You are currently viewing קידום סרטונים ביוטיוב: איך להגיע במהירות למקום 1 ביוטיוב ב2022
קידום סרטונים ביוטיוב

קידום סרטונים ביוטיוב: איך להגיע במהירות למקום 1 ביוטיוב ב2022

קידום סרטונים ביוטיוב זאת פעולה שמטרתה להביא את סרטוני הוידאו שלנו לדירוג גבוה במנוע החיפוש של יוטיוב כדי למשוך יותר צפיות, להגדיל את מספר הנרשמים, להגדיל את הערוץ ובסופו של דבר כדי לחזק את המותג שלנו ואת כוח המכירה שבו.

העניין הוא שהרבה חושבים שכל מה שהם צריכים לעשות כדי להצליח ביוטיוב זה לצלם את הסרטון, לפרסם אותו בערוץ היוטיוב שלהם ולקוות שיהפוך לוויראלי, ורוצה לדעת את האמת? למרות שזה נדיר, לפעמים ההימור הזה מצליח.

אבל, אם החלטת להשאיר את השליטה בידיים שלך והמטרה שלך זה לשפר את הסיכוי של הסרטונים שלך להיות מדורגים במיקום גבוה ביוטיוב ולא רק לקוות שאחד מהם יצליח, אז יש תהליך שכל סרטון שלך צריך לעבור ובדיוק את התהליך הזה של SEO לסרטוני יוטיוב המדריך הזה מאפשר לך ללמוד.

ולפני שנמשיך…

מתוך כבוד והערכה לזמן ולהשקעה שלך, אני מבטיח שהמדריך הזה לקידום סרטונים ביוטיוב יישאר חינם ולתמיד. ללא הרשמה וללא השארת פרטים. לא יהיו כאן הצעות לקניית קורסים או דרישה לקבלת כתובת מייל לצפייה בוובינר.

פשוט להיכנס, ללמוד וליישם על תוכן הוידאו שבערוץ שלך.

ואני מבקש ממך רק דבר אחד וזה לעבור על כל השלבים לפי הסדר כי כל פרק הוא הבסיס לפרק שאחריו וכל שלב נשען על המידע בשלב שקדם לו. דילוג על שלבים במדריך לקידום ביוטיוב יביא לפספוס מושגים מסוימים, את המשמעות שלהם והחמצת מידע שאני מפנה באמצעות קישורים למדריכים נוספים בבלוג ואז נשארים ללא הידע המלא על כל הפרמטרים החשובים לקידום ביוטיוב. חשוב להבין איך כל שלב בתהליך פועל עם השלבים האחרים לפני שמקדמים כמו מקצוענים סרטונים ביוטיוב.

אני משתדל להשאיר את המדריך הזה מעודכן, תמציתי ולספק לך דרכו מידע שמתמקד בפקטורים שמשפיעים על סרטוני הוידאו שלך במנוע החיפוש בצורה כזאת שישתלם ליוטיוב לחשוף אותם מול כמה שיותר צופים וכך למשוך יותר קהל ולקוחות פוטנציאליים לעסק שלך וזה לא משנה אם מדובר בעסק שיווק שותפים, בלוג או חנות איקומרס.

ואם עדיין אין ברשותך עסק אינטרנטי, הקורס החינמי בקישור הזה מלמד איך להרוויח כסף מהבית באינטרנט, יעזור לך למצוא נישה מבוקשת, לאתר את הלקוח המושלם שלך, לקנות את הדומיין הנכון, להקים אתר וורדפרס במהירות ועוד נושאים חשובים שיעזרו לך לנהל עסק מצליח מהבית.

ולפני שנתחיל, כדי שנוכל לקדם סרטוני יוטיוב צריך קודם לפתוח ערוץ ולפרסם בו וידאו. לכן אני מזמין אותך לקרוא את המדריך שלי על איך להתחיל להיות יוטיובר ולהקים ערוץ יוטיוב שבו אני מלמד על תכנית פעולה ב-5 שלבים כדי לעשות כסף דרך יוטיוב, אני ממליץ לך לקפוץ אליו בסיום המדריך הזה כי יש בו טיפים מעולים בשבילך.

עכשיו…

יוטיוב זה מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל והאמת היא שהאלגוריתם של שניהם פועל באופן די דומה. אפשר אפילו לומר שחלק מכללי היסוד של קידום אתרים ו-SEO שאני מלמד כאן בחינם בקורס קידום אתרים, ניתן ליישם גם בקידום ביוטיוב.

כמובן שיש כמה הבדלי מפתח כי בכל זאת מדובר בצורה אחרת של צריכת תוכן ובהתנהגות שונה של הקהל ולכן חשוב ללמוד קודם את היסודות של קידום סרטונים ביוטיוב כדי להבין מה הם הפרמטרים שמשפיעים על הדירוג במנוע החיפוש וכך לנצל אותם בצורה מיטבית לטובתך.

טוב אז אני מוכן להתחיל ומיד נבין למה תנועה אורגנית עדיפה על כל תנועה אחרת ואיך זה קשור לנושא שלנו היום.

הפוטנציאל שנמצא בקידום סרטונים ביוטיוב


קידום סרטונים ביוטיוב
קידום סרטונים ביוטיוב

 

ההעדפה האישית שלי זה לקבל תנועה אורגנית גם בגוגל וגם ביוטיוב כי הפלוס העיקרי מתנועה כזאת הוא שמדובר בתנועה לתמיד. תנועה שממשיכה להגיע חודשים ואפילו שנים אחרי שמפרסמים את תוכן הוידאו.

זאת תמורה מתמשכת עבור עבודה שנעשית פעם אחת!

ועכשיו אני מבקש לשים לב לנתונים הבאים על יוטיוב:

  • שני מיליארד משתמשים פעילים בחודש.
  • יותר ממיליארד צפיות ביום.
  • צפיות של מיליארדי של שעות ביום.

נכון שאלה נתונים גלובליים שמתייחסים לכלל משתמשי יוטיוב בעולם וישראל היא רק שלולית קטנה על הכדור שלנו. עם זאת יש ערוצי יוטיוב שפונים לקהל מקומי בארץ ונחשבים למצליחים מאוד.

מדובר בפוטנציאל אדיר של תנועה וגדילה ואם קידום סרטונים ביוטיוב מבוצע בדרך הנכונה הערוץ שלך יכול להפוך למקור תנועה איכותי שמזרים אנשים אל המותג שלך והעובדה שגוגל מאנדקסת במנוע החיפוש שלה גם סרטוני יוטיוב עושה את הנושא אפילו ליותר אטרקטיבי. זה אומר שאנשים שמחפשים במנוע החיפוש של גוגל, עשויים למצוא שם גם את סרטוני הוידאו שלך ביוטיוב.

לעומת זאת גוגל לא מאנדקסת סירטונים בפייסבוק וזאת אחת הסיבות העיקריות לכך שפייסבוק היא פלטפורמה שהיא לא מומלצת כתשתית לפרסום סירטוני וידאו כי פוסטים וסרטונים בפייסבוק נשארים מול העיינים של המשתמשים לזמן קצר ואז מהר מאוד הם נעלמים בתחתית ולמעשה אפשר לשכוח מהם.

בכל מקרה, נחזור ליוטיוב שמנצלת את העובדה שתמונה חזקה יותר ממילים ולסרטונים יש יתרון גדול בשבירת הקרח מול הקהל שלך מאחר שוידאו מאפשר לצופים ממש לראות "עם יש להם עסק". כך לקוחות פוטינציאליים ירגישו בטוחים יותר לשלוף את כרטיס האשראי ולהפוך ללקוחות משלמים.

חשוב לזכור שמעבר לזה שהתשתית הזאת מאפשרת לקדם את העסק שלך ואפילו למכור דרכה מוצרים, יש לך גם את האפשרות ליצור רווחים דרך הצגת פרסומות וזה בתנאי שצברת לפחות 1000 מנויים ו-4000 שעות צפייה ב-12 חודשי הפעילות הראשונים של הערוץ.

לא לכל בעלי הערוצים מתאים להציק לקהל שלהם עם פרסומות ולרוב החלטה כזאת מתוגמלת בקבלת הערכה מהצופים בצורת יותר לייקים, יצירת מעורבות חיובית בתגובות, זמני זמני צפייה ארוכים יותר ובצפייה בסרטונים נוספים בערוץ.

עכשיו…

כל מה שנחוץ כדי לצאת לדרך ולהתחיל לפרסם תוכן ביוטיוב זה מצלמת רשת ומיקרופון פשוטים או פשוט להשתמש בטלפון הנייד שלך. כמובן שאם יש לך העדפה להשתמש בציוד משוכלל ויקר אז זה בהחלט אפשרי אך לרוב זה באמת לא נדרש.

אבל שני דברים שחובה שיהיו ברשותך הם…

  1. את הידע על התחום שלך ועל הנישה שבחרת.
  2. ולהכיר את השיטה המוכחת שהמדריך הזה מאפשר לך ללמוד.

אלה שני הדברים שיגרמו ליוטיוב להציג את התוכן שלך בדירוג גבוה יותר מהתוכן של המתחרים.

האלגוריתם של Youtube וגורמי הדירוג של מנוע החיפוש


אז בניגוד למנוע החיפוש של גוגל, האלגוריתם והבינה המלאכותית של יוטיוב לא יודעים להבין לגמרי את התוכן ולחשב כמה ערך מקבלים הצופים שלך דרכו. לכן היא נעזרת בנתונים אחרים…

  1. Click Through RateCTR זה היחס שבין כמות הצופים שהסרטון נחשף אליהם לכמות ההקלקות עליו.
  2. Video engagement מעורבות של הצופים עם הסרטון.
  3. View duration – זמן הצפייה.
  4. Percentage completionאחוז הצופים שהשלים את הסרטון.
  5. Session duration זמן שהייה.

אנחנו נדבר על כל אחד מהפקטורים האלה בהמשך כדי שתהיה לך את ההבנה איך שילוב הכוחות שלהם יחד עוזר עם קידום סרטונים ביוטיוב ואיך כל זה מביא לך יותר צופים ויותר נרשמים לערוץ.

קידום סרטונים ביוטיוב – העקרונות ליצירת וידאו שיוטיוב תאהב


SEO ליוטיוב
SEO ליוטיוב

האלגוריתם של יוטיוב עוקב אחרי דפוסי ההתנהגות של הצופים כי אין לו יכולת להבין את הערך שנמצא בתוכן הוידאו. הנתונים האלה עוזרים לו להבין האם הסרטונים שלך מספקים ערך ששווה לו להציג לקהל שלו או שמדובר בתוכן שהוא יעדיף לדרג נמוך ולהחביא מהם.

לא לדאוג, לא שכחתי את ביטוי המפתח, את הכותרת והתגיות ואנחנו עוד מעט נגיע אליהם, רק לפני שמעלים את הסרטון שלך ליוטיוב, צריך קודם ליצור את הסרטון בצורה שתעודד גולשים להקליק עליו ולצפות בו.

מה זה Click Through Rate ואיך זה משפיע על קידום ביוטיוב?


יוטיוב מציגה את הסרטונים שלך בעמוד תוצאות החיפוש יחד עם תוכן נוסף שהמתחרים שלך בנישה פרסמו. אם הצופים יעדיפו להקליק על הסרטונים שלך יותר מאשר על הסרטונים של המתחרים, הסרטונים שלך ידורגו גבוה יותר.

בנוסף יוטיוב תתן לסרטונים שלך יותר הזדמנויות להופיע גם מול גולשים שמחפשים את הביטוי שלך וגם באזור הצעות לצפייה של יוטיוב.

כדי להסביר מה זה CTR, ניקח לדוגמה אותך כי רוב הסיכויים הם שיוצא לך להיחשף לעשרות ואולי אפילו למאות סרטוני יוטויב ביום, אבל על כמה מהם יוצא לך להקליק כדי לצפות?

אני מניח שעל אחוז מאוד קטן ואותו הדבר קורה גם כשמחפשים מידע בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר.

אז CTR הוא היחס שבין כמות הגולשים שהסרטון שלך ביוטיוב נחשף אליהם למספר ההקלקות עליו. לדוגמה, אם הפוסט הזה יקבל 5 הקלקות על כל 100 פעמים שהוא יצוץ במנוע החיפוש של גוגל מול הגולשים, אז ה-CTR שלו יהיה 5%.

מה שחשוב להבין מכל זה הוא שיוטיוב תדחוף כלפי מעלה בתוצאות החיפוש סרטונים בעלי CTR גבוה יותר. לעומת זאת, היא תמשוך כלפי מטה סרטון שה-CTR שלו הוא נמוך, ואת מקומו יתפוס הסרטון שהיה מתחתיו.

מה הם המרכיבים המשפיעים ביותר על מדד ה-CTR?


ותכף גם נלמד איך לעשות אופטימיזציה למרכיבים האלה אבל לפני זה אני רוצה להסביר לך מה הם המרכיבים שיוטיוב בודקת בכל סרטון.

  1. הכותרת – כותרת סרטון הוידאו שלך חייבת לעורר רגש וחייבת לשכנע את הגולש להרגיש שהוא מצא את הפתרון שהוא חיפש לבעיה שלו.
  2. התיאור – התיאור ביוטיוב פועל ברמת העיקרון כמו התיאור בפוסט שפורסם עבור מנוע החיפוש בגוגל. ההבדל הוא שרק 120 התווים הראשונים מתוך ה-500 של תיאור הסרטון יופיעו בתוצאות החיפוש וחשוב להשתמש בתיאור כדי לתמוך בכותרת ולעזור לה לשכנע את הגולש להחליט להקליק ולצפות בסרטון.
  3. תמונה ממוזערת – ה-Thumbnail הוא המרכיב הוויזואלי הראשון שאתו אפשר לתפוס את תשומת הלב של הגולשים וזה בתנאי שיהיה מושך, בולט ומסקרן.

הדבר הראשון שבדרך כלל אנשים מפנים את תשומת הלב שלהם אליו זה אל התמונה הממוזערת. אם התמונה תצליח ללכוד את תשומת הלב שלהם, הם ימשיכו לכותרת, אם גם הכותרת תצליח לסקרן אותם אז הם ימשיכו לתיאור ואם גם התיאור יעורר בהם עניין וסקרנות אז משם זה רק מרחק של קליק מלצפות בוידאו שלך.

וזה תלוי בכמה הטקסט והתמונה שלך בולטים ביחס למתחרים.

אופטימיזציה לתמונה הממוזערת לשיפור מדד ה-Click Through Rate


לפני שמתחילים בפעולת פרסום הסרטון ביוטיוב, אני ממליץ לחפש את הביטוי העיקרי שעליו מסביר הוידאו שיצרת כדי שיוטיוב תציג את התוצאות בנושא שהם בעלי התמונות שהיא הכי אוהבת. הסרטונים שמדורגים במקומות הראשונים לרוב יכילו את הפרמטרים שיוטיוב הכי אוהבת, לכן מומלץ ליצור או להשיג תמונה שמציגה קונספט דומה לסרטונים האלה.

אם הם מראים את הפנים של בעלי הערוץ אז כדאי שגם התמונה הממוזערת של הוידאו שלך תראה משהו דומה. לדוגמה אם הנושא של הסרטון זה "איך ללמד כלב לשבת" והמתחרים שלך מראים בתמונות שלהם איך הם מאלפים כלב לשבת, אז רצוי שגם התמונה שלך תציג אותך מאלף כלב.

מומלץ להוסיף טקסט לתמונה והטקסט חייב ליצר סקרנות ושום דבר לא מעורר סקרנות כמו סודות. כמו "הסוד שמאלפי כלבים לא רוצים שתדעו" או "סוד של מומחה – איך לאלף כלב לשבת" והמטרה היא לגעת ברגש כדי לגרום לאנשים להקליק.

אופטימיזציה ל-CTR דרך כותרת הוידאו ב-YouTube


לפעמים קורה שיוטיוב מציגה סרטונים שהכותרת לא מכילה בדיוק את ביטוי המפתח העיקרי. לדוגמה, במקום שבכותרת יופיע "איך לאלף כלב לשבת" היא תציג כמה תוצאות שהביטוי בהם יהיה "איך ללמד מהר כלב לשבת".

במצב כזה אני ממליץ לך להיתמקד בביטוי המרכזי שלך ולהציג אותו בכותרת.

עוד דבר שאפשר להיעזר בו בכותרת הוא מושג שנקרא בקופירייטינג FOMO – Fear Of Missing Out שמתקשר גם לתסמונת שנקראת SOS – Shiny Object Syndrome ושתיהן טכניקות בעלי עוצמה רבה כי יש להם יכולת חזקה למשוך את תשומת הלב של הגולש כי הם יוצרים בו את הפחד מלפספס מידע בעל חשיבות וערך, ופספוס מידע שמספק לו ביטחון, ברמה הפסיכולוגית פוגע בדיוק בדחף החזק ביותר של כל יצור חי וזה הישרדות.

ולכן הייתי מנסח את הכותרת שלי כך:

"איך לאלף כלב לשבת – 3 טעויות קריטיות באילוף כלבים שמביאות תוצאות לא רצויות".

לשים לב שהביטוי המרכזי נמצא בהתחלה, אז אפשר לסמן V על אופטימיזציה עבור האלגוריתם של יוטיוב ובחלק השני יש לנו תוכן שמעורר רגש שמבוסס על פחד טבעי שיש בכולנו וזה הפחד מכישלון.

כותרת שמדברת גם למנוע החיפוש וגם לאנשים.

שיפור ה-Click Through Rate באמצעות התיאור ביוטיוב


בתיאור המטרה היא להתמקד ב-120 התווים הראשונים. וגם בו חשוב להכליל את ביטוי המפתח הראשי בהתחלה ותוכן נוסף שיעורר רגש.

120 התווים הראשונים של התיאור משמשים אותך בדיוק כמו התיאור בפוסט שמפורסם בבלוג שלך עבור גוגל.

וזה יהיה התיאור שלי:

"איך לאלף כלב לשבת בדרך מהירה ויעילה שתהיה כיפית לכם ולכלבלב המדהים ותהיו גאים בעצמכם. ללמד בהצלחה כלב לשבת ב-5 שלבים"

אבל התיאור לא ניגמר אחרי 120 התווים הראשונים. מזכיר לך שמומלץ לכתוב לפחות כ-500 מילים רלוונטיות לנושא ואיתן לדבר קצת על אילוף, על שיטות אחרות וההבדלים ביניהם, נקודות מפתח ועוד. בנוסף כדאי להוסיף בתיאור קישורים לסרטוני וידאו נוספים שלך בערוץ כדי לעודד את הצופים להישאר יותר זמן ביוטיוב כדי להגדיל את פקטור זמן השהייה והכלל הפשוט הוא לוודא שיש לך יותר קישורים שמשאירים את הגולשים ביוטיוב מאשר קישורים שמוציאים אותם החוצה מהפלטפורמה.

ומיד נדבר על השלב הראשון, עוד לפני שהתחלת לצלם את הוידאו שלך.

מחקר מילות מפתח זה הבסיס לכל SEO וגם עבור קידום סרטונים


כמו בגוגל, גם בקידום סרטונים ביוטיוב אנחנו חייבים קודם להבין מה אנשים מחפשים במנוע החיפוש כדי לצפות ביוטיוב ואני נעזר בכלי שנקרא KWFinder לביצוע מחקר מתחרים ומחקר ביטויי מפתח גם לגוגל וגם ליוטיוב.

להדרכה בנושא החשוב הזה אני ממליץ לעבור לוידאו שמתחת ואפשר גם לקרוא את הפרק בנושא מחקר מילות מפתח כאן בקורס קידום אתרים.

קידום סרטונים ביוטיוב דרך עידוד הקהל לייצר מעורבות עם הסרטון


קידום סרטונים ביוטיוב - מעורבות ביוטיוב
קידום סרטונים ביוטיוב – מעורבות ביוטיוב

 

YouTube מאפשרת לקהל שלה ליצור מעורבות עם סרטון הוידאו בכמה דרכים שעוזרים לאלגוריתם שלה לקבוע אם מדובר בחוויה חיובית או שלילית עבורם.

והיא מודדת מעורבות דרך…

  • כמה לייקים קיבל הסרטון.
  • כמה דיסלייקים קיבל הסרטון והיום המספר עצמו כבר לא מוצג לגולשים.
  • שיתוף של הוידאו.
  • לשמור את הסרטון לרשימת צפייה.
  • תגובות לסרטון.
  • הרשמה לערוץ.
  • כפתור חזרה לאחור.
  • המשך צפייה בסרטונים נוספים.

זה ברור שככל שהסרטונים שלך יעודדו מעורבות חיובית כך יוטיוב תעדיף להציג אותם למשתמשים שלה. מעורבות שלילית לסרטונים שלך תגרום לכך שהסרטונים יצנחו בדירוג ויוטיוב תציג אחרים לפניהם במנוע החיפוש.

בלחיצה על דיסלייק, חזרה לאחור לעמוד או סרטון קודם או הקלקה ממש בתחילת הוידאו על סרטון אחר שיוטיוב מציעה לצפות, זאת הדרך של הצופה לומר לאלגוריתם של יוטיוב – "הסרטון הזה לא מוצא חן בעייני".

הטעות שרוב היוטיוברים עושים בנוגע למעורבות


אני יכול לומר די בביטחון שרוב הצופים לא מתחילים לצפות בסרטון מהסוף להתחלה, נכון?

זאת אומרת שגולשים לא יקפצו ישר לסוף הסרטון כדי לצפות רק בדקה האחרונה.

ולמה אני אומר את זה?…

כי אנשים מתחילים לצפות בסרטון מההתחלה, מהדקה הראשונה של הוידאו, אבל הרבה יוטיוברים מחכים לסוף הוידאו עד שהם מבקשים מהצופים לבצע פעולה או מעורבות כלשהי. הבעיה היא שחלק גדול של הצופים כבר עבר לסרטון אחר והם בכלל לא נחשפו לקריאה לפעולה שבסוף הסרטון. לכן, כדי לשפר משמעותית את המעורבות של המשתמשים, אני ממליץ לך להעביר את הקריאה לפעולה לתחילת הסרטון.

פתרון קל להשגת מעורבות שתעזור בקידום סרטונים ביוטיוב


אנשים צריכים לשמוע את הבקשה שלך לגבי מה לעשות ואיך לפעול. הם זקוקים להכוונה כי תשומת הלב שלהם ביוטיוב מתפזרת בקלות כאשר האלגוריתם שלה מציף את המסך בהצעות שעשויות לעניין אותם ותמיד יש משהו שיעניין אותם יותר.

אם הפתיח בסרטון ארוך מידי ולא מצליחים לסקרן את הצופים כבר בדקה הראשונה, רוב הסיכויים שהם ינטשו את הוידאו שלך מהר מאוד.

פתרון קל שיעזור לך לייצר מעורבות מוגברת חיובית על הסרטונים שלך זה לשאול שאלות פשוטות בתחילת הסרטון שהתשובות עליהן הן "כן" או "לא". שאלה כמו… האם הנושא מעניין אותם והם רוצים עוד סרטונים כאלה בהמשך, וזה יוביל את הצופים להשאיר יותר תגובות מהרגיל. אפשר לבקש מהם כבר בהתחלה ללחוץ על כפתור הלייק ולהירשם לערוץ שלך.

מדדי הזמן ואיך הם משפיעים על קידום סרטונים ביוטיוב


קידום סרטונים ביוטיוב - זמני צפייה ביוטיוב
קידום סרטונים ביוטיוב – זמני צפייה ביוטיוב

 

יוטיוב יודעת שמשך זמן הצפייה ואחוז סרטוני הוידאו שבהם הגולשים צפו הם אינדיקציה לכך שמדובר בתוכן איכותי שהצליח להחזיק אותם עד הסוף מבלי לאבד עניין.

משך זמן הצפייה ואחוז הסרטונים שהגולשים צפו עד הסוף


חשוב לדעת שסרטון שהאורך שלו הוא דקה ושאחוז משך הצפייה בו הוא 90% מקבל פחות זמן צפייה מאשר סרטון באורך של 5 דקות שמקבל 50% משך זמן צפייה.

וצריך לזכור שהמוח של הגולשים שנכנסים ליוטיוב עובר למצב למידה וצריכת תוכן (זה ההיפך המוחלט ממצב המוח בפייסבוק) וסרטונים קצרים מאוד לא יעילים עבורם. על פי מחקרים, סרטוני הוידאו הנצפים ביותר ביוטיוב הם באורך של כ-14 דקות.

עכשיו…

יוטיוב מפרידה את התוכן הטוב מהתוכן הרע ומאפשרת לו חשיפה גדולה יותר כי היא רוצה שהגולשים שלה יישארו כמה שיותר זמן מחוברים אליה. ככל שהצופים מחוברים יותר זמן ליוטיוב, כך הם נחשפים ליותר פרסומות. ככל שיותר פרסומות נצפים, כך עולה הסיכוי שהמפרסמים ירוויחו יותר, הם יהיו מרוצים יותר והסיכוי ששוב יפרסמו גדל ועולה וככל שיש יותר מפרסמים, כך יוטיוב מרוויחה יותר.

מעגל שכולם מקבלים את מה שהם רוצים.

שיטה מאוד יעילה שמגיעה מעולם הקופירייטינג שמטרתה למשוך קוראים עד לסוף המודעה, הפוסט או הכתבה ואפשר ליישם אותם גם בסרטוני יוטיוב והשיטה הזאת נעזרת בלולאות כדי לעורר סקרנות ומה שצריך לעשות זה לפתוח לולאה שהיא הבטחה מסקרנת בתחילת הסרטון שלך. משהו בסגנון "…ובסוף הוידאו הזה, אחשוף את הסוד הפשוט והמהיר של קידום סרטונים ביוטיוב".

אני ממליץ לוותר על פתיח וסיום באורך מוגזם ולספק תוכן ממוקד שיאריך את זמן הצפייה וימשוך צופים לעבור לסרטונים נוספים שלך וצריך לזכור שהקהל שלך נמצא במרחק של קליק אחד חזרה לאחור או מעבר לסרטון של מתחרה.

ואגב, לקראת סוף המדריך הזה אני באמת חושף את אסטרטגיה הפשוטה לקידום ערוץ יוטיוב, אז כדאי להמשיך לקרוא עד הסוף.

זמן השהייה בפלטפורמת יוטיוב


בהמשך ישיר לנושא האחרון, הרבה יוטיוברים מייצרים סרטונים מדהימים כאשר המטרה העיקרית שלהם היא לייצר באמצעותם תנועה אל עמוד נחיתה, לפוסט בבלוג שלהם, למאמר באתר או למוצר בחנות האינטרנטית שלהם.

וזכור לך מה היא המטרה של יוטיוב?

יוטיוב רוצה להשאיר את הגולשים כמה שיותר זמן מחוברים לאפליקציה שלה בטלפון הסלולרי או בסייר במחשב כדי להציג להם כמה שיותר פרסומות. כמובן שיהיו מצבים שזה יהיה נכון ויעיל להציג בסרטונים קריאה לפעולה שתוציא את הצופים מהערוץ שלך לאתר, לבלוג או לחנות אבל רוב סירטוני הוידאו שלך צריכים לעבוד קשה כדי להשאיר את הצופים מחוברים כמה שיותר זמן ליוטיוב.

אם הסרטון שלך מרחיק משתמשים החוצה מיוטיוב, האלגוריתם ידאג לחשוף אותו פחות לקהל היעד שלך בפלטפורמה שלה.

ההמלצה שלי בתחילת הדרך היא לקשר ולהעביר צופים בין סרטונים בערוץ שלך ולתת למנוע החיפוש לאהוב את התוכן שלך ומאוחר יותר (להשתדל למשוך כמה שיותר זמן, מינימום 30 ימים) ליצור קישורים בתיאור של הסרטונים אל מוצרים ואל המשפכים שלך שמחוץ ליוטיוב.

אפשר להציג במהלך ובסוף הסרטונים שלך המלצות למעברים לוידאו נוסף שלך שמרחיב על הנושא המדובר.

משהו בסגנון של…

"במידה והנושא הזה מעניין אתכם אז אתם תאהבו את הסרטון שלי שהוא על ________" ואז להציג את הקישור בסוף הוידאו על הסרטון וזה יגדיל את הסיכוי שהצופים שלך יישארו ביוטיוב ויצפו בתוכן נוסף.

כשעוזרים ליוטיוב להשאיר גולשים לצפות ביותר תוכן למשך יותר זמן, זה ייחשב עבורה לפקטור בעל ערך קידום עוצמתי שבזכותו היא תבין שהוידאו שלך ראוי לקהל גדול יותר.

איך לפרסם סרטון וידאו שעבר אופטימיזציה לקידום סרטונים ביוטיוב


גם ביוטיוב כמו בגוגל אנחנו מעוניינים לרצות שני קהלים…

  1. מנוע החיפוש והאלגוריתם שלו.
  2. קהל היעד שלך.

ואני ממליץ לקרוא את המדריך המפורט הזה כדי ללמוד איך ליצור את פרופיל הלקוח המושלם (האווטאר) ואיך לעשות מחקר קהל יעד מקיף ואיכותי.

עכשיו…

כדי לפרסם תוכן רק עבור האלגוריתם של יוטיוב אז הגישה שלך צריכה להיות יותר מתמטית. אבל כדי לכתוב עבור הקהל שלך שנשלט לרוב ע"י הרגשות שלו בקבלת החלטות כמו לחפש, למצוא ובסוף גם לפעול ולהקליק על הסרטון שלך, אז הגישה לבני אדם צריכה להיות דומה יותר למה שיצירת אומנות עושה וזה לגעת להם ברגש.

וכדי לעשות קידום סרטונים ביוטיוב נרצה לשלב את השתי הגישות יחד.

לפרסם תוכן ביוטיוב שונה במובן אחד מאוד חשוב מלפרסם פוסט בבלוג והוא שאנחנו מניחים את התוכן שלנו בנדל"ן ששייך ליוטיוב והיא מאפשרת לנו בדף שבו הוידאו מוצג, לשנות מספר פרמטרים כדי לבצע SEO.

אך הפרמטרים החשובים תלויים בך והם נמצאים בתוכן של הוידאו, בכותרת, בתיאור ובתמונה הממוזערת.

קידום סרטונים ביוטיוב – איך עושים SEO לוידאו עבור מנוע החיפוש


מהרגע שסרטון פורסם ביוטיוב האלגוריתם של מנוע החיפוש בוחן כמה פרמטרים שלפיהם הוא צריך להבין על מה הוידאו, מה הם ביטויי המפתח שהסרטון רלוונטי אליהם ובאיזה דירוג למקם אותו במנוע החיפוש.שלו.

  1. הכותרת.
  2. התיאור.
  3. תגיות.
  4. שם הקובץ של הסרטון.

יש פרמטרים נוספים כמו שם הערוץ, סרטונים שכבר פרסמת בערוץ והמילים שנאמרו בתוך הסרטון.

ואזכיר לך שכדי לעשות אופטימיזציה יעילה לכותרת של הסרטון, צריכים להזכיר בה את ביטוי המפתח המדויק ולהצמיד אותה להתחלה. בתיאור, ביטוי המפתח המדויק צריך להופיע ב-120 התווים הראשונים שלו אחרת הוא יחתך ויוסתר מהגולשים. כדאי מאוד שבתיאור יופיעו גם ביטויים נוספים שהם הרלוונטיים ביותר לביטוי הראשי.

בנוסף מומלץ שהתיאור יכיל לפחות כ-500 מילים ואפשר לכתוב בו את 500 המילים הראשונות של הסרטון. וכמו שהסברתי כבר, לפחות בחודש הראשון של הסרטון, לא מומלץ להכניס קישורים שמובילים את הצופים החוצה מיוטיוב. המטרה היא שהם ימשיכו לצפות בתכנים נוספים גם כאלה שהם לא שלך.

תגיות והתפקיד שלהם ב-SEO ביוטיוב


באזור התגיות צריך להכליל את כל הביטויים שהם הרלוונטיים ביותר לנושא המרכזי של הוידאו שלך ומומלץ לא לדחוף ביטויים שאומרים את אותו הדבר רק במילים אחרות. עדיף להשתמש בביטוי אחד שמבטא את כל הווריאציות.

אני ממליץ גם לחפש את ביטוי המרכזי בגוגל (לא ביוטיוב) ולבדוק מה הם המילים המודגשות שמופיעות בתיאורים של תוצאות החיפוש. בתחתית באזור של החיפושים הקשורים, בהשלמה האוטומטית של שדה החיפוש ובאזור השאלות שנקרא "אנשים שאלו גם…" וכך גוגל אומרת לך בדיוק איזה עוד ביטויים הם רלוונטיים לנושא.

להיעזר בגוגל לקבל מידע
להיעזר בגוגל לקבל מידע

 

להיעזר בגוגל לקבל מידע
להיעזר בגוגל לקבל מידע

 

יוטיוב מאפשרת באזור התגיות להכניס כ-500 תווים ואני ממליץ לנצל כמה שאפשר את האזור הזה בתגיות רלוונטיות.

בתיאור יוטיוב נותנת לך 5000 תווים וחשוב גם כאן לנצל אותם היטב ובכותרת יוטיוב מאפשרת להכניס 100 תווים שרצוי לנצל לפחות 70 מהם.

לבסוף כדי לעשות קידום סרטונים ביוטיוב עבור מנוע החיפוש, לפני שמעלים את הסרטון ליוטיוב יש את שם הקובץ שצריך להקפיד לשנות אותו לשם הביטוי המפתח המרכזי עם סיומת MP4 וגם את שם הקובץ של התמונה הממוזערת (ה-Thumbnail) של הוידאו שגם אותו חשוב לשנות לביטוי המרכזי.

לבצע אופטימיזציה לסרטונים ביוטיוב עבור קהל היעד


אם נתמקד בקידום סרטונים ביוטיוב רק באופטימיזציה עבור האלגוריתם, אז מנוע החיפוש ידרג אותנו אך לא נגיע למיקום המקסימלי והסיבה היא שמי שהוידאו נוצר עבורו בסופו של דבר זה הגולשים, וחשוב שהם יתחברו ברמה הרגשית עם התוכן שאמור להצית סקרנות ולהניע אותם להקליק על הכותרת שלך.

וכשאין הקלקות ומעורבות מצד הצופים, יוטיוב תוריד את הסרטון בדירוג. אפילו אם ביצעת אופטימיזציה מושלמת לוידאו לביטויי העיקרי שלך והאלגוריתם מיקם את הסרטון במקום הראשון מיד אחרי הפרסום שלו, מדד מעורבות נמוך, מדד CTR נמוך ומשך שהייה וצפייה נמוכים יוכיחו ליוטיוב שלסרטון הוידאו מגיע פחות ופחות חשיפה לקהל.

המפתח לקידום ביוטיוב ולהצלחה שלך כיוטיובר נמצא בלהבין איך ליצור תוכן שמרצה את שני הקהלים, גם את יוטיוב וגם את קהל היעד שלך ויש הרבה יוטיוברים מתחילים שמחפשים את הדרך המהירה והקלה כדי לראות תוצאות מהר והפתרון הקל שהרבה מוצאים יכול לסכן את הערוץ שלהם בפסילה ומחיקה מלאה של כל התכנים בערוץ.

הם בוחרים לקנות צפיות ומעורבות מזוייפים וזאת פעולה שנוגדת את המדיניות של יוטיוב ואני ממליץ לך לקרוא בהמשך את הפוסט הזה כדי להבין את ההשלכות המסוכנות שיש בקניית צפיות ביוטיוב ובהפרת המדיניות שלה, הן חמורות והענישה מתבצעת בשלבים עד לסגירה מלאה של הערוץ.

קופירייטינג + קידום ערוץ יוטיוב = כסף


קופירייטינג
קופירייטינג

 

החיים והמוות ביד הלשון!

סליחה על הדרמתיות אבל אומנות השימוש במילים, היא זו שתקבע אם התוכן שלך ידורג גבוה או נמוך כי הצופים בוחנים שלושה מרכיבים מיד כשהם מחפשים ביטוי כלשהו במנוע החיפוש של יוטיוב.

  1. את התמונה הממוזערת.
  2. אחר כך את הכותרת.
  3. ובסוף את 120 התווים הראשונים של התיאור.

ובשלושתם הקהל שלך מחפש הצהרה שתעזור להם לקבל החלטה, האם להקליק או לא להקליק על הכותרת ובשלושת הפרמטרים אלה יש לך את האפשרות להיעזר במילים שיעזרו לגולשים להחליט להקליק על הסרטון שלך או על הסרטון של מתחרה.

זה לא משנה מה מנסים "למכור" בוידאו דרך יוטיוב, בפוסט בגוגל או בעמוד מוצר בחנות אינטרנטית. לא משנה אם מדובר בשירות, במוצר פיזי או שמעוניינים להעביר מידע, רעיון או מסר כלשהו. במציאות כל "מוצר" הוא למעשה שני מוצרים. אחד מהם הוא המוצר הפיזי שעשוי ממתכת, פלסטיק, בד, זכוכית, נייר או תוכנה שממנה יצרו אותו ועיצבו אותו לצורה הסופית שלו והשני הוא הפונקציונליות של המוצר, התועלות שלו בזמן פעולה, הפתרון שהוא מספק לבעיות ולאתגרים של הלקוח שבזכותו הוא החליט לרכוש את המוצר.

חשוב להבין שהמוצר הפיזי לא מוכר. אנשים לא קונים את המתכת שממנה עשויה הכפית, את הזכוכית שממנה עשויה הכוס או את הנייר שממנו עשוי הספר. לחלק הפיזי יש ערך רק כי הוא מאפשר למוצר להיות יעיל עבור אנשים והם משלמים רק על היכולות והתועלות של המוצר.

לכן, הכותרת של סרטון הוידאו שלך לעולם לא תכיל שום תכונה פיזית של המוצר, אפשר להיעזר בתכונות הפיזיים בהמשך בתוך הסרטון כדי לתמוך ביכולת העיקרית של המוצר שהכותרת מבטיחה לצופים.

צריך לזכור שהנתונים הפיזיים של המוצר יהיו תמיד משניים ליכולות שלו בזמן פעולה ותפקוד תקין, כי כמו שלא תמצא את עצמך נכנס לחנות ספרים כדי לקנות נייר אלה כדי לקנות חוויה, התרגשות, שינוי והתפתחות. כך הרצון של הגולשים של יוטיוב היא ללמוד על הביצועים והיכולות של "המוצר" שישנה להם את החיים וכמה הוא שוקל ומאיזה חומר הוא עשוי מעניין אותם הרבה פחות.

לכן המשימה שלך לפני הכול היא להבין, איזה תכונה מתוך עשרות התכונות שיש למוצר, היא התכונה האחת שמחזיקה בכוח הגדול ביותר שיעזור לך "למכור" אותו לקהל שלך ביוטיוב. ואחרי שהבנת את זה, להתחיל להרכיב איתה את הכותרת, את התיאור וגם את התמונה הממוזערת.

הכותרת, התמונה והתיאור לא צריכים להכיל אפילו את שם המוצר. התפקיד שלהם הוא אחד בלבד וזה לגרום לצופים של יוטיוב לעצור, להפנות את תשומת הלב שלהם אל הוידאו שלך ואז להמשיך פנימה לסרטון בזכות התשוקה והסקרנות שהם מקווים להביא לידי סיפוק.

רגע… קופירייטינג זה לא לעשות מניפולציה על בני אדם?


תראו, קופירייטינג זה לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם ואני בטוח שיהיו כאלה שמרגישים לא שלמים לגמרי עם הנושא הזה ואפילו יגידו שמבחינתם זה הצד "האפל" של עולם השיווק וכתיבת תוכן כי להם זה נראה כאילו שמדובר במניפולציה והשפעה כדי לגרום לאנשים לבצע פעולה שהם לא באמת רוצים.

אז הנה שאלה בשבילך:

אני מניח שהשאיפה שלך כאדם סופר שאפתן היא להוציא מעצמך את המקסימום כדי להשתפר ולהשתדרג בתחום שלך ככל שניתן.

ואם אני צודק בהנחה שלי…

האם לא היית מצפה מהמורים, המנטורים והמדריכים שלך להציע לך את כל הכלים האפשריים שיש ברשותם שיעזרו לך להגיע ליעד ולהגשים את החלום שלך?

יש לי הרגשה שהתשובה של הרוב המכריע היא… כן אני מצפה!!!

בהנחה ויש לך מוצר, שירות או קורס איכותי שמלמד להתגבר על מכשול שעיקב אותך מלהגשים את החלום שלך. צריך תמיד לקחת בחשבון שבקהל שלך יהיו את אלה (אמנם באחוזים קטנים) שגם הם שאפתנים כמוך ואולי אפילו יותר. וגם הם רוצים להשיג את מה שהשגת בחיים ואולי אפילו יותר.

לכן, לא רק שאפשר או צריך, אלא זאת המחוייבות שלך לעשות כל מה שביכולתך כדי לעזור להם להתגבר על האתגר, על הבעיה או על הכאב שמונע מהם את השינוי שהם כל כך מייחלים לו.

וכדאי לזכור שלכל אחד יש את "האתגר" שלו בחיים. עבור אחד זה יהיה כיסא הגיימינג המושלם והנוח כדי שיוכל לבלות יותר זמן עם החבר'ה במשחק און ליין ועבור אדם אחר זה יהיה כיסא גלגלים כדי להתנייד בקלות ולעזור בבית עם הילדים.

אתם אולי תקבלו על זה כמה שקלים אבל עבורם זה משנה את החיים.

עכשיו, במאמר הזה אני ממליץ על 5 ספרים בנושא קופירייטינג שנכתבו על ידי גאונים בתחום שעשו מיליונים מכתיבת מודעות עבור חברות ענק ותאגידים. הם ילמדו אותך איך לכתוב את הכותרות והמודעות שלך כדי שימירו הרבה יותר טוב ויעשו לך כסף.

ואם התעניינת בללמוד על כתיבה שיווקית, כתיבת מיילים וכתיבת קופי שיניע את הקהל שלך לפעולה ויגדיל את המכירות והרווחים שלך…

אז ללחוץ על הקישור הזה או על התמונה למטה כדי לעבור לקורס קופירייטינג בחינם! ללא רישום והשארת פרטים.

קורס קופירייטינג
קורס קופירייטינג

 

וכמו שהבטחתי מיד אגלה לך את הסוד הגדול של קידום סרטונים ביוטיוב.

הסוד שמאחורי קידום ביוטיוב


אמרתי לך מוקדם יותר שמנועי החיפוש של יוטיוב ומנוע החיפוש של גוגל פועלים באופן די דומה והתכונות החשובות שמאפיינות את שניהם היא שכמות התוכן, האיכות שלו וקצב הפרסום של תכנים חדשים משפיעים באופן ישיר על הדירוג ועל משיכת תנועה אל הנכסים הדיגיטליים שלך.

בקיצור…

המפתח לקידום סרטונים ביוטיוב נמצא ביכולת שלך לתת עבודה ולשחרר תוכן בעל ערך גבוה בתדירות ובעקביות. כמובן שכל זה רק במידה והתוכן שמפורסם הוא רלוונטי למה שקהל היעד שלך מחפש במנועי החיפוש.

ככל שיהיו יותר סרטוני וידאו בערוץ שמכסים יותר נושאים בנישה שלך, כך עולה גם הסיכוי למשוך קהל גדול של אנשים שנמצאים בשלבים השונים של צבירת מידע, התמודדות מול האתגרים שלהם והתקדמות אל עבר השגת המטרות והיעדים שלהם.

שחרור כמות גדולה של סרטונים שמכילים ערך רב יובילו את הגולשים לחפש גם סרטונים ישנים בערוץ כדי לוודא שהם לא מפספסים מידע חשוב שיכול לעזור להם להגיע לתוצאות.

זאת אומרת שבמידה והגעתי לסרטון שלך והוא מצא חן בעייני ובעקבות זאת צפיתי בסרטונים נוספים שלך, יכול להיות שארצה גם להירשם לערוץ כדי לא לפספס תכנים חדשים וכדי לחפש תוכן ישן שאולי ילמד אותי משהו שלא הייתי מודע אליו.

מעבר לזה, פרסום תוכן בתדירות גבוהה ביוטיוב ילמד אותך להרגיש בנוח מול המצלמה ועם הזמן הדיבור יהפוך לשוטף, רמת הלחץ תרד והדיבור למצלמה יהפוך לפעולה טבעית שלא דורשת הרבה מאמץ וכך הזמן שיושקע בצילום, בעריכה ותיקון שגיאות יתקצר והתפוקה שלך תעלה משמעותית.

עכשיו…

נכון שמדובר בסך הכל באסטרטגיה פשוטה יחסית אבל היא בהחלט לא קלה לביצוע ורוב האנשים לא מוכנים לפעול לפיה כי היא דורשת הקרבה של הרבה זמן, עבודה ומחקר, עם זאת אני מזכיר לך שמדובר בעבודה שנעשית פעם אחת שתספק לך תמורה מתמשכת. חשוב להתייחס לזה כעל השקעה לטווח הרחוק כי את "הפירות הבשלות" של ההשקעה אפשר יהיה להתחיל לקטוף רק אחרי שהערוץ שלך יכיל עשרות ומאות סרטוני וידאו.

וכדי שהשיטה הזאת תעבוד בשבילך ביעילות, חובה כבר להכין תכנית עבודה עוד לפני שמתחילים לצלם את הוידאו הראשון והכוונה לתכנית עבודה זה להחליט על ימי צילום קבועים ולהכין רשימת נושאים לדבר עליהם בסרטונים שלך לפי סדר הגיוני כדי לא להגיע ליום צילום הסרטון ללא נושא לדבר עליו וכדי לשמור על סדר שיקל על הצופה לאתר את הוידאו שהוא מחפש בערוץ.

סיכום הנקודות החשובות לקידום ביוטיוב


סיימנו את המדריך לקידום סרטונים ביוטיוב ואם הגעת עד לכאן אז יש לך את כל מה שנחוץ כדי להתחיל לעבוד על ערוץ היוטיוב שלך.

יוטיוב היא פלטפורמה נהדרת ומעבר לזה שהקמת ערוץ יכולה להיות רווחית עבורך זה בקלות יכול להפוך גם לתהליך מהנה שיש בו הרבה סיפוק.

ועכשיו אני רוצה לחזור בקצרה על כמה מהדברים שלמדנו עליהם במדריך הזה.

  • האלגוריתם של יוטיוב יעדיף לקדם סרטונים שהם חלק מערוץ פעיל שמשחרר תוכן על בסיס קבוע ולאורך זמן. ככל שיש לך יותר תוכן בערוץ, הסיכוי שיוטיוב תציג אותו לגולשים יעלה משמעותית. צריך להראות ליוטיוב שהערוץ שלך מייצר תוכן בתדירות והיא תעזור לך לקבל יותר צפיות.
  • אם מבינים קידום אתרים אורגני בגוגל אז יש לך גם את הידע איך לקדם סרטונים ביוטיוב.
  • כמו בגוגל, כדי לשפר את אחוז ההקלקה על הסרטון שלך לוודא שהכותרת, התמונה והתיאור יהיו כמה שיותר מושכים ומשכנעים.
  • חשוב להשקיע בערוץ שלך ולמלא את כל השדות במידע הנדרש באזור הפרופיל שלך. תמונות וסרטון פתיח שמופעל אוטומטית בכניסה יעזרו ביצירת סמכות ואמון מול הצופים.
  • יש לך בערוץ כמה סרטונים שהם בעלי נושא משותף? מומלץ לסדר אותם בפלייליסטים וזה עוזר להארכת זמני הצפייה וזמני שהייה ביוטיוב.

הכותרת


  • להכניס לכותרת 2-3 ביטויי מפתח ולהצמיד את הביטוי הראשי להתחלה.
  • כמובן להקפיד על כותרת ברורה, מובנת, מעניינת וקריאה.
  • כותרת שמשכנעת גולשים להקליק עליה.

התיאור


  • התיאור של סרטוני יוטיוב שמופיע בתוצאות החיפוש הוא 120 התווים הראשונים של אזור הדסקריפשן.
  • כדאי לחשוב טוב על מה לכתוב בשתי השורות האלה כי המילים שיופיעו בהן יעזרו לגולשים להחליט האם לצפות או לדלג לסרטון אחר.
  • לוודא להצמיד בתחילת התיאור את ביטוי המפתח העיקרי וגם בסוף השורה השנייה ולהכליל שם ביטויים רלוונטיים נוספים גם בהמשך אחרי 120 התווים הראשונים.
  • הניחו קישורים רק לתוכן שמשאיר את הצופים ביוטיוב ולא למהר ליצור קישור שמפנה צופים לפוסטים בבלוג.
  • יש לך 5000 תווים (כ-800 מילים) שאפשר לנצל לטובתך כדי להסביר לצופה על מה הוידאו ומה הוא עומד לראות בו.

הסרטון שלך


  • דבר ראשון לפני שמעלים את קובץ הוידאו ליוטיוב צריך לוודא ששם הקובץ של הסרטון הוא ביטוי המפתח הראשי.עכשיו בסרטון עצמו.
  • מיד בתחילת הסרטון, כדאי להציג את שם המותג שלך ואחרי זה לומר את ביטויי המפתח הראשי. משהו בסגנון… "אהלן שמי מני מ-ITS UP 2 ME והיום בסרטון תלמדו איך לבצע קידום סרטונים ביוטיוב". לומר בצורה ברורה ומובנת ככל שניתן ורצוי שזה יקרה תוך 10 השניות הראשונות של הוידאו.

תמונה ממוזערת (Thumbnail)


  • לפני שמעלים את התמונה ליוטיוב, צריך לשנות את שם הקובץ לביטויי המפתח.
  • כדי לבחור תמונה שאנשים ירצו ללחוץ עליה אני ממליץ לחפש ביוטיוב את ביטוי המפתח ולבדוק את התמונות שהעלו המתחרים שלך.
  • טקסט בולט על התמונה ישכנע את הצופים להקליק עליה.

תגיות


  • התפקיד של תגיות הוא כדי שגוגל תוכל להציג לצופים שלה רשימת סרטונים מומלצים. אז מומלץ להוסיף כמה שיותר תגיות רלוונטיות.

תוכן עניינים


אם הסרטון שלך הוא יחסית ארוך, לדוגמה מעל ל-12 דקות אז רצוי ליצור בתיאור תוכן עניינים אחרי השורה הרביעית או החמישית. תוכן העניינים יעזור לצופים שלך לדלג בקלות בין הפרקים וגם יציג להם על פס ההתקדמות איפה ומתי כל פרק מתחיל ומסתיים.

דוגמא לתוכן עניינים שאפשר להעתיק ולהדביק בעריכת הסרטון שלך ביוטיוב.

תוכן העניינים:

00:00  פתיח

01:00  טיפ 1

04:00  טיפ 2

07:00 טיפ 3

11:00 טיפ 4

14:00 סיכום

על אותו העיקרון של תוכן עניינים בפוסטים בבלוג, גם בסרטוני יוטיוב זה עוזר לצופים ליצור סדר שמקל עליהם לנווט בתוך הסרטון.

כתוביות


כתוביות עוזרות לאנשים לצפות בסרטונים במקומות ציבוריים ורועשים, כמו בתחבורה ציבורית או במקומות שהצופה לא מעוניין להגביר את עוצמת הקול כדי לא להפריע לאנשים שסביבו.

כתוביות יעזרו לגולשים להחליט להקליק ולצפות בסרטון אפילו שהם נמצאים במקום שהוא לא אידיאלי לזה ובכך להגדיל את מדד ה-CTR של הוידאו.


וזהו…

הגעת לסוף המדריך ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

חשוב לי לומר לך שבזכות זה שבחרת לקרוא את הפוסט הזה, עזרת גם לאחרים למצוא אותו ולהנות ממנו.

איך?

ככה גוגל עובדת!

היא מדרגת אתרים על פי התעניינות וצריכת הגולשים ובזכותך ועוד רבים אחרים, הקורס הזה יגיע לעוד גולשים בגוגל ועל זה אני מודה לך.

אני משתדל לכתוב כאן על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה…

ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. מאיה

    כתוב ברור, עוזר לי להבין ולשפר את כתיבת התוכן שלי.
    תודה.

    1. מני קריחלי

      בבקשה

  2. צחי

    יופי של תוכן!
    תודה.

    1. מני קריחלי

      תודה רבה לך.

כתיבת תגובה