You are currently viewing קידום סרטונים ביוטיוב: איך להגיע במהירות למקום הראשון ב2024
קידום סרטונים ביוטיוב

קידום סרטונים ביוטיוב: איך להגיע במהירות למקום הראשון ב2024

קידום סרטונים ביוטיוב זאת פעולה שמטרתה להביא את סרטוני הוידאו שלנו לדירוג גבוה במנוע החיפוש של יוטיוב כדי למשוך יותר צפיות, להגדיל את מספר הנרשמים, להגדיל את הערוץ ובסופו של דבר כדי לחזק את המותג שלנו ואת כוח המכירה שבו.

העניין הוא שהרבה חושבים שכל מה שהם צריכים לעשות כדי להצליח ביוטיוב זה לצלם את הסרטון, לפרסם אותו בערוץ היוטיוב שלהם ולקוות שיהפוך לוויראלי, ורוצה לדעת את האמת? למרות שזה נדיר, לפעמים ההימור הזה מצליח.

אבל, אם החלטת להשאיר את השליטה בידיים שלך והמטרה שלך זה לשפר את הסיכוי של הסרטונים שלך להיות מדורגים במיקום גבוה ביוטיוב ולא רק לקוות שאחד מהם יצליח, אז יש תהליך שכל סרטון שלך צריך לעבור ובדיוק את התהליך הזה של SEO לסרטוני יוטיוב המדריך הזה מאפשר לך ללמוד.

ולפני שנמשיך…

כדי שנוכל לקדם סרטוני יוטיוב צריך קודם לפתוח ערוץ ולפרסם בו וידאו. לכן אני מזמין אותך לקרוא את המדריך שלי על איך להתחיל להיות יוטיובר ולהקים ערוץ יוטיוב שבו אני מלמד על תכנית פעולה ב-5 שלבים כדי לעשות כסף דרך יוטיוב, אני ממליץ לך לקפוץ אליו בסיום המדריך הזה כי יש בו טיפים מעולים בשבילך.

עכשיו, יוטיוב זה מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל והאמת היא שהאלגוריתם של שניהם פועל באופן די דומה. אפשר אפילו לומר שחלק מכללי היסוד של קידום אתרים ו-SEO שאני מלמד כאן בחינם בקורס קידום אתרים, ניתן ליישם גם בקידום ביוטיוב.

כמובן שיש כמה הבדלי מפתח כי בכל זאת מדובר בצורה אחרת של צריכת תוכן ובהתנהגות שונה של הקהל ולכן חשוב ללמוד קודם את היסודות של קידום סרטונים ביוטיוב כדי להבין מה הם הפרמטרים שמשפיעים על הדירוג במנוע החיפוש וכך לנצל אותם בצורה מיטבית לטובתך.

ועכשיו נבין מה הסיבה שתנועה אורגנית עדיפה על כל תנועה אחרת ואיך זה קשור לנושא שלנו היום.

הפוטנציאל שנמצא בקידום סרטונים ביוטיוב


קידום סרטונים ביוטיוב
קידום סרטונים ביוטיוב

 

ההעדפה האישית שלי זה לקבל תנועה אורגנית גם בגוגל וגם ביוטיוב כי הפלוס העיקרי מתנועה כזאת הוא שמדובר בתנועה לתמיד. תנועה שממשיכה להגיע חודשים ואפילו שנים אחרי שמפרסמים את תוכן הוידאו.

זאת תמורה מתמשכת עבור עבודה שנעשית פעם אחת!

ועכשיו אני מבקש לשים לב לנתונים הבאים על יוטיוב:

  • שני מיליארד משתמשים פעילים בחודש.
  • יותר ממיליארד צפיות ביום.
  • צפיות של מיליארדי של שעות ביום.

נכון שאלה נתונים גלובליים שמתייחסים לכלל משתמשי יוטיוב בעולם וישראל היא רק שלולית קטנה על הכדור שלנו. עם זאת יש ערוצי יוטיוב שפונים לקהל מקומי בארץ ונחשבים למצליחים מאוד.

מדובר בפוטנציאל אדיר של תנועה וגדילה. בכל מקרה, יוטיוב מנצלת את העובדה שתמונה חזקה יותר ממילים וסרטון ווידאו חזק יותר מתמונה ולסרטונים יש יתרון גדול בשבירת הקרח מול הקהל שלך מאחר שוידאו מאפשר לצופים ממש לראות "עם יש להם עסק". כך לקוחות פוטינציאליים ירגישו בטוחים יותר לשלוף את כרטיס האשראי ולהפוך ללקוחות משלמים.

חשוב לזכור שמעבר לזה שהתשתית הזאת מאפשרת לקדם את העסק שלך ואפילו למכור דרכה מוצרים, יש לך גם את האפשרות ליצור רווחים דרך הצגת פרסומות וזה בתנאי שצברת לפחות 1000 מנויים ו-4000 שעות צפייה ב-12 חודשי הפעילות הראשונים של הערוץ.

לא לכל בעלי הערוצים מתאים להציק לקהל שלהם עם פרסומות ולרוב החלטה כזאת מתוגמלת בקבלת הערכה מהצופים בצורת יותר לייקים, יצירת מעורבות חיובית בתגובות, זמני זמני צפייה ארוכים יותר ובצפייה בסרטונים נוספים בערוץ.

עכשיו…

כל מה שנחוץ כדי לצאת לדרך ולהתחיל לפרסם תוכן ביוטיוב זה מצלמת רשת ומיקרופון פשוטים או פשוט להשתמש בטלפון הנייד שלך. כמובן שאם יש לך העדפה להשתמש בציוד משוכלל ויקר אז זה בהחלט אפשרי אך לרוב זה באמת לא נדרש.

אבל שני דברים שחובה שיהיו ברשותך הם…

  1. את הידע על התחום שלך ועל הנישה שבחרת.
  2. ולדעת איך עושים קידום סרטונים ביוטיוב.

אלה שני הדברים שיגרמו ליוטיוב להציג את התוכן שלך בדירוג גבוה יותר מהתוכן של המתחרים.

האלגוריתם של Youtube וגורמי הדירוג של מנוע החיפוש


אז כמו מנוע החיפוש של גוגל, גם האלגוריתם והבינה המלאכותית של יוטיוב הם מאוד חכמים ויודעים "לראות" את התוכן ולחשב בדיוק כמה ערך מקבלים הצופים שלך דרכו.

ויוטיוב נעזרת גם בנתונים האלה…

  1. Click Through RateCTR זה היחס שבין כמות הצופים שהסרטון נחשף אליהם לכמות ההקלקות עליו.
  2. Video engagement מעורבות של הצופים עם הסרטון.
  3. View duration – זמן הצפייה.
  4. Percentage completionאחוז הצופים שהשלים את הסרטון.
  5. Session duration זמן שהייה.

אנחנו נדבר על כל אחד מהפקטורים האלה בהמשך כדי שתהיה לך את ההבנה איך שילוב הכוחות שלהם יחד עוזר עם קידום סרטונים ביוטיוב ואיך כל זה מביא לך יותר צופים ויותר נרשמים לערוץ.

SEO ליוטיוב
SEO ליוטיוב

האלגוריתם של יוטיוב עוקב גם אחרי דפוסי ההתנהגות של הצופים וגם מבין את הערך שנמצא בתוכן הוידאו. הנתונים האלה עוזרים לו להחליט האם הסרטונים שלך מספקים ערך ששווה לו להציג לקהל שלו או שמדובר בתוכן שהוא יעדיף לדרג נמוך ולהחביא מהם.

לא לדאוג, לא שכחתי את ביטוי המפתח, את הכותרת והתגיות ואנחנו עוד מעט נגיע אליהם, רק לפני שמעלים את הסרטון שלך ליוטיוב, צריך קודם ליצור את הסרטון בצורה שתעודד גולשים להקליק עליו ולצפות בו.

מה זה Click Through Rate ואיך זה משפיע על קידום ביוטיוב?


יוטיוב מציגה את הסרטונים שלך בעמוד תוצאות החיפוש יחד עם תוכן נוסף שהמתחרים שלך בנישה פרסמו. אם הצופים יעדיפו להקליק על הסרטונים שלך יותר מאשר על הסרטונים של המתחרים, הסרטונים שלך ידורגו גבוה יותר.

בנוסף יוטיוב תתן לסרטונים שלך יותר הזדמנויות להופיע גם מול גולשים שמחפשים את הביטוי שלך וגם באזור הצעות לצפייה של יוטיוב.

כדי להסביר מה זה CTR, ניקח לדוגמה אותך כי רוב הסיכויים הם שיוצא לך להיחשף לעשרות ואולי אפילו למאות סרטוני יוטויב ביום, אבל על כמה מהם יוצא לך להקליק כדי לצפות?

אני מניח שעל אחוז מאוד קטן ואותו הדבר קורה גם כשמחפשים מידע בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר.

אז CTR הוא היחס שבין כמות הגולשים שהסרטון שלך ביוטיוב נחשף אליהם למספר ההקלקות עליו. לדוגמה, אם הפוסט הזה יקבל 5 הקלקות על כל 100 פעמים שהוא יצוץ במנוע החיפוש של גוגל מול הגולשים, אז ה-CTR שלו יהיה 5%.

מה שחשוב להבין מכל זה הוא שיוטיוב תדחוף כלפי מעלה בתוצאות החיפוש סרטונים בעלי CTR גבוה יותר. לעומת זאת, היא תמשוך כלפי מטה סרטון שה-CTR שלו הוא נמוך, ואת מקומו יתפוס הסרטון שהיה מתחתיו.

מה הם המרכיבים המשפיעים ביותר על מדד ה-CTR?


אני רוצה להסביר לך מה הם המרכיבים שיוטיוב בודקת בכל סרטון…

  1. הכותרת – כותרת סרטון הוידאו שלך חייבת לעורר רגש וחייבת לשכנע את הגולש להרגיש שהוא מצא את הפתרון שהוא חיפש לבעיה שלו.
  2. התיאור – התיאור ביוטיוב פועל ברמת העיקרון כמו התיאור בפוסט שפורסם עבור מנוע החיפוש בגוגל. ההבדל הוא שרק 120 התווים הראשונים מתוך ה-500 של תיאור הסרטון יופיעו בתוצאות החיפוש וחשוב להשתמש בתיאור כדי לתמוך בכותרת ולעזור לה לשכנע את הגולש להחליט להקליק ולצפות בסרטון.
  3. תמונה ממוזערת – ה-Thumbnail הוא המרכיב הוויזואלי הראשון שאתו אפשר לתפוס את תשומת הלב של הגולשים וזה בתנאי שיהיה מושך, בולט ומסקרן.

הדבר הראשון שבדרך כלל אנשים מפנים את תשומת הלב שלהם אליו זה אל התמונה הממוזערת. אם התמונה תצליח ללכוד את תשומת הלב שלהם, הם ימשיכו לכותרת, אם גם הכותרת תצליח לסקרן אותם אז הם ימשיכו לתיאור ואם גם התיאור יעורר בהם עניין וסקרנות אז משם זה רק מרחק של קליק מלצפות בוידאו שלך.

וזה תלוי בכמה הטקסט והתמונה שלך בולטים ביחס למתחרים.

אופטימיזציה לתמונה הממוזערת לשיפור מדד ה-Click Through Rate


לפני שמתחילים בפעולת פרסום הסרטון ביוטיוב, אני ממליץ לחפש את הביטוי העיקרי שעליו מסביר הוידאו שיצרת כדי שיוטיוב תציג את התוצאות בנושא שהם בעלי התמונות שהיא הכי אוהבת. הסרטונים שמדורגים במקומות הראשונים לרוב יכילו את הפרמטרים שיוטיוב הכי אוהבת, לכן מומלץ ליצור או להשיג תמונה שמציגה קונספט דומה לסרטונים האלה.

אם הם מראים את הפנים של בעלי הערוץ אז כדאי שגם התמונה הממוזערת של הוידאו שלך תראה משהו דומה. לדוגמה אם הנושא של הסרטון זה "איך ללמד כלב לשבת" והמתחרים שלך מראים בתמונות שלהם איך הם מאלפים כלב לשבת, אז רצוי שגם התמונה שלך תציג אותך מאלף כלב.

מומלץ להוסיף טקסט לתמונה והטקסט חייב ליצר סקרנות ושום דבר לא מעורר סקרנות כמו סודות. כמו "הסוד שמאלפי כלבים לא רוצים שתדעו" או "סוד של מומחה – איך לאלף כלב לשבת" והמטרה היא לגעת ברגש כדי לגרום לאנשים להקליק.

אופטימיזציה ל-CTR דרך כותרת הוידאו ב-YouTube


לפעמים קורה שיוטיוב מציגה סרטונים שהכותרת לא מכילה בדיוק את ביטוי המפתח העיקרי. לדוגמה, במקום שבכותרת יופיע "איך לאלף כלב לשבת" היא תציג כמה תוצאות שהביטוי בהם יהיה "איך ללמד מהר כלב לשבת".

במצב כזה אני ממליץ לך להיתמקד בביטוי המרכזי שלך ולהציג אותו בכותרת.

עוד דבר שאפשר להיעזר בו בכותרת הוא מושג שנקרא בקופירייטינג FOMO – Fear Of Missing Out שמתקשר גם לתסמונת שנקראת SOS – Shiny Object Syndrome ושתיהן טכניקות בעלי עוצמה רבה כי יש להם יכולת חזקה למשוך את תשומת הלב של הגולש כי הם יוצרים בו את הפחד מלפספס מידע בעל חשיבות וערך, ופספוס מידע שמספק לו ביטחון, ברמה הפסיכולוגית פוגע בדיוק בדחף החזק ביותר של כל יצור חי וזה הישרדות.

ולכן הייתי מנסח את הכותרת שלי כך:

"איך לאלף כלב לשבת – 3 טעויות קריטיות באילוף כלבים שמביאות תוצאות לא רצויות".

לשים לב שהביטוי המרכזי נמצא בהתחלה, אז אפשר לסמן V על אופטימיזציה עבור האלגוריתם של יוטיוב ובחלק השני יש לנו תוכן שמעורר רגש שמבוסס על פחד טבעי שיש בכולנו וזה הפחד מכישלון.

כותרת שמדברת גם למנוע החיפוש וגם לאנשים.

שיפור ה-Click Through Rate באמצעות התיאור ביוטיוב


בתיאור המטרה היא להתמקד ב-120 התווים הראשונים. וגם בו חשוב להכליל את ביטוי המפתח הראשי בהתחלה ותוכן נוסף שיעורר רגש.

120 התווים הראשונים של התיאור משמשים אותך בדיוק כמו התיאור בפוסט שמפורסם בבלוג שלך עבור גוגל.

וזה יהיה התיאור שלי:

"איך לאלף כלב לשבת בדרך מהירה ויעילה שתהיה כיפית לכם ולכלבלב המדהים ותהיו גאים בעצמכם. ללמד בהצלחה כלב לשבת ב-5 שלבים"

אבל התיאור לא ניגמר אחרי 120 התווים הראשונים. מזכיר לך שמומלץ לכתוב לפחות כ-500 מילים רלוונטיות לנושא ואיתן לדבר קצת על אילוף, על שיטות אחרות וההבדלים ביניהם, נקודות מפתח ועוד. בנוסף כדאי להוסיף בתיאור קישורים לסרטוני וידאו נוספים שלך בערוץ כדי לעודד את הצופים להישאר יותר זמן ביוטיוב כדי להגדיל את פקטור זמן השהייה והכלל הפשוט הוא לוודא שיש לך יותר קישורים שמשאירים את הגולשים ביוטיוב מאשר קישורים שמוציאים אותם החוצה מהפלטפורמה.

ועכשיו…

הנה משהו שפעם ביוטיוב היה מאוד חשוב.

מחקר מילות מפתח זה חשוב לקידום ביוטיוב, אבל…


היום, יוטיוב שמה דגש מאוד קטן על ביטוי המפתח בסרטוני הווידאו כי האלגוריתם שלה הוא הרבה יותר חכם ממה שאנשים חושבים. מהרגע שמתחילים לעלות סרטון לערוץ, ה-AI של יוטיוב מתחיל לסרוק אותו שנייה אחר שנייה כדי ללמוד מה יש בו.

יוטיוב מזהה את הרקע, אם זה צולם במקום פתוח או במקום סגור, מזהה בעלי חיים וטבע, מזהה פנים של אנשים, מזהה אנשים מפורסמים, מזהה את הבעות הפנים, מזהה חפצים, יודעת לקרוא טקסט, לזהות תוכן למבוגרים, מזהה צלילים, טון דיבור, מוסיקה ועוד אין סוף פרטים נוספים.

בקיצור, היום יוטיוב יודעת על מה הסרטון שלך מבלי לקרוא את הכותרת, את התיאור ואת ביטוי המפתח וגם מבלי לראות את התמונה של הווידאו וזה חשוב לה לדעת את כל המידע הזה כדי לצליח לכוון את הסרטון בהצלחה לקהל הנכון.

לכן, כשמייצרים תוכן לערוץ, חשוב קודם לרצות את קהל הצופים שלך ולא את יוטיוב. אחר כך אפשר לחשוב על מילות המפתח, התגיות וכל השאר.

עכשיו,

כמו בגוגל, גם בקידום סרטונים ביוטיוב כדאי שנבין מה אנשים מחפשים במנוע החיפוש כדי לצפות ואני נעזר בכלי שנקרא KWFinder לביצוע מחקר מתחרים ומחקר ביטויי מפתח גם לגוגל וגם ליוטיוב.

להדרכה בנושא החשוב הזה אני ממליץ לעבור לוידאו שמתחת ואפשר גם לקרוא את הפרק בנושא מחקר מילות מפתח כאן בקורס קידום אתרים.

 

מדדי הזמן ואיך הם משפיעים על קידום סרטונים ביוטיוב


קידום סרטונים ביוטיוב - זמני צפייה ביוטיוב
קידום סרטונים ביוטיוב – זמני צפייה ביוטיוב

 

יוטיוב יודעת שמשך זמן הצפייה ואחוז סרטוני הוידאו שבהם הגולשים צפו הם אינדיקציה לכך שמדובר בתוכן איכותי שהצליח להחזיק אותם עד הסוף מבלי לאבד עניין.

משך זמן הצפייה ואחוז הסרטונים שהגולשים צפו עד הסוף


חשוב לדעת שסרטון שהאורך שלו הוא דקה ושאחוז משך הצפייה בו הוא 90% מקבל פחות זמן צפייה מאשר סרטון באורך של 5 דקות שמקבל 50% משך זמן צפייה.

וצריך לזכור שהמוח של הגולשים שנכנסים ליוטיוב עובר למצב למידה וצריכת תוכן (זה ההיפך המוחלט ממצב המוח בפייסבוק) וסרטונים קצרים מאוד לא יעילים עבורם. על פי מחקרים, סרטוני הוידאו הנצפים ביותר ביוטיוב הם באורך של כ-14 דקות.

עכשיו…

יוטיוב מפרידה את התוכן הטוב מהתוכן הרע ומאפשרת לו חשיפה גדולה יותר כי היא רוצה שהגולשים שלה יישארו כמה שיותר זמן מחוברים אליה. ככל שהצופים מחוברים יותר זמן ליוטיוב, כך הם נחשפים ליותר פרסומות. ככל שיותר פרסומות נצפים, כך עולה הסיכוי שהמפרסמים ירוויחו יותר, הם יהיו מרוצים יותר והסיכוי ששוב יפרסמו גדל ועולה וככל שיש יותר מפרסמים, כך יוטיוב מרוויחה יותר.

מעגל שכולם מקבלים את מה שהם רוצים.

שיטה מאוד יעילה שמגיעה מעולם הקופירייטינג שמטרתה למשוך קוראים עד לסוף המודעה, הפוסט או הכתבה ואפשר ליישם אותם גם בסרטוני יוטיוב והשיטה הזאת נעזרת בלולאות כדי לעורר סקרנות ומה שצריך לעשות זה לפתוח לולאה שהיא הבטחה מסקרנת בתחילת הסרטון שלך. משהו בסגנון "…ובסוף הוידאו הזה, אחשוף את הסוד הפשוט והמהיר של קידום סרטונים ביוטיוב".

אני ממליץ לוותר על פתיח וסיום באורך מוגזם ולספק תוכן ממוקד שיאריך את זמן הצפייה וימשוך צופים לעבור לסרטונים נוספים שלך וצריך לזכור שהקהל שלך נמצא במרחק של קליק אחד חזרה לאחור או מעבר לסרטון של מתחרה.

איך לפרסם סרטון וידאו שעבר אופטימיזציה לקידום סרטונים ביוטיוב


גם ביוטיוב כמו בגוגל אנחנו מעוניינים לרצות שני קהלים…

  1. מנוע החיפוש והאלגוריתם שלו.
  2. קהל היעד שלך.

ואני ממליץ לקרוא את המדריך המפורט הזה כדי ללמוד איך ליצור את פרופיל הלקוח המושלם (האווטאר) ואיך לעשות מחקר קהל יעד מקיף ואיכותי.

עכשיו…

כדי לפרסם תוכן רק עבור האלגוריתם של יוטיוב אז הגישה שלך צריכה להיות יותר מתמטית. אבל כדי לכתוב עבור הקהל שלך שנשלט לרוב ע"י הרגשות שלו בקבלת החלטות כמו לחפש, למצוא ובסוף גם לפעול ולהקליק על הסרטון שלך, אז הגישה לבני אדם צריכה להיות דומה יותר למה שיצירת אומנות עושה וזה לגעת להם ברגש.

וכדי לעשות קידום סרטונים ביוטיוב נרצה לשלב את השתי הגישות יחד.

לפרסם תוכן ביוטיוב שונה במובן אחד מאוד חשוב מלפרסם פוסט בבלוג והוא שאנחנו מניחים את התוכן שלנו בנדל"ן ששייך ליוטיוב והיא מאפשרת לנו בדף שבו הוידאו מוצג, לשנות מספר פרמטרים כדי לבצע SEO.

אך הפרמטרים החשובים תלויים בך והם נמצאים בתוכן של הוידאו, בכותרת, בתיאור ובתמונה הממוזערת.

קידום סרטונים ביוטיוב – איך עושים SEO לוידאו


מהרגע שסרטון פורסם ביוטיוב האלגוריתם של מנוע החיפוש בוחן כמה פרמטרים שלפיהם הוא צריך להבין על מה הוידאו, מה הם ביטויי המפתח שהסרטון רלוונטי אליהם ובאיזה דירוג למקם אותו במנוע החיפוש.שלו.

  1. הכותרת.
  2. התיאור.
  3. תגיות.
  4. שם הקובץ של הסרטון.

יש פרמטרים נוספים כמו שם הערוץ, סרטונים שכבר פרסמת בערוץ והמילים שנאמרו בתוך הסרטון.

ואזכיר לך שכדי לעשות אופטימיזציה יעילה לכותרת של הסרטון, צריכים להזכיר בה את ביטוי המפתח המדויק ולהצמיד אותה להתחלה. בתיאור, ביטוי המפתח המדויק צריך להופיע ב-120 התווים הראשונים שלו אחרת הוא יחתך ויוסתר מהגולשים. כדאי מאוד שבתיאור יופיעו גם ביטויים נוספים שהם הרלוונטיים ביותר לביטוי הראשי.

בנוסף מומלץ שהתיאור יכיל לפחות כ-500 מילים ואפשר לכתוב בו את 500 המילים הראשונות של הסרטון. וכמו שהסברתי כבר, לפחות בחודש הראשון של הסרטון, לא מומלץ להכניס קישורים שמובילים את הצופים החוצה מיוטיוב. המטרה היא שהם ימשיכו לצפות בתכנים נוספים גם כאלה שהם לא שלך.

עכשיו, יש יוטיוברים שעושים את הטעות הקריטית הבאה…

הם בוחרים לקנות צפיות ומעורבות מזוייפים וזאת פעולה שנוגדת את המדיניות של יוטיוב ואני ממליץ לך לקרוא בהמשך את הפוסט הזה כדי להבין את ההשלכות המסוכנות שיש בקניית צפיות ביוטיוב ובהפרת המדיניות שלה, הן חמורות והענישה מתבצעת בשלבים עד לסגירה מלאה של הערוץ.

קופירייטינג + קידום ערוץ יוטיוב = כסף


קופירייטינג
קופירייטינג

 

החיים והמוות ביד הלשון!

סליחה על הדרמתיות אבל אומנות השימוש במילים, היא זו שתקבע אם התוכן שלך ידורג גבוה או נמוך כי הצופים בוחנים שלושה מרכיבים מיד כשהם מחפשים ביטוי כלשהו במנוע החיפוש של יוטיוב.

  1. את התמונה הממוזערת.
  2. אחר כך את הכותרת.
  3. ובסוף את 120 התווים הראשונים של התיאור.

ובשלושתם הקהל שלך מחפש הצהרה שתעזור להם לקבל החלטה, האם להקליק או לא להקליק על הכותרת ובשלושת הפרמטרים אלה יש לך את האפשרות להיעזר במילים שיעזרו לגולשים להחליט להקליק על הסרטון שלך או על הסרטון של מתחרה.

זה לא משנה מה מנסים "למכור" בוידאו דרך יוטיוב, בפוסט בגוגל או בעמוד מוצר בחנות אינטרנטית. לא משנה אם מדובר בשירות, במוצר פיזי או שמעוניינים להעביר מידע, רעיון או מסר כלשהו. במציאות כל "מוצר" הוא למעשה שני מוצרים. אחד מהם הוא המוצר הפיזי שעשוי ממתכת, פלסטיק, בד, זכוכית, נייר או תוכנה שממנה יצרו אותו ועיצבו אותו לצורה הסופית שלו והשני הוא הפונקציונליות של המוצר, התועלות שלו בזמן פעולה, הפתרון שהוא מספק לבעיות ולאתגרים של הלקוח שבזכותו הוא החליט לרכוש את המוצר.

חשוב להבין שהמוצר הפיזי לא מוכר. אנשים לא קונים את המתכת שממנה עשויה הכפית, את הזכוכית שממנה עשויה הכוס או את הנייר שממנו עשוי הספר. לחלק הפיזי יש ערך רק כי הוא מאפשר למוצר להיות יעיל עבור אנשים והם משלמים רק על היכולות והתועלות של המוצר.

לכן, הכותרת של סרטון הוידאו שלך לעולם לא תכיל שום תכונה פיזית של המוצר, אפשר להיעזר בתכונות הפיזיים בהמשך בתוך הסרטון כדי לתמוך ביכולת העיקרית של המוצר שהכותרת מבטיחה לצופים.

צריך לזכור שהנתונים הפיזיים של המוצר יהיו תמיד משניים ליכולות שלו בזמן פעולה ותפקוד תקין, כי כמו שלא תמצא את עצמך נכנס לחנות ספרים כדי לקנות נייר אלה כדי לקנות חוויה, התרגשות, שינוי והתפתחות. כך הרצון של הגולשים של יוטיוב היא ללמוד על הביצועים והיכולות של "המוצר" שישנה להם את החיים וכמה הוא שוקל ומאיזה חומר הוא עשוי מעניין אותם הרבה פחות.

לכן המשימה שלך לפני הכול היא להבין, איזה תכונה מתוך עשרות התכונות שיש למוצר, היא התכונה האחת שמחזיקה בכוח הגדול ביותר שיעזור לך "למכור" אותו לקהל שלך ביוטיוב. ואחרי שהבנת את זה, להתחיל להרכיב איתה את הכותרת, את התיאור וגם את התמונה הממוזערת.

הכותרת, התמונה והתיאור לא צריכים להכיל אפילו את שם המוצר. התפקיד שלהם הוא אחד בלבד וזה לגרום לצופים של יוטיוב לעצור, להפנות את תשומת הלב שלהם אל הוידאו שלך ואז להמשיך פנימה לסרטון בזכות התשוקה והסקרנות שהם מקווים להביא לידי סיפוק.

רגע… קופירייטינג זה לא לעשות מניפולציה על בני אדם?


תראו, קופירייטינג זה לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם ואני בטוח שיהיו כאלה שמרגישים לא שלמים לגמרי עם הנושא הזה ואפילו יגידו שמבחינתם זה הצד "האפל" של עולם השיווק הדיגיטלי וכתיבת תוכן כי להם זה נראה כאילו שמדובר במניפולציה והשפעה כדי לגרום לאנשים לבצע פעולה שהם לא באמת רוצים.

אז הנה שאלה בשבילך:

אני מניח שהשאיפה שלך כאדם סופר שאפתן היא להוציא מעצמך את המקסימום כדי להשתפר ולהשתדרג בתחום שלך ככל שניתן.

ואם אני צודק בהנחה שלי…

האם לא היית מצפה מהמורים, המנטורים והמדריכים שלך להציע לך את כל הכלים האפשריים שיש ברשותם שיעזרו לך להגיע ליעד ולהגשים את החלום שלך?

יש לי הרגשה שהתשובה של הרוב המכריע היא… כן אני מצפה!!!

בהנחה ויש לך מוצר, שירות או קורס איכותי שמלמד להתגבר על מכשול שעיקב אותך מלהגשים את החלום שלך. צריך תמיד לקחת בחשבון שבקהל שלך יהיו את אלה (אמנם באחוזים קטנים) שגם הם שאפתנים כמוך ואולי אפילו יותר. וגם הם רוצים להשיג את מה שהשגת בחיים ואולי אפילו יותר.

לכן, לא רק שאפשר או צריך, אלא זאת המחוייבות שלך לעשות כל מה שביכולתך כדי לעזור להם להתגבר על האתגר, על הבעיה או על הכאב שמונע מהם את השינוי שהם כל כך מייחלים לו.

וכדאי לזכור שלכל אחד יש את "האתגר" שלו בחיים. עבור אחד זה יהיה כיסא הגיימינג המושלם והנוח כדי שיוכל לבלות יותר זמן עם החבר'ה במשחק און ליין ועבור אדם אחר זה יהיה כיסא גלגלים כדי להתנייד בקלות ולעזור בבית עם הילדים.

אתם אולי תקבלו על זה כמה שקלים אבל עבורם זה משנה את החיים.

עכשיו, במאמר הזה אני ממליץ על 5 ספרים בנושא קופירייטינג שנכתבו על ידי גאונים בתחום שעשו מיליונים מכתיבת מודעות עבור חברות ענק ותאגידים. הם ילמדו אותך איך לכתוב את הכותרות והמודעות שלך כדי שימירו הרבה יותר טוב ויעשו לך כסף.

ואם התעניינת בללמוד על כתיבה שיווקית, כתיבת מיילים וכתיבת קופי שיניע את הקהל שלך לפעולה ויגדיל את המכירות והרווחים שלך…

אז ללחוץ על הקישור הזה או על התמונה למטה כדי לעבור לקורס קופירייטינג בחינם! ללא רישום והשארת פרטים.

קורס קופירייטינג
קורס קופירייטינג

 

לסיום – הנקודות החשובות לקידום ביוטיוב


סיימנו את המדריך לקידום סרטונים ביוטיוב ואם הגעת עד לכאן אז יש לך בגדול כבר את מה שנחוץ כדי להתחיל לעבוד על ערוץ היוטיוב שלך.

יוטיוב היא פלטפורמה נהדרת ומעבר לזה שהקמת ערוץ יכולה להיות רווחית עבורך זה בקלות יכול להפוך גם לתהליך מהנה שיש בו הרבה סיפוק.

ועכשיו אני רוצה לחזור בקצרה על כמה מהדברים שלמדנו עליהם במדריך הזה.

  • האלגוריתם של יוטיוב יעדיף לקדם סרטונים שהם חלק מערוץ פעיל שמשחרר תוכן על בסיס קבוע ולאורך זמן. ככל שיש לך יותר תוכן בערוץ, הסיכוי שיוטיוב תציג אותו לגולשים יעלה משמעותית. צריך להראות ליוטיוב שהערוץ שלך מייצר תוכן בתדירות והיא תעזור לך לקבל יותר צפיות.
  • אם מבינים קידום אתרים אורגני בגוגל אז יש לך גם את הידע איך לקדם סרטונים ביוטיוב.
  • כמו בגוגל, כדי לשפר את אחוז ההקלקה על הסרטון שלך לוודא שהכותרת, התמונה והתיאור יהיו כמה שיותר מושכים ומשכנעים.
  • חשוב להשקיע בערוץ שלך ולמלא את כל השדות במידע הנדרש באזור הפרופיל שלך. תמונות וסרטון פתיח שמופעל אוטומטית בכניסה יעזרו ביצירת סמכות ואמון מול הצופים.
  • יש לך בערוץ כמה סרטונים שהם בעלי נושא משותף? מומלץ לסדר אותם בפלייליסטים וזה עוזר להארכת זמני הצפייה וזמני שהייה ביוטיוב.

 


וזהו…

הגעת לסוף המדריך ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

ככה גוגל עובדת!

היא מדרגת אתרים על פי התעניינות וצריכת הגולשים ובזכותך ועוד רבים אחרים, הקורס הזה יגיע לעוד גולשים בגוגל ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל לכתוב כאן על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה…

ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מאיה

    כתוב ברור, עוזר לי להבין ולשפר את כתיבת התוכן שלי.
    תודה.

    1. מני קריחלי

      בבקשה

  2. צחי

    יופי של תוכן!
    תודה.

    1. מני קריחלי

      תודה רבה לך.

  3. שפרה

    אני כרגע לומדת פרסום שיווק וקופי, ורציתי להעשיר את הידע שלי דרך קורסים חינמיים, ומאז שמצאתי את האתר שלך אני קוראת בו המון! אחלה תוכן! מוסבר טוב ומעשיר מאד! תודה!

    1. מני קריחלי

      בבקשה שפרה.

כתיבת תגובה