You are currently viewing קישורים חיצוניים ל-SEO: כל מה שרצית לדעת במדריך אחד מרוכז

קישורים חיצוניים ל-SEO: כל מה שרצית לדעת במדריך אחד מרוכז

יצירת קישורים חיצוניים (קישורים חוזרים) זה אחד הנושאים החשובים ביותר בעולם קידום האתרים האורגני ובאנגלית הם נקראים Inbound Links או BackLinks. העניין הוא שזה גם אחד הנושאים השנויים במחלוקת ולא מעט אנשים טועים בגיבוש האסטרטגיה ותוכנית הפעולה האפקטיבית שלפיהם ניתן להגיע לתוצאות חיוביות שמקדמות ומשפרות הדירוג של בלוגים, של אתרים ושל חניות איקומרס במנוע החיפוש של גוגל.

גוגל מתייחסת לקישורים חיצוניים לסוג "הצבעה דמוקרטית בקלפי" וזה אומר שככל שעמוד או פוסט באתר X מקבל יותר קישורים חיצוניים איכותיים, טבעיים ואורגניים שמגיעים ממקומות שונים ומגוונים ברשת, זה מעיד שיש בהם תוכן איכותי ובעל ערך רב שגולשים יכולים בבטחה להקדיש אליהם את זמנם ואת תשומת ליבם היקר.

לדוגמא, ככל שיותר אתרים איכותיים ורלוונטיים לנושא יכניסו "לקלפי" של גוגל פתקים (קישורים) שמצביעים אל המדריך הזה, כך בעייני גוגל הכוח של הפוסט הזה יתעצם והוא ידורג במיקום גבוה יותר ע"י מנוע החיפוש בעמוד התוצאות.

מעבר להיותו גורם דירוג מהמשפיעים ביותר שיש, לקישורים חיצוניים יש תפקיד נוסף וחשוב לא פחות וזה ליצור מקורות תנועה שדרכם מגיעים מבקרים נוספים אל הנכסים האינטרנטיים שלך.

מה הסיבה שקישורים חיצוניים חשובים לגוגל?


אז קודם כל, חשוב שניישר קו ולומר שגוגל זה לא מנוע חיפוש!

זאת אומרת… היא כן, אבל במהות שלה בראש ובראשונה גוגל היא חברת פרסום ושיווק דיגיטלי! ודרך הכלים "החינמיים" שגוגל "נותנת" לנו גישה אליהם, היא גם מציגה מודעות שהן רלוונטיות לביטוי המפתח שהקלדנו בשורת החיפוש.

שיווק דיגיטלי זה נושא עצום ובמאמר הזה מסביר על הנושא ועל איך משווקים היום בצורה נכונה.

עכשיו…

בין כל מאות גורמי הדירוג, לצד איכות ורלוונטיות התוכן עבור המחפש, נושא הקישורים החיצוניים האורגניים נמצא בין החשובים ביותר עבור גוגל. ולרוב על פי שלושת הגורמים הבאים, גוגל קובעת באיזה מיקום במנוע החיפוש שלה היא תדרג עמודים ודפים:

  1. איכות התוכן.
  2. רלוונטיות התוכן לשאילתת המחפש.
  3. איכות הקישורים החיצוניים לתוכן.

חשיבות הקישורים היא משמעותית עבור גוגל כי על פי איכותם היא מחשבת גם את איכות הנכסים האינטרנטיים שאליהם הם מצביעים ומעבר לזה, קישורים שמפנים לעמוד שלך עשויים לשפר עבור מחפש המידע את חווית הגלישה שלו.

איך בדיוק?

מבחינת גוגל, מטרת הקישורים זה להפנות את הגולשים שלך למקור מידע שמוסיף ומשלים את הפתרון לבעיה (לביטוי המפתח) שהגולשים חיפשו כי לרוב אין בידנו (כותבי התוכן) את התשובה המלאה לשאילתה שלו והוא יעריך את ההפניה שיצרנו עבורו "לחוות דעת" של מומחה נוסף בתחום שתומכת ו/או משלימה את הפתרון שסיפקנו לו דרך התוכן שלנו.

ועכשיו אני רוצה שנדבר על האלגוריתם החשוב ביותר של גוגל.

מה זה PageRank?


ברמת העיקרון האלגוריתם מבצע פעולה יחסית פשוטה. הוא מחשב ציון לעמודים ולדפים באינטרנט לפי כמות ואיכות הקישורים שהם מקבלים. וכדי להבין את העיקרון שלפיו ה-PageRank פועל ומחשב ציונים לדפי אינטרנט, אני מזמין אותך לצפות בפרק מסדרה ששוחררה במקור עבור נטפליקס על האלגוריתמים המפורסמים בעולם. הפרק הזה מלמד גם על האלגוריתם המיוחד של Google. האנלוגיה היא להתמסרות בין שחקני כדורגל כאשר השחקנים מדמים אתרים והמסירות ביניהם הם הקישורים.

והנקודה החשובה שמנסים להוכיח היא שככל ששחקן מסויים מקבל יותר מסירות, כך הוא חשוב יותר עבור הקבוצה וששחקן המפתח במשחק לרוב מקבל את מספר המסירות הגדול ביותר.

קישורים חיצוניים
PageRank

 

הקלקה על תמונה למטה תעביר אותך בפרק לתחילת ההסבר על ה-PageRank.

גוגל עדכנה את מנוע החיפוש בעדכון הפינגווין הראשון בשנת 2012 ואיתו שוחרר אלגוריתם ה-PageRank וזה כדי למנוע ממקדמי אתרים ומבעלי אתרים לנצל קישורים חיצוניים בשיטות לא הוגנות (Black Hat SEO). שיטות שהצליחו "לעבוד" על גוגל ולהביא עמודים בעלי תוכן באיכות גרועה ואפילו ללא תוכן בכלל, למקומות הראשונים.

המטרה העיקרית של גוגל בעדכון ה-PageRank במנוע החיפוש הייתה להפוך את גוגל למקור איכותי ואמין של אינפורמציה עבור המשתמשים במנוע החיפוש שלה. גוגל רוצה לאנדקס ולהציג במנוע החיפוש במקומות הראשונים בעיקר את האתרים, הבלוגים והעמודים האיכותיים והרלוונטיים ביותר עבור הגולש שמחפש תוצאות עבור הביטוי שהוא הקליד.

ככל שמנוע החיפוש מציג לגולשים תוצאות איכותיות, כך הסמכות של גוגל בעיניהם עולה, זה עוזר למנוע החיפוש לייצר מוניטין של ספק אמין של תוכן ומידע איכותי וכך האמון של הגולשים בו מתחזק, יותר גולשים מגיעים אליו ויותר אנשים נחשפים וקונים באמצעות מודעות שמשווקים מציגים דרך פלטפורמת הפרסום Google Ads וכך נוצרת מערכת שכולם מרווחים בה… הגולשים מחפשים פתרונות לבעיות, המפרסמים מספקים אותם דרך המוצרים שלהם וגוגל עושה הרים של כסף.

אמון הוא גורם קריטי ביצירת מערכות יחסים בין אם מדובר במערכות יחסים אישיים או עיסקיים ולהקליק כאן ולעבור למאמר שבו נדבר על החשיבות של יצירת אמון.

מה הם קישורים ולמה הם חשובים לבעלי נכסים ומקדמי אתרים?


בניגוד לפעולות קידום ה-On-Site שדרכן אנחנו מציגים לעולם האינטרנטי על מה האתר שלנו, מי אנחנו, כמה ידע יש לנו וכמה איכותי התוכן שלנו, אז באמצעות קישורים חיצוניים גוגל רוצה ללמוד עלינו דרך גורמים מצד שלישי. זאת אומרת מה בעלי אתרים (בעלי סמכות) אחרים אומרים וחושבים עלינו והמקבילה של קישורים בחיים האמיתיים זה המוניטין שלך כבעל מקצוע.

ואיך המוניטין שלנו גדל בעולם החברתי שאנחנו חיים בו?

בדרך כלל זה קורה כשלקוח או כשבעל מקצוע אחר בתחום שלך ממליץ עליך למתעניין או ללקוח פוטנציאלי וזורק מילה טובה (או רעה) על עבודה שעשית. ככל שיותר לקוחות ואנשים מהתחום המקצועי שרלוונטי אליך ממליצים עליך ועל המיומנויות שלך, כך גם המוניטין שלך עולה וגדל.

חשוב לזכור שלא מדובר רק על כמות הממליצים, כי ככל שהממליץ נמצא בדרגה מקצועית וסמכותית גבוהה יותר, גם להמלצה שלו יש השפעה וכוח גדולים יותר ובעקבות זאת "ציון המוניטין" שלך עולה מהר יותר ונשאר יציב לאורך זמן.

ומה קורה אם אנשים לא ממליצים עליך?

המוניטין שלך לא גדל, פחות מכירים אותך ומעט מאוד אנשים ידעו שיש להם את האופציה לפנות אליך ולהפוך ללקוחות שלך. לכן, גם פרופיל הקישורים ומאמצי קידום ה-Off Site שלך צריכים להיווצר כתוצאה של פעולות יחסי ציבור ושיתופי פעולה בינך לבין בעלי נכסים אינטרנטיים מאותה הנישה.

מה זה ה"אנקור טקסט"?


קישורים בדרך כלל מודגשים בצבע שונה מהטקסט שסביבו וסביר שנראה קו תחתון מתחת לכיתוב המקשר. הטקסט שהוא הקישור, משנה את חץ העכבר כשמרחפים מעליו והופך אותו ליד מצביעה שמאפשרת הקלקה והאזור הזה נקרא בשפה המקצועית "אנקור טקסט – Anchor Text" או טקסט העוגן בעברית וזה אולי נראה שטקסט העוגן מכיל מילים שאין להם חשיבות, אך בפועל למילים באנקור טקסט יש משמעות והשפעה גדולה על איכות הקישור.

גוגל פחות אוהבת קישורים שהאנקור טקסט מכיל את ביטוי המפתח של העמוד שמקשרים אליו.

לדוגמה, אם אני מעוניין ליצור קישור שמפנה את הקוראים בעמוד הזה למדריך נוסף על קידום אתרים בבלוג שלי או בבלוג אחר שעשוי לעזור להם למלא עוד חורים בידע שיש להם לגבי עולם ה-SEO וביטוי המפתח שאותו העמוד מקודם עליו הוא מדריך SEO, הכוח של הקישור יהיה נמוך יותר אם אציג את הקישור בצורה הבאה…

"והסיבה שאני מסביר על נושא הקישורים כאן במדריך SEO היא…"

במקום זה יהיה עדיף לרשום…

"ואני מזמין אותך להקליק כאן כדי לעבור למאמר שמסביר בהרחבה על קידום אתרים אורגני…"

אנקור טקסט זה סוג של כותרת וגוגל אוהבת קישורים שהאנקור טקסט מסביר את ההבטחה ואת התועלת שבגינה מומלץ למבקר להקליק על הקישור ושעונה לו על השאלות שרצות לו בראש, כמו…

"איך זה יועיל לי לעשות את המאמץ ולהקליק על הקישור?"

"מה יהיה הרווח שלי כשאנחת בעמוד המקושר?"

בקיצור, רצוי שגם האנקור טקסט של הקישור שמפנה אליו ישדר רלוונטיות לצורך ולבעיה של הקוראים שלך.

מה יותר חשוב, הכמות או האיכות?


קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים

 

כמו תמיד ובכל תחום, לאיכות הקישורים יש כוח ואנרגיה הרבה יותר גדולים מאשר לכמות, ומאחר ואנחנו לא אמורים להניח קישורים בצורה יזומה, חשוב לדמות כאילו שהקישורים אלינו הונחו בצורה טבעית ואורגנית. לכן אני ממליץ לשמור על גיוון ויחס שנע בין 80 אחוזים לטובת קישורים חיצוניים שמגיעים ממקורות איכותיים ורלוונטיים כ-20 אחוזים מהקישורים החיצוניים להניח באתרי מאמרים, אינדקסים וכדומה.

במידה והמצב שלך הוא הפוך, אז אני מאוד ממליץ לשנות אסטרטגיה ולתקן את היחס. אבל זה קריטי לזכור את הדבר הבא…

באופן מאוד נחרץ שלא משתמע לשתי פנים, גוגל לא מרשה הנחת קישורים חיצוניים יזומה! אבל, בהמשך נבין איך בכל זאת אפשר ליצור קישורים חיצוניים איכותיים בצורה שלא תעורר את חמתה של גוגל כלפי העמודים שבאתרים שלך.

תכף נדבר גם על איך ליצור קישורים חיצוניים איכותיים אבל לפני זה…

מה הם הפרמטרים שקובעים את האיכות של קישורים חיצוניים?


אז לפני שנדבר על הגורמים שנמצאים בשליטתך כשמניחים קישורים חיצוניים, צריך להבין את האיכות, את הסמכות ואת האמון שיש לגוגל כלפי האתר שמקשר אליך וזה כדי לבנות פרופיל קישורים חיצוניים שנראה אורגני וטבעי.

לכן נשאלת השאלה…

איך מוודאים שהמקור שממנו יגיע הקישור אליך הוא באמת איכותי?

אני משתמש בכלי שנקרא KWFinder שהוא בגדול כלי לביצוע מחקרים לקידום אתרים אורגני (אבל לא רק) כמו מחקר ביטויי מפתח, מחקר רלוונטיות לשאילתת הגולשים, מחקר מתחרים, מחקר שוק, בדיקת מיקומים בגוגל ועוד.

ובמדריך הבא אני מסביר איך לעשות מחקר מילות מפתח…

עכשיו, יש לכלי הזה יכולת נוספת והיא מאפשרת לך לחקור אתרים ולהבין כמה כוח יש להם, מי מקשר אליהם, מי המתחרים שלהם, על איזה ביטויים הם מדורגים במנוע החיפוש של גוגל ועוד. בגדול זה כלי שמאפשר לך לבצע "ריגול תעשייתי" חוקי לאתרים של מתחרים וגם של כאלה שרצית לעשות מולם שת"פ להשגת קישור ולהבין האם המאמצים שלך להשגת הקישור בסופו של דבר גם ישתלמו.

וחשוב לי לומר שיש כלים נוספים ואיכותיים שמספקים תובנות מעמיקות יותר כמו Ahref ו-Semrush והן כמובן גם יקרים מאוד. אני ממליץ על KWFinder כי היא מאוד קלה לשימוש, הרבה יותר ידידותית לכיס ומספקת תוצאות יוצאות דופן ביחס להשקעה החודשית בה.

עכשיו, אלה הפרמטרים שקובעים את איכות הקישור ושצריך להתמקד בהם כשבונים פרופיל קישורים חיצוניים:

  • האנקור טקסט – אז כמו שהסברתי, קישור שטקסט העוגן מכיל מידע אמיתי ולא את ביטוי המפתח של העמוד המקושר, נחשב לאיכותי יותר בעייני גוגל ומטעין את הקישור "באנרגיה" נוספת.
  • הרלוונטיות – איכות הקישור עולה משמעותית כאשר שני האתרים, גם האתר המקשר וגם האתר המקושר פונים לאותה הנישה, פותרים את אותה הבעיה לקהל ומדברים בגדול על אותם הנושאים בתכנים שלהם.
  • סמכותיות – ככל שהאתר המקשר צבר מול גוגל יותר אמון וסמכותיות, כך לקישור שיצא ממנו יהיה יותר אנרגיה לדחוף את האתר המקושר למעלה בתוצאות החיפוש. לכן, קישורים מאתרי חדשות נחשבים לחזקים במיוחד וההשפעה שלהם תהיה מהירה יותר מאשר קישור מאתר חדש יחסית שעדיין לא "הרוויח" את האמון של הקהל ושל גוגל.
  • וותק האתר המקשר – לגיל יש חשיבות בעייני גוגל. ככל שאתר צובר פז"ם, מחזיק מעמד ובעקביות ממשיך לספק ערך ועזרה למבקרים שלו, כך גוגל רואה אותו כמקור מידע אמין יותר שניתן לסמוך עליו והקישורים שיוצאים ממנו לאתרים ועמודים אחרים מעלים את הכוח שלהם בהתאם.
  • קישורים פר דומיין – אני לא ממליץ ליצור קישורים חיצוניים יותר מידי פעמים מדומיין אחד שמפנים לעמודים באתר שלך כי כמו שאמרנו, קישורים חיצוניים אמורים להיווצר בצורה אורגנית ויותר מ-2 קישורים מדומיין אחד מראה לגוגל דפוס כלשהו והוא עלול לחשב את ציון הקישור בצורה שלילית.
  • מיקום הקישור בעמוד המקשר – ככל שהאנקור טקסט מונח פיזית באזור גבוה יותר בעמוד שממנו יוצא הקישור אליך, כך יש חשיבות גדולה לקישור עצמו והכוח שהוא מעביר הלאה גדול יותר. קישורים חיצוניים שיוצאים מתחתית העמוד כמו מאזור הפוטר נחשבים לקישורים הפחות איכותיים. לעומת זאת קישור יוצא שמונח בפיסקה הראשונה של התוכן נחשב לאיכותי מאוד.
  • מיקום הקישור בתוך האתר המפנה – בכל אתר יש עמודים בעלי רמת חשיבות שונה. לדוגמה ברוב המקרים עמוד הבית שלך יהיה בעל חשיבות גדולה יותר מעמוד יצירת הקשר. בכל אתר יש מבנה והיררכיה שקובעים את החשיבות של העמודים שלהם. השאלה שצריכה להישאל כאן היא "כמה קליקים צריך לעשות מעמוד הבית כדי להגיע לעמוד המקשר?". כי קישור שיצא אליך מהעמוד הראשי של YNET יעביר אל האתר שלך הרבה יותר כוח (Link Juice) מאשר קישור שיוצא ממאמר שמתחבא עמוק באתר. וחשוב לציין גם שבנוסף לאנרגיה שהקישור מעביר אליך, הוא גם ערוץ שדרכו יגיעו מבקרים לנכס שלך.
  • לאן לקשר? – מומלץ להניח קישורים חיצוניים שמצביעים לעמודים ולדפים החשובים שבאתר או בבלוג שלך. כמובן שרצוי שהם יפנו גולשים אל עמוד הבית אך מומלץ לא לשכוח גם עמודים כמו דף יצירת הקשר וגם דף ה"מי אני".
  • לשמור על קצב הגיוני – כדאי להניח קישורים בקצב של 2-3 קישורים לחודש וזה כדי לא לעורר חשד. לא מומלץ להניח עשרות קישורים חיצוניים בכמה ימים כי זה יכול להיראות מאוד לא טבעי ומחשיד עבור העכבישים של גוגל.
  • קישורי Nofollow – מומלץ שכעשירית מהקישורים החיצוניים שמצביעים אליך יהיו בעלי תגית nofollow וזה אומר שהקישור לא מעביר כוח (Juice) לעמוד שאליו הוא מצביע, הוא מעביר רק מבקרים. כל השאר יכולים להיות קישורי dofollow שמעבירים גם כוח וגם מבקרים אל הנכסים האינטרנטיים שלך.

אז איך משיגים קישורים חיצוניים?


אז יש לא מעט דרכים ושיטות להשגת קישורים חיצוניים בצורה שלא מרימה דגל אדום מול העיניים של גוגל או לפחות תקטין את הסיכוי לזה ומיד נדבר על 10 מהשיטות המוכרות והיעילות שיש בעולם קידום האתרים.

1. החלפת קישורים

שיטה מאוד מקובלת היום היא החלפת קישורים ומה שזה אומר בעצם זה ליצור קשר דרך קבוצות פייסבוק שמיועדות ספציפית לנושא הזה מול בעלי אתרים או מקדמי אתרים לצורך שיתופי פעולה ששני הצדדים מרוויחים ממנו.

קישורים חיצוניים
החלפת קישורים

 

נכנסים לאחת מהקבוצות האלה ומרימים בו פוסט שבו מבקשים לבצע החלפת קישורים בביטויים שרצית לקדם ומה שזה דורש ממך זה להציע לבעלים של אתר להרים מאמר באתר שלו שמקשר חזרה אליך ובתמורה הוא יספק לך מאמר שהוא כתב עם קישור שמצביע אל אתר, דף או עמוד שלו. חשוב לזכור שגוגל לא אוהבת קישורים הדדיים ובעיקר בארה"ב כדאי להימנע ממצב שבו אתר A מקשר לאתר B, כשאתר B מחזיר קישור לאתר A. המצב אידאלי הוא שאתר A ייקשר לאתר B ומאתר B יצא קישור שפונה לאתר C.

בישראל לעומת זאת, גוגל פחות מקפידה על הנושא ונכון להיום רוב הסיכויים הם שהיא לא תעניש אותך על זה. עם זאת, ההמלצה היא להימנע מהם בכל מקרה מהסיבה הפשוטה שאי אפשר לדעת מה גוגל תעשה בעדכונים הבאים שלה ולרוב גוגל "מענישה" רטרואקטיבית, זאת אומרת על פעולות שכבר נעשו בעבר.

2. קישורים חיצוניים דרך פוסט אורח

אז פוסט אורח זה מאמר שלך שמתפרסם באתר חיצוני והקישור אליך חוזר מאזור החתימה שבתחתית. במקרה הזה אפשר לפנות לבעלים של אתר מהתחום שלך ולהציע לכתוב עבורו מאמר איכותי ביותר בנושא מסוים. במידה והוא מסכים לשתף פעולה שולחים אליו מאמר כאשר בתחתית יש תמונה או חתימה שלך (או שניהם) שבהם נמצא הקישור אליך.

כמובן שלא מומלץ לשלוח את אותו המאמר למספר בעלי אתרים כי המשמעות של זה תהיה יצירת תכנים משוכפלים שגוגל מאוד לא אוהבת וה-Link Juice שיעבור אליך דרך הקישור תלוי כמובן בפרמטרים שכבר דברנו עליהם.

3. הצעת שירותים בחינם עבור אתרים חדשים

בשיטה הזאת מחפשים אתרים חדשים של בעלי עסקים מהתחום שלך ומציעים לבעלים לכתוב עבורם מאמרים איכותיים ורלוונטיים של 1500-2000 מילים בחינם שבהם יש קישור שמצביע אל הנכס שלך.

עכשיו, בגלל הגיל הצעיר של האתרים שלהם, בשיטה הזאת לא קוטפים את הפירות מהר כמו דרך קישורים חיצוניים שמגיעים מאתרים בעלי וותק וסמכות. כאן אי אפשר לדעת מתי זה יקרה ואנחנו צריכים להמתין עד שהאתרים יבשילו וגוגל תפתח אמון כלפיהם.

4. קניית קישורים ממקומונים

ניתן למצוא מקומונים ולקנות קישורים מהם בעלות נמוכה יחסית של 200-400 ₪ למאמר עם קישור. מקומונים נכנסים לקטגורית הקישורים החיצוניים מה-20 אחוז הלא רלוונטיים שדברנו עליהם מוקדם יותר.

5. לחפש בלוגרים בתחום

יש הרבה בלוגרים ובכל התחומים שיש להם אתרים שמכילים תוכן מעולה ואפשר ליצור איתם קשר לטובת שת"פ, החלפת קישורים, כתיבת מאמר אורח וכדומה.

6. רשתות חברתיות

וכמובן שיש גם את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב ולינקדאין שמאפשרים לך ליצור עמוד וערוצים שדרכם אפשר לקשר חזרה אל האתרים שלך. אלה קישורים שלא מעבירים כוח שיקפיץ את העמודים שלך במיקום בגוגל אבל הם כן מעבירים אליך מבקרים חדשים והם מחזקים את שם המותג.

7. קישורי שכבה שנייה – 2nd Tier Backlinks

הכוונה ביצירת קישורי שכבה שנייה היא ביצירת קישורים ברשת עבור אתרים שכבר מקשרים אל הנכס האינטרנטי שלך וההיגיון כאן אומר שככל שהסמכות והאמינות שגוגל רוכשת עבור האתר המקשר, כך הקישור שיוצא ממנו יעביר אנרגיה גדולה יותר לעמוד או לפוסט שלך.

עכשיו, הרבה ישאלו את השאלה…

"לא עדיף לי לחזק את האתר שלי במקום לחזק אתרים של מתחרים בנישה שמקשרים אליי?"

אז זה תלוי באיכות הקישור כי כשהקישור מגיע מאתר חזק מאוד והצפי הוא שהקישור יעביר אליך כוח גדול, אז מומלץ לקשר אותו ישירות לנכס שלך. אם מדובר בקישורים חלשים ובמקרים מסוימים גם בינוניים, אז אותם אפשר לשמור ליצירת קישורי שכבה שנייה.

הפלוס הנוסף הוא שמאחר והנחת קישורים חיצוניים באופן יזום זה נושא "קצת רגיש" בעייני גוגל, קישורי שכבה שנייה לא ימשכו את תשומת הלב של העכבישים והבוטים של גוגל אל האתר שלך כדי לבדוק אם בוצעו פעולות שמנוגדות לנהלים של גוגל.

דבר נוסף הוא שלפעמים כשיש לך אתר "טרי" שהוא ללא וותק, סמכות ומוניטין, מעט בעלי אתרים (אם בכלל) יסכימו לקשר אליו, אבל הם מאוד ישמחו לקשר לאתר צד ג' (שמקשר אליך) אם הוא בעל שפע של תוכן ובעל מדדים יותר חיוביים.

דבר נוסף שאני רוצה להזכיר כאן הוא שיש גם אפשרות להניח קישורי שכבה שלישית ואפילו רביעית, רק חשוב לזכור שככל שהקישור נוצר "רחוק יותר" מהאתר שלך, כך גם הכוח, ההשפעה וה-Juice שלו נחלשים.

8. אתרי אינדקסים כללים

טוב, מדובר באפשרות קיימת, אבל ממש לא חובה להניח קישורים דרכם כי מדובר בעצם באתרים שיש בהם רשומות של עסקים שפונים למגוון מאוד רחב של נישות ותחומים וכל פרופיל של עסק מכיל פרטים בסיסיים ביותר עליו כמו, שם העסק, כתובת, טלפון, כתובת אימייל וקישור לאתר.

אם החלטת בכל זאת ליצור אליך קישור דרך אינדקס אתרים כללי, אז אני ממליץ לחפש כאלה שמכריחים אותך לקבל אישור הרשמה של עורך או של בעל האתר ולא כזה שפתוח לכולם ללא בקרה.

9. שיטה מתקדמת להשגת קישורים

קישורים חיצוניים לרוב נשארים קבועים אך עדיין יש סיכוי שבעל האתר שיצרת אתו שת"פ לטובת הנחת קישור, יחליט פתאום מסיבה כלשהי לבטל את הקישור שהוא יצר באתר שלו שמצביע חזרה לאתר שלך.

בנוסף, יש גם את האפשרות שדפים ואפילו אתרים שלמים נמחקו ולא קיימים יותר והקישורים שפנו אליהם עדיין קיימים באתרים שבעליהם לא מודעים לזה.

יש דרך לסרוק אתרים שלמים כדי לזהות אם יש בהם "קישור שבור" שפונה לשום מקום ואם מצאת אתר בנישה שלך שיש בו קישור כזה, אפשר לפנות אל הבעלים ולהציע לו לקשר לכתובת העמוד שבנכס שלך שהוא רלוונטי לתוכן שבאתר שלו.

כמובן שמומלץ מאוד שיהיה לך עמוד עם תוכן איכותי, שמספק מידע וערך אמיתי שהגולשים שלך אוהבים ומושך תנועה יפה אליו, אחרת איזה סיבה תהיה לו לקשר אליך?

אז איך מחפשים באתרים קישורים שבורים?

בחיפוש זריז בגוגל מצאתי את שתי האפשרויות הבאות שהן בחינם:

https://www.deadlinkchecker.com

https://www.brokenlinkcheck.com

כל מה שצריך לעשות זה להכניס את כתובת האתר שרוצים לחפש בו קישורים שבורים ומאפשרים להם לבצע את הסריקה.

רק לשים לב שמהירות הסריקה תלויה בגודל האתר.

10. לקבל קישורים חיצוניים בדרך שגוגל אוהבת

חשוב לזכור…

הדרך המומלצת ביותר לקבלת קישורים חיצוניים היא בצורה הטבעית והאורגנית והכוונה היא להעניק למבקרים ולגולשים חוויית קריאה מדהימה דרך תוכן סופר איכותי, שמעביר אליהם ערך אמיתי שמספק להם פתרון לבעיה או אתגר שמפריעים להם להתקדם בתחום כלשהו בחיים.

תוכן שהאנשים שנחשפים אליו יעזרו לך מרצונם החופשי לשתף ולהפיץ אותו דרך הרשתות החברתיות, דרך תוכנות המסרים ואפילו מפה לאוזן אל המשפחה, החברים, הקולגות בעבודה ועוד.

וכאן אנחנו נדבר על 7 טכניקות סופר אפקטיביות לכתיבת תוכן שנוגע לאנשים ברגש ומעורר בהם דחף לשתף אותו עם אחרים.

לסיכום נושא יצירת קישורים חיצוניים, כמו שאמרתי יש הרבה טכניקות ליצור אותם כדי לשדרג את פרופיל הקישורים שלך ובמידה ורצית ללמוד על שיטות נוספות, במאמר המעולה הזה של דניאל זריהן תמצאו מעל 40 שיטות ליצירת קישורים.

לפני סיום, מה גוגל ממש לא אוהבת בנוגע לקישורים חיצוניים?


אז אמרנו כבר שגוגל לא אוהבת שקישורים חיצוניים נוצרים בצורה לא טבעית והנה כמה מהדברים שהיא לא אוהבת במיוחד

  • היא לא אוהבת קישורים הדדיים וחשוב לשמור על הכמות מינימלית האפשרית ואם אפשר אז עדיף לוותר עליהם בכלל.
  • גוגל לא אוהבת שהאנקור טקסט מכיל את ביטוי המפתח ואני ממליץ להניח בו יותר את שם המותג שאליו מקשרים.
  • היא מאוד לא אוהבת קישורים שיוצאים אליך מתגובות בפורומים.
  • והנה אחת השיטות היותר שנואות עליה… בפייבר יש לא מעט אנשים שמציעים לקנות מאות קישורים בעלות מזערית עד כדי גיחוך ולרוב הם מפעילים תוכנות שפורצות לאתרים תמימים ששותלות קישורים בהם ללא ידיעת הבעלים. גוגל מודעת לתופעה הזאת ואני מבקש ממך לא להתפתות ולשתף פעולה עם התנהגות זדונית שיכולה להזיק גם לך וגם לגרום לענישה חמורה לאתרים שנפרצו.

בסופו של דבר…


אין ספק שלקישורים חיצוניים יש תפקיד קריטי בקידום האתר, בהפצת המותג ובמשיכת גולשים ומבקרים חדשים לכל הנכסים האינטרנטיים שלך והדרך המומלצת ליצירת קישורים חיצוניים היא שהם ייראו ככל שניתן כאילו נוצרו בצורה טבעית, דרך שיתופי פעולה עסקיים מול בעלי עסקים מהתחום שלך ואפילו אני ממליץ לספק שירותים מלאים בתמורה לקבלת קישור.

האסטרטגיה שלך צריכה להוביל בדרך שהגיוון של הקישורים החוזרים נמצא בראש סדר העדיפויות. גיוון ב-Anchor Text, גיוון במיקום הקישור בעמוד, גיוון בחשיבות של העמוד המקשר, גיוון בעמודים שאליהם הקישורים מצביעים, גיוון בין קישורי Nofollow לקישורי Dofollow וגם לגוון בין האתרים שמקשרים אליך מבחינת הכוח והוותק שלהם.

גוגל אוסרת על קניית קישורים חיצוניים ובכל זאת רוב בעלי האתרים קונים אותם. העניין הוא שאפילו שלגוגל אין דרך לדעת אם מישהו שילם על קישור או שקיבל אותו בעקבות שת"פ או בתמורה לעבודה שעשה ועדיין אני ממליץ לחפש דרכים מקוריות ליצירת קישורים ופחות להתפתות ולעשות את מה שהרוב עושה.

שיהיה קישור מוצלח!


 

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה.

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה שלי… 🙂

אני משתדל לכתוב כאן ב-Its Up 2 Me על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך וכדי שאוכל להשתפר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמדריך?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

כתיבת תגובה