תוצאות מדהימות (פי 10) צריך למתוח את יכולת המאמץ שלך למקסימום.

Relevant – קשור ושייך

המטרות שלך צריכות להיות קשורות ויחסיות אליך ולמצב הנוכחי שלךלא של אחרים!

צריך להגדיר מטרה שמעניינת, מאתגרת ומסקרנת אותך. להגדיר מטרה שמתייחסת אליך ולצורך שלך או לבעיה שמציקה לך עכשיו ולאן היית רוצה להתפתח והיא צריכה גם להיות רלוונטית לכישורים וליכולות שלך.

לדוגמה: אני רוצה להגדיל פי 3 את צריכת הירקות השבועית שלי מהכמות הנוכחית.

Time – מוגבל בזמן

כל מטרה צריכה להיות מוגבלת בזמן כדי ליצור עוד דחף לביצוע הפעולות הנדרשות כי אחרת גדל הסיכוי שהשלמתה תתבצע במועד הרבה יותר מאוחר מהמועד המקורי ואפילו שלא יתבצע בכלל.

כאשר נציב לעצמנו גם זמן יעד למטרה, תתווסף אליה גם הדחיפות להשלים אותה.

לדוגמה: אסיים את כתיבת המאמר בנושא הגדרת מטרות ויעדים דרך מודל SMART עד מחר בשעה 18:00.

ועכשיו הגענו לשני כללים נוספים שמשדרגים את המודל SMART ל-SMARTER:

Evaluate – הערכה

זה אחד החשובים! כי אנשים שמציבים מטרות וקוראים אותם לעיתים רחוקות, לא יצליחו להביא את עצמם למקום שהם רוצים להיות בו. דף המטרות חייב להיות נגיש לך בכל זמן.

צריך לבצע הערכה של המטרות לפחות אחת לחודש ולקרוא אותן לפחות פעם אחת בשבוע וצריך להתייחס לדף המטרות כמו אל הורה, מדריך או מורה הדרך שלך כמו אפליקציית ניווט שכל הזמן אומרת לך מה לעשות ומשאירה אותך במסלול הנכון וכאשר תגיע הסטייה מהמסלול (וזה יקרה), הוא יכוון אותך בצורה בטוחה חזרה לדרך נכונה.

Reward – פרס

כל משימה ומטרה שהושלמו הן סיבה למסיבה ולהתפנק בפרס עם כל הגעה לאבן דרך במסלול להגשמת החלום שלך יעודד וידרבן אותך להתקדם ולדחוף ליעד הבא באנרגיות חיוביות.

הגעת ליעד כלשהו? מגיע לך משהו שישמח אותך, שירים לך את מצב הרוח ויגרום לך להרגיש טוב עם עצמך. צריך לחגוג את האירוע.

אלה הם בעצם המרכיבים של הצבת מטרות בשיטת SMARTER.

השיטה והמרכיבים שלה יספקו לך עזרה משמעותית בתהליך.

דוגמאות להצבת מטרות ויעדים דרך מודל סמארט


הנה כמה דוגמאות למטרות ויעדים שיעזרו לך לכתוב אותן נכון.

עכשיו…

מעבר לזה שחשוב שנקפיד על מטרות ממוקדות, מדידות, מאפשרות פעולה ומוגבלות בזמן, חשובה לא פחות הגדרת מטרה כזאת שהשלמתה תלויה אך ורק בך ולא בגורמים חיצוניים.

גורמים חיצוניים יכולים להיות אנשים אחרים, טכנולוגיות, מערכות וכדומה.

לדוגמה במקום מטרה שלא נמצאת בשליטה שלך…

  • אני רוצה שעד סוף השנה יצטרפו 1000 עוקבים חדשים אל עמוד הפייסבוק שלי.

המטרה הנכונה תהיה:

  • אכתוב עד סוף השנה 500 פוסטים בעלי ערך בעמוד כדי למשוך עוקבים חדשים.

המטרה בדוגמה השנייה שמה את האחריות בידיים שלך ואין צורך בשום התערבות חיצונית שתעזור לך בהגשמתה. לעומת זאת, הראשונה דוחפת את האחריות הרחק ממך, אל פייסבוק ואלגוריתם שלה.

לאדם שמציב כמטרה…

  • להביא לחברה שלו 100 לקוחות חדשים.

אני ממליץ לשנות למטרה שתלויה בו:

  • להגדיל ב-100 אחוז את המאמצים שלי בהבאת לקוחות.

או בצורה יותר מפורטת:

  • לשוחח עם פי 2 יותר לקוחות פוטנציאליים בכל יום.
  • להציג פי 2 יותר מצגות מכירה בכל יום.
  • לבקר בפי 2 יותר כנסים ולחלק פי 2 יותר כרטיסי ביקור בכל יום.

במקום…

נכתוב…

  • השנה אבקש להיות שותף בכמה שיותר פרויקטים אסטרטגיים שהם קרטיים לעתיד החברה.
  • בכך אעשיר את הידע, הניסיון ואת המיקצועיות שלי.
  • אבסס את את עצמי בעמדה שבה יהיה קשה לחברה להחליף אותי.
  • בעקבות צבירת המוניטין, הידע והניסיון אגרום לחברות מתחרות לחזר אחרי.
  • וכל זה יעזור לי לנהל משא ומתן יעיל יותר בשיחת השכר בעוד שנתיים.

במקום…

נכתוב…

  • אפרסם פוסטים נוספים בנושא SEO ואצור מהם קישורים.
  • אשפר את הקורס כדי שיהיה יותר קריא ונוח לשימוש.
  • אוסיף בו תוכן עדכני באופן תדיר ואבדוק ביטויי מפתח רלוונטיים נוספים שאפשר להכניס לקורס.
  • אשפר את הכותרת והתיאור של הפוסט ואשפר את מדד ה-CTR כדי שיותר גולשים יקליקו עליו המנוע החיפוש של גוגל.

ובמידה והמטרה שלך היא להגיע לעצמאות כלכלית, אז אני ממליץ לקרוא את הפוסט הזה שבו אני מדבר על שינוי 10 דפוסי חשיבה שיעזרו לך להגיע אליה.

האסטרטגיה

אם האסטרטגיה לא מתאימה ליעדים שהצבת לעצמך, לא תהיה לך אפשרות להוציא אותה לפועל. דברנו מוקדם יותר על צירוף 1000 עוקבים חדשים לעמוד הפייסבוק ואם תנסה לעשות זאת באמצעות פרסום ברדיו או דרך העיתונות, רוב הסיכויים הם שהמטרה הזאת לא תושלם.

המטרה והשיטה חייבות להתאים אחת לשנייה, אחרת משאבים כמו זמן, אנרגיה וכסף ילכו לאיבוד מבלי שהתקדמת כמו שתכננת.

הקשר בין הצבת מטרות ויעדים לתשוקה


אולי שמת לב לזה אבל יש מטרה ספציפית שאנחנו מציבים לעצמנו ושאנחנו מתמסרים אליה לחלוטין. כשכל התנאים הנכונים להגשמת המטרה הזאת מתקיימים. אנחנו נכנסים למצב מאוד מיוחד ברמת המחשבה, הרגש והעשייה.

מצב שפשוט לא משאיר לכישלון יותר מידי סיכוי ואין דבר שיסיט אותנו מכיבוש היעד.

למצב המיוחד הזה קוראים תשוקה.

אני לא מדבר רק על אהבה בין בני זוג כי יש הרבה סוגים של אהבה:

  • אנחנו יכולים להרגיש אהבה והערצה לזמר, זמרת וללהקה.
  • יכולים להיות מאוהבים בצעצועים, בתוכנית טלוויזיה ובגיבורי על.
  • אפשר להתאהב באוכל, בגדים, בטיולים ובעשיית ספורט.
  • אנשים מתאהבים במשחקי מחשב, סרטים, בריח של בושם מסוים.
  • אהבה לאלוהים, לטבע ולקבוצת הספורט המקומית.
  • ולהיות מאוהבים בעצמנו.

כל דבר שנרגיש אליו תשוקב, אהבה וכל דבר שנעריץ, ימשוך את מירב המיקוד ותשומת הלב שלנו.

אנחנו נהיה מרוכזים בו ברמה הרגשית, המנטלית והפיזית.

אנחנו נרקומנים של אהבה…

כשנרגיש תשומת לב ואנרגיות כלפינו מהצד השני, אנחנו נעשה הכול כדי שאותו הצד ירגיש גם את תשומת הלב שלנו.

זה ברור לכולם שבזוגיות, כאשר תשומת הלב והמיקוד היא הדדית היא נמשכת לאורך זמן. כדי שזוגיות תהיה חזקה ויציבה, צריך להשקיע בגיוון, ברעיונות ובחוויות חדשות.

אם נשקיע את אותה האובססיביות, התשוקה והאנרגיה גם במטרות שנרצה להשיג ולהגשים…

מה לדעתך יוכל למנוע מאתנו הצלחה?

הצבת מטרות ויעדים דרך מודל סמארט והשגתם – הסוד


עכשיו, אם היו לך בעבר הצלחות כלשהם וממש לא משנה באיזה תחום אז רוב הסיכויים הם שהיה לך חיבור מיוחד לפרויקט. חיבור רגשי חזק עם המשימה והתחום או עם משהו או מישהו שקשור אליהם.

אז כל פרויקט עתידי שיהיה עליך לעשות, כדאי שיבוצע רק אחרי שמצאת בו כמה דברים שיש לך אליהם חיבור רגשי. כשיש חיבור רגשי אז הרצון להצליח הוא הרבה יותר חזק.

זה יהפוך אותך למרוכז וממוקד גם ברמת תשומת הלב וגם ברמת האנרגיה שתהיה לך להקצות וכך נהפוך את כל התהליך להרבה יותר כייפי וקל.

הצבת מטרות ויעדים – להיות עסוק, זה לא בהכרח אומר להיות יעיל


הפעולות חייבות להיות תואמות לאסטרטגיה שלך.

אם המטרה שלך היא להגיע למשקל 73 קילוגרם עד סוף השנה ובחרת באסטרטגיה הבאה:

  • להתאמן שעה אחת בכל יום במכון כושר.
  • ללכת ברגל לכל המקומות שהם ברדיוס של קילומטר אחד מהבית.
  • להקטין את זמן הצפייה בכל סוגי המסכים ב-50%.
  • להוריד 90% מכמות הבצקים והסוכרים שאכלת עד היום.
  • להכפיל ב-10 את כמות הירקות מהכמות הרגילה שלך.

אבל מה שקרה בפועל הוא שלא פנית זמן כדי להתאמן, לא דחית בילויים, חברים וכיף. המשכת עם אותה צורת האכילה והרביצה מול הטלוויזיה והמשכת להיות עסוק עם הסלולרי ומשחקי הווידאו. אז בפועל זאת הייתה תקופה עמוסה בעשייה רבה אך לא כזאת שמקדמת אותך לעבר השגת מטרות.

הצבת מטרות זה לקבוע יעדים, לתכנן אסטרטגיה ולנקוט בפעולה


הפעולות חייבות להתאים לאסטרטגיה, והאסטרטגיה חייבת להתאים למטרה וחשוב להדגיש שהמטרה, היעד הסופי שהצבת לעצמך לעולם לא משתנה.

לדוגמה המטרה אני רוצה להיות מוכן תוך 24 חודשים למרתון, למשך השנתיים הבאות המטרה הזאת לא תשתנה. היא תירשם בראש הדף ותישאר שם למשך השנתיים הבאות.

לא נוגעים בה!!!

באסטרטגיה אפשר לעשות מידי פעם כיוונים עדינים כמו לשכור את שירותיו של רץ מרתון מנוסה שיאמן אותי, עכשיו יש סיכוי שניפול על מאמן שלא מתאים לך באופי שלו או במידת הנכונות וההשקעה שלו להביא אותך מוכן למרתון.

השלב הבא הוא השיטה ואותה כבר אפשר לשנות ולהתאים ע"פ ההתקדמות האישית שלך.

כמו להגיע לריצה של 5 ק"מ בחודש ראשון, בחודש השני להגיע לריצה של 8 ק"מ וכן הלאה.

דוגמה נוספת, עסק שמעוניין לשווק ולפרסם את עצמו כאשר האסטרטגיה שנבחרה היא שיווק דיגיטלי.

יש כל כך הרבה אפשרויות ושיטות לשיווק דיגיטלי.

  • להרים מאמר תדמיתי באחד מאתרי האינטרנט הגדולים בארץ.
  • להקים אתר אינטרנט.
  • ליצור דף עסקי בFACEBOOK.
  • להשתמש בפלטפורמת הפרסום של FACEBOOK ושל Google.
  • שימוש באינסטגרם.
  • דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה.
  • שליחת SMSים.
  • שימוש בלינקדאין.
  • אפשר להקים ערוץ YouTube.

יש הרבה אפשרויות היום ואם אחת לא מספקת תוצאות משביעות רצון אז משנים שיטה ועוברים לאחרת מתאימה יותר.

הצבת מטרות ויעדים דרך מודל סמארט – סיום


טוני רובינס אמר:

"אנשים הם לא עצלנים, הם פשוט בעלי מטרות חסרות מעוף.

הבעיה היא לא בזה שאנחנו מכוונים גבוה ומחטיאים, אלא בזה שאנחנו מכוונים נמוך ופוגעים."

לסיכום המאמר אני חוזר על נקודות המפתח:

אי אפשר לצפות להצלחה כאשר ניגשים לפרויקט או למיזם כלשהו ולא מגדירים מטרה ראשית מדויקת, שהיא מדידה, ברת ביצוע ומוגבלת בזמן.

קביעת מטרות ויעדים וכתיבתם על גבי דף שיהיה נגיש בכל זמן, יכוונו אותך אל המסלול הנכון ליצירת הצלחה. הגדרת מטרה שתלויה בגורמים חיצוניים ואי ביצוע הערכה תקופתית יתרמו משמעותית לכישלון המיזם.

מתחת למטרה תהיה האסטרטגיה ותחתיה יהיו הפעולות שיידרשו ממך כדי שהמטרה תושג בסופו של דבר. את הפעולות אפשר לשנות ולהחליף ואני ממליץ לעשות טסטים כדי לראות איזה פעולה מספקת את התוצאה הטובה ביותר.

מטרה לעולם לא משתנה ואסטרטגיה משנים לעיתים רחוקות.

וחשוב לזכור…

מי שלא יקבע לעצמו מטרה, ייהפך לכלי להגשמת מטרותיהם של אחרים.

ואני מזמין אותך לקרוא גם את המאמר בנושא חוק המשיכה ועקרון ההדדיות שמספק תובונות חשובות להמשך ההתפתחות במסלול שבחרת.

מצגת בנושא הצבת מטרות דרך מודל סמארט


צפו בסרטון הבא שבו אני מסביר באמצעות מצגת על קביעת מטרות ויעדים


 

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה…

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

פשוט כי ככה גוגל עובדת, היא מדרגת אתרים על פי צריכת הגולשים ובזכותך ועוד רבים אחרים, הפוסט הזה נמצא בין המקומות הראשונים בגוגל ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל כאן ב-Its Up 2 Me לכתוב על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו…

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת הפוסט תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. יפעת

    תודה

    1. mennyk

      בבקשה

  2. לי

    המאמר כתוב ברור מאוד, תודה

    1. מני קריחלי

      בבקשה

כתיבת תגובה