You are currently viewing קופירייטינג וכתיבה שיווקית: 5 ספרי שיגרמו לכם להפציץ במכירות
קופירייטינג

קופירייטינג וכתיבה שיווקית: 5 ספרי שיגרמו לכם להפציץ במכירות

שתפו בבקשה ועזרו לחברים שלכם למצוא את הפוסט הזה!

קופירייטינג אפקטיבי מצליח להניע גולשים ומבקרים אל האתרים שלכם, ובפוסטים עצמם הוא מניע מבקרים לפעולה ומייצר מכירות, הצלחה עסקית וכלכלית. זה מה שאתם רוצים בכל סוג עסק בין אם מודבר בחנות פיזית או בחנות אינטרנטית, שיווק שותפים או בלוג וזה ממש לא משנה מה היא המטרה שלכם…

כי אם אתם עוסקים בכתיבה שיווקית כדי…

  • למשוך יותר צופים לסרטוני הווידאו בערוץ היוטיוב.
  • למשוך יותר נרשמים לרשימת התפוצה.
  • ליצור קמפיינים של מודעות ממירות בפייסבוק או גוגל.
  • למשוך יותר הקלקות על הפוסטים שלכם במנוע החיפוש של גוגל (SEO).
  • לשפר את אחוזי פתיחת המיילים שלכם.

זה לגמרי לא משנה מה אתם רוצים "למכור", אתם תמיד תעשו את זה דרך שימוש במילים.

ומדובר ברשימה ארוכה של אפשרויות שבהם אתם צריכים קופירייטינג יעיל, כי למילים יש כוח שאתם יכולים לרתום אותו כמשווקים רק באמצעות כתיבה שיווקית וקופירייטינג שמבוצעים נכון וביעילות כדי להניע לפעולה לקוחות פוטנציאליים.

פעולה שתקרב אותם צעד ועוד צעד במטרה להמיר אותם ללקוחות משלמים.

אז בסופו של דבר…

המטרה העיקרית והפשוטה של קופירייטינג היא לגרום לאנשים להעביר אליכם כסף תמורת שירות או מוצר.

רגע!… קופירייטינג?… זה לא סוג של שטיפת מוח?


הרבה חושבים שקופירייטרים וכותבי תוכן משתמשים בשיטות מניפולציה על המוח כדי לגרום לבני אדם לבצע פעולות שהם לא באמת מעוניינים לעשות. משהו בסגנון של החלילן מהמלין שדרך מוסיקה מהפנט עכברים ומוביל אותם לנהר.

הם חושבים שקופירייטינג זה הצד "האפל" של עולם השיווק, של מודעות ושל פרסומות. הם חושבים שכותבי תוכן מנצלים את הטקטיקות שלהם לצורך השפעה ושכנוע ושהם מהפנטים אנשים לעשות כרצונם.

מה שהם לא יודעים הוא שקופירייטינג אמיתי ונכון (ובכלל השיווק המודרני) מבוצע בצורה שונה לגמרי כי הם מבוססים על אדיבות, על איכפתיות, על הערכה ועל רצון אמיתי לשרת ולעזור בפתירת הבעיה שהלקוח ניצב בפניו.

זה מגיע ממקום של הבנה עמוקה של אותן הבעיות ותחושת כבוד אל הלקוח.

מה שהכי יפה בשיווק שמבוצע בצורה הזאת הוא שעבור הלקוח זה בכלל לא מרגיש שיווק.

עבורו זה מרגיש שיש מישהו שעושה את כמיטב יכולתו כדי לדאוג לו, לעזור לו ולספק לו מידע בעל ערך רב. זה מרגיש לו שמזמינים אותו לפעול לכיוון המקום שהוא באמת רוצה וצריך להגיע. כי תזכרו שבאותם האנשים ש"רצים אחרי החלילן" (במודע או שלא), הרצון להיפטר מהבעיה או להגשים את החלום ולפעול להשגת המטרה היה קיים עוד לפני שהם קראו את התוכן או צפו בוידאו של המפרסם.

התשוקה למציאת הפתרון כבר הייתה קיימת!

התוכן שהקופירייטר פרסם רק עזר להם להבין את המצב שהם נמצאים בו במלאו. הוא עוזר להם  להחליט שעכשיו זה הזמן הנכון לפעול כדי להשיג את המטרה, לכבוש את היעד, לפתור את הבעיה או להתמודד עם אתגר.

מה שזה אומר בעצם הוא שקופירייטינג איכותי עוזר למשווק להיות מובן וברור עוד יותר ע"י הלקוחות הפוטנציאליים שלו שמגיעים למסקנה שאין להם יותר צורך או טעם בלחכות כי הם לא יגיעו ליעד שלהם אם הם לא ינקטו בפעולה מצידם.

תזכרו שאמון היא האנרגיה שמניעה כל סוג של מערכת יחסים בין בני האדם ואתם צריכים את הגולשים בבלוג בדיוק כמו שהם צריכים אתכם, וקופירייטינג מעולה יעזור ביצירת האמון שימשוך לקוחות אל העסק שלכם.

קופירייטינג איכותי עוזר לאנשים למצוא פתרון מהר


המטרה העיקרית שלכם כמשווקים ובעלי עסק אינטרנטי כמו בלוג היא לספק ערך ועזרה לאנשים דרך התוכן שלכם. ותמיד יהיו בין האנשים בקהל שלכם כאלה שמשתדלים ורוצים יותר מאחרים, שלא יעצרו עד שישיגו את המטרה ויתגברו על האתגר.

אנשים שאפתניים וחסרי מעצורים שמצפים ואפילו דורשים מכם כמנטור והמדריך הנאמן שלהם שתספקו להם את הכלים האיכותיים ביותר שיש ברשותכם כדי לעזור להם לכבוש את היעדים שהם קבעו לעצמם ובמהירות הגדולה ביותר.

אלה האנשים שיהפכו להיות לקוחות הפרימיום שלכם שישלמו יותר מכולם כי הם ירצו לקבל מכם הרבה יותר מכל השאר. וכמו הורה לילד, אתם מחויבים לעשות הכול כדי לעזור להם להפוך לגרסה הטובה ביותר שלהם כדי שיתפתחו ויועילו לעצמם ולחברה.

בין אם מדובר בציוד שתספקו שיעזור להם כדי להיות הספורטאים או הגיימרים הכי טובים שהם יכולים להיות. בין אם הקורס או ההדרכה שלכם עוזרים להם להיות חכמים יותר או מוכשרים יותר. תזכרו תמיד שאם יש לכם רעיון, מוצר או שירות שאתם באמת מאמינים בו בכל ליבכם ואתם לא משווקים אותו בכל הכח שלכם, אתם גונבים אותו מכל האנשים שהכי זקוקים לו.

תבינו…

אתם אולי מקבלים על זה כסף, אבל הלקוח מקבל שינוי, התפתחות וחוויה שיש בה פוטנציאל לשינוי החיים.

הספרים הטובים ביותר עבור העסק שלכם בנושא קופירייטינג


כתיבה שיווקית וקופירייטינג הם אומנות ואף אחד (בינתיים) לא נולד אומן. וכדי שתוכלו להיות טובים בכתיבת המילים שיעזרו לכם ולקהל שלכם, אתם רוצים ללמוד מהטובים ביותר בתחום.

בפוסט הזה אתם תלמדו על 5 ספרי הקופירייטינג הטובים והמומלצים ביותר בתחום שישתלם לכם לקרוא כדי ללמוד ולשפר את יכולת הביטוי שלכם בכתב ועם אפשרות שזה אפילו ישפר את יכולת ההתבטאות המילולית שלכם.

כל הספרים ברשימה הזאת הם בשפה האנגלית אבל זה לגמרי לא משנה מאחר וקופי וכתיבת שיווקית נשענים בעיקר על פסיכולוגיה שחוצה שפות, גבולות ותרבויות.

הספרים הם לא רק עבור מומחי פרסום, קופירייטרים, ואנשי שיווק, אלה נועדו במיוחד עבור בעלי עסקים שהמוצרים שלהם מעלים אבק על המדפים.

אם יש לכם בלוג או אתר…

קופירייטינג היא המיומנות היחידה שאתם צריכים כדי לשפר משמעותית את היכולת שלכם להעביר דרכם תוכן וערך ברורים שמייצרים אמון שמניע את הלקוחות הפוטנציאליים לפעולה.

דרך קופירייטינג מעולה אתם הופכים מילים לכסף.

והספר הראשון הוא היקר מכולם עם זאת – שווה כל שקל.

1. Breakthrough Advertising מאת Eugene Schwartz


קופירייטינג
Breakthrough Advertising

והספר הזה נחשב ללא שום צל של ספק לספר הקופירייטינג הטוב ביותר שנכתב אי פעם!

ולא סתם הספר הוא היהלום שבכתר ובהחלט שווה את ההשקעה בו מאחר והוא נכתב ע"י קופירייטר גאון אגדי שההיסטוריה עדיין לא הצליחה לשחזר.

קטע שתרגמתי מהספר שאני באופן אישי מאוד אוהב:

"בואו נרד ישר אל לב העניין. האנרגיה, הכוח, הדחף העוצמתי שיש בכולנו להיות בעלים של משהו שגורם לכך שלפרסומת תהיה השפעה, מגיע מהאנשים והוא לא מיוצר ע"י המודעות והתוכן עצמו. הקופי (התוכן) לא יכול לייצר תשוקה למוצר. הוא רק יכול לקחת את התקוות, החלומות, הפחדים שהיו כבר קיימים בליבם של מיליוני אנשים ולמקד את אותן התשוקות למוצר אחד. המשימה של הקופירייטר היא לא לייצר תשוקה מאסיבית – רק לתעל ולכוון אותה. למעשה, זה יהיה בלתי אפשרי עבור כל מפרסם להשקיע מספיק כסף כדי לייצר תשוקה. הוא יכול רק לנצל אותה והוא ימות אם ינסה ללכת נגדה."

די עוצמתי, לא?

המחבר מדגיש את חשיבות הכותרת וכמה זה הכרחי להתעכב ולהשקיע זמן במחשבה ועבודה עליה כדי לתפוס את תשומת הלב של הקהל שלכם.

הספר ילמד אתכם איך ליצור תוכן מסקרן ומרתק שהסיפוק שבלקרוא אותו עד הסוף מביא אנשים ללחוץ על הכפתורים "קנה" או "הירשם" או לעבור ולקרוא תוכן נוסף באתרים שלכם.

המטרה שלכם על פי הסופר הוא להתחבר אל הרגש, אל הצורך האמיתי של הקהל ולספק את אותו הצורך דרך המילים שלכם.

הספר הזה יצא לאור בשנת 1966 אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם. זה יכול להיראות שכאילו מדובר בספר מיושן ולא מעודכן אבל האמת היא שהיום הוא אפילו יותר רלוונטי וישים מתמיד כי אולי בני האדם היום שונים ממה שהיו לפני כ-60 שנה אבל זה רק כי הכלים והטכנולוגיה שעומדים לרשותנו השתנו.

המוח שלנו לעומת זאת עדיין פועל באותה הצורה כי הרצונות, המוטיבציה והרגשות עדיין מונעים ע"י אותו הדחף שמניע את כל היצורים החיים על כדור הארץ כבר מאות מילוני שנים והוא הדחף שלנו להישרדות.

בנוסף, אנחנו מופגזים במאות ואלפי מודעות ביום ומוצפים במידע בלתי פוסק ואתם כמשווקים רוצים שהמודעה שלכם תבלוט מעל פני השאר, כי קופי טוב הוא כזה שמצליח לעורר בקהל התנהגות אינסטינקטיבית ואימפולסיבית שמונעת על ידי רגשות שדוחפות לפעולה מהירה.

כך מייצרים מכירות מאסיביות!

כל זה ועוד הם כישורי הקופירייטינג שתלמדו ותשלטו בהם אחרי שתקראו ותתרגלו אותם, ושוב הספר הוא יקר אך זה סכום השקעה פעוט בהשוואה לפוטנציאל שטמון בו עבור קידום העסק האינטרנטי שלכם.

2. How to write a good advertisement מאת Victor .O Schwab


How to Write a Good Advertisement

קופירייטינג
How to Write a Good Advertisement

תכינו את עצמכם!

כי בספר הזה אתם תקבלו כל כך הרבה תובנות חדשות שהן ידליקו לכם נורות בראש עד שתיראו כמו עץ חג מולד. המחבר מלמד כאן איך ליצור כותרת אפקטיבית שממירה והספר עמוס בטיפים מקצועיים שלא תמצאו בשום מקום אחר היום.

בין היתר הוא נכנס עמוק לפסיכולוגיה האנושית ומנתח 100 דוגמאות של כותרות ומסביר למה הן עובדות כל כך טוב.

כל המודעות מתחילות בכותרת שהיא האלמנט הראשון שהקהל נתקל בו מיד ושתופס אותו עוד לפני שהחליט אם הוא רוצה לקרוא את המשך המודעה או להמשיך לגלול כלפי מטה בעמוד או במודעת הפייסבוק שלכם, בבלוג או או בתוצאות החיפוש בגוגל.

ואם הקופי בכותרת מספיק מסקרן, מושך ועונה לקורא על השאלה…

"מה יש כאן בשבילי?".

הם ימשיכו לקרוא ובסוף גם יפעלו.

הנה קטע שאהבתי מהספר:

"מודעה לא יכולה לעודד מכירות אם בני אדם לא קוראים אותה, היא לא נקראת אם לא רואים אותה ולא ייראו אותה אלא אם היא תמשוך תשומת לב."

"כמובן, זאת הכותרת שמושכת את הקוראים פנימה לתוכן (לקופי), זה לא התוכן שגורם לאנשים לקרוא את הכותרת. במילים אחרות, המטרה העיקרית של הקופירייטר זה להקשות על הקוראים לדלג על המודעה ולא לגרום להם לקרוא אותו. ובכותרת הוא מתחיל את הצעד הראשון והענק שלו לכיוון המטרה הזאת."

תראו…

זה די ברור שהוא שם כאן הרבה דגש על החשיבות של הכותרת במודעה. וזה גם מה שאתם כמשווקים צריכים לעשות וזה לא משנה אם זאת הכותרת של פוסט בבלוג, כותרת של סרטון כדי לעשות לו קידום ביוטיוב או כשעושים אימייל מרקטינג ולכתוב את הנושא של המייל ששלחתם לרשימת התפוצה שלכם.

3. The Ultimate Sales Letter מאת Dan Kennedy


קופירייטינג
The Ultimate Sales Letter

הספר הזה הוא פחות ספר ויותר סוג של קורס קטן על איך לכתוב עמוד מכירה. אז אם חיפשתם קורס קופי וכתיבה שיווקית זול, אתם רוצים להחזיק בידיים שלכם את הספר הזה כי בניגוד להרבה ספרים אחרים, הספר הזה יציג בפניכם כמות אדירה של דוגמאות אמיתיות ואיכותיות שעשו המון כסף בעבר למפרסמים שלהם.

דן קנדי פרסם ספרים מדהימים בנושא שיווק ודיירקט מרקטינג והספר The Ultimate Sales Letter עומד בראשם, והסיבה היא שבספר הזה תלמדו על נוסחאות מדוייקות ליצירת כותרת מעולה.

תרגילים שיציתו בכם יצירתיות ואיך להשתמש בגרפיקה במודעות שלכם בדרך היעילה ביותר. ואם אתם מחפשים להבין מה הם המרכיבים שאתם חייבים להכליל בעמודי המכירות שלכם אז הספר הזה הוא הכרחי עבורכם.

קטע שתרגמתי מהספר:

"אני מניח שאתה (בעל העסק) יודע ומבין על העסק שלך, על המוצר שלך, על השירות ועל הלקוח שלך יותר מכל אדם אחר. החלק הקשה הוא להבין את זה. החלק הקל הוא לכתוב עם ההבנה הזאת. כאשר קונים את שירותי או את שירותיו של פרילנסר אחר כדי לכתוב עמודי מכירה, אנחנו צריכים לעשות כמיטב יכולתנו כדי להשיג את ההבנה הזאת לפני שנוכל להתחיל לכתוב. זה דורש הרבה זמן, מאמץ ואנרגיה ועדיין אין סיכוי שנוכל להבין באופן מלא, את התובנות והאינטואיציה שבאו מהניסיון הרב שצברת בתחום העיסוק שלך."

וזאת הסיבה שאתם מכונת הקופירייטינג המושלמת למשימת פרסום המודעות שלכם כי אתם כבר מבינים את העסק שלכם יותר טוב מכולם, עכשיו רק נשאר ללמוד איך לכתוב קופי נכון ולשלב בו את הידע והניסיון שלכם.

4. The Adweek Copywriting Handbook מאת Joseph Sugarman


קופירייטינג
The Adweek Copywriting Handbook

זה עוד ספר שנכתב לפני הרבה שנים וגם הוא נמצא ברשימת הספרים הטובים ביותר בזכות העומק שהוא יורד אליו בנושא כתיבה שיווקית. וכדאי שתהיו מוכנים לקריאה ארוכה כי יש לכם כאן 346 עמודים עמוסים במידע איכותי שינחו אתכם צעד-אחר-צעד דרך כל התהליך עד שתהפכו להיות אשפי כתיבה שיווקית שיעזור לכם להפסיק לבזבז זמן וכסף על כתיבת קופי גרוע.

הספר הזה נמצא תמיד ליד המחשב שלי בחדר העבודה (בתמונה למעלה) והוא ילמד אתכם ששיווק וקופי יעילים וממירים במודעות הם לא משפיעים רק על המודעה עצמה אלה שקופירייטינג ממיר הוא הדם שזורם בעורקי העסק שלכם. וברגע שהזרם הזה פוסק, העסק שלכם מפסיק לחיות.

קטע מהספר שמאוד התחברתי אליו:

"אין דבר שהוא באמת חדש בחיים. זה פשוט לקחת חתיכות של מידע וידע ישנים ולהרכיב אותם יחד בדרך שונה ומיוחדת. חומר לא נוצר ומושמד. כל מה שהיה קיים על כדור הארץ לפני מיליארדי שנים קיים גם היום. ההבדל היחיד הוא רק בצורה שהוא תפס. לכן ככל שהמוח שלך צבר יותר ידע וניסיון כך תוכל ליצור מהם צורות ושילובים חדשים. ככל שתהיו אנשי רעיונות גדולים, כך היכולות שלכם בקופי יהיו עוצמתיים יותר."

5. The Boron Letters מאת Gary Halbert


קופירייטינג
The Boron Letters

תראו, הספר המיוחד הזה בכלל לא התחיל את דרכו כספר. גארי התחיל לכתוב מכתבים לבן שלו שבהם הוא מייעץ לו על החיים, על כסף, עבודה, בריאות, על עושר ואושר ועל משמעות החיים.

הספר הזה עמוס בשיעורים ולקחים לחיים כי עבור גארי, השאיפה להצלחה צריכה לגעת בכל תחומי החיים, אם זה במובן האישי או במובן המקצועי.

בחלק הראשון הוא מלמד את הבן שלו על התנהלות בשגרה, אורח חיים בריא והתעמלות מאחר וכל אלה רלוונטיים להצלחה.

בהמשך, הספר הזה עמוס בידע שבדרך כלל זוכה להתעלמות מצד כותבי תוכן, מומחי קופי, בעלי עסקים ומשווקים. ידע שיעזור לכם באמת להפציץ במכירות. הוא מדבר על החשיבות של הקריאה לפעולה במודעות שלכם, ספליט טסטים, מודל ה-AIDA (עוד על זה בהמשך) ועל הרבה נושאים נוספים שקשורים לשיווק.

פסקה שאני אוהב מהספר:

"עכשיו, שים לב. הדבר הראשון שאתה חייב להבין זה שאתה צריך להפוך להיות "סטודנט של שווקים". לא של מוצרים. לא של קופירייטינג ולא איך לקנות שטח פרסום או משהו בסגנון. עכשיו, כמובן שכל הדברים האלה הם חשובים ואתה חייב ללמוד גם אותם, אבל, הדבר הראשון והחשוב ביותר שאתה חייב ללמוד זה לדעת מה אנשים מחפשים ורוצים לקנות."

למה לקרוא את הספרים הטובים ביותר בנושא קופירייטינג?


הסיבה שאתם רוצים ללמוד מהספרים האלה כי הם יעשו את כל ההבדל עבורכם!

ככל שתבינו מהר יותר כמה גדול התפקיד שמשחקת הפסיכולוגיה האנושית בעולם השיווק, במודעות ובכתיבה שיווקית, כך הספרים ישפיעו מהר יותר על המכירות שלכם בעסק. וכדי לגרום לקופי שלכם לייצר מכירות אדירות אתם רוצים לגשת למומחים של התחום ולא להיסתמך על יוטיוב ועל חצאיי האמיתות שבו שעלולים לרסק אתכם.

הסוד שעומד מאחורי הספרים האלה והשיטות שהם מלמדים נמצא בשדרוג היכולת שלכם להתחבר אל התשוקות והרצונות של בני האדם כי עמוק בפנים, כולנו ברמה מסוימת מחפשים ורוצים לשנות משהו. ואתם מנצחים כשתצליחו לדבר אל התשוקה הזאת דרך המודעה שלכם.

עכשיו…

זה יכול לקחת לכם שעות ארוכות של מחקר ועבודה אבל פרסום מודעות מנצחות בפייסבוק, גוגל או ביוטיוב יקבעו את ההבדל בין לנהל עסק זוחל או לנהל עסק מצליח.

תראו, אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים (SEO) עבור מנועי החיפוש של גוגל ויוטיוב הוא מדד שנקרא CTRClick Through Rate שעליו אני מסביר בהרחבה בקורס קידום אתרים הזה.

ולמה הוא כל כך חשוב?

כי מנועי החיפוש אוהבים פוסטים שהכותרות שלהם מיצרות CTR גבוה והם דוחפים את הפוסטים האלה למעלה בדירוג מעל המתחרים שלהם. ו-CTR זה אחוז המקליקים על הכותרת ביחס לכמות החשיפה. זאת אומרת שבמידה והמאמר הזה, על כל 100 פעמים שגולשים רואים את הכותרת שלו במנוע החיפוש של גוגל יקבל 5 הקלקות, אז ה-CTR שלו יהיה 5%. והוא ידלג מעל המתחרים שלו באותו הביטוי שה-CTR שלהם נמוך מ-5%.

ואיך משפרים את מדד ה-CTR?

ע"י תפיסת תשומת הלב של הגולשים דרך טקסט משכנע בכותרת ובתיאור של הפוסט בגוגל, המודעה בפייסבוק או של הסרטון שלכם ביוטיוב.

זה בדיוק מה שהספרים האלה ילמדו אתכם: לכתוב כותרות ותיאורים שיגרמו לגולשים להבין שהם חייבים להקליק על הפוסט שלכם יותר מאשר על הכותרות של המתחרים.

ולסיום כמה טיפים שיעזרו לכם עם קופירייטינג


טיפ קופירייטינג – שלב ראשון


במאמר הזה אני מסביר על כתיבת מאמר באמצעות שימוש בפירמידת הצרכים של מאסלו שמחלק את המוטיבציות והרצונות שלנו לפי 5 צרכים עיקריים שאנחנו בני האדם רוצים למלא.

ואלה הם הצרכים הבסיסיים שלנו:

  1. בתחתית אנחנו נמצא את הצורך הבסיסי ביותר, הצורך הפיזיולוגי.
  2. מעליו נמצא הצורך בביטחון.
  3. בשלב שמעל יש את הצורך החברתי.
  4. כאן בשלב הרביעי יש את הצורך בכבוד והערכה.
  5. הצורך במימוש עצמי הוא הצורך האחרון.
  6. יש גם צורך נוסף שהוא הצורך בלהיות נשגב (transcendence) אך ככל שעולים בפרמידה כמות האנשים יורדת ומעט מאוד מגיעים לרמת נשגבות ואנחנו נתייחס ל-5 הרצונות הראשונים.

אתם רוצים לכתוב ולחבר 5 מודעות שונות בצורה כזאת שהשירות או המוצר שלכם ישכנע, ירתק ויסקרן את 5 הרצונות הבסיסיות.

טיפ קופירייטינג – שלב שני


אתם רוצים להשתמש בכל המודלים השונים לכתיבת מודעות שמחברי הספרים שברשימה למעלה מלמדים עליהם כי לכל אחד יש שיטה אחרת שהם אוהבים וממליצים ליישם.

כמובן שיש מודלים נוספים והנה 3 המוכרים ביותר:

1. מודל A.I.D.A

Attention – למשוך ולתפוס את תשומת הלב של הקוראים שלכם.

Interest – להגביר ולחזק את העניין שלהם במוצר או בשירות.

Desire – לגרום לקוראים לחשוק במוצר שלכם.

Action – להבהיר להם פשוט וברור מה לעשות כדי להשיג את המוצר או השירות.

2. מודל P.A.S – שהפך לפופולרי בזכות דן קנדי.

Problem – הציגו בפני הקורא את הבעיה שהם נצבים בפניה.

Agitate – החמירו את הבעיה כדי לגעת לקוראים ברגשות.

Solution – הציגו את הפתרון בפני הקורא כאשר הוא נמצא בשיא ההתרגשות.

3. ומודל A.I.D.P.P.C

משיכת תשומת לב, העצמת הבעיה, תיאור, שכנוע, הוכחה וסגירה.

ומה שהופך את המודל הזה לכל כך עוצמתי זה המרכיב של ההוכחה, כי בו אנחנו מציגים לקוראים הוכחה חברתית, המלצות של לקוחות קיימים לזה שהשירות או המוצר שלנו כבר עוזרים לאנשים שרכשו אותו.

טיפ קופירייטינג – שלב שלישי


אתם מתחילים לכתוב, והרבה. אם יש לכם 3 מודלים ו-5 צרכים למלא, אז יש לכם ליצור 15 מודעות.

כן זה המון עבודה! אבל זה מה שהופך כתיבה שיווקית להצלחה וזה מה שמבדיל בין כותבי תוכן שמרימים את המכירות בעסק לאלה שמרסקים אותם.

אבל כמה זמן אתם חושבים שזה יכול לקחת לכם? כמה ימים? שבוע אולי?

האם זה לא שווה לקרוע את התחת בכתיבת מודעות ולא רק כדי ללמוד יכולת חדשה שתוכלו לנצל לטובתכם שוב ושוב אלא גם כדי למצוא מודעה אחת או שתיים שיגדילו את המכירות שלכם בעסק?

ושוב אני מבין שזה המון עבודה, אבל יש לי הרגשה שלא החלטתם להקים את העסק שלכם כי עבודה קשה מפחידה אתכם.

חברים, אתם יכולים להמשיך לחקור ולבדוק על ספרי קופירייטינג נוספים אבל הרשימה הזאת היא המקום להתחיל בו כי בסופו של דבר, כאן תמצאו את אגדות הקופירייטינג, המומחים הגדולים שמלמדים אתכם את היסודות, הסודות ואת כל מה שאתם רוצים לדעת כדי לדחוף את העסק שלכם לשיאים חדשים.

JARVIS – הגאדג'ט הכי מגניב בעולם!


עכשיו…

טיפ אחרון בנושא.

יהיו בינכם בלוגרים שמיעדים את האתר שלהם לדוברי השפה האנגלית בישראל, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה.

לא לכולם קל עם אנגלית!

יש הרבה שמתקשים לדבר ובמיוחד לכתוב ולקרוא באנגלית ומאחר והכתיבה שלי לא מספיק טובה בשפה הזאת, הייתי חייב להעסיק כותב תוכן עבור פרויקט כלשהו.

זה לא היה אידיאלי, זה יקר, מצריך הרבה התעסקות בהתכתבויות ואישורים ולא תמיד היינו מצליחים לפרסם את התוכן המושלם כי הייתי חייב לעמוד בזמנים שנקבעו מראש.

אבל זה הכי טוב שמצאתי ובזה נאלצתי להסתפק.

עד שמצאתי את JARVIS…

תראו…

קורה לכם לפעמים שאתם קונים משהו שאתם כל כך מתלהבים ממנו שאתם חייבים לרוץ ולספר לחברה על זה?

אז JARVIS הוא בדיוק מסוג הדברים האלה.

JARVIS הוא בינה מלאכותית שכותבת תוכן תוך שניות אחרי שאתם מכניסים אליו כמה נתונים והתוכן שהוא מייצר כל כך מדהים שלא הייתה לי ברירה והייתי חייב לשחרר את כותב התוכן שלי.

אני לא אומר שהוא מושלם, אבל הוא העוזר המושלם לקופירייטרים וכותבי תוכן.

אין אתו יותר את התופעה שנקראת "מחסום כתיבה"! תכניסו ל-JARVIS רעיון בכמה מילים ויש לכם טיוטה איכותית ולכם רק נשאר לעשות תיקונים ועריכה.

ואתם חייבים לפחות לנסות את גרסת הניסיון שלו שבו תקבלו 10,000 מילים חינם להתנסות עם ה-AI המדהים הזה.

ואין צורך להשאיר פרטי אשראי כדי להתחיל את תקופת הניסיון.

האמת היא שלפעמים אני נעזר בו גם לכתיבה בעברית, פשוט מתרגם את התוצאות וזה עדיין לוקח לי פחות זמן.

בקישור הזה תמצאו את הגישה לגרסת הניסיון.

וזה מדריך הוידאו שבו תלמדו איך להשתמש בכלי הנהדר הזה…

 


 

ועכשיו אני רוצה לומר לך תודה רבה…

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

ככה גוגל עובדת…

היא מדרגת אתרים על פי התעניינות וצריכת הגולשים ובזכותך ועוד רבים אחרים, הפוסט הזה יגיע לעוד גולשים רבים בגוגל ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל לכתוב כאן על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.


שתפו בבקשה ועזרו לחברים שלכם למצוא את הפוסט הזה!

כתיבת תגובה