You are currently viewing שיווק שותפים למתחילים: התכנית שתהפוך כל חרטטן למקצוען ב-2022
שיווק שותפים

שיווק שותפים למתחילים: התכנית שתהפוך כל חרטטן למקצוען ב-2022

שיווק שותפים עובד בצורה הזאת:

  • אתם מפרסמים מודעה או קישור למוצר של חברה X בבלוג, בערוץ היוטיוב או בחנות איקומרס שלכם.
  • לקוחות מקליקים על הפרסומת או הקישור.
  • הלקוחות מופנים לעמוד המוצר של חברת X.
  • הלקוחות מבצעים רכישה.
  • חברת X מוודאת שהקישור הוא שלכם.
  • המוצר נשלח את הלקוח.
  • הרכישה נרשמת על שמכם.
  • חברת X שולחת את העמלה אל חשבון הבנק שלכם.

אם אתם מעוניינים לקפוץ ישירות לסרטון, הקליקו עליו בתחתית תוכן העניינים.

מה זה שיווק שותפים ואיך זה עובד?


שיווק שותפים זה מודל עסקי שבו אתם משמשים כאיש מכירות פרילנסר, או כמתווך שמקבל עמלה על כל מכירה. במודל הזה יש לכם את החופש המוחלט להיות איש מכירות של כמה חברות שתרצו ולשווק ולמכור מוצרים ללא הגבלה בהתאם לאמצעים, הידע, היכולת ולזמן שלכם.

החלק הכי טוב בתחום הזה הוא שאפשר להקים עסק שעושה שיווק שותפים ללא הוצאות על רכישת מוצרים וניהול מלאי ואפילו יותר טוב מזה אין צורך בלהפעיל מערכת שירות לקוחות ולא מתעסקים עם החזרת מוצרים וזיכויים.

כל ההתנהלות מול הלקוח מתבצעת ע"י החברה שמוכרת את המוצר.

שיווק שותפים זאת דרך מעולה לעשיית כסף באינטרנט וזאת אחת הדרכים הפופולריות ומהוותיקות ביותר שיש בנישת עשיית כסף דרך האינטרנט.

משווק שעוסק בשיווק שותפים מקדם מוצרים של חברות אחרות באמצעות משיכת תנועה אל הנכס המקוון שלו. כמו אתר אינטרנט, בלוג, דף ברשת חברתית וכדומה. הוא חושף אותם אל המוצרים שהוא ממליץ עליהם ומניע אותם לפעולה כדי להקליק על קישור השותף הייחודי לו שמפנה את הגולשים אל עמוד המוצר באתר של החברה שמוכרת את המוצר.

השורה התחתונה היא שבמידה והגולש מחליט לבצע רכישה, החברה יודעת מאיזה קישור הוא הגיע אליהם ומתגמלת את המשווק השותף באחוז מסוים של עמלה שנקבע מראש.

עכשיו…

מתוך כבוד והערכה לזמן שלכם, אני דואג לכך שכל תוכן שמתפרסם בבלוג הזה יהיה חינם ולתמיד. ללא הרשמה וללא השארת פרטים כמו מספר נייד או מייל כדי להירשם לוובינר.

המידע הזה הוא בשבילכם ובמידה ותראו שאני ממליץ על כלי כלשהו (שאני אפיליאט) זה יהיה רק אחרי שניסיתי אותו ביסודיות ושאני עדיין משתמש בו.

לכם נשאר רק להכנס, ללמוד וליישם על העסק שלכם.

עוגיית המזל של שיווק שותפים


נניח שאתם באתר שמפנה גולשים לאמזון ואתם קונים מוצר, איך האמזון יודעת לאיזה משווק בדיוק לשלם את עמלת המכירה?

כאן נכנסת לתמונה "העוגייה" המפורסמת שהיא קובץ לכל דבר שמכיל מידע והשם "Cookie" מגיע מעוגיית המזל. העוגייה שמעבירה מסר.

ברגע שאתם לוחצים על הקישור, אמזון שותלת עוגייה ייחודית בסייר האינטרנט במחשב שלכם ואם אתם רוכשים דרכה במסגרת זמן מסוים, המשווק מקבל את העמלה שלו. במקרה של אמזון, מסגרת הזמן היא 24 שעות אבל יש חברות שמשאירות את העוגייה פעילה לחודש ויותר.

במידה ואתם קןנים אחרי שעברו 24 שעות, הרכישה לא תירשם על שם המשווק.

עכשיו שאתם יודעים מה זאת אפיליאציה, בטח תרצו גם לדעת…

למה כדאי לכם לעשות שיווק שותפים?


סיבה ראשונה, הרבה פחות כאב ראש!

אחת הסיבות העיקריות שבזכותה המודל העסקי הזה מומלץ (וכבר הזכרתי את זה) היא שאין את כל ההתעסקות עם שירות לקוחות, החזרות, זיכויים וניהול מלאי.

הסיבה השנייה, זה זול!

זה זול ביחס לפתיחת עסק רגיל. עסק שבו אתם צריכים לשכור מקום, לנהל מלאי ומחסנים, להעסיק עובדים ולבזבז זמן ודלק על נסיעות.

כי בשביל לעבוד בתחום, הדבר היחיד שאתם באמת צריכים הוא מחשב ו… וזהו בעצם… רק מחשב , ואם זה מחשב נייד אז אתם יכולים לנהל את העסק שלכם מכל מקום בעולם.

עכשיו…

לנהל עסק שיווק שותפים זה אפילו זול יותר ביחס למודלים עסקיים אחרים שנמצאים בנישת "איך לעשות כסף באינטרנט".

ניקח לדוגמא דרופשיפינג, אמזון FBA או חנות איקומרס.

במודלים העסקיים האלה אתם צריכים…

  • לעבוד מול ספקים (עולה כסף).
  • למצוא או לייצר מוצר מנצח (עולה כסף).
  • לאחסן את המוצרים במחסן קידמי (שעולה כסף) שקרוב יחסית לקהל המטרה שלכם.
  • אם מדובר בלמכור דרך אמזון אז לאחסן במחסנים של אמזון.

וזה עדיין לא הכול כי מי לדעתכם צריך לטפל בשירות לקוחות?

מי צריך לדאוג שהמלאי יהיה זמין?

מי מטפל בהחזרות ובתלונות של לקוחות?

אתם!!!

וזה לא משנה כמה מדהים תנהלו את העסק תמיד יהיו לקוחות לא מרוצים. אל תבינו אותי לא נכון, יש גם הרבה יתרונות במודלים האלה.

כמו לדוגמא:

  • יש לכם שליטה על המחיר של המוצר או השירות וזה לא נקבע ע"י גורם חיצוני.
  • מתחילים למכור ולראות תוצאות יחסית מהר כי לרוב משתמשים בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק וגוגל.

הסיבה השלישית, אתם תעסקו בתחום שאתם אוהבים!

אם תחום השיווק מדבר אליכם, במודל הזה הדבר העיקרי שאתם שתעשו הוא לספק ערך באמצעות שיווק תוכן ולשפר אותו ככל שניתן.

אתם תעסקו במתן פתרון לקהל עם בעיה שכבר התמודדתם איתה, שמרתקת אתכם, שאתם אוהבים וטובים בה.

מה המינוס בשיווק שותפים דרך קידום אורגני בגוגל?


תהיו קצת סבלניים כי ההסבר טיפה ארוך (ומקווה שגם מעניין).

תראו,

מאחר ואני באופן אישי מעדיף תנועה אורגנית דרך מנוע החיפוש של גוגל אז אני מסביר כאן במושגים שמתקשרים לקידום אתרים (SEO).

משפך שיווקי בעסק מקוון והאמת כמעט בכל עסק ובכל תחום מבוסס על 3 עקרונות עיקריים.

והם…

  1. התחברות לתנועה.
  2. יצירת אמון.
  3. המרה לרווחים – מונטיזציה.

התחברות לתנועה


אז קודם כל זאת לא טעות.

לא סתם רשמתי "התחברות לתנועה" כי בניגוד לדעה הרווחת, דרך מנוע החיפוש של גוגל אתם לא באמת מושכים תנועה אל הנכס המקוון שלכם.

מה שאתם עושים זה נכנסים יחד עם כל המתחרים שלכם, אל "זרם" התנועה של הגולשים שמחפשים "ביטוי כלשהו" בגוגל.כמו דייגים שדגים במקומות שונים באותו הנהר, אבל אף אחד מהם לא יכול להטות את הזרם לכיוון שלו. הם רק יכולים להטיל את הרשת למים ואיכות וגודל הרשת, המיקום והניסיון שלהם יקבעו כמה דגים כל אחד יתפוס.

אז נניח שיש זרם של 100% תנועה בנישת (הנהר) "סריגת נעליים לתינוקות עד גיל 6 חודשים". משווק שיש לו בלוג עם תוכן (רשת) בנישה הזאת וממוקם (מיקום קרוב לדגים) גבוה בתוצאות החיפוש ייחשף לרוב התנועה.

ובהתאם לאיכות התוכן שלו (ואסביר על זה בהמשך) הוא תופס אחוז מסוים של גולשים מתוך כל אלה שמחפשים מידע בנושא הספציפי הזה.

ככל שיהיה לכם תוכן איכותי יותר, שמספק ערך עבור קהל המטרה שלכם שעוזר לו…

  • לפתור בעיה.
  • להתמודד עם אתגר.
  • להגשים חלום או מטרה.

כך גוגל מבינה שמדובר בתוכן שאנשים בנישה הספציפית הזאת מעוניינים לקרוא והיא תציג אותו ליותר אנשים.

איך גוגל עושה את זה?

היא מדרגת את העמוד עם התוכן, גבוה בדף תוצאות החיפוש שלה.

יצירה וביסוס אמון


אני רוצה להסביר משהו על סוגי קהלים וההבדל בניהם:

  1. קהל קרקהל שהוא לא חלק "מהשבט" שלכם. קהל שנחשף רק לתוכן שבאתר, בבלוג, בערוץ היוטיוב או בכל נכס מקוון שלכם שדרכו הוא מוזמן להיצטרף ל"מעגל הפנימי".
  2. קהל חםקהל שהוא חלק "מהשבט" שלכם כי בזכות הערך שהוא קיבל מהתוכן שלכם, הוא נרשם לרשימת התפוצה, וכאן נוצר האמון. הכסף הגדול נמצא בקהל שכבר נרשם כי עכשיו יש לכם אישור ממנו לשלוח אליו עוד מיילים שמכילים ערך כדי לחזק את מערכת היחסים אתו ומידי פעם גם מכילים הצעות לרכישת מוצר או שירות.

כאן, ברשימת התפוצה נמצא הקסם של כל עסק אינטרנטי.

כי הכסף נמצא בשיפור וטיפוח מערכת היחסים שלכם עם הקהל שמחשיב אתכם כמדריך הנאמן שלו.

רשימת התפוצה היא הלב והעיקר של העסק שלכם.

ואנחנו נדבר עליו עוד בהמשך.

המרה לרווחים – מונטזציה


לאחר שהתחברתם לתנועה, וגולשים ומבקרים מתחילים למצוא אתכם ברשת האינטרנט והם משאירים את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם, זה המקום לתרגם ולהמיר את האמון וההערכה שלהם כלפיכם לרווח.

אם מבקרים מגיעים אליכם כדי "לשמוע מה יש לכם לומר" אז אין סיבה שהם לא ירצו לשלם על מוצר או שירות שיכול לעזור להם אפילו יותר.

אז חברים,

יכול להיות שכבר הבנתם שכל התהליך הזה של התחברות לזרם הקהל הנכון לוקח זמן!

שיווק שותפים לוקח זמן
שיווק שותפים לוקח זמן

 

הרבה זמן להשקיע בכתיבת תוכן עם ערך ועוד זמן עד שגוגל והגולשים מפתחים הערכה ואמון כלפיכם.

נחישות וסבלנות הם שם המשחק.

ולצערי, 90% מהאנשים שמתחילים, נכשלים בהקמת עסק אינטרנטי ולרוב זה בגלל חוסר סבלנות. חשוב שתיקחו בחשבון את הזמן כפקטור משמעותי ולא פחות חשוב זה להיות נחושים וסבלניים.

עכשיו, אם זמן ועבודה קשה לא מרתיעים אתכם, אז אולי יעניין אתכם גם…

איפה מתחילים עם שיווק שותפים


מתחילים בלמצוא נישה שהיא בעצם בעיה, אתגר או מטרה שיש לכם זיקה, אהבה או תשוקה אליה. עכשיו יכול להיות שאתם שואלים את עצמכם…

"מה זאת אומרת?…"

"אני חייב למצוא תחום שאני מכיר, אוהב וטוב בו?"

אז התשובה היא שלא, ממש לא חייבים! כדי לעסוק בשיווק שותפים או בכל מודל עסקי אחר וזה לא משנה איזה, אתם יכולים לבחור כל נישה. גם נישה שאתם לא ממש מבינים בה ולא אוהבים אותה.

רוצים שאני יוכיח לכם?

בבקשה…

  • האם אהבתם את כל העבודות שעבדתם בהן לאורך תקופה של שלוש שנים ומעלה?
  • האם אתם אוהבים את העבודה הנוכחית שלכם שאתם שכירים בה כבר מעל לשלוש שנים?
  • הייתה או יש לכם תשוקה לעבודות האלה?

אם לא, אז גם בכל עסק אינטרנטי אחר, אתם יכולים למצוא נישה שאין לכם, לא ניסיון ולא תשוקה אליה.

אבל…

ופה קבור הכלב…

אני ממליץ בכל זאת למצוא נישה שיש לכם בה ניסיון ושיש לכם לפחות קשר ברמת זיקה אליה. למה?

כי אם אתם הולכים על פתיחת עסק אינטרנטי בצורה רצינית והמטרה שלכם היא להפוך אותו לעיסוק העיקרי שלכם, אז תהיה לכם מוטיבציה גדולה יותר אם תבחרו תחום שאתם אוהבים, מכירים וטובים בו.

ומה שחשוב כאן הוא שהמוטיבציה שלכם תייצר בכם דחף קדימה ל-5 השנים הבאות ולא רק לכמה חודשים בודדים ואז ההתלהבות תגמר.

שלוש עד חמש שנים זה הזמן שבדרך כלל מביא אתכם לרמה גבוהה של מיומנות ומקצועיות.

אז תהיו מוכנים…

כמו כל דבר טוב בחיים… גם זה לוקח זמן.

שיווק שותפים למתחילים


תראו, שיווק שותפים למתחילים לא שונה בהרבה ממה שמשווקים מתקדמים עושים. ההבדל הגדול נמצא בממדים.

המתקדמים משקיעים הרבה יותר כסף בעסק שלהם, הם מנהלים כמה אתרים בנישות שונות ומשווקים מספר גדול של מוצרים.

הם משתמשים במערכות וכלים מתקדמים ומקצועיים כדי לחקור ולהבין את הקהל והמתחרים שלהם טוב יותר.

ובכל זאת, אם אתם שואלים איפה מתחילים בתחום הזה?

אז אני אומר לכם…

עם עצמכם!

ותכף תבינו למה אני מתכוון.

בחירת נישה


וכדי לבחור נישה, אתם חייבים להבין במה אתם טובים יותר מרוב האנשים שסביבכם, עד אז לא תדעו לאיזה בעיה אתם רוצים לספק פתרון.

וכדי לעזור לכם לזהות את הקהל הנכון שלכם, הנה כמה שאלות שאתם יכולים לשאול את עצמכם:

  • למי אתם רוצים לעזור?
  • איך אתם רוצים לעזור להם?
  • למי אתם משתוקקים לעזור?
  • על איזה אתגר הצלחתם להתגבר בחיים שאתם יכולים לעזור לעוד אנשים להתגבר עליו?
  • באיזה תחומים אתם טובים שאחרים מתקשים בהם?
  • נניח שאתם לפני נסיעה ארוכה ברכבת ואתם יכולים לקחת אתכם כל מגזין (ירחון) שבעולם, באיזה הייתם בוחרים? באיזה נושא? דיג, גולף, צניחה חופשית, צלילה.
  • אתם עוסקים באומנות מסוימת? ציור, פיסול, כדרות.
  • האם אתם גיימרים? מכירים מיינקראפט כמו את הבית שלכם?
  • האם אתם טובים ביצירת קשר או בלגשר בין אנשים?
  • יש לכם גינת ירק בחצר הבית?
  • בחנות פיזית או באון-ליין כמו אמזון, איזה קטגוריית ספרים יותר מושכת אתכם?
  • איזה נושא ממש מדליק אתכם?
  • יש משחק שאתם ממש טובים בו?

תראו, החיפוש אחר הנישה הנכונה יכולה לגרום לאנשים להיתקע במקום, להרים ידיים ואפילו לפרוש עוד לפני שבכלל התחילו.

לכן חשוב שתגמרו עם העניין הזה כמה שיותר מהר.

גם אם אתם לא סגורים על הנישה ב-100 אחוז, תבחרו משהו שהוא מספיק קרוב אליכם ונושא שיש לכם רק זיקה אליו גם יכול להספיק כי מה שחשוב הוא להתחיל "ללכלך את הידיים" בעבודה.

גם אם בסופו של דבר תגיעו למסקנה שהנישה שבחרתם היא לא נכונה עבורכם, עד אז תלמדו כבר…

  • להקים אתר WordPress.
  • תלמדו SEO.
  • כתיבה שיווקית.
  • לבצע מחקרי מילות מפתח ושוק.

ועוד המון דברים שיקלו עליכם להתחיל שוב וגם תוכלו למכור את הבלוג הראשון לאדם שאוהב את התחום ועם הרווחים על "האקסיט" תתחילו מחדש בנישה שאתם אוהבים.

הקמת אתר אינטרנט


השלב הבא הוא בניית אתר או בלוג…

וכאן בקישור הזה אני מסביר בדיוק איך עושים את זה.

מחקר מילות מפתח


אחרי זה אתם תתמקדו במחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ומחקר שוק.

ובסרטון הזה אני מלמד איך עושים מחקר מילות מפתח.

והמדריך המקיף הזה ילמד אתכם איך עושים מחקר קהל יעד איכותי ומעמיק שיעזור לכם להבחין בין לקוח שאתם רוצים אותו לבין לקוח שאתם רוצים להרחיק אותו מכם.

ועכשיו היגענו ל…

כתיבת תוכן


עכשיו שימו הכול בצד כדי לפנות זמן לכתיבה מאסיבית של תוכן עבור קהל המטרה שלכם וזה מאמר שיעזור לכם מאוד כי בו תלמדו את השיטה הטובה ביותר שאני מכיר לכתיבת תוכן שיהיה רלוונטי לכוונת הגולש ושמספק את כל המידע שהקורא מבקש לדעת ואפילו מעבר לזה.

כתיבת תוכן לאתרים
כתיבת תוכן לאתרים

 

תוך כדי כתיבת התוכן כאשר יש לכם כבר בין 40-60 פוסטים בבלוג, תתחילו לעבוד על הלב של העסק שלכם, על "מגנט הלידים" ושירות אוטומציה לשליחת מיילים.

מגנט הלידים ורשימת תפוצה


מגנט הלידים הוא כל דבר שיהיה לו ערך גדול עבור קהל המטרה שלכם שאתם יכולים לתת להם בחינם תמורת השארת כתובת מייל.

וזאת כדי להגדיל את רשימת התפוצה שלכם וכדי שתוכלו לשלוח אל הקהל שלכם שכבר נוצר מולו "אמון", עוד תוכן בעל ערך ומידי פעם גם הצעות נוספות לרכישת מוצרים.

ועכשיו אתם אולי תוהים לעצמכם…

כמה מרוויחים בשיווק שותפים?


אז האמת היא שזה תלוי בלא מעט גורמים אבל בסופו של דבר זה בעיקר תלוי בכם.

  • תלוי בכמה זמן אתם תקדישו לעסק שלכם.
  • תלוי גם אם תרצו להשקיע בכלים שיעזרו לכם להתרומם ולגדול.
  • תלוי ביכולת הלמידה שלכם.

תלוי ביכולת שלכם לשים בצד את הסחות הדעת וגונבי תשומת הלב שמפוזרים סביבכם כמו…

  • משחקי ווידאו.
  • סרטים.
  • סדרות.
  • בילויים.
  • טלפונים ניידים.
  • רשתות חברתיות.
כמה מרוויחים בשיווק שותפים
כמה מרוויחים בשיווק שותפים

 

אני מכיר אנשים שלא הרוויחו כלום בשנה הראשונה שלהם בתחום, לעומת זאת יש משווקים בתחום שעושים עשרות ומאות אלפי דולרים בחודש.

זה מאוד תלוי גם באיזה בעיה אתם רוצים לפתור לקהל שלכם ואיפה הקהל שלכם נמצא ועל אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים ללמוד כדי להגדיל רווחים אסביר בפרק הבא בסעיף 8…

איך להצליח בשיווק שותפים ובמה אתם חייבים להתמקד?


אז החלטתם לפתוח עסק ואתם רוצים שזה ירוץ חלק?

מעולה!

אז הנה 8 נקודות לאנשים שמקימים עסק מקוון או אתר שעוסק באפיליאציה שחשוב ללמוד ולהתמקד בהן.

בשיווק שותפים נחישות וסבלנות זה חובה


אם חשבתם שבשיווק שותפים תסגרו את המשכנתא תוך כמה חודשים אז יש לכם טעות והיגעתם למקום הלא נכון.

עכשיו,

כדי שהנחישות, הסבלנות והמוטיבציה שלכם יהיו תמיד בשיא אני מחזיר אתכם צעד אחורה לבחירת הנישה ואני מדגיש שוב, תבחרו נישה שיש לכם לפחות זיקה אליה ועדיף קשר חזק יותר כמו תשוקה.

אנחנו בעידן שתשומת הלב שלנו נחטפת בכל שנייה לכיוון אחר. לכן, כדי לנהל עסק בקביעות, ברציפות ולאורך זמן אנחנו חייבים את כל העזרה המנטלית שאפשר לגרד מהמוח שלנו.

תקראו לזה כוח רצון, מוטיבציה או משמעת עצמית זה ממש לא משנה, מה שכן יכול לשנות, וזה הוכח מדעית, שקביעת מטרות ויעדים בתחומים השונים של החיים עוזרים לנו להשיט את הספינה ליעד.

ופעילות גופנית עוזרת לנו להיות בפוקוס ועוזרת לסנן את הרעשים המיותרים שמפריעים ברקע.

הרעשים שצועקים לכם…

"עזבו שיווק שותפים!"

"יש לי בשבילך שיטה מהירה יותר להתעשר והכי מטורף שזה הכנסה פאסיבית!".

"בלי לעבוד שנייה!".

"הרשמו לוובינר שלי לפני שלא יישאר מקום".

חברים!…

ראשית, אין כזה דבר הכנסה פאסיבית בלי עבודה קשה לפני!

שנית, תהיו ממוקדים!

כי יש סינדרום שנקרא "The Shiny Object" והוא גורם לכם לחשוב שתמיד יש למישהו משהו טוב יותר ממה שיש לכם. וזה גורם לכם לקפוץ מתחום לתחום בלי להשקיע מספיק זמן ובלי להקריב דם, יזע ודמעות כדי להתחיל לראות תוצאות.

התחלתם עם דרופשיפינג? תמשיכו עם זה לאורך זמן.

אתם מוכרים מוצרים דרך אמזון? תשקיעו כל מה שצריך כדי להצליח.

רק אחרי שאתם רואים תוצאות יציבות לאורך זמן ושעמדתם במטרות שקבעתם והגעתם ליעדים שהצבתם, רק אז תרשו לעצמכם "לפזול לכיוונים אחרים".

למדו והרגילו את עצמכם להתמיד, להיות עקביים ולא לוותר.

ב"לזפזפ בין ערוצים" כל 5 שניות, לא תבינו וולא תלמדו כלום משום ערוץ.

שינוי תפיסה להקמת עסק בשיווק שותפים


שימו לב!

לאנשים יש את היכולת "להריח" ייאוש ולחץ מקילומטרים וזה עלול לגורם להם להתרחק ואני ממליץ לכם לזכור את זה תמיד.

עכשיו אם אתם שואלים…

"איך זה קשור לשיווק שותפים?".

זה לא!

זאת אומרת…

זה כן אבל זה לא קשור רק לתחום הזה כי זה קשור לכל עסק, לכל מערכת יחסים, מכל סוג, בכל תחום ונישה.

הרבה אנשים פותחים עסק עם תפיסה קבועה שרצה להם בראש…

  • "אני חייב לעשות כסף, הרבה ומהר".
  • "מה העסק שלי עושה בשבילי?".
  • "איך העסק שלי עובד בשבילי?".

ולצערי, אם זאת תהיה המחשבה שמובילה אתכם, כנראה שהייאוש והלחץ ימצאו דרך לבוא לידי ביטוי דרך העסק המקוון שלכם.

המבקרים שלכם ירגישו את זה ואתם לא תבינו למה אתם תקועים ולא מתרוממים.

שדרו ביטחון ומקצועיות, שדרו שאיכפת לכם מהתחום ומהגולשים שלכם, שדרו שיש לכם אהבה לתחום או כל רגש חיובי חזק אחר אליו כי אז התוכן שלכם ישדר את זה החוצה.

זה יורגש על ידי הקוראים וזה יגע להם ברגש שלהם ויגרום להם להתחבר עוד יותר אליכם.

תזכרו את זה חברים…

אתם מקימים עסק כדי לעזור לאנשים.

אולי זה לא יהיה הגיוני, אבל שימו את עצמכם בצד ותעזרו לאנשים למצוא פתרון כי רווחים והצלחה הם תופעות הלוואי של מתן עזרה לאנשים.

פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט, אפל, יוטיוב, אמזון ורבים אחרים מצאו פתרון לבעיה או המציאו כלי או שירות שהקל על אנשים בדרך מיוחדת.

בכל יום, בכל תוכן, בכל סרטון או פודקאסט שתפרסמו הפוקוס שלכם צריך להיות על…

"איך אני עוזר לקהל שלי?".

ותסלחו לי שאני קצת סוטה לתחום הפילוסופי, פסיכולוגי ולתחום ההתפתחות האישית.

בנתינה יש ערך עמוק.

ואני באמת מאמין שמשמעות החיים נמצאת במסע שלנו לגילוי החוזקות שבורכנו בהן והמטרה שלנו בחיים היא להעביר אותן הלאה לאנשים אחרים.

ולמה אני כותב לכם את זה?…

כדי שתדעו שבנתינת ערך אנחנו נמצא את המימוש העצמי.

כדי שתבינו שאנחנו יצורים סופר-חברתיים, הרבה יותר מכל בעל חיים אחר על פני הכדור שלנו והמפתח העיקרי להישרדות שלנו היה עד היום (וכנראה לעוד הרבה מאוד זמן) בהסתמכות על אחרים.

המוח שלנו מתוכנת גנטית לתת יותר למי שהעניק לנו.

ככל שתתנו יותר, תקבלו יותר.

זה לא תחביב! תתייחסו ברצינות אל העסק שלכם!


המסר כאן הוא די פשוט אבל חשוב. היחס שלנו לתחביב הוא שלפעמים "בא לנו עליו" ולפעמים ממש לא. תארו לכם אדם שמקים מכולת או חנות בגדים והוא פותח אותו רק כשבא לו. לקוחות לא יגיעו אליו מהפחד של לפגוש מולם דלת סגורה. זאת אומרת שאין להם אמון בו והם ילכו אל המתחרה שפותח וסוגר בקביעות וברצף באותן השעות.

חברים…

בתחביב שום דבר לא מונח על הכף.

אין לקיחת סיכון!

ולמה לקחת סיכון זה חשוב?

  • כשלוקחים סיכון אז נוצר לחץ.
  • הלחץ, במידה ומנותב נכון, מחזק את תחושת האחריות האישית.
  • האחריות האישית מגבירה את המוטיבציה לפעול.
  • פעולה ועשייה מעודדים יצירה והשראה.
  • כשאתם יוצרים, מופיעות גם הזדמנויות.
  • כשיש הזדמנויות להצלחה, יש גם הזדמנויות לכישלון.
  • אם הצלחתם אז מעולה, קחו שוב סיכון.
  • אם נכשלתם, טוב מאוד כי בכישלון אנחנו מגלים משהו שלא היינו לומדים בשום דרך אחרת.
  • ולמידה נותנת לנו הזדמנות לשינוי והתפתחות.

וכשאתם מתפתחים המעגל חוזר על עצמו כי אתם עכשיו מבינים שלקיחת סיכון מובילה להתפתחות.

פעולה מובילה להצלחה.

עבודה קשה יוצרת הזדמנויות.

פתירת בעיות לאנשים מספקת משמעות.

ואז אתם שוב מוכנים לקחת סיכון.

כישלון הוא לא ההיפך של הצלחה, ההצלחה היא בצד השני של הכישלון.

ואם תבינו את זה, אז תבינו את המפתח להצלחה בכל תחום בחיים.

כדי להתחיל עסק שיווק שותפים תמשיכו לעבוד כשכירים


לפעמים זה יכול להיות מפתה לפטר את הבוס שלכם כי נדמה לכם שמצאתם את הפתרון המיידי לבעיית הבטחון הכלכלי שלכם.

והרבה עושים את זה ואז הם מגלים שזה תהליך שלוקח יותר זמן ממה שהם תכננו. תהליך שבו הם עדיין לא מרווחים מספיק מהעסק החדש כדי לתמוך בעצמם כלכלית.

ואין גם מספיק כסף כדי לשלם על הכלים שעוזרים להם להתקדם עם העסק האינטרנטי זה יהיה קשה ובמיוחד אם אתם הורים לילדים.

אבל הדרך החכמה היא לעבוד במשרה מלאה או לפחות חלקית שיכולה לתמוך בכם ובבניית העסק שלכם. כשתשוו את הרווחים מהעסק המקוון לשכר הנטו מהעבודה שלכם כשכירים, והרווח יישאר יציב לתקופה של לפחות 3 חודשים. רק אז אפשר להיפרד יפה מהבוס ולהתחיל לנהל את עצמכם במשרה מלאה.

בנו בלוג ב-WorsPress שישמש כבסיס לשיווק שותפים


לפני הכול,

תלמדו WorsPress!

זה קל!

חשוב שהקמת אתר אינטרנט ב-WordPress יהיה אחד מהכישורים המקצועיים שלכם שאתם טובים בהם.

היכולת הזאת תלווה אתכם הלאה כשתרצו להקים אתר נוסף בנישה חופפת או חדשה.

ובמידה ותחליטו להטיל את משימת בניית האתר על בונה אתרים, זה יהיה מאוד אפקטיבי כאשר תדברו "באותה השפה" כשתסבירו לו את מה שאתם מבקשים.

עכשיו…

כדי לספק תוכן לגולשים, אתר אינטרנט או בלוג הם פלטפורמה מצוינת לפרסום תוכן בתחום שבחרתם.

כאשר בונים אתר או בלוג יש שני דברים שצריך לקחת בחשבון:

  1. רכישת דומיין.
  2. רכישת שטח אחסון.

אתר או בלוג, "יושבים" בשרת אחסון (מחשב חזק בעל גישה מהירה לאינטרנט) וכדי שגולשים יגיעו אליו הם צריכים לדעת את השם או כתובת הדומיין כמו mybusiness.com של האתר או הבלוג.

אני מאוד ממליץ על בניית אתר אינטרנט דרך WordPress.

וזה מכמה סיבות:

  • WordPress היא מערכת בקוד פתוח וזה אומר שעשרות אלפי "גיקים" מכל רחבי העולם עובדים כדי לשפר ולהפוך אותה לטובה יותר.
  • זאת מערכת שמקלה על לגוגל לסרוק ולהבין את התוכן שבה.
  • היא קלה מאוד לשימוש ומדריכים קיימים בשפע ובחינם.
  • WordPress היא המערכת הזולה ביותר לבניית אתר אינטרנט ועולה כ-15 ₪ לחודש עם דומיין.
  • מאפשרת התקנת תוספים (Plugins) לשדרוג היכולות שלה שעוזרים ב-SEO, שיפור האבטחה ומהירות הטעינה.
  • בניגוד ל-WIX, שופיפיי, squarespace וכדומה, אם רוצים לעבור לחברת אחסון אחרת, האתר והתוכן נשארים שלכם.

רוב חברות האחסון מאפשרים לכם להתקין WordPress ואתם יכולים להקים אתר תוך מספר שעות.

בשביל ההתחלה, ערכת נושא בסיסית תהיה מספיקה ואחרי שתסיימו את תקופת יצירת התוכן, תוכלו להתפנות לעיצוב, ללוגו והוויזואליות של האתר.

חייבים לייצר המון תוכן!


הרבה אנשים שמתחילים בשיווק שותפים מתמקדים בנראות, בעיצוב ובמיתוג בזמן שהדבר הכי חשוב הוא לשים את הדגש על יצירת המון תוכן והם עושים זאת למרות שגוגל והקהל שלהם לא יתייחס אליהם לפחות ב-3 עד 4 החודשים הראשונים.

ולאן אני הולך עם זה?…

המטרה שלכם בשלב הזה היא להיות חברת הפקות. אתם צריכים להפיק תוכן ללא הפסקה ובכמויות אדירות.

בכל פעם שבעלי עסק וותיקים ויזמים עם ניסיון בשיווק שותפים, מתחילים בלוג או אתר חדש, אחרי שהאתר שלהם מוכן הדבר הראשון שהם עושים הוא ליצור תוכן שיווקי אחת ליום במהלך ה-90 או ה-120 הימים העוקבים הבאים.

ואני ממליץ לעשות את אותו הדבר גם לכם.

עכשיו…

זה לא חייב להיות תוכן סופר איכותי או הטוב ביותר שאי פעם כתבתם, הקלטתם או צילמתם אבל זה חייב להיות רלוונטי לקהל שלכם ובלי למלא בשטויות שלא קשורות לנושא.

בתום ה-120 יום, תוכלו לרדת בקצב ולפרסם תוכן פעמיים או שלוש בשבוע ואז תוכלו לחזור אל המאמרים הראשונים כדי לשפר, לעדכן, להוסיף ולתקן אותם.

כמובן שהתוכן חייב להיות בהתאם לתוצאות המחקרים שתעשו, מחקרי מילות מפתח, שוק ומתחרים.

תנו לי להסביר קצת יותר כדי שזה יהיה מובן.

נניח שאתם רוצים להקים אתר בנישת הכיסאות.

לא חקרתי אבל אני מניח שאלה הקטגוריות שתמצאו במידה ותעשו מחקר בנושא:

  • כיסאות מטבח.
  • כיסאות לפינת אוכל.
  • כיסאות ללימודים.
  • כיסאות לעבודה.
  • כיסאות מנהלים.
  • כיסאות נוח.
  • כיסאות לגיימינג.
  • כיסאות לקמפינג.
  • כיסאות ים.
  • כיסאות לילדים.
  • כיסאות עתיקות.

כנראה שיש עוד אבל זה מספיק לצורך הדוגמא.

אלה יהיו גם הקטגוריות בבלוג שלכם ומומלץ שיהיו לכם 6-8 קטגוריות באתר.

עכשיו נניח ויש לכם 6 קטגוריות…

אם תיצרו 10 מאמרים על סוגי הכיסאות שיש בכל אחד מ-6 הקטגוריות, כבר אתם מגיעים ל-60 מאמרים.

את יתר 30 המאמרים אתם יכולים לחלק בין…

  • מדריכים לישיבה נכונה.
  • איך להתאים כיסא לצרכים מסוימים של הגולשים שלכם.
  • סוגי כיסאות מיוחדים שלא משתלבים בשום קטגוריה ספציפית.

והאמת שלא חסרות רעיונות לכתיבת תוכן וכלים פשוטים לביצוע מחקר יעזרו לכם לגלות אותם בקלות.

תראו אני מודע לזה ש-120 מאמרים ב-120 יום זה קריעת תחת ואם זה בלתי אפשרי לכם אז אפשר גם 90 מאמרים ב-90 שבועות. מה שחשוב זה להתחייב, לקבוע מטרה ויעד, לתחום אותם בזמן ולהתחיל.

ובסרטון הזה אני מלמד איך לקבוע מטרות ויעדים בכל תחום.

 

קופירייטינג – תמכרו את המשמעות של המוצר ולא את המוצר עצמו


אני רואה את זה הרבה.

חנות עם עמוד מוצר של דיסק קשיח חיצוני…

וזה מה שמופיע:

  • 3 שורות שמתארות את המפרט הטכני של המוצר.
  • שתיים או שלוש תמונות.
  • מספר קטלוגי ומחיר.

וזהו!…

עכשיו,

מילא אם הדיסק הקשיח הזה הוא במחיר הזול ביותר שאפשר למצוא בארץ אבל גם זה לא.

ככה בעלי החנות הופכים את הדיסק הזה לעוד מוצר מתוך אלפים שאפשר למצוא בגוגל.

ומה אתם כגולשים עושים?

מחפשים את הזול ביותר, שיש לו את הביקורות הטובות ביותר וקונים אותו.

נכון?

עכשיו תארו לכם שהם היו משקיעים קצת בכתיבה השיווקית על הדיסק הקשיח הזה.

ובמקום להציג את המפרט הטכני שלו, הקופי היה…

"מתי גיבית את המחשב שלך בפעם האחרונה?

מתי גיבית את כל התמונות של הילדים מגיל 0 ועד היום או את התמונות של כל המשפחה?

מתי גיבית את החומר של העסק שלך?

תראו,

זה אולי נראה סתם דיסק קשיח אבל כשכוס הקפה שלך תחליק מהיד והכל ישפך על המחשב…

והמחשב ינשום את נשימת הקילובייט האחרונה שלו.

הדיסק הזה מסתם דיסק…

יהפוך לדבר שאתם הצלתם אתו את העסק.

הצלתם אתו הזיכרונות החשובים ביותר שלך עם הילדים והמשפחה.

הדיסק הזה הוא לא פחות ממציל חיים.

כי לא רק שאתם מגבים את הכול אליו…

אתם מגבים גם את הדיסק לענן.

ויש לך את האפשרות לגשת לקבצים שלך מכל מקום בעולם.

לחץ כאן כדי לקנות לעצמך."

מה דעתכם?

הייתם קונים את הדיסק עם קופי כזה?

גם אם לא…

נראה לי שזה עדיף מאשר להציג רק מפרט טכני.

עכשיו, אתם כמשווקים רוצים ללמוד קופירייטינג כי דרך קופי משכנע ומסקרן אתם תמשכו את הקהל שלכם להקליק על הכותרת שלכם ולא של המתחרים. על סרטון שלכם ולא של המתחרים או על מודעה שלכם בפייסבוק. ובמאמר הזה אני ממליץ על 5 ספרים שנכתבו ע"י אגדות קופירייטינג שילמדו אתכם לרתום את הכוח שיש במילים.

ואם אתם מעוניינים ללמוד כתיבה שיווקית, כתיבת מיילים ואיך לכתוב קופי שמניע את הקהל שלכם לפעולה ומגדיל את המכירות והרווחים שלכם…

לחצו על הקישור הזה או על התמונה למטה כדי לעבור לקורס קופירייטינג בחינם!

קורס קופירייטינג
קורס קופירייטינג

 

בשיווק שותפים, רשימת תפוצה היא לב העסק שלכם


הרבה משווקים מתחילים, בונים אתר או בלוג, משקיעים בתוכן שיווקי איכותי ומחכים שהאתר יתפוס תאוצה.

התוכן שלהם נהדר והם נחשפים לכמות גולשים מכובדת אבל הם לא מבינים למה הם נתקעים בתקרת זכוכית שלא מאפשרת להם צמיחה כלכלית.

חשוב שתבינו שיש הבדל בין תנועה של קהל קר שנחשף לאתר ושעדיין לא פיתח אמון כלפיכם.

לבין קהל חם ש…

  • אהב את התוכן שבאתר.
  • אהב את מגנט הלידים שלכם.
  • בוטח בכם מספיק כדי להשאיר את כתובת האימייל.
  • מעוניין לקבל מכם תוכן על בסיס קבוע.
  • מעוניין לקנות מכם מוצרים ושירותים.

רשימת תפוצה מכילה את הקהל הממוקד ביותר שאתם יכולים לבקש.

כי הם "שרדו" שלושה שלבי סינון:

  1. בחרו בכותרת שלכם מבין כל האחרים בתוצאות החיפוש של גוגל.
  2. אהבו את "הסיפור" שסיפרתם להם בפוסט.
  3. התעניינו במגנט הלידים והשאירו את כתובת המייל שלהם .

שליחת מיילים לרשימת תפוצה היא גם סוג של התחברות לתנועה וככל שהרשימה שלכם גדולה יותר…

הסיכוי שלכם להתחבר לתנועה גדולה יותר עולה משמעותית.

והייתי אפילו אומר…

שאם דרך תוכן שיווקי בפוסטים ומאמרים אנחנו מתחברים לזרם תנועה קיים…

רשימת תפוצה
רשימת תפוצה

 

אז דרך שליחת מיילים רשימת תפוצה, אנחנו ממש עושים מניפולציה ומשפיעים על תנועה להגיע אלינו.

כשאני מדבר על שליחת מיילים, אני לא מתכוון למייל אחד בכל כמה שבועות או חודשים ובמייל כזה, להפגיז את הקהל בלקנות מוצר או שירות.

תשלחו מייל 1 אחת לחודש ואנשים ישכחו מהר מאוד מי אתם ולא יבינו למה אתם מציקים להם. הם יסירו את עצמם מהרשימה שלכם ויסמנו אתכם כספאמרים.

ולכן התדירות שליחת המיילים שלכם צריכה להיות דומה לפרסום תוכן באתר.

שליחת מיילים לרשימת תפוצה, בדיוק כמו התוכן באתר צריכה להתרכז קודם כל במתן ערך. עדכנו אותם על תוכן חדש ששחררתם בבלוג, בפודקאסט או בערוץ היוטיוב שלכם. ספרו להם על שיטות חדשות שגיליתם להתגבר על הבעיה שלהם.

דברו איתם על איך אתם התמודדתם עם הבעיה שלכם ואיפה נתקלתם בקשיים.

ואחת ל4-5 מיילים, שלחו הצעה/המלצה לקניית מוצר.

אני מלמד על אימייל מקרטינג, מגנט לידים ועל איך להגדיל את רשימת התפוצה במדריך המקיף הזה. מאוד מומלץ!

ובמצגת שלמטה אני מסביר הרבה יותר לעומק על הנקודות האלה ונותן עוד כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להצליח עם העסק החדש…

קידום אתרים אורגני – SEO


קידום אתרים אורגני הוא תהליך שנקרא באנגלית SEOSearch Engine Optimization.

קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני

באמצעותו אתם מביאים עמודים בבלוג או באתר האינטרנט שלכם לחשיפה מקסימלית מול גולשים במנוע החיפוש של Google.

בתהליך הזה אתם מתמקדים בלזכות באמון של שני גורמים:

  1. קהל המטרה שלכם.
  2. האלגוריתם של מנוע החיפוש של Google.

חשוב שתבינו שגוגל בראש ובראשונה היא חברת פרסום שרוצה להרוויח כסף ולא מנוע חיפוש ואת הכסף היא עושה דרך השירות החינמי שלה, מנוע החיפוש הטוב בעולם.

כולם יודעים שאם מישהו מחפש משהו בגוגל, אז הסיכוי לזה שלא ימצא את הפתרון או את התשובה הוא קרוב ל-0 והסיבה לכך היא שהבינה המלאכותית, האלגוריתם של גוגל מבין מה זה רלוונטיות.

הוא מבין מה הוא המידע שרלוונטי לביטוי שהמחפש הקליד בשדה החיפוש.

איך הוא עושה את זה?

אם אתם מפרסמים פוסט חדש בבלוג שלכם עכשיו ושחררתם אותו להיסרק ע"י גוגל הבינה המלאכותית תיבחן כ-200 פרמטרים בעמוד וכל פרמטר הוא בעל חשיבות שונה עבור הציון הסופי שהעמוד שלכם יקבל מגוגל.

הציון שיקבע בסופו של דבר באיזה מיקום הפוסט שלכם ידורג בתוצאות החיפוש.

הפרמטרים החשובים בפוסט הם:

  • רלוונטיות התוכן לביטוי המפתח.
  • מבנה הטקסט – שימוש בתתי כותרות.
  • אורך הטקסט.
  • הכותרת והתיאור שמוצגים במנוע החיפוש.
  • מספר התווים בכותרת ובתיאור.
  • הופעת ביטוי המפתח בכותרת, בתיאור, בקישור, בתוכן, בגוף ובשמות התמונות ובתתי הכותרות.
  • מהירות טעינת הפוסט.
  • קישורים פנימיים וחיצוניים.
  • שימוש בתמונות רלוונטיות לביטוי המפתח.

תעשו אופטימיזציה בפוסט שלכם לפרמטרים האלה ויש סיכוי לא רע בכלל שהוא ידורג במקום מכובד בתוצאות החיפוש.

עכשיו…

קידום אתרים הוא נושא עצום ואם אתם רוצים לקדם את את עסק שלכם בשיווק שותפים בצורה אורגנית.

לחצו על הקישור הזה שיעביר אתכם לקורס קידום אתרים בחינם כאן בבלוג.

וכאן תלמדו איך לאבטח אתרי וורדפרס.

שיווק שותפים אמזון


ידעתם ש-1מכל 3 מכירות בארה"ב, מתבצע דרך אמזון?

זה לא סוד שאמזון שולטת בטריטוריית האיקומרס ואם היא מאפשרת למשווקים למכור דרכה באפיליאציה אז למה שלא תנצלו את זה לטובתכם?

והאמת היא שאין הרבה הבדל בין בלוג שעוסק בשיווק שותפים לבין אתר שמשווה בין מוצרים באמזון. אתר שממליץ על המוצר המתאים ביותר לצורך מסוים.

העקרונות הם מאוד דומים…

  • צריך לבנות אתר.
  • לבחור נישה.
  • לעשות מחקר מתחרים.
  • לעשות מחקר מילות מפתח.
  • ולהתחיל לשחרר בקצב פסיכי תוכן איכותי ורלוונטי.

ההבדל העיקרי הוא בצורת כתיבת התוכן וזה מתחיל כבר בכותרת.

אם בבלוג בנושא כושר גופני אתם תרימו פוסט על…

"איך להגיע לריצת 10 ק"מ תוך 6 חודשים".

ובו תציעו לגולשים להירשם ולקבל תוכנית אימונים בחינם כדי שתוכלו לשלוח אליהם תוכן שיווקי והצעות.

באתר שמשווה בין מוצרים, הכותרת תהיה…

"נעל הריצה הטובה ביותר לריצת 10 ק"מ".

"Best running shoe for…".

או…

"משקפי השמש הטובים ביותר לריצה".

"Best sunglasses for running".

"שעון הספורט הטוב ביותר לריצה".

"Best wrist watch for running".

המבנה של הפוסט יהיה מסודר בצורה הבאה:

  1. פתיח.
  2. השעון הטוב ביותר.
  3. השעון הזול ביותר הכי טוב.
  4. השעון השני הכי טוב.
  5. השעון הטוב ביותר מתחת ל-500 ₪.
  6. השעון הטוב ביותר מתחת ל200 ₪.
  7. שאלות ותשובות.
  8. סיום/סיכום הפוסט.

וכמובן בסוף כל סעיף להוסיף את קישור השותף שלכם למוצר שעליו אתם ממליצים.

עכשיו,

כדי להתחיל למכור דרך אמזון כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפתוח חשבון באמזון ולהירשם כמשווק שותף בקישור הזה:

https://affiliate-program.amazon.com

ואחרי שתקבלו אישור…

בכל עמוד מוצר שתכנסו אליו באמזון אתם תראו גם את קישור השותף שלכם.

את הקישור הזה תעתיקו ותדביקו באתר או בבלוג שלכם.

שיווק שותפים – סיכום


שיווק שותפים זה פשוט אבל זה לא קל!

ללמוד את העקרונות והבסיס של התחום, לא צריך לקחת לכם הרבה זמן העניין הוא בלרצות ליישם את הכול והכול צריך להתבצע במחשבה לטווח הארוך עם הרבה סבלנות והמון רצון.

ובאמת חשוב לי להדגיש שמדובר בעבודה לכל דבר.

כי אתם…

  • המנכ"ל.
  • המזכירה.
  • מנהל השיווק.
  • בונה אתרים.
  • גרפיקאי.
  • אחראי על איסוף מידע ומחקר.
  • כותב התוכן.
  • איש קידום אתרים.
  • איש הרשתות החברתיות.
  • עורך הוידאו ואודיו.
  • אחראי על קשרי לקוחות.

וכנראה יש עוד תפקידים ששכחתי להכניס לרשימה אבל חשוב לי להדגיש שזאת העבודה הכי מספקת שהייתה לי אי פעם כי אני פועל בתנאים שלי ובתחום שאני הכי אוהב.

ולזה אין תחליף!

והנה סיפור קצר בשבילכם על כוח הרצון:

היה אדם שלא נחל הרבה הצלחות בחיים שלו והוא לא הבין למה אין לו מזל ומה הוא עושה לא נכון.

ואז הוא החליט לפנות אל אחד מחכמי העיר כדי לקבל עצה.

הוא הסביר לו את המצב ואחרי קצת מחשבה ביקש ממנו האיש החכם לפגוש אותו מחר לפנות בוקר על חוף הים.

האיש הסכים ולמחרת לפנות בוקר הוא הגיע לחוף הים וראה שהאיש החכם כבר חיכה לו שם.

האיש החכם התחיל ללכת לכיוון המים ואמר לו "בוא אחרי".

קצת מבולבל, עקב אחריו ונכנס אתו למים הקפואים.

המים כבר הגיעו לגובה הברכיים והאיש החכם לא עוצר.

כשהגיעו המים לגובה המותניים פחד ומחשבות לחזור חזרה התחילו להציק לו.

עם כל צעד נוסף הפחד שלו רק התגבר.

כששאל את האיש החכם איך כל זה קשור להצלחה, הוא לא ענה והמשיך ללכת.

רק כשכל הגוף שלו היה שקוע במים פרט לראש, האיש החכם נעצר וסימן לו להתקרב אליו.

פתאום האיש החכם תפס אותו בכוח ודחף את הראש שלו מתחת למים…

האיש המסכן וחסר המזל היה מבולבל ומבועת!

לא הצליח להשתחרר מהאחיזה שעומדת להרוג אותו בעוד פחות מכמה שניות.

ואז האיש החכם שלף אותו החוצה חיבק אותו, תמך בו והרגיע אותו.

אחרי שהוא התאושש, שאל אותו האיש החכם…

"מה הדבר שהכי רצית כשהחזקתי אותך מתחת למים?"

"רציתי לנשום!!!…" צעק מתנשף ומבולבל עוד יותר מהשאלה המוזרה.

ואז האיש החכם אמר לו…

"כשתרצה להצליח כמו שאתה רוצה לנשום…"

"כשתרצה להצליח כאילו שהחיים שלך תלויים בזה…"

"רק אז המזל יאיר לך פנים ותמצא הצלחה."

תרצו ותצליחו.


מעולה…

הגעת עד לסוף המאמר ואני רוצה לומר לך תודה רבה…

אני מעריך אותך ואת הזמן שלך ומקווה שמצאת כאן את מה שחיפשת.

לא לדאוג, אני לא מלקק סתם כי תיכף תבוא הבקשה… 🙂

אני משתדל לכתוב כאן על נושאים ותחומים שמעניינים אותי ומקווה שגם אותך…

וכדי שאוכל להשתפר עוד יותר ולהציג תוכן עדכני ואיכותי, יעזור לכולם לדעת…

  • איך התרשמת מהמאמר?
  • איך לדעתך ניתן לשפר את התוכן?
  • האם לדעתך חסר כאן מידע עדכני?
  • איזה מידע יש בידך שחשוב לך שאוסיף אותו?

זאת אינפורמציה שתועיל משמעותית לבלוג ולקוראים שלו.

עכשיו,

כמובן שזאת לא חובה…

ואשמח מאוד אם מתאפשר לך, להשאיר טקסט קצר שמסביר את דעתך על הפוסט.

ובמידה ואהבת, כל עזרה בהפצת המידע תתקבל בברכה.

שוב תודה רבה ומקווה שהיה מועיל.

נתראה בערוץ היוטיוב.

מני.

כתיבת תגובה